Jolloin lapsemme lapset työskentelevät Kiinassa vierastyöläisinä, kehittyvässä yhteisössä. Uskokaa huviksenne. Vai mitä mieltä?
Tulee uusi aika
17
681
Vastaukset
- ei lapsenlapsia
Suomalaiset työskentelevät jo nyt maailmalla kehitys ja johtotehtävissä eri firmojen palkkalistoilla tai omana yrittäjänä. Aiheesta on ollut mielenkiintoinen ja hyvin toteutettu TV-sarja ulkosuomalaisista ja mitä maailmalla tehdään. Pekingistä siinä esiteltiin suomalaisen omistama ravintola. Lapsenlapsia tullee olemaan tulevaisuudessa vähän joten en nyt usko heidän havittelevan vierastyöläisiksi. Puhdas luonto säästynee täällä ja antimia löytyy luonnosta ihan elantoon saakka jos halua on. Kiina lienee tuprutellut tehtaiden päästöt luontoon joten olosuhteet elämiseen vaikeutuvat ja omat haittansa saastumisesta. Kai siellä on omasta takaa työvoimaa, joten ei tarvetta muuttaa sinne kellään.
- hande
Ei tarvitse lukea Saravatin hiekkoja, ollakseen pessimisti. Mutta meitä tarkkaillaan. Toisen maailmansodan jälkeen Arizonaan syöksynyt UFO on totta. Monta presidenttiä on käynyt tutkimassa järkyttyneenä ulommasta tietoisuudesta tulleiden humanoidien jäännöksiä. Mutta heitä sitoo pyhä vala. Tätä tietoa ei voi laskea muille. Tänään sen voisi kertoa, ihmiskunta on pian tiensä päässä...
- missä mennään
hande kirjoitti:
Ei tarvitse lukea Saravatin hiekkoja, ollakseen pessimisti. Mutta meitä tarkkaillaan. Toisen maailmansodan jälkeen Arizonaan syöksynyt UFO on totta. Monta presidenttiä on käynyt tutkimassa järkyttyneenä ulommasta tietoisuudesta tulleiden humanoidien jäännöksiä. Mutta heitä sitoo pyhä vala. Tätä tietoa ei voi laskea muille. Tänään sen voisi kertoa, ihmiskunta on pian tiensä päässä...
Ei siis tässä maailmassa enää ;)
- hande
missä mennään kirjoitti:
Ei siis tässä maailmassa enää ;)
Otaksun. Mutta kun pitäisi pinnistää. Unet ovat yhteys rajan taakse. Siellä kurkistamme itseemme. Kauheita painajaisia. Vaimoni näki joskus pimppi-unia. Tarttui häntääni. Sylini on laavaa.
- g--ggggggg---
On maamme pieni, siksi jää. Mitä meistä jäljelle jää? Jää jää. Toi tosin oli ikivanha Alivaltiosihteeri orkesterin mietelause, mutta nin se vaan on. Tänne tullaan nimenomaan roudaamaan lähivuosikymmenissä valtavat määrät ihmisiä töihin ulkomailta. Ikäpommi paukkuu jne. Etkös se sinäkin kertonut olevasi eläkepukessa varsin nuorella iällä? Joku airami selitti ulkosuomalaisista. Onhan täältä historian aikana valunut ulkomaille jotain puoli miljoonaa ihmistä tähän mennessä. Elintasopakolaisiksi, milloin jenkkeihin, kanadaan, ruotsiin... Nyt on niin, että meillä on korkeampi elintaso kuin jossain kiinassa. Kymmenenkään miljoonaa kiinalaista kun keksii muuttaa suomeen.... Aikahan varmasti aina tulee uusi. Mutta skenaarioosi en voi uskoa, vaikka ennustaminenhan tosin on huuhaata. =DW=
Sitä minäkin olen joskus miettinyt. Meidän kaupungissa näkyi keväällä suuria ryhmiä kiinalaisia odottamassa kuljetuksiaan peruna- ja vihannespelloille aamulla kuuden aikoihin. Nyt niitä ei ole näkynyt kyytejä odottamassa, kun heille on varmaan järjestetty kesä majoituksia niihin aittoihin niiden viljelysten yhteyteen. Jotain yksittäisiä olen kyllä nähnyt pullopalautuksilla. Isoissa mustisssa jätesäkeissä tuovat pulloja ja lapsenlapseni katselee kateellisena kun hän odottaa omaa vuoroaan pikkukassinsa kanssa. Ne tunnistaa jo kaukaa kun he ovat pukeutuneet sinisiin työvaatteisiin. Ja aika erikoista on että noin kahdenkymmenen äijän joukossa oli yksi naispuolinen. Aika nöyriä ja aivopestyjä lienevät kun eivät paljon ainakaan vielä näytä suomalaisia vikittelevän. Taitaa olla tosi kova valvonta päällä.
on sielläkin, niinkuin nytkin - erikoisosaajia, mutta mihinkään kansainvaellukseen en usko. Niinkuin joku on tuolla sanonutkin, tännepäin heitä tulee, ainakin käymään.
- Meriläinen
ei päde minuun, kun ei ole lapsia ei tule myöskään lapsenlapsia. Heh.
- hande
Fiksu immeinen. Eikö siellä käyty uutterasti, nimittäin kauniiksi luulen, vaiko syy on fyysinen? No, se ei ole minun tietämissä.
- Meriläinen
hande kirjoitti:
Fiksu immeinen. Eikö siellä käyty uutterasti, nimittäin kauniiksi luulen, vaiko syy on fyysinen? No, se ei ole minun tietämissä.
kaikille kaikkea anna. Hoidin toisten lapsia omien puutteessa kun vaikeinta oli. Nyt ei enää. Onhan noita suvussa vaikkei minulla. Kiitollinen olen nyt elämästäni näin.
- hande
Meriläinen kirjoitti:
kaikille kaikkea anna. Hoidin toisten lapsia omien puutteessa kun vaikeinta oli. Nyt ei enää. Onhan noita suvussa vaikkei minulla. Kiitollinen olen nyt elämästäni näin.
Lapset ovat siunaus tai taakka. Itse olen saanut tämän isyyden kokea, vaikka olen aivan perse. Vastuutuntunnoton kypäräyrjö. Mutta heissä on toivo. Mitä minun ei pitäisi saada kokea. Mutta valinta on tuolla ylhäällä.
- kawe
hande kirjoitti:
Lapset ovat siunaus tai taakka. Itse olen saanut tämän isyyden kokea, vaikka olen aivan perse. Vastuutuntunnoton kypäräyrjö. Mutta heissä on toivo. Mitä minun ei pitäisi saada kokea. Mutta valinta on tuolla ylhäällä.
on melkoisen muutoksen edessä. Muutto kaupunkeihin on lailla säänneltyä. Siellä on 740 milj. maalaista 550 milj. kaupunkilaista ja n. 100 milj. siirtotyöläistä, jotka auttavat maalla asuvia köyhiä perheitään. Sitten siellä on poikia valtavasti enemmin kuin tyttöjä. Maan kahtia jakautuminen ideologisesti on sisäpoliittinen riskitekijä joka on jo lisännyt levottomuuksia. Siirtyminen markkinatalouteen on meneillään, korruptiota yritetään kitkeä ym. Kiinalaisten suuri ongelma on saasteet ja puhdas vesi, kun elintaso nousee. Se että kiinalaismiljoonat säntäisivät tänne on ehkä pohdinnan paikka kunhan taloustilanteen uusjako on selvinnyt ja katsotaan työttömyyslukuja kukin tahollaan. Seuraus on rajojen tarkempi seulonta. (lisääntyvä rasismi joka liittyy työhön ja sos.pol.) Me tarvitsemme muita ja tilaa täällä on.........
- Meriläinen
kawe kirjoitti:
on melkoisen muutoksen edessä. Muutto kaupunkeihin on lailla säänneltyä. Siellä on 740 milj. maalaista 550 milj. kaupunkilaista ja n. 100 milj. siirtotyöläistä, jotka auttavat maalla asuvia köyhiä perheitään. Sitten siellä on poikia valtavasti enemmin kuin tyttöjä. Maan kahtia jakautuminen ideologisesti on sisäpoliittinen riskitekijä joka on jo lisännyt levottomuuksia. Siirtyminen markkinatalouteen on meneillään, korruptiota yritetään kitkeä ym. Kiinalaisten suuri ongelma on saasteet ja puhdas vesi, kun elintaso nousee. Se että kiinalaismiljoonat säntäisivät tänne on ehkä pohdinnan paikka kunhan taloustilanteen uusjako on selvinnyt ja katsotaan työttömyyslukuja kukin tahollaan. Seuraus on rajojen tarkempi seulonta. (lisääntyvä rasismi joka liittyy työhön ja sos.pol.) Me tarvitsemme muita ja tilaa täällä on.........
on kaikeksi kansaa. Kiinalaisia en ole tavannut mutta eilen kotiin tullessani kaksi miestä ohitti minut ja alkoivat keskustelemaan. No minähän vastaan vieraillekin, olivat burmasta, hetken selittivät ettei täällä paljon kavereita ole muutama vain, toinen puhui melko hyvää suomea ja toinen oli hiljaa tervehti vain, kyllä suomeksi. Joka päivä eri maista olevia ihmisiä ja aivan varmasti venäjältä ja thaimaasta. Sitä on kotka tänä päivänä, eikä tämä tilanne johdu satamasta niin kuin ennen vanhaan, silloinhan täällä oli seiloreita ympäri maailmaa nyt nämä asuvat täällä.
- hande
kawe kirjoitti:
Nimittäen puhtaan veden. Se tulee olemaan tulevaisuudessa kallimpi kuin öljy. Nilsiän öljysheikit ovat kevyttä uuniperunaa, järvisheikkeihin verratuna. Kellä on lampi, on Gennesaretin kulkijan ystävä...
- tänäänkin, jo eilen
ja huomennakin suomalaisten jälkeläisiä työskentelee lähes kaikkialla maailmalla. Onhan täältä lähtenyt viimeisen yli sadan vuoden aikana yli miljoona siirtolaista maailmalle, suurin osa varmaankin työtä tekemään, luulen.
- HTZA
meitä oli. Ja siirtolaisina emme lähteneet, vaan haluttuina, ammattilaisina, joilla on korkea moraali. Joku Ministeri, Astrid Thors, olikohan se nimi noin? Haalii tänne kaikki mitä irti lähtee, ja lähteehän niitä. Halutuina, ammattitaidottomina, Skandinaaviseen moraaliin tottumattomina. Hänen palkkansa kun riittää itselleen vaikka menisi veroja vähän enemmänkin, paskaduunarien palkasta ei paljon veroja, uusien "kansalaisten" sosiaaliapuihin,ja "poliisipalveluihin" riitä.
- Tsing Hua
meidän ja lastemme ikäisiä sekä myös suomalaisia yrityksiä.
Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?861809Tumman vihreä mercedes
Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,171121Käyttäkää kumia kajaanilaisten naisten kanssa
Elkää ottako riskiä ilman kumia kun saattaa käydä niin että sinusta tuleekin isä lapselle ja elättäjä molemmille.981116Miksi tällainen pelottaa ja aiheuttaa joillakin ärtymystä?
"Sitoudun ystävien ja kollegoiden kanssa puuttumaan seksistisiin vitseihin ja vähättelyyn. Sanon ääneen, kun jokin ei ol79982- 92846
Jymyuutinen: Suomen talous kasvaa hurjaa vauhtia
https://www.iltalehti.fi/talous/a/11fba8a8-a7fb-44f4-a58b-f129f6d5bdf5 Akavan pääekonomistin mukaan Suomen kokonaistuot152844Tunnusmerkkejä Kaivatulle
Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt51764Pakkomielle
Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs54761Oletko nainen enää täällä?
En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv52691- 53684