Mitä on Rautalmmin Api?

SAV76

Löyty tuolta jäämistön nurkkia siivotessa n. 60 cm korkea terästonkka, jossa lukee Rautalammin Api. Mitähän myrkkyä on kyseessä että osataan hävittää asianmukaisella tavalla??? Korkkikin on sellanen alumiininen, jossa on neliönmallinen syvennys keskellä, ilmeisesti avaus jollain special avaimella. Ei liene tarkoitus että lapset pääsee sorkkimaan, hieman jo hirvittää mitä tämä on, pytty on ollut ruostumassa ulkona iät ja ajat. Ja ainetta on ainakin puolillaan se pönttö.

9

1097

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vie se...

      sinne ongelmajätteen vastaan ottoon kyl ne sen siellä hoitelee! kiinnostais kyl itekkin tietää mitä moinen aine oli!

    • on...

      isäs kiljupönttö!!!

    • ?????????????????

      Nimi viittaisi mieluummin johonkin viljelykasvilajikkeeseen. Paras kun avaat sen korkin ja katsot mitä siellä on. Kotimaisia vanhoja lajikkeita on hukassa ja saattaa olla että jalostajat voisivat olla siitä kiinostuneita (siis jos sieltä on edes jokin mahdollisuus saada jotakin itävää: niillä on erikoiskeinoja lähes itämättömienkin siementen virkistämiseen). Erityisesti olisi arvokasta jos se sattuu olemaan jokin vanha hamppulajike, sillä ne ovat hävinneet kokonaan. Kotimaisen kuitu ja öljyhampun jalostuksessa olisi kaivattu vanhoja tänne soveltuvia lajikkeita, mutta ei löytynyt mistään. (nämä ovat siis niitä lajikkeita joita ei voi käyttää huumeeksi kun niissä ei niitä huumeaineita ole). Jos otat sisällöstä kuvan, niin voin yrittää tunnistaa. Näiden kautta on helppoa saada kuva nettiin. Kuvatessa muista pistää se makrotarkennus päälle (yleensä kukankuva jossain nappulassa).

      • ??????????????????????

      • SAV76

        Aine on jotain liuosta, mutta en ole vielä yrittänyt korkkia auki, kun se tarvii sopivan neliötangon siihen syvennykseen. Jos vaan joku viljelijä tämän aineen nimen perusteella tunnistaisi. Mutta pistän lisäinfoa jahka saan sen auki. Olen jo ehtinyt miettiä mitä 30 l väkevää AIV-liuosta saisi aikaan pohjavesialueella, jossa tuo pytty on pötköttänyt penkassa vuosikymmeniä. Mutta voihan se olla jotain rikkakasvin torjunta-ainettakin, joten tuho olisi silloin ollut vahingon sattuessa suurempikin.


    • jos siin!

      on alumiini korkki niin tuskin mitään myrkkyä... vaikkaisin kyl et vois olla jotain öljyä tms voiteluainetta! tai sitten jotain litkua mäitä aikoinaan on käytetty rohtimienkanssa putkieristeenä tai jotain "remmivahaa"

    • apteekki

      Onko koko teksti luettavissa? Ainakin minulle tulee ekana mieleen apteeekki-sana, josta loppuosa on kulunut pois. Sisältöä on kyllä lähde arvailemaan !

    • SAV76
    • optikolle asiaa

      Rautalammin apt kuten joku ehdotti. Kysyppä apteekista, tai joltain vanhalta apteekkarilta jos tietäisivät ?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 107
      2052
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      55
      1924
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1885
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1667
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      20
      1588
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      12
      1388
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1330
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1316
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      15
      1311
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1252
    Aihe