Torin örveltäjät tulivat!

Poliisia kaipaava

Onko poliisi unohtunut autoilijoiden kyttäyksessä kokonaan Ilomantsin torin humalikot kun ne saavat örveltää päivät pitkät ja häiritä ihmisten elämää? Missä se poliisi piileksii?

117

2587

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jalkaisin kulkija

Siivotonta meininkiä taas puolenkymmentä humalaista mölyää torimyyjien ja asiakkaiden kiusana. Eikö Ilomantsissa saada torirauhaa häiritseviä humalaisia poistettua torilta? Poliisia ei Mantsissa näy silloin kun heitä tarvittaisiin.

• häiriintymätön x

Pistähän vielä "keskustelua" samalta istuimelta, kun kerran taas on ruvennut pipo kiristämään.

• Ne on sakottamassa

Ei Mantsissa poliisi ehdi torilta humalaisia poistamaan. Heillähän menee aika autoilijoita kytätessä. Ainoa millä poliisin saat, jos ehtivät silloinkaan, torille on kun alat riitelemään selvinpäin jonkun toisen selvinpäin olevan kanssa. Kyllä silloin poliisikin ilmestyy kuin taikaiskusta, mutta ei tarpeeseen.

• Torinvarren asukas
        häiriintymätön x kirjoitti:

Pistähän vielä "keskustelua" samalta istuimelta, kun kerran taas on ruvennut pipo kiristämään.

Tulepa häiriintymätön torille sieltä korvesta. Ja ihaile näitä meidän juoppoja. Tule jo seuraavana arkena.

• Lahtelainen torikauppias
        Torinvarren asukas kirjoitti:

Tulepa häiriintymätön torille sieltä korvesta. Ja ihaile näitä meidän juoppoja. Tule jo seuraavana arkena.

Kovin on vilkasta torikauppa Ilomantsissa nykyjään.Että ihan juopotkin tuppaa häiritsemään kaupantekoa .Ensiksi suuret onnittelut teille jotka olette saaneet elvytettyä tori kaupan uuteen nuosuun .Tässä ei ole onnistunut ennen teitä yksikään pikku kirkonkylä .Itse siellä poikkesin joskus 10.vuotta sitten joulu markkinoilla mielestäni myyjiä ja asiakkaita oli yhtä paljon ei riittäny minulle .En tiedä muista.Olen itse noin 30 vuotta kierrellyt suomen toreja ja markkinoita eikä nämä juopot nyt minun rauhaani isommin häirinnyt . Ainakin helsingin ostareilla on muutamia juoppoja jotka vartioivat tiskiä kun olen poissa.Eiköhän turhan päiväsiä valittajia ole suomen joka kolkassa .Niin olisko äiti kantanut näitä poloisia pienä jenkki kassissa eikä joka kannon nokassa muistanu nostaa. Silti hyvää kesää sinne päin .Ps eihän valiteta pikku asioista.

• joudut odottamaan
        Lahtelainen torikauppias kirjoitti:

Kovin on vilkasta torikauppa Ilomantsissa nykyjään.Että ihan juopotkin tuppaa häiritsemään kaupantekoa .Ensiksi suuret onnittelut teille jotka olette saaneet elvytettyä tori kaupan uuteen nuosuun .Tässä ei ole onnistunut ennen teitä yksikään pikku kirkonkylä .Itse siellä poikkesin joskus 10.vuotta sitten joulu markkinoilla mielestäni myyjiä ja asiakkaita oli yhtä paljon ei riittäny minulle .En tiedä muista.Olen itse noin 30 vuotta kierrellyt suomen toreja ja markkinoita eikä nämä juopot nyt minun rauhaani isommin häirinnyt . Ainakin helsingin ostareilla on muutamia juoppoja jotka vartioivat tiskiä kun olen poissa.Eiköhän turhan päiväsiä valittajia ole suomen joka kolkassa .Niin olisko äiti kantanut näitä poloisia pienä jenkki kassissa eikä joka kannon nokassa muistanu nostaa. Silti hyvää kesää sinne päin .Ps eihän valiteta pikku asioista.

Jos tulet torille tänne tule ennen kuutta täällä on paikat tiukassa,niin on paljon kauppiaita.Joka puolelta tulloot tiälläkun on ostavaa väestö Suatta torilla yhtäaikoo jopa koleome kaks paikallista yks turisti ja läpi vuuven ja tiiä tiällä ei koskaan valehella. Juopottii joutuu jonottamaan tuolii torimummot jakkaa numeroita.Oomma esmerkillinen tori

• ilkkumaton ihmininen
        Torinvarren asukas kirjoitti:

Kysäise myös torimyyjiltä kuinka he ovat rakastuneet örveltäjien moneen.

• Turistina kävin

Meillä Ruotsissakin on humalaisia, mutta heillä on aivan oma vakipenkki tässä asuinpaikkani pienen puiston reunassa. Siinä kun istuksivat saavat kuulemma poliisiltakin olla rauhassa. Näin meillä. Kävin Ilomantsissa juomassa kahvit ja syömässä piirakan siinä Teidän torikahviossa. Iloisia ihmisiä oli pöydät täynnä. Toinen tilanne torilla kun kuljin autolleni, viisi miestä umpihumalassa oksentelemassa. En halua neuvoja jaella, mutta hoitakaa humalaiset pois torilta jonne he eivät kuulu. Se olisi kaikille onneksi. Hyvää kesää synnyinpitäjääni.

• Torilla käynyt nuori

Taasdko se meno jatkuu torilla? Eikö ole mitään keinoa poistaa huomalaisena häiriköivät torilta, vai eikö asia kuulu kenellekään. Käykääpä katsomassa niin huomaatte mistä on kysymys. Tälläinenko kuva me halutaan näyttää.

• Sivullinen katsoja
        Torilla käynyt nuori kirjoitti:

Taasdko se meno jatkuu torilla? Eikö ole mitään keinoa poistaa huomalaisena häiriköivät torilta, vai eikö asia kuulu kenellekään. Käykääpä katsomassa niin huomaatte mistä on kysymys. Tälläinenko kuva me halutaan näyttää.

Vuosi vuodelta näyttää menevän entistä pahemmaksi. Eikö järjestyksenvalvonta kuuluu muille kuin torimyyjille ja ostajille? Miksi ei toimita, vaan tännekin kirjoittavista osa jopa puolustaa sitä kun torielämää häiritään.Minulle on sama juovatko vai eivät kunhat häipyvät torilta häiritsemästä torin toimintaa.

• Pieneläjä
        Sivullinen katsoja kirjoitti:

Vuosi vuodelta näyttää menevän entistä pahemmaksi. Eikö järjestyksenvalvonta kuuluu muille kuin torimyyjille ja ostajille? Miksi ei toimita, vaan tännekin kirjoittavista osa jopa puolustaa sitä kun torielämää häiritään.Minulle on sama juovatko vai eivät kunhat häipyvät torilta häiritsemästä torin toimintaa.

Olihan noita jo lähes kymmenen ukkoa ja vaikka joukosta puuttuivat pahimmat huutajat oli meteli jo melkoista. On siinä hienot mannekiinit kylää esittelemässä. Voiko joku vielä puollustaa torilla tapahtuvaa julkista juopottelua? Voi kauhistus.

• 10:s nuori
        Torilla käynyt nuori kirjoitti:

kun kävin torilla siellä oli 20 humalaista ukkoa oksentelemassa. Yksi rökläytti suoraan kumikenkääni! Kaadoin röpön kukkapenkkiin, mutta kyllä silti haju oli melkoinen!!! Kääntyessäni liukastuin oksennukseen, koipi katkesi ja nyt joudun liikkumaan rullatuolilla!

• syrjemmästä

Mitä ihmettä! Eikö poliisit osaakkaan lukea hätääntyneitten kansalaisten ajatuksia? Neuvo: Ota puhelin karvaiseen käteesi ja SOITA poliisit paikalle. Ei liene edes ilomantsilaiselta urbaanilta "city-ihmiseltä" vaikeaa.

• Naista soimataan

Katsoin tarkoin ja en löytänyt karvoja kädestäni, tosin naisten käsissä harvoin karvoja onkaan. Hyvähän se on pilkata kun itse voi jopa kuulua örveltäjiin.

• Ring*
        Naista soimataan kirjoitti:

Katsoin tarkoin ja en löytänyt karvoja kädestäni, tosin naisten käsissä harvoin karvoja onkaan. Hyvähän se on pilkata kun itse voi jopa kuulua örveltäjiin.

Karvattomalle naiselle: Mikä estää silti soittamasta? Onnistunee soitto naiseltakin.

• hun harmittaa

-Oma ukko karkas kaljalle,ei voi nalakuttaa -nuapur on vaihtanut auton -maukkulassa ol humalikko -voi voi torilla ol kaks -nokohan elsalla kalliimat kenkät voi voi -voi voi kun televisiosta ei tuu lampiohjelmaa -voi voi kun muailma ahistaa -voi voi missä on poliisi -voi voi kun ei jaksa valittaa -voi voi kun oon itiootti ja juntti -voi voi kun ei vain tarvihtis lähtee kaapuntiin ois örveltajii -voi voi voi

• kun pilkkaat

pitäiskö sinun käydä jossakin josta saat apua niin ei tarvitse ketään pilkata, voisit tietenkin ensin kokeilla olla viikon pari ilman väkeviä niin voisi helpottaa. kokeilepa edes.

• ystävä lähellä
        kun pilkkaat kirjoitti:

pitäiskö sinun käydä jossakin josta saat apua niin ei tarvitse ketään pilkata, voisit tietenkin ensin kokeilla olla viikon pari ilman väkeviä niin voisi helpottaa. kokeilepa edes.

