Abban laatubiisien jakautuminen

eri albumeille

Abba oli sillä tavalla raivostuttava yksi popin historian parhaista bändeistä, että sen hienoimmