Mitä erityistaitoja

teill muilla äideillä?

Eli olisi hauskaa vertailla, mitä sellaisia taitoja teillä muilla äideillä on, jotka helpottavat arkeanne tai ovat muuten vaan hyödyllisiä! Itse osaan mm: Ommella Kutoa sukkkia, pipoja, lapasia, kaulaliinoja ja puseroita Kutoa mattoja :D Huovuttaa Leikata ja värjätä hiuksia Kunnostaa vanhoja huonekaluja Maalata öljyvärillä tauluja Piirtää Muotoilla savea Hitsata Valaa metallia Tehdä hopeakoruja Rakentaa mm aitan, aidan, kesäkeittiön, kasvihuoneen Remontoida :tapetoida, maalata, laatoittaa, listoittaa jne Latoa piirilevylle komponentteja Muurata Laittaa pihakiviä paikoilleen, rakentaa muureja Leikata pensaita ja puita Istuttaa edellisiä sekä perennoja ja köynnöksiä Lisätä kasveja pistokkaista Suunnitella pihoja Ajaa autolla :D Ajaa moottoripyörällä :D :D Ajaa trukilla ja traktorilla Nämä tuli nyt ekana mieleen. Noilla taidoilla säästää paljon rahaa, saa ajan hyvin kulumaan.

9

2440

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Se oli upea lista ja sisälsi monia sellaisia kohtia joihin minä en pysty vaikka monenlaista osaankin. Upeita taitoja sinulla!

    • minä minä

      Minä osaan noiden lisäksi vielä ainakin laittaa ruokaa, pestä pyykkejäkin ja siivota. Ne taidot helpottaa arkea kummasti.

      • aloittaja....

        Minulta nuo unohtuivat pois listalta. hih!


    • mie vaan..

      jso peesaan sun teemoilla.. Käsitöistä sujuu kaikki paitsi nypläys ja kirjontatyöt on kausittaista eli valmistuminen voi viedä viisikin vuotta kun kyllästyn. Neulomisessa ja ompelussa olen hyvä. Askartelu sujuu olipa kyse mistä vain ja erityisesti tykkään 3D-jutuista yms näpräämisestä ja korttien teosta yleensäkin. Skräppäys alussa.. Remppahommat sujuu jos huvittaa samoin juuri tuo kunnostus ja etenkin verhoilu alusta asti. Puutarhanhoidossa olen haka olipa kyse mistä vain siihen littyvästä kun sitä on tullut harrastettua jo todella pitkään.. Lisäksi mä olen hyvä organisoimaan asioita. Arki sujuu siksi helpommin monelta osin. Yleensäkin mottona on, että jos jotain en osaa niin opettelen jos taitoa tarvitsen tai se kiinnostaa. Ja yleensä se oppiminen on helppoa.

      • aloittaja...

        samanlaisia. Jos en jotain osaa, en koskaan sano, etten osaa, ennen kuin olen kokeillut. Ja sitten jos en oikeasti osaa, etsin tietoa jja opettelen! :)


      • Taidoton-Iita
        aloittaja... kirjoitti:

        samanlaisia. Jos en jotain osaa, en koskaan sano, etten osaa, ennen kuin olen kokeillut. Ja sitten jos en oikeasti osaa, etsin tietoa jja opettelen! :)

        Voi miten ihania te ootte! Minä en osaa noista aloittajan taidoista paljon mitään! Silti pärjään ihan hyvin tässä elämässä. Haaveilen vaan, että osaisin ja viitsisin noin paljon!


      • aloittaja!
        Taidoton-Iita kirjoitti:

        Voi miten ihania te ootte! Minä en osaa noista aloittajan taidoista paljon mitään! Silti pärjään ihan hyvin tässä elämässä. Haaveilen vaan, että osaisin ja viitsisin noin paljon!

        Että minkä tahansa taidon voi oppia, jos se vaan kiinnostaa tarpeeksi :D


    • Hanneleena..,

      virkata ommella värjätä hiuksia ruanlaitto joten kuten leipominen piirtää saven muotoilukin onnistuu mutta se mitä sen jälkeen tulee niin on vähä outoa(polttaminen lasittaminen yms.) mutta muut taikataikina, cernit onnistuu kaikenlainen rakentelu onnistuu jos se olisi vaan mahdollista ja olisi raaka-aineita ajokortti työnalla.. kuvankäsittelyn tietokone ohjelmia kamera ecxel laulaminen runojen kirjoittaminen nuo nyt tuli ekana mieleen vielä pitäisi oppia ittestään neulomaan ennen lapsen syntymää koska oon jostain saanut päähäni että oikeat äidit osaa kutoa

    • Anonyymi

      Mitä tarkoittaa Erityistaitoni?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      10300
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      421
      4563
    3. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      92
      3104
    4. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2875
    5. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2714
    6. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      230
      2698
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      154
      1889
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      73
      1748
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1640
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1443
    Aihe