Kiitos neuvosta ja kiitos siitä,että kannat huolta minun hyvinvoinnista. En halua ketään pilkata on vain suoranaista tyhmyyttä kirjoittaa ihmisistä joiden voimat ei riitä itseään auttamaan vaan sama kierre jatkuu niin kauan kun apu tulee ulkopuolelta. Se voi olla äkillinen vakava sairaus se voi olla AA-kerho se voi olla uskoon tulo on vaikea sanoa mikä. Kuolema vie liian monen nuoren ihmisen hengen. En tiedä joko kalja on haihtunut verestä join edellisen 06/1995 sitä ennen 03/1983. Asun paikassa jossa n.100 metrin päässä on tällä hetkellä toiminnassa 4 ravintolaa ja kahdessa niissä on terassi,n.700 metrin päässä on yksi Suomen suurimpia ostoskeskuksia, en ole laskenut monta ravintolaa on siinä. Samassa kiinteistössä on viinakauppa ja tuo ikkunasta näkyvä puisto on tälläkin hetkellä miehitetty "alan" miehillä. Näiden asioiden kanssa täytyy elää. Väitän Sinulle,että tunnen melkein kaikki ns."alan" miehet minä kunnioitan heitä ihmisenä ja he kunnioittavat minua vaikken juo. En kävele koskaan ohi jos kaveri haluaa keskustella. He myös tietävät,että teen vapaaehtoistyötä alkoholistien ja muiden ongelmien kanssa painivien ihmisten kanssa. Pyydän anteeksi jos satutin Sinua mutta Ilomantsin palstalla tätä keskustelua on käyty ihan väärässä muodossa. Miksikö. Siitä uupuu inhimillisyys. Sinä et varmaan kerro muille , vein oman velipoikani hautaan muutama vuosi sitten Hän oli yksi Ilomantsin "örveltäjistä" Oikein hyvää kesää Sinulle.

• Ymmärräpä Sinäkin
        ystävä lähellä kirjoitti:

Kiitos neuvosta ja kiitos siitä,että kannat huolta minun hyvinvoinnista. En halua ketään pilkata on vain suoranaista tyhmyyttä kirjoittaa ihmisistä joiden voimat ei riitä itseään auttamaan vaan sama kierre jatkuu niin kauan kun apu tulee ulkopuolelta. Se voi olla äkillinen vakava sairaus se voi olla AA-kerho se voi olla uskoon tulo on vaikea sanoa mikä. Kuolema vie liian monen nuoren ihmisen hengen. En tiedä joko kalja on haihtunut verestä join edellisen 06/1995 sitä ennen 03/1983. Asun paikassa jossa n.100 metrin päässä on tällä hetkellä toiminnassa 4 ravintolaa ja kahdessa niissä on terassi,n.700 metrin päässä on yksi Suomen suurimpia ostoskeskuksia, en ole laskenut monta ravintolaa on siinä. Samassa kiinteistössä on viinakauppa ja tuo ikkunasta näkyvä puisto on tälläkin hetkellä miehitetty "alan" miehillä. Näiden asioiden kanssa täytyy elää. Väitän Sinulle,että tunnen melkein kaikki ns."alan" miehet minä kunnioitan heitä ihmisenä ja he kunnioittavat minua vaikken juo. En kävele koskaan ohi jos kaveri haluaa keskustella. He myös tietävät,että teen vapaaehtoistyötä alkoholistien ja muiden ongelmien kanssa painivien ihmisten kanssa. Pyydän anteeksi jos satutin Sinua mutta Ilomantsin palstalla tätä keskustelua on käyty ihan väärässä muodossa. Miksikö. Siitä uupuu inhimillisyys. Sinä et varmaan kerro muille , vein oman velipoikani hautaan muutama vuosi sitten Hän oli yksi Ilomantsin "örveltäjistä" Oikein hyvää kesää Sinulle.

Hyvähän se on olla inhimillinen jos humalaisten lauma ei huuda korvanjuuressa. Käy katsomassa ja saarnaa sitten.

• Kun ei käy

torilta humalikkoja poistamassa vaikka hyvin tietää tämän jokakesäisen riesan alkaneen.

• Mökin ukko

Älä Sinä luule, että poliisit ehtivät Ilomantsin torilta juoppoja kuskaamaan. Heillähän kuluu aika ajaessaan edestakaisin Joensuun ja Ilomantsin väliä. Sakkorysiä ne hoitaa kiitettävästi, tuskin muuhun pystyvätkään.

• vaikka olisit mies

Onko Sinulla kaikki hyvin? Harmittaa varmasti vallan vietävästi kun Sinun näköpiirissäsi on ihmisiä juovuksissa. Niitä on kuule joka kylässä.(sinunkin kannattaisi käydä jossakin). Sinä kylvät ympärillesi katkeuutta ja samallaiset narisiat mukaasi valittamaan. Ehkä tämä on väärä foorumi purkaa paineita. Mene juttelemaan ns."örisijöiden" kanssa teistä voi tulla hyvän päivän tuttuja ja saat huolesi purkaa kavereille. Mahottoman miellyttävää kesää (pikku-narisija)

• Kiittelevä äiti

Kiitoksia Teille kun kokoatte humalaiset torille. On siinä nähtävää ja opettajia niin lapsille kuin nuorillekin. Ö Onko totta niin, että Te juoppojen hyysääjät olette tuollaisia raukkoja, vai oletteko itse sakissa mukana. Hävetkää niin ukot kuin akatkin. Ja mitä poliiseihin tulee yrittäkääpä kutsua heitä torille juoppoja poistamaan, yrittäkää edes kerran. Näette ja kuulette sitten.

• häiriintymätön x

Edes jollain järkeä olla, ettei mitättömien narinoiden perässä juokse.

• kun noin puollat
        häiriintymätön x kirjoitti:

Edes jollain järkeä olla, ettei mitättömien narinoiden perässä juokse.

eli vastaapa mihin perustuu Sinun nihilistinen mielipiteesi, oletko niitä samoja öykkäreitä.

• Torimummo ja ukko

Vai on se turhaa valittamista jos toivoo nuo 5 päissään olevaa ukkoa pois torilta. Kun olet noin juoppojen ystävä, tulepa käymään torilla niin ehköhän Sinäkin halua humalaiset pois torilta. Jos itse olet räyhääjien joukossa silloin ymmärrän kantasi. Poliisia täällä tarvitaan. Joskus hyvään aikaan kävi Koivuniemenherran partio viisikin kewrtaa torilla ja tori oli rauhallinen. Koivuniemenherra osasi puhua juopoille ja saada heidät ymmärtämään ettei tori oli sopiva paikka päissään toikkaroivalle. Voi jospa nuo ajat palaisivat niin ei tarvisisi juoppojen ärinää kuunnella eikä heidän heilumistaan pelätä.

• Entinen juoppo

Minut pantiin väkisin hoitoon ja nyt olen selvä mies, ollut jo 10 vuotta. Sama hoito auttaisi muitakin ja kun pää selviää ei haluakaan enää juoda. Kun päässä on viinaa sitä juo eikä tajua, että tyhmäähän on päänsä viinalla pehmittää. Moni ammattimies on juonut ammattinsa. Pankaa ne retkut hoitoon, voin tulla kertomaan millaista on olla selvänä.

• minkä lain voimalla
        Entinen juoppo kirjoitti:

Minut pantiin väkisin hoitoon ja nyt olen selvä mies, ollut jo 10 vuotta. Sama hoito auttaisi muitakin ja kun pää selviää ei haluakaan enää juoda. Kun päässä on viinaa sitä juo eikä tajua, että tyhmäähän on päänsä viinalla pehmittää. Moni ammattimies on juonut ammattinsa. Pankaa ne retkut hoitoon, voin tulla kertomaan millaista on olla selvänä.

Kerro ystäväiseni minkä lain nojalla Sinut laitettiin väkisin hoitoon? Kerro myös mihin Sinut sijoitettiin? Kerro kuka teki päätöksen? Mieti tarkkaan enenkuin puhut paskaa. Yli 25 vuotta alkoholityössä mukana olleena haluan tietää.

• äärimmäisessä tilanteessa
        minkä lain voimalla kirjoitti:

Kerro ystäväiseni minkä lain nojalla Sinut laitettiin väkisin hoitoon? Kerro myös mihin Sinut sijoitettiin? Kerro kuka teki päätöksen? Mieti tarkkaan enenkuin puhut paskaa. Yli 25 vuotta alkoholityössä mukana olleena haluan tietää.

Olen läheltä joutunut seuraamaan erään alkoholistin hidasta itsemurhaa. Pakkohoitoon ei ketään toimiteta paitsi jos on hengenmeno lähellä eli voi vahingoittaa itseään. Hidas juomalla juotu itsemurha sallitaan, jokaisella on oikeus juoda hautaan asti se ei ole syynä pakkohoitoon. Sitten kun maksa ja haima sanoo poks ja pää sekoaa on tilanne toinen, mutta silloin on viikatemies jo vierellä. Juopot pilaavat torin alueen sillä torihan on kunnan käyntikortti. Siellä he istua kököttävät auringossa, möykkäävät, toikkaroivat ja ryyppäävät. Torille menoa tulee vältettyä eikä S-Marketillekaan ole mukava kävellä torilaitaa, kun siinä penkeillä juopot törisee. Kyllä asialla pitää pystyä jotain tekemään, varsikin kun tori on pieni ja pulien valloittamana epäviihtyisä. Sääli, että kaljaveikkojen joukossa näkyy paljon nuoriakin ihmisiä ja naisia. Vanhat pulit kuolevat aikanaan viinaan, mutta nuorille pitäisi saada työtä ettei tarvitse roikkua kaljaremmissä.

• kokemuksesta tiedän
        äärimmäisessä tilanteessa kirjoitti:

Olen läheltä joutunut seuraamaan erään alkoholistin hidasta itsemurhaa. Pakkohoitoon ei ketään toimiteta paitsi jos on hengenmeno lähellä eli voi vahingoittaa itseään. Hidas juomalla juotu itsemurha sallitaan, jokaisella on oikeus juoda hautaan asti se ei ole syynä pakkohoitoon. Sitten kun maksa ja haima sanoo poks ja pää sekoaa on tilanne toinen, mutta silloin on viikatemies jo vierellä. Juopot pilaavat torin alueen sillä torihan on kunnan käyntikortti. Siellä he istua kököttävät auringossa, möykkäävät, toikkaroivat ja ryyppäävät. Torille menoa tulee vältettyä eikä S-Marketillekaan ole mukava kävellä torilaitaa, kun siinä penkeillä juopot törisee. Kyllä asialla pitää pystyä jotain tekemään, varsikin kun tori on pieni ja pulien valloittamana epäviihtyisä. Sääli, että kaljaveikkojen joukossa näkyy paljon nuoriakin ihmisiä ja naisia. Vanhat pulit kuolevat aikanaan viinaan, mutta nuorille pitäisi saada työtä ettei tarvitse roikkua kaljaremmissä.

Meitä oli n.15-20 nuorta miestä mukana muutama vanhempi ryyppyremmissä. Osa kavi töissä,osa oli eläkkeellä. Muutama vuosi meni joskus enemmän ,joskus vähemmän kännissä. Toisilla oli asunnot toisilla ei,asuttiin missä sattu. Siviili työn ohella päätyö oli juominen. Mukana oli remmissä kaksi pogostan poikaa. Meitä on tänä päivänä elossa 4 kaikki ovat tänä päivänä "juomattomia alkoholisteja". Toinen Ilomantsin poika tuli uskoon elää perheineen Espoossa,toinen kannettiin 3 vuotta sitten hautaan viina vei. Nuorin porukasta kuollut oli 29 vuotias. Vuonna 1983 erään moottoriurheilulajin Suomen mestari. Porukkaamme kuului 1 lääkäri,1 entinen upseeri, rak.mest,sähkö inssi ja eri alojen työläisiä. Meitä yhdisti ryyppääminen. Jos ihmisellä ei ole taipumusta itsetuhoon (itsemurha pelko) tai taipumus aiheuttaa vahinkoa toiselle psyykinen taipumus Suomessa ei ketään voi pakottaa pakkohoitoon. Suurin ongelma on sekakäyttäjät. Vedetään mömmöt ja viina sekaisin. Pönttö rupeaa varmasti "vislaamaan". Yksinkertaista ratkaisua ongelmaan ei ole ja tulee päivä päivältä lisääntymään. Työttömyys,yksinäisyys, yleinen toimettomuus ja liian korkeat odotuspaineet laukaisevat sen, että lohtua haetaan päihteistä. Juoppoja on paljon,alkoholistiksi tullaan juomalla. Jos löytyy joku joka tähän ongelmaan löytää ratkaisun Suomessa tai muualla missä ongelmia esinttyy,kaverista tulee hetkessä miljonääri. Ratkaisu kannattaa patentoita. Kannattaa ruveta miettimään.Poliisi tuo vain hetkellisen avun.

• Torilla käynyt

Toivottavasti joku ymmärtäväinen saa pojat siirtymään hiukan sivummalle niin saavat olla rauhassa ja torielämäkin pysyy rauhallisena.

• aikuisia

Sanoitko POJAT ?

• mopot vs pulikeppelit

Sama meno se oli eilen Kuopiossakin torilla, lihapiirakkakojujen takana. Ör, ör ja kilin kolin kippis sielläkin kuului. Ei se poliisi kaikkia puskajusseja ehdi kopistella, olisi noissa mopopojissakin työtä. Ajavat asuinrakennusten vieressä revityillä pakoputkilla. Tähän sitä vasta pitäisikin puuttua! Sietämätöntä melusaastetta. Että jos joku juoppo hiljaa jossain torin laidalla turahtaa, niin ei se ole räimeän mopon äänen rinnalla mitään.

• Säikähtänyt vanhus

Jopas sitä Kuopiosta saakka tiedetään kuinka hiljaa meillä juopot torilla ovat. Eivät ole, vaan huutavat kuin HINAAJAT..... Älkää aina neuvoko, vaan viekää juopponne syrjempään niin silloin kaikilla tilaa olla.

• kesälomaksi Ilomantsiin

Olen ollut useampana kesänä mantsissa ja tullen tänäkin vuotena. Ei se kovin vilkasta taida se torielämä olla tähän aikaan ,ei ole kesälläkään. Tuli vaan mieleehen kun kävelin vapun aikaan Helsingin rautatieasemalta Kaisaniemen puiston kautta Hakaniemeen voisi sanoa,että oli tuhansia örveltajiä. Tuossa rautatieaseman ympärillä on kymmeniä ja taas kymmeniä "ns.örveltäjää" ihmettelenkin millä tavalla teidän "örveltäjät" poikkeaa Helsingin "örveltäjistä". Eivät ole toistaiseksi häirinneet mitä joskus pummataan tupakkaa tai euroa. JOin viimme kesänäkin monet kahvit Ilomantsin torin luona ei kukaan tullut häiriimään, paitsi ukot ja mummot jotka kertoi kaiken hyvän päivän tuttujen asioista.(ei tavallaan toisten ihmisten yksityielämä kiinnosta) Aina jokapaikassa on joskus häiriötekijöitä. Tulen istumaan ja ihmettelemään kesäkuussa.

• Tavankansalainen

Yksinkertaisesti juoppojen melu, oksentelu jne ei kuulu torille olittepa Te "viisaat" mitä mieltä tahansa. Minulle on usea torijuoppo sanonut, että jos olisi parikaan penkkiä jossakin puistonreunalla oltaisiin siellä, mutta kun penkkejä ei ole muualla kuin torilla. Moni viinamäenmies on saatettu"pakkohoitoon" kun miehen sopivan krapulatilan aikaan on saatu nimi paperiin. Hiukanhan se keplottelua on mutta useimmat selvinneet ovat olleet jälkeenpäin kiitollisia kun heidät pelastettiin elämään ja meidän tavallisten kansalaisten joukkoon. Tänne kirjoittavista usealla näyttää olevan uskomus, että vain hän tietää mikä on totuus. Usea näyttää olevan liikkeellä vähättely ja pilkka mielessä. Teille "etäneuvojille" esittäisin kehoituksen tulla torillemme ja istuksia useampana päivänä penkeillä niin eiköhän totuus paljastuisi.

• häiriintymätön x

Onpa tuota tullut harvakseen istuskeltua. Eikä "häiriö" ole haitannut. Ymmärrän, että on ihmisiä, jotka tavallista herkemmin häiriintyy, jopa niin että siitä on tullut piintynyt tapa. Vain olenkohan istunut joka kerran eri aikaan torielämääkin seuraamassa?

• Loppuu häiriö

Poliisi voisi huviajelujensa asemasta heittää muutaman kerran juopot torilta Joensuun putkaan ja kun muutama kerta herrat saisivat kyytiä he häipyisivät, näin kävi meillä Lieksassa.

• kulkuri kaukaa tässä

En tunne Pojois-Karjalan nykyisiä torikauppiaita muuta kuin ulkonäöltä vaikka välillä olen käynyt Ilomantsissa, Joensuussa sekä markkinoilla,että torilla. Olen aloittanut ensimmäisen kerran myyntityön Ilomantsin markkinoilta vuonna 1969 syksyllä. Pieniä taukoja kaupassa on ollut mutta syksyllä tulee 40-vuotta torikaupassa. Meitä on Ilomantsista lähteneitä kauppiaita vanhempia 3 kappaletta,yksi meistä poistui joukosta 3 vuotta sitten. Tämä kirjoitussarja osoittaa minulle ja Väiskille,että siellä on tällä hetkellä semmoinen ylimääräinen paskanjauhaja ,joka pilaa koko kylän ilmapiirin. Jokaisena toripäivänä näiden vuosien varrella niin Ilomantsissa,Joensuussa,Helsingissä,Rovaniemellä Sodankylässä ja ihan missä kylässä tahansa torikuvaan kuuluvat juopot. Ne on ollut 40 vuotta ja ne tulee olemaan eteenpäin. Sinä joka tämän kirjoitussarjan avasit mieti mikä on sinun motivaatio. En väheksy sitä eikö juopot tuota joskus häiriötä mutta sen sanon yksi IDIOOTTI kerää ympärilleen lisää samanlaisia niin torin penkillä kuin tässä kirjoitussarjassa. Lopeta paskanjauhaminen anna kunnia ihmiselle oli hän juoppo tai vuorineuvos. Luulen,että meitä 60-luvulla aloittaneita kauppiaita on enää jääljellä n 10. Jos sinua torielämä häiritsee rupea kutomaan sukkia.

• Sivullisena luen

Olen sivullisena lueskellut näitä Ilomantsin elämää koskevia juttuja. Tästä humalaisten jutusta olen sitä mieltä, että eivät sivistyneen yhteisön toreille kuuluu humalaisten leiriytyminen. Nyt näyttää kuitenkin siltä, että eräs ns. torimyyjänä esiintyvä henkilö aikoo kovin ottein lopettaa keskustelun ja kirjoittamiset humalaisten toritoiminnasta. Aika erikoista on tulla jonkun pitäjän toria-asioita hämmentämään ja väittää olevansa vielä torimyyjä. Vanhat sananlaskut osuvat oikeaan ja tässä tapauksessa voi sananlasku: äly hoi älä jätä, on paikallaan.

• nasakka

kirjoitus. Olen täysin samaa mieltä!

• Kiertävä torikauppias

Valitettavasti jopa jotku itseään torikauppiaina pitävät kehuskelevat kuinka toripäivään kuuluvat juopot. He elävät aikaa jolloin jopa kauppojen nurkilla juopot mellastivat. Se aika on mennyt jo kolmekymmentävuotta sitten. Nykyisin juopoille tulee äkkilähtö niin etelän, lännen, pohjoisen kuin keskisuomenkin toreilta ja uskon, että juoppot korjataan myös itäsuomessa talteen. On todella ikävää jos torimyyjän niskaan hölöttää viikosta viikkon kännissä oleva hieltä haiseva ukonrohjake. Järjestyssääntö sanoo selvästi ettei juopoilla ole tilaa torilla. Älkää hyvät toreilla kiertävinä esiintyvät "kauppiaat" pilatko meidän kiertävien torimyyjien mainetta. Me emme hyväksy viinan kanssa läträämissä työpaikoillamme tekivätpä sitä sitten ketkä tahansa. Tori on meidän työmaa ja se on pidettävä siistinä.

• ole meidän torielämä

Että torimyyjien korviin supisemaan riittäisi juoppoja, ainakaan markkina-aikaan. Siihen on vielä laitettava loputkin asukkaat ja riittäisivätkö ne loputkaan supisemaan torimyyjien korviin juttujaan. On se vaan kumma, itsekin käyn torilla ja mitä olen käynyt, niin sievästi siellä on istuskelijat istuneet. Ei vain seura tehne kaltaisekseen? Jos torilla on haittaa, niin luulisi torin ympärillä olevien kauppiaidenkin kärsivän niistä. Yksi lääke tähän on, että katsokaa puolisot puolisoittenne perään, vanhemmat lastenne perään, kyläläiset kyläläistenne perään - niinhän se ennen meni, kaikki kasvattivat kaikkia. Ja mitä niitä väkivallan tekoja kunnassamme on takavuosina ja näinä vuosina ollut, enempi ne yksityiskodeissa ovat sattuneet. Niissä se on puukko, nyrkki tai kirves heilunut ja pyssyt paukahdelleet. Ja jälkeä tullut myös. Kyllä tämä on aika nukkuva kylä - elämäntapa kun tahtoo korjata valkokantiseen ikipetiinsä jo varsin nuorina nämä räyhääjät. Olisiko sitten jo uusi polvi - täytyy olla nuorta tai muualta tullutta - liekö enää oman kylän väestä vastusta antamaan kennellekään kuin näillä palstoilla.

• Jerusalemi
        ole meidän torielämä kirjoitti:

Että torimyyjien korviin supisemaan riittäisi juoppoja, ainakaan markkina-aikaan. Siihen on vielä laitettava loputkin asukkaat ja riittäisivätkö ne loputkaan supisemaan torimyyjien korviin juttujaan. On se vaan kumma, itsekin käyn torilla ja mitä olen käynyt, niin sievästi siellä on istuskelijat istuneet. Ei vain seura tehne kaltaisekseen? Jos torilla on haittaa, niin luulisi torin ympärillä olevien kauppiaidenkin kärsivän niistä. Yksi lääke tähän on, että katsokaa puolisot puolisoittenne perään, vanhemmat lastenne perään, kyläläiset kyläläistenne perään - niinhän se ennen meni, kaikki kasvattivat kaikkia. Ja mitä niitä väkivallan tekoja kunnassamme on takavuosina ja näinä vuosina ollut, enempi ne yksityiskodeissa ovat sattuneet. Niissä se on puukko, nyrkki tai kirves heilunut ja pyssyt paukahdelleet. Ja jälkeä tullut myös. Kyllä tämä on aika nukkuva kylä - elämäntapa kun tahtoo korjata valkokantiseen ikipetiinsä jo varsin nuorina nämä räyhääjät. Olisiko sitten jo uusi polvi - täytyy olla nuorta tai muualta tullutta - liekö enää oman kylän väestä vastusta antamaan kennellekään kuin näillä palstoilla.

Olette ilmeisesti joko hulluja tai juoppoja.Jos löytyy joku selvä järkinen anna kuulua itsestäsi.

• jopas jotakin
        Jerusalemi kirjoitti:

Olette ilmeisesti joko hulluja tai juoppoja.Jos löytyy joku selvä järkinen anna kuulua itsestäsi.

Hienoa kun noin etätyönä voit analysoida ihmiset ja laittaa kahteen kastiin. Oletko ottanut selvää kumpaan kastiin itse kuulut?

• Jerusalemi
        jopas jotakin kirjoitti:

Hienoa kun noin etätyönä voit analysoida ihmiset ja laittaa kahteen kastiin. Oletko ottanut selvää kumpaan kastiin itse kuulut?

Ota sinäkin kupista etta lakkaa heittämästä nupista.Mutta älä rupee örveltämään ja riehumaan.

• Jerusalemi
        jopas jotakin kirjoitti:

Ota sinäkin vähän kupista lakkaa heittämästä nipista.Muttta älä ala örveltämään ja riehumaan.

• totuuden torvi

Poliisihan tekee vain niin kuin esivaltansa käskee. Ei tule veroeuroja valtiolle pulien kuskaamisista, ei mummojen potkijoista, joita tuomiolle saatettaisiin. Parempi keskittyä niihin kohderyhmiin (veronmaksajat), joilta jotain valtio hyötyy. Ei kun tien päälle aurinkoisena päivänä sille pitkälle suoranpätkälle. Eiköhän siellä joku kunnon kansalainen ajele ylinopeutta ilman turvavyötä ja kännykkä kourassa.

• Tähtireportteri

Saamiemme tietoen mukaan käydään vilkasta keskustelua Ilomantsissa näistä torilla häiriköivistä juopoista. Lakeuren lehti tulee ensi viikolla tekemään rapörtin tästä aiheesta.Lisäksi on myös mielen osoitus missä on ihmisen oikeuret. Lisäksi on myös paikkalla vihreä niitty puolue.Tarjolla selleri soppaa .ym muuta tarjottavaa.Nämä pilkalliset kirjoitukset näistä tori juopoista saattavat johtaa suuriin korvauksiin ja pitkiin linna tuomiohin .Pyytäkää nyt kauniisti anteksi heiltä ja tarjotkaapi pulla kaffet heille

• totuuden katkera torvi

Kyllä harmittaa kun polliisi setä nostaa käten ja toruu meitä kunnon kansalaisia.On mukava kun me noutatamma liikennesääntöjä ja toteutamme muutenkin voimassa olevan lain.SE,ettäpolliisisetäräpsäyttää sakot ylnopeuvesta on totella oikein ja sakkojen suuruutta pitäisi ylentää sama koskee turvavyötä ja kännykkää.Kun suomalaanen juntti suap aaton allensa ollaan niin hirvosta,vatasta tai räikköstä,että.Törppöjä ratissa sanon minä oon jonninverran ihan ammatikseeni joskus ajanunna.Isontoo pitäs tietörppöjen sakkoja tai tuomioita. tieliikenteenvalovontaa pitää tehostoo siästämme henkii.5juoppoo on pienempi riesa kun ykse törppö aatoilija.

• totuuden torvi
        Tähtireportteri kirjoitti:

Saamiemme tietoen mukaan käydään vilkasta keskustelua Ilomantsissa näistä torilla häiriköivistä juopoista. Lakeuren lehti tulee ensi viikolla tekemään rapörtin tästä aiheesta.Lisäksi on myös mielen osoitus missä on ihmisen oikeuret. Lisäksi on myös paikkalla vihreä niitty puolue.Tarjolla selleri soppaa .ym muuta tarjottavaa.Nämä pilkalliset kirjoitukset näistä tori juopoista saattavat johtaa suuriin korvauksiin ja pitkiin linna tuomiohin .Pyytäkää nyt kauniisti anteksi heiltä ja tarjotkaapi pulla kaffet heille

Missä asuvat myös mummojen potkijat? Asuvat kunnan omistamissa kerros-/rivitaloissa. Mitä siellä tekevät? Ryyppäävät ja häiriköivät yöt läpeensä, valvottaen kunnilallisia veronmaksajia/eläkeläisiä. Miksi heitä ei ole siirretty asumaan vaikkapa tyhjillään oleviin kunnan kiinteistöasuntoihin? Siksi, koska kunnan päättävä virkanainen on sitä mieltä, ettei noita heikompiosaisia saa eristää yhteiskunnasta. Siksi noita pompotellaan puolelta toiselle. Kolme varoitusta tuli. Häätö. Kunnan vastaavanainen sijoitta naapuri kerrostaloon. Oravanpyörä jatkaa pyörimistään.

• kysytäänpä nyt
        totuuden katkera torvi kirjoitti:

Kyllä harmittaa kun polliisi setä nostaa käten ja toruu meitä kunnon kansalaisia.On mukava kun me noutatamma liikennesääntöjä ja toteutamme muutenkin voimassa olevan lain.SE,ettäpolliisisetäräpsäyttää sakot ylnopeuvesta on totella oikein ja sakkojen suuruutta pitäisi ylentää sama koskee turvavyötä ja kännykkää.Kun suomalaanen juntti suap aaton allensa ollaan niin hirvosta,vatasta tai räikköstä,että.Törppöjä ratissa sanon minä oon jonninverran ihan ammatikseeni joskus ajanunna.Isontoo pitäs tietörppöjen sakkoja tai tuomioita. tieliikenteenvalovontaa pitää tehostoo siästämme henkii.5juoppoo on pienempi riesa kun ykse törppö aatoilija.

Onkohan Sinulta jäänyt huomaamatta, että humalikot ratissa niitä kolareita ajelevat. Katselepa tilastoja ja puhu sitten kun sinulla on tietoa. Olet varmaan kyydissäolija tai matelija tieltä kun noin olet vihastunut autoilijoihin jotka eivät jaksa perässäsi körötellä.

• Ostoksilla olevana

Jo on kummallinen kylä Mantsi, jos asiat olisivat tämän kirjoittajapalstan juoppoja suosivien mukaisesti. Ei siinä olisi kunnon kansalaisella mitään asiaa torille, ei asuntoihin eikä mihinkään muuhun mikäli juoppojen hyysääjien mukaan elettäisiin. Eiihme, että torilta väki kaikkoaa kun humalaiset saavat mellastaa miten haluavat. Turhaa hurskastelua on juoppoja puollustaa. Jos juovat pysykööt poissa kodeissaan kanssaihmisiä häiritsemästä niin torilta kuin muualtakin. Ja mitä tuo yksi "pelottelija" tänne on tullut lakeuden sanomineen. Lapsellista sähläämistöä, jollei itse puolusta humalassa reuhaamistaan.

• jonnin joutavat paskanjauhajat

Siinäpä on tori reunassa R-kioski ja tulloo poikettuu veikkauksia viemään.Eipä oo montoo kertoo montakkaan immeistä torilaa ja kauppiaita on vähän joskus joku poikkeaa ja loput on nyssäkkä kaappiaita. Mitä tähän kirjottelluun tulloo kokopalsta on täynnä ITIOOTTEJA niinkun tämä kylä muutenniin tiällä vuan pitää asuu ja oleskella

• Heinä kasa
        jonnin joutavat paskanjauhajat kirjoitti:

Siinäpä on tori reunassa R-kioski ja tulloo poikettuu veikkauksia viemään.Eipä oo montoo kertoo montakkaan immeistä torilaa ja kauppiaita on vähän joskus joku poikkeaa ja loput on nyssäkkä kaappiaita. Mitä tähän kirjottelluun tulloo kokopalsta on täynnä ITIOOTTEJA niinkun tämä kylä muutenniin tiällä vuan pitää asuu ja oleskella

Niin latosi on kotosi

• Ilomantsi hyvä paikka asua

Näin se on Ilomantsi on hyvä paikka asua.Meillä on kyllä täällä ihmisiä jotka avohoitoon siirtymisen myötä ovat keskuudessamme.Ei heistä sinänsä haittaa ole mutta joskus tuntuu,että he ilmaisevat itseään ajattelematta mitä tuovatjulki Mutta tämän kaiken rupelon keskellä valtaosa on mukavia ihmisiä jotka tykkäävät luonnosta, kalastuksesta,metsästyksestä ym. Kyllä täällä jos et yhtääkkiä muista mitä eilen teit tiedät sen varmasti huomenna ja sanoma on muuttunut jokaisen kertojan myötä.On meillä pikkusen kadetta toista kohtaan ihan vähän ehkä katkeruutta.MUTTA MUISTA MEITÄ EI NEUVOTA EIKÄ OHJATA. Olemme itsenäisiä mitä se tarkoittaneekaan.

• kysyin poliiseilta

Etsivätoimisto on selvittänyt Aku Ankan rekisterinumero on 313.

• persuksista lähtenyt

Taitaa tälläkin sivulla olla soinilaisten suunsoittajien ja pa...kan jauhattajien parvi toisiaan neuvomassa. Onneksi älysin lähteä siitä suunsoittajien ja tyhjää leikojaan louskuttavien äijien puolueesta ja nauran ilosta kun soinilaisten idoli pakenee brysselinherraksi. Soinilaiset puhuu aina pa...kaa ja eivät tee töitä kun toimivat idolinsa mukaan, hullu paljon töitä tekee soinilainen pääsee vähemmällä kun on mersut, mökit, talot ja helvetin törsti akka joka kyllä kotona pitää sellaista meteliä ettei äijärievuilla ole mitään asiaa edes suutaan aukaista, joten tännehän sitä pitää tulla meuhkaamaan ja päätään aukomaan. Kotona kun kun on akkavalta.

• Sitä kaipaaville

Polisismestari Simo Sisu on itse tulossa valvomaan toritoimintaa.

• Hessu hopo

Onneksi olkoon poliisi mestari Sisu .Olet astunut suuriin saapaisiin .Torilla on levotonta vilkas kauppatori suuret asiakas määrät ja torin laidalle saapuneet juopot .Niin kiertävät torikauppiaat kuin paikallasit myyjät haluavat torille järjestystä ja kuria.Onnea ja menestystä.

• Toripoliisit ry

Nykyään Poliisi ei enään kerkiä valvomaa alkoholin juontia taikka sen lieveilmiöitä !

• suomi on yhd

Suomi on luvattu yhdistysten maa.Onnittelen,että olette saaneet aikaan toripoliiseille yhdistyksen Olen vain utelias missä päin suomea on toripoliiseja????????????? Viimainen minkä tapasin oli OULUssa kauan kauan sitten.Aluepoliisit hoitaa valvontatehtävät,järjestyksen valvojat markkinat ja torivahdit kaupunkien torit.Onko Ilomantsi kaupunki?????? Perustakaa yhditys Narisiat ja paskanpuhujat ry,

• Yhdistys tarpeen
        suomi on yhd kirjoitti:

Suomi on luvattu yhdistysten maa.Onnittelen,että olette saaneet aikaan toripoliiseille yhdistyksen Olen vain utelias missä päin suomea on toripoliiseja????????????? Viimainen minkä tapasin oli OULUssa kauan kauan sitten.Aluepoliisit hoitaa valvontatehtävät,järjestyksen valvojat markkinat ja torivahdit kaupunkien torit.Onko Ilomantsi kaupunki?????? Perustakaa yhditys Narisiat ja paskanpuhujat ry,

Unohtuivatko Sinulta vanhat konstit kun suollat tuollaista sontaa suustas, päästäs ja koneestasi. Saiputtaa sikojen suunpesuun yhdistys iskee, oletko valmis?

• olenko vainoharhanen
        suomi on yhd kirjoitti:

Ottakeepa selvää ketkä ovat nämä tuuli puku ja raivolan risapöksy herrat jotka joka aamu kokkoontuvat maammme toreille aamusin ja käyvät kyselemässä käykö kauppa ja kannattaako tänne tulla.Ovatko jottain vakoilioita ne ei osta ikinä mittään.Vai muuten löylyn lyömiä.Vai olenko yli kierroksilla käyvä kiertävä tori kauppias.

• kiertävä torikauppias 1.85
        olenko vainoharhanen kirjoitti:

Ottakeepa selvää ketkä ovat nämä tuuli puku ja raivolan risapöksy herrat jotka joka aamu kokkoontuvat maammme toreille aamusin ja käyvät kyselemässä käykö kauppa ja kannattaako tänne tulla.Ovatko jottain vakoilioita ne ei osta ikinä mittään.Vai muuten löylyn lyömiä.Vai olenko yli kierroksilla käyvä kiertävä tori kauppias.

Nämä tuulipukumiehet ja naiset kuuluvat yleensä näitten "tuppukylien" viisasten kerhoon.Mitä vahemmän ymmärtävät jostakin asiasta sitä varmemmat on mielipiteet.Nämä ovat joka torin "todellinen RIESA".Se ei ole heidän itsensä syytä vaan heistä ympäristön myötä on tullut sellaisia. On joukossa joku hauska kaverikin mutta ovat harvassa.Olen näistä tuulipuku miehistä ja naisista vuosien varrella saanut muutaman "kesytettyä" ja on tulleet jopa ystäviksi. Mutta kaiken kaikkiaan riesa. Kerran seurasin Riihimäellä kun kolme pikku- kaapin kokoista miestä daameineen peittivät kaverin myyntikojun kokonaan. Seurasin n.tunnin ja menin ajamaan pois suutivat,sanoin muutaman painokelvottoman sanan läksivät ja tuhisivat kuin sarvikuonot.Yleensä suomen toreilla on ihan kivaa

• kysytään ensin
        suomi on yhd kirjoitti:

Olisitko pyrkimässä puheenjohtajaksi?
        Voitashan me sinut pestata torille poliisinpuvussa seisomaan, jos jaksat seisoa.
        Otahan suunta tänne päin niin tarinoidaan.

• Kaunista katsottavaako

Koettakaapa örveltäjät jetenkin selvitä oksennuksesta ja palata takaisin äitinne helmaan kun niin lapsellisia pikkupoikia näytätte olevan ja suutanne pieksäviä soinilaisia. Luulis v...van kun kuuluu ko. sakkiin.

• Jo murjasit oliko kovalla ...

Näin se elämä meitä poloisia heittelee.Sitä kun on kun on korvessa synnytty ja kasvettu ei ei muuta voi odottaa lähde matkalle tule vaikka meille Tampereelle.Käydään vaikka Särkän niemessä ja syödään jäätelöt .

• Ostoksillakin

Miksi Ilomantsissa annetaan juoppojen mellastaa torimyyjien ja toriväen kimpussa. Eikö poliisi voisi kuskata juopot pois vaikka Joensuun kaupunkiin jossa on toria ja lääniä heillekin. Siistitään ensin tori, sitten kirjoittajien suut ja lopuksi ilkeilevät haukkujat ja heidän pyllynsä, joiden sontaa saamme päivittäin Ilomantsin palstoilta lukea.

• iäkäs "ruusunen."

Kävin ohikulkumatkalla Ilun torilla. Kaltsa oli keli ja vähän ihmisiä. Eikövain, oli ainhakin yksi 3.promillen kännissä. Aika rohkeasti tuli itkuvirttänsä esittämään; eukko oli ollut pahana, ensi kerran vuosikymmeniin. Nyt hän halusi pikaista "vaihtelua." Aika sisukkaasti. Eipä tuosta suurenpaa haittaa ollut. Tuli vain mieleeni, että onko siellä enemmänkin noita "peräkammarikoulutuksen" saaneita urhoja, joita tukevat ryypyt rohkaisee yrittämään ja kertomaan jälkeen päin totena "unistaan." En tee yleispätevää johtopäätöstä, ja voihan kyseessä olla joku ulkokuntalainen kuottakin.

• miksi jeppe juo?
        iäkäs "ruusunen." kirjoitti:

Kävin ohikulkumatkalla Ilun torilla. Kaltsa oli keli ja vähän ihmisiä. Eikövain, oli ainhakin yksi 3.promillen kännissä. Aika rohkeasti tuli itkuvirttänsä esittämään; eukko oli ollut pahana, ensi kerran vuosikymmeniin. Nyt hän halusi pikaista "vaihtelua." Aika sisukkaasti. Eipä tuosta suurenpaa haittaa ollut. Tuli vain mieleeni, että onko siellä enemmänkin noita "peräkammarikoulutuksen" saaneita urhoja, joita tukevat ryypyt rohkaisee yrittämään ja kertomaan jälkeen päin totena "unistaan." En tee yleispätevää johtopäätöstä, ja voihan kyseessä olla joku ulkokuntalainen kuottakin.

Tänään örvellettiin penkillä ja Sisuviinaa suoraan pullosta naamariin. Pojilla ei tie enää riittänyt, kun lähtivät etiäpäin penkiltä. Koko tienoo oli täynnä tupakin natsoja, istu siihen sitten lasten kanssa jäätelölle. Kyllä olisi korkea aika, hoitaa tämä asia kuntoon. Penkit olikin tänään täynnä "poikia ja taisi olla yksi tyttökin" olihan lämmin keli. On totta, että kaikilla on oikeus kokoontua torilla, mutta joku roti tähän olisi saatava.

• yököttövää peliä
        miksi jeppe juo? kirjoitti:

Tänään örvellettiin penkillä ja Sisuviinaa suoraan pullosta naamariin. Pojilla ei tie enää riittänyt, kun lähtivät etiäpäin penkiltä. Koko tienoo oli täynnä tupakin natsoja, istu siihen sitten lasten kanssa jäätelölle. Kyllä olisi korkea aika, hoitaa tämä asia kuntoon. Penkit olikin tänään täynnä "poikia ja taisi olla yksi tyttökin" olihan lämmin keli. On totta, että kaikilla on oikeus kokoontua torilla, mutta joku roti tähän olisi saatava.

Missä on POLIISI?
        Hei, kyttäätrtekö vain
        autoja?
        Kehvehti kun on sikasta koko penkkien tienoo.

• Kortelaiseen
        yököttövää peliä kirjoitti:

Missä on POLIISI?
        Hei, kyttäätrtekö vain
        autoja?
        Kehvehti kun on sikasta koko penkkien tienoo.

osta kunnon kalastusvehkeet ja lähe kalalle! Nauti tuomen tuoksusta ja kauniista alkukesästä. Löydät uuden kiinnostuksenkohteen eikä tarvitse jauhaa yhtä ja samaa asiaa.
        Tänään torilla: 0 juoppoa.

• luulo ei ole tietoa
        Kortelaiseen kirjoitti:

osta kunnon kalastusvehkeet ja lähe kalalle! Nauti tuomen tuoksusta ja kauniista alkukesästä. Löydät uuden kiinnostuksenkohteen eikä tarvitse jauhaa yhtä ja samaa asiaa.
        Tänään torilla: 0 juoppoa.

Käy kysäsemässä torimyyjiltä ja puhu sitten.
        Ei ne häirihe silloin kun ovat sammuksissa kotosalla, mutta väliin heiluu jopa viisi ukkoa umpikännissä.
        Joten ei pidä mututua haastaa kun tietoakin on.

• suhtautua toiseen
        luulo ei ole tietoa kirjoitti:

Käy kysäsemässä torimyyjiltä ja puhu sitten.
        Ei ne häirihe silloin kun ovat sammuksissa kotosalla, mutta väliin heiluu jopa viisi ukkoa umpikännissä.
        Joten ei pidä mututua haastaa kun tietoakin on.

Olen laittanut kesäkuorman päälle ja pikku hiljaa olisi tarkoitus ajaa sieltä itärajaa pitkin aina tuonne pohjois-lappiin. Ja aattelin poiketa Ilomantsiin ??????
        asettaa kyseenalaiseksi,että yksi ja sama ihminen kirjoitustyylistä päätellen käy
        lailla ritarin niin suuren ongelman kimppuun.Samaa vatvomista päivästä toiseen.
        Täällä on joku leikkinyt torikauppiasta ja pari kirjoitusta on torikauppiaiden käsiaalaa mutta muuten kirjoitukset on tulleet osittain istumalihasten välistä.
        On mukana ollut asiallisiakin.
        Hyvä kirjoitus oli se kun oliko se toriukko haastoi talkoisiin niitä tarvittaisiin monessa paikassa Hangon ja Utsjoen välissä.
        Minun ammattini on torikauppias ja minut tuntee hyvin moni siitä kun sanon
        kotipaikakseni"lähellä omenaa".
        Pidin torikauppaa Helsingin Hakaniemessä 80-luvulla joka aamu torilla oli niin
        pultsarit kuin viinakauppiaat heitä oli useita kymmeniä en ymmärrä,että muutama
        juoppo kylässä on niin suuri ongelma.
        Viimmeksi kun kävin juopot oli siellä hotellin takana,kävin juttelemassa ja kysymässä kuka kukin on en tuntenut kaikkia(tuntsin pari).
        Ihan asiallisesti suhtautuivat" outoon "kulkijaan.
        Jos Sinä joka aloitit tämän souvin haluat nähdä suomen toreja hyppää kyytiin
        ruoka ja asunto tulee talosta näät muutakin kuin naapurin olkapään.
        Hyvää kesää Sinulle ja varsinkin Sinulle.

• ja välitettiin niist
        suhtautua toiseen kirjoitti:

Olen laittanut kesäkuorman päälle ja pikku hiljaa olisi tarkoitus ajaa sieltä itärajaa pitkin aina tuonne pohjois-lappiin. Ja aattelin poiketa Ilomantsiin ??????
        asettaa kyseenalaiseksi,että yksi ja sama ihminen kirjoitustyylistä päätellen käy
        lailla ritarin niin suuren ongelman kimppuun.Samaa vatvomista päivästä toiseen.
        Täällä on joku leikkinyt torikauppiasta ja pari kirjoitusta on torikauppiaiden käsiaalaa mutta muuten kirjoitukset on tulleet osittain istumalihasten välistä.
        On mukana ollut asiallisiakin.
        Hyvä kirjoitus oli se kun oliko se toriukko haastoi talkoisiin niitä tarvittaisiin monessa paikassa Hangon ja Utsjoen välissä.
        Minun ammattini on torikauppias ja minut tuntee hyvin moni siitä kun sanon
        kotipaikakseni"lähellä omenaa".
        Pidin torikauppaa Helsingin Hakaniemessä 80-luvulla joka aamu torilla oli niin
        pultsarit kuin viinakauppiaat heitä oli useita kymmeniä en ymmärrä,että muutama
        juoppo kylässä on niin suuri ongelma.
        Viimmeksi kun kävin juopot oli siellä hotellin takana,kävin juttelemassa ja kysymässä kuka kukin on en tuntenut kaikkia(tuntsin pari).
        Ihan asiallisesti suhtautuivat" outoon "kulkijaan.
        Jos Sinä joka aloitit tämän souvin haluat nähdä suomen toreja hyppää kyytiin
        ruoka ja asunto tulee talosta näät muutakin kuin naapurin olkapään.
        Hyvää kesää Sinulle ja varsinkin Sinulle.

eli jälleen löytyi uusi selvänäkijä.
        Hienoa!

• sanon mitä sanon

turhaa te puolustelette kaljaveikkoja ja humalikkoja kyllä ne häiriköivät ihan tarpeeksi ilman teidän "ymmärtäjien" paapomistakin.
      Vieköön poliisi vaikka teidän koteihin niin saatte hyysätä mielinmäärin.

• sakkorysillään

ei hyvät ihmiset poliisi jouda torille sillä senhän pitää kytätä sakkorysillään ja suorastaan ryöstää ylisuurilla sakoilla köyhiä autoilijoita.

• torilla kävijät

viekää yksi iso penkki puistoon siihen apteekin nurkalle. saavat pojat katsella totielämää ja eivät ole ihmisten jaloissa pyörimässä. puistonpenkillä voivat kallistella pulloa ja kukaan ei häiriinny, eivät myöskään pojat itse.

• yksi muori ja ukko

Taitavat nuo muualla asuvat estää asiallisen keskustelun ja menon.
      He kun ovat ainoita joilla tuntuu olevan tieto ja valta hyppysissä.
      Valitettavasti heitä ei kuitenkaan ole näkynyt täällä.
      Ei edes torimyyjinä esiintyviä.
      Totuus on karu Ilomantsissakin.
      Örveltäjiä on 4-5 mutta he sotkevat menollaan ja karkottavat ihmiset torilta.
      Ja autaàrmias jos heille joku yrittää komentoapanna saa silmilleen ...vit.... ym alkuisia sadatuksia.
      Tori on hyvä, myyjiä mukavasti mutta viinaveikot eivät kuulu edes näytille.
      "Ulkokultaiset ihmisläheiset" tulkaa torille ja hoitakaa asia kun niin hyvin osaatte meitä komentaa ja neuvoja meille jaella.

• Ilomantsi syntymäkunta

40-vuotta Helsingissä asuneena olen akkapahus nähnyt enemmän humalisia kuin sinä elämäsi aikana ihmisiä.
        Sinun elämäntehtäväsi on tullut selville.
        Olet tehnyt paskamaisen palvelun koko Ilomantsin maineelle.
        Vika on sinussa itsessäsi ongelmien kanssa on tultava toimeen.
        Jätän tänä kesänä syntymäkuntani käymättä.
        Idiootteja tapaa Helsingin rautatieasemalla ovat sinun kavereita.

• teuvo mh

Onpahan näiden vuoskymmeniin aikana tiällä pogostalla oppina tuntemmaan
      näitä immeisii joita tänne on jiänyt.
      Tämänkin palstan akka kuuluupi niihin immeissiin joiten tehtävä on kiuketella
      kaakesta.En sano.että kovasti örveltäjät ois kaanista kaheltavaa vaan sen
      sanon elää nuo immeiset muuaallakkiin saman ropleeman kanssa.
      Tämä akka on vuan suanut syvämmelleen turista samasta aiista vissiin koko
      loppuelämäsä.
      Mitä tulloo nopeusrajotuksiin oon kerennä joensuuhun ja takasin vähemälää
      vaahilla eivät oo sakottanna.
      Lopetahan akka hjölöttäminen tiällä onkelma ratkastaan ihan varmaankin
      muualla.

• kiinni ja poseen

Eikös niillä poliiseilla ole erikoistehtävä kytätä autoilijoita ja sakottaa jos 2 km on ylinopeutta. Mittareiden lukemia ei esitetä millään tavoin, väitetään vaan että...sä ajoit ylinopeutta.
      Mitään todistetta ylinopeudesta ei esitetä.
      Ja jos sanot jotain vastaan eikös sen voi tulkita virkavallan vastustamiseksi.
      Koko poliisitouhu on pelkkää pelleilyä.
      Arvovaltaa ei poliisilla ole.
      Poliisista on tehty rahastusautomaatti.

HEI
      jospa ne onkin Ufoja jahtaamassa.
      Ainakin touhu on kuin ufojen hommaa.

• kollotiinin voimalla

Jopa on aikaan ehditty kun humalikkojen örvellystä puollustetaan kiivaasti. Taitavat kuitenkin nämä "torimyyjät" olla kyseisten juoppojen kumppaneita tai viinakuskeja.

• Nämä

kadunmiehet ja naiset kun tahtovat jättää paikat sotkuisiksi. Ongelmia on esim. osuuspankin alueella torin lisäksi. Tänä aamuna yksi mieshenkilö teki isommat tarpeensa suoraan asfaltille..hyi helv...

• ajoin torin ohi

ja eipä siellä ristinsielua ollut. Miten ne toiset näkevät ja toiset eivät? Vai minuako ne karkuun pistelee menemään?

• Härkiä kirjoittelua

Viinaa päässä kirjoittavat voisivat pysyä piilossa.

• Miksi miksi miksi

Ilomantsin sivulta puuttuu oma sheriffi ja muutenkin palstan kuri on niin heikko, että kaikki törynkirjoittelijat ovat tänne pesineet.

MIKSI MIKSI MIKSI???????

• kävi olen pahoillani
        Miksi miksi miksi kirjoitti:

Ilomantsin sivulta puuttuu oma sheriffi ja muutenkin palstan kuri on niin heikko, että kaikki törynkirjoittelijat ovat tänne pesineet.

MIKSI MIKSI MIKSI???????

et löytänyt kumppania tänäkään juhannuksena
        narina jatkuu

• Mistä kuri

Eikö Suomi24 voisi heittää ulos nuo kirjoitusten örveltäjät.

• suunnitteilla

Pogostassa luki, että joku senioripuisto suunnitteilla. Sinnekkö örveltäjien tie kulkee?

• että Putin olisi

tarjonnut 50 euroa Ilomantsista.Ottaisi kuulemma tämän palstan narisiat mukaan kaupassa.
        Suosittelen kunnahallitukselle,että hyväksyy tarjouksen.
        Päästäisiin kerralla eroon kaikista ongelmista ja minä voisin muuttaa Joensuuhun.

• myydään pois
        että Putin olisi kirjoitti:

tarjonnut 50 euroa Ilomantsista.Ottaisi kuulemma tämän palstan narisiat mukaan kaupassa.
        Suosittelen kunnahallitukselle,että hyväksyy tarjouksen.
        Päästäisiin kerralla eroon kaikista ongelmista ja minä voisin muuttaa Joensuuhun.

Myydään myös entinen Hotelli Mantsi bordelliksi venäläisille. Ilotyttöjä on tupaten tulossa Sortavalan alueelta. Samaan kaupppaan sisällytetään konkurssikypsä Pääskynpesä. Johan on ihme, jos ei kyläelämämme ala vilkastumaan.

• Aivan kuin jenkkilässä
        myydään pois kirjoitti:

Myydään myös entinen Hotelli Mantsi bordelliksi venäläisille. Ilotyttöjä on tupaten tulossa Sortavalan alueelta. Samaan kaupppaan sisällytetään konkurssikypsä Pääskynpesä. Johan on ihme, jos ei kyläelämämme ala vilkastumaan.

pelikasinot ja ja bordellit keskelle autiomaata...

• ehdotuksia narisevat
        Aivan kuin jenkkilässä kirjoitti:

pelikasinot ja ja bordellit keskelle autiomaata...

akat ja tumpelo (narisevat runkkarit) ukot lähetetään siperiaan
        turistitulva on varma
        rautatie kunnostetaan
        lentokenttä rakennetaan jne
        jokainen ilomantsilainen koulutetaan palveluammattiin

vanhat kunnanpäättäjät saavat turvatut eläkepäivät (siperiassa)

• ja suu supussa
        ehdotuksia narisevat kirjoitti:

akat ja tumpelo (narisevat runkkarit) ukot lähetetään siperiaan
        turistitulva on varma
        rautatie kunnostetaan
        lentokenttä rakennetaan jne
        jokainen ilomantsilainen koulutetaan palveluammattiin

vanhat kunnanpäättäjät saavat turvatut eläkepäivät (siperiassa)

Nyt on vakava asia kyseessä, eikä tuollaisista heitoista muuta kuin syvene tämä myötähäpeä kunnan puolesta. Naisetko ne nostaisi taas Pääskynkin jaloilleen ja vielä myymällä itseään? Hävetkää! Naiset tekivät jo osuutensa sodan aikana ja pitivät huolen kodeistaan ja vielä isänmaastakin - vieläkö pitäisi uhrata kehonsa ja mielenterveytensä viihdyttämällä kunnan hyväksi (yksi lysti, minkä maalainen nainen on - myytäväksi ei ole minkäänmaalaisesta). Outo on vitsin aihe ja oudoilla vesillä menee kirjoittajien vene. Voi että!!!! Pyydän, että jokainen miettisi, mitä tänne lykkää tulemaan - taatusti karkoitetaan kaikki vähänkin ajattelevat vaikka sinne Joensuuhun.

• Kuotta
        ja suu supussa kirjoitti:

Nyt on vakava asia kyseessä, eikä tuollaisista heitoista muuta kuin syvene tämä myötähäpeä kunnan puolesta. Naisetko ne nostaisi taas Pääskynkin jaloilleen ja vielä myymällä itseään? Hävetkää! Naiset tekivät jo osuutensa sodan aikana ja pitivät huolen kodeistaan ja vielä isänmaastakin - vieläkö pitäisi uhrata kehonsa ja mielenterveytensä viihdyttämällä kunnan hyväksi (yksi lysti, minkä maalainen nainen on - myytäväksi ei ole minkäänmaalaisesta). Outo on vitsin aihe ja oudoilla vesillä menee kirjoittajien vene. Voi että!!!! Pyydän, että jokainen miettisi, mitä tänne lykkää tulemaan - taatusti karkoitetaan kaikki vähänkin ajattelevat vaikka sinne Joensuuhun.

Olisitte huolissanne enemmin teidän epäpätevistä päättäjistänne jotka on saaneet ja saavat paljon vahinkoa aikaan tekosillaan sekä myös tekemättä jättämisillään .

Torin reunamien naukkailijat eivät sentään saa aikaseksi juurikaan vahinkoa kenellekkään vaan ovat harmittomia ihmisiä kerrassaan.

• sieltä luostarin
        Kuotta kirjoitti:

Olisitte huolissanne enemmin teidän epäpätevistä päättäjistänne jotka on saaneet ja saavat paljon vahinkoa aikaan tekosillaan sekä myös tekemättä jättämisillään .

Torin reunamien naukkailijat eivät sentään saa aikaseksi juurikaan vahinkoa kenellekkään vaan ovat harmittomia ihmisiä kerrassaan.

uumenista lausui viisat sanat.

• Kuotta
        sieltä luostarin kirjoitti:

uumenista lausui viisat sanat.

Pitkällisen pohdinnan jälkeen olen todennut että elämäni luostarissa olisi sangen kiduttavaa eri säännösten takia ja asiaa ei luultavasti auta yhtään jos sattuisin joutumaan jopa nunnaluostarin ainoaksi mieheksi !

Eiköhän täss vielä vapaana kuljeta sillä tunnen että minulle on annettu 'ylhäältä päin' tehtäväksi tuoda iloa ja rakkautta naisille !

• ystävät pappiseminaarist
        Kuotta kirjoitti:

Pitkällisen pohdinnan jälkeen olen todennut että elämäni luostarissa olisi sangen kiduttavaa eri säännösten takia ja asiaa ei luultavasti auta yhtään jos sattuisin joutumaan jopa nunnaluostarin ainoaksi mieheksi !

Eiköhän täss vielä vapaana kuljeta sillä tunnen että minulle on annettu 'ylhäältä päin' tehtäväksi tuoda iloa ja rakkautta naisille !

Veli kuotta sotkee edelleenkin kaksi asiaa pappeuden ja impotentiyden.
        Ensimmäinen on kirkollinen virka toinen ehkä iän tai sairauden tuoma vaiva.
        Keskustelimme täällä luostarin puutarhassa veli kuotan toiminnasta ja olemme puolestassi onnellinen onhan hyvä,että vanhemmilla naisilla on joku joka omaperäisellä tavallaan saa vanhemmat naiset hymähtämään ja toteamaan voi noita poikia.Samallahan tämä sinun lennokas jutustelu toimii terapiana myös itsellesi ja meille jotka sinut tunnemme.
        Poikkeahan tänne luostarin puutarhaan.

• Kuotta
        ystävät pappiseminaarist kirjoitti:

Veli kuotta sotkee edelleenkin kaksi asiaa pappeuden ja impotentiyden.
        Ensimmäinen on kirkollinen virka toinen ehkä iän tai sairauden tuoma vaiva.
        Keskustelimme täällä luostarin puutarhassa veli kuotan toiminnasta ja olemme puolestassi onnellinen onhan hyvä,että vanhemmilla naisilla on joku joka omaperäisellä tavallaan saa vanhemmat naiset hymähtämään ja toteamaan voi noita poikia.Samallahan tämä sinun lennokas jutustelu toimii terapiana myös itsellesi ja meille jotka sinut tunnemme.
        Poikkeahan tänne luostarin puutarhaan.

Kieltämättä alkuaika oli siellä aika hankalaa koska koin valaistuksen vanhempen, lupauksen tehneiden naisten kanssa, joiden kanssa ei juuri päässyt natustelemaan, mitä nyt kahden kanssa ainostaan ja sekin salaa metsän siimeksessä salaa, suurimman osan ajasta teeskentelin eunukkia!

.Ajan mittaan halusin kokeilla muutakin kun sisaria, joista osa ns oli jo 'etääntynyt maallisista iloista'. Hairahdukseksi sitä sanoitte mutta ette koskaan onneksi nimitellyt Luopioksi ja kuten saan lukea kirjoittajan lopputekstistä niin olen aina tervettullut uudelleen, kiitos siitä sinulle!

• todistaa todellisen
        Kuotta kirjoitti:

Kieltämättä alkuaika oli siellä aika hankalaa koska koin valaistuksen vanhempen, lupauksen tehneiden naisten kanssa, joiden kanssa ei juuri päässyt natustelemaan, mitä nyt kahden kanssa ainostaan ja sekin salaa metsän siimeksessä salaa, suurimman osan ajasta teeskentelin eunukkia!

.Ajan mittaan halusin kokeilla muutakin kun sisaria, joista osa ns oli jo 'etääntynyt maallisista iloista'. Hairahdukseksi sitä sanoitte mutta ette koskaan onneksi nimitellyt Luopioksi ja kuten saan lukea kirjoittajan lopputekstistä niin olen aina tervettullut uudelleen, kiitos siitä sinulle!

minänsä ja laittaa ruotuun tämän katkeran "akan" olkoon hän nainen tai
        vastaava.Ilomantsin kehittäminen aloitetaan alkuasukkaista.
        Ensimmäinen koulutusvaihe on poistaa katkeruus heidän mielistään.
        Opettaa lähimmäisen suvaitsevaisuutta.
        Ja opettaa katselemaan maailmaa siten,että alkuasukkaat tajuaisivat ,
        elämää on ilomantsin kuntarajojen ulkopuolellakkin.
        Tällöin voitaisiin siirtyä seuraavaan vaiheeseen avartumiseen.Se onkin vaikea sana ymmärrettäväksi.Ilomantsin talousalueen säilyttäminen suomen valtion alaisuudessa on nyt pienistä asioista kiinni. Entisenä valtameripurjehtijana pyydän sinua pienvene-kuotta ota ohjakset ja opasta lähimmäistäsi valaistuksen tielle.Pappisväki antaa sinun töppäilysi anteeksi jos saat ilomantsin ruotuun.Ne toiset asiat on anteeksi anettu.

• luostarin puutarhaan
        todistaa todellisen kirjoitti:

minänsä ja laittaa ruotuun tämän katkeran "akan" olkoon hän nainen tai
        vastaava.Ilomantsin kehittäminen aloitetaan alkuasukkaista.
        Ensimmäinen koulutusvaihe on poistaa katkeruus heidän mielistään.
        Opettaa lähimmäisen suvaitsevaisuutta.
        Ja opettaa katselemaan maailmaa siten,että alkuasukkaat tajuaisivat ,
        elämää on ilomantsin kuntarajojen ulkopuolellakkin.
        Tällöin voitaisiin siirtyä seuraavaan vaiheeseen avartumiseen.Se onkin vaikea sana ymmärrettäväksi.Ilomantsin talousalueen säilyttäminen suomen valtion alaisuudessa on nyt pienistä asioista kiinni. Entisenä valtameripurjehtijana pyydän sinua pienvene-kuotta ota ohjakset ja opasta lähimmäistäsi valaistuksen tielle.Pappisväki antaa sinun töppäilysi anteeksi jos saat ilomantsin ruotuun.Ne toiset asiat on anteeksi anettu.

Olipa teiltä valaiseva viesti. En tosin usko, että ex-pappisseminaarilaisKuotan kirjoitukset saavat minkäänikäistä tai -kokoista naista edes hymähtämään, teot vielä vähemmän. Jokin 'potemisen' tarve tällä ihmisellä on. Lie jäänyt lapsena vähän vaille ja nyt aikuisena sitäkin enemmän. Nauttikaa te siellä puutarhoissa, annetaan Kuottan nauttia aikaihmisenä olemisesta muiden hiekkalaatikkoikäisten kanssa. Näinhän se menee. "Minä lapsena vanhaksi vanhenin, en nuor ole koskaan ollut" (Eino Leino). Ja elämätön elämä, se on paha se.

• kylmänkankea

jopasse kuotta lopultakin sanoin yhden totuuden, hän on eunukki. heh heh siinä mies on pullistellut kevään ja nyt joutuikin tunnustamaan kuinka asia todellisuudessa on.
      älä enää tule örveltämään.
      älä edes koko sivulle ja luieksassakinhan ne siulle naureskelee, joten jospa menisit vaikka nurmeksen sivulle pullistelemaan.
      eunukki, heh,heh,

• Kuotta

Minnekkäs sitä täältä muuttasi, näiltä sivuilta. sillä ihan sinunkin ristinä täällä heivaan heh hehe.

Mahdatkohan edes tietää mistä puhut?

http://fi.wikipedia.org/wiki/Eunukki

• munkkien eunukkien
        Kuotta kirjoitti:

Minnekkäs sitä täältä muuttasi, näiltä sivuilta. sillä ihan sinunkin ristinä täällä heivaan heh hehe.

Mahdatkohan edes tietää mistä puhut?

http://fi.wikipedia.org/wiki/Eunukki

kansainvälinen yhdistys rö.
        Hyvä toveri;
        olet varmaan pannut merkille näissä pienissä kunnissa tapahtuvaa kehitystä
        sana eunukki on heille uusi ja se tuntuu mielessä mukavalta.Sehän voi olla henkisellä puolella.
        Jonakin päivänä bussi tuo jonkun joka selittää sanan merkityksen.Sana ruuna on näillä korkeuksilla tutumpi.Olemme eunukkien yhdistyksen kokouksessa 12.48 pohdiskelleet asiaa ja annamme julkilausuman.
        Julkilausuma.

• ja poliisi hukassako

Sama peli jatkuu.
      Humalikot örveltää.
      Poliisi kai sakottamassa mopopoikia?

• sai varoa

Poliisin toimenkuvaan kuuluu myös liikenteen valvonta.Liikennerikkomuksista tulee sakottaa mm. ylinopeudesta.En tiedä kuka lienet vaan olet luonteeltasi
        erittäin paskamainen itseäsi toistava akka sukupuoleen katsomatta.
        Kävin tänäänkin torilla ja kohdalleni ei tullut minkäälaista häiriötä ja kun luin sinun kirjoituksesi soitin varmuudeksi enolle ja yhdelle siinä lähellä olevalle työmiehelle
        sanoivat ettei hekään nähnyt häiriöitä. Miten sinun kohdallesi aina sattuu näin ja mikä on sinut saanut vihaamaan ja arvostelemaan poliisin työtä.Olen aina kunnioittanut heidän työtään.

• olen nyt
        sai varoa kirjoitti:

Poliisin toimenkuvaan kuuluu myös liikenteen valvonta.Liikennerikkomuksista tulee sakottaa mm. ylinopeudesta.En tiedä kuka lienet vaan olet luonteeltasi
        erittäin paskamainen itseäsi toistava akka sukupuoleen katsomatta.
        Kävin tänäänkin torilla ja kohdalleni ei tullut minkäälaista häiriötä ja kun luin sinun kirjoituksesi soitin varmuudeksi enolle ja yhdelle siinä lähellä olevalle työmiehelle
        sanoivat ettei hekään nähnyt häiriöitä. Miten sinun kohdallesi aina sattuu näin ja mikä on sinut saanut vihaamaan ja arvostelemaan poliisin työtä.Olen aina kunnioittanut heidän työtään.

viikon lomaillut ja jokaisena päivänä käynyt keskustassa. Ihan rauhallista on ollut. Kukaan ei ole örveltänyt tai ärveltänyt. En tiedä. Kai se on niin, että metsä vastaa vasta sitten, kun sinne huutaa:-)

• olen nyt jne.
        olen nyt kirjoitti:

viikon lomaillut ja jokaisena päivänä käynyt keskustassa. Ihan rauhallista on ollut. Kukaan ei ole örveltänyt tai ärveltänyt. En tiedä. Kai se on niin, että metsä vastaa vasta sitten, kun sinne huutaa:-)

tämä joka pääasiassa kirjoittelee eri nimimerkin takana on itseensä kyllästynyt henkisesti kurttunen akka tiedä vaikka olisi mies.Robin Hood kävi rikkaiden kimppuun tämä akka käy ihmisten joiden elämä ei täytä hänen vaatimustasoa.
        Sotaa hän on käynyt jo pitkän aikaa.Arvoisat Ilomantsilaiset maksan tämän akan matkan Ilomantsista-Helsinki-Ilomantsi saa seistä rautatieasemalla ja Hakaniemen torilla aivan sen takia,että hän näkisi yhtenä päivänä enemmän örveltäjiä kuin Ilomantsissa 5 vuoteen.Näkisi miten iso on hänen ongelma.Tietojeni mukaan kauniit ja rokeat tulevat sitten syssyllä.Siihen asti OIKEIN MUKAVAA KESÄÄ

• torilla
        olen nyt kirjoitti:

Olen lomailijan kanssa samaa mieltä, rauhallista on. Asun itse keskustassa ja on siksi jonkinmoinen näppituntuma asiasta. On ilkeää tällaisella nettisivustolla antaa väärä kuva maailmalle kotikylästämme. Ilomantsi on hyvä paikka elää ja asua. Rauhallinen, luonto lähellä, palvelut pieneksi paikkakunnaksi hyvät.

• no minä jne. jne.
        olen nyt jne. kirjoitti:

tämä joka pääasiassa kirjoittelee eri nimimerkin takana on itseensä kyllästynyt henkisesti kurttunen akka tiedä vaikka olisi mies.Robin Hood kävi rikkaiden kimppuun tämä akka käy ihmisten joiden elämä ei täytä hänen vaatimustasoa.
        Sotaa hän on käynyt jo pitkän aikaa.Arvoisat Ilomantsilaiset maksan tämän akan matkan Ilomantsista-Helsinki-Ilomantsi saa seistä rautatieasemalla ja Hakaniemen torilla aivan sen takia,että hän näkisi yhtenä päivänä enemmän örveltäjiä kuin Ilomantsissa 5 vuoteen.Näkisi miten iso on hänen ongelma.Tietojeni mukaan kauniit ja rokeat tulevat sitten syssyllä.Siihen asti OIKEIN MUKAVAA KESÄÄ

Kuinka sinä noin suutahdit? Kirjoittajahan nimen omaan painottaa, ettei OLE NÄHNYT Ilomantsissa mitään örveltäjiä. Ja sinä laittaisit tämänmoisen kauneden-näkijän Etelä-Suomeen... HyiHyi. On kirjoittaja nähnyt sitä Hgin rautatieasemanelämää ja elämässään nähnyt myös monenmoista. Lintukoto Ilomantsi on sen monenmoisen rinnalla. Odotellaan vaan rauhassa Kauniita ja Rohkeita - ja annetaan ihmisten elää elämäänsä. Luetaan vastaisuudessa tarkemmin ja sen jälkeen mietitään vielä, mikä luetun sisältö oikeastaan oli. Hip hei, loma jatkuu. Kohta torille!!!!!

• oksettavaa kirjoittelua

Jotkut töpeksivät piilossa, jotkut haluavat näyttää tyhmyytensä kaikelle kansalle ja kirjoittelevat Ilomantsin suvuille roskaa.

• roskaa

ei kai?!

• suvuille roskaa
        roskaa kirjoitti:

ei kai?!

haukkuvat kaikki suvusta pelkällä roskalla(asiattomuudella)

• allanmesös

Ensinnäkin kumpi on tärkeämpää, liikenteen valvominen vai "poikien" kuskaus torilta pois? Veikkaan ettei ainakaan jälkimmäinen...

Ne keitä poikien juopottelu haittaa voisivatkin hoitaa torillakäynnit vaikka joensuussa. Linja-autoja sinnekkin kulkee päivittäin.

Joku mainitsi "kunnon kansalaiset" jotka ajavat ylinopeutta kännykkä korvalla. Siinäkö niitä kunnon kansalaisia on jotka vaarantavat muidenkin tielläliikkujien terveyden? Ei niitä nopeusrajoituksia sinne ole kettuilumielessä laitettu!

• Kuotta

Jos ei se mantsin toripoikien parjaaminen lopu niiltä kukkahattuakoilta niin otan ja tulen itse sinne torille majailemaan.

Siellä sitten huutelen hävyttömyyksiä ohikulkijoille, seisoen , toisessa kädessä kepupullo ja toisessa virtsaa valuva pötkylä!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Silmienvääntelijä-persut pääsivät Japanissa sarjakuvaan

Torille! https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000011943173.html
      Maailman menoa
      178
      5005
    2. Nato kaatamassa Petterin haaveileman Tunnin junan?

Nato edellyttää pohjoisessa Jäämereltä Rovaniemelle saakka kapearaitesta suoraa rautatieväylää, joka maksaa paperirahaa,
      Maailman menoa
      19
      4397
    3. Donald Trump pääsi samalle listalle Sanna Marinin kanssa

Eli vasemmistolaisen Time-median top 100 jännäihmisten listalle. https://time.com/collections/time100-next-2021/5937699
      Maailman menoa
      9
      3107
    4. Älkää vaan sairastuko syöpään Suomessa

Tilaston mukaan Suomi, Slovakia ja Latvia lääkitsee aivan pohjamudissa syöpää. Sairastunutta hoidetaan edelleen vanhana
      Maailman menoa
      253
      2952
    5. Kyllä, maata ei halua puolustaa nimenomaan punavihreän puolen edustajat

"Esimerkiksi maanpuolustushenki on keskimääräistä alempana naisten, arvoliberaalien, heikossa taloustilanteessa olevien
      Maailman menoa
      143
      2892
    6. Sä veit mun sydämen ihan totaalisesti

Aivan totaalisesti..
      Ikävä
      52
      2511
    7. Oot se sinä

Ihan varmasti oot, tuo olemus ei valehtele 😘💓🪅 🏡 ihana 😍🙏
      Ikävä
      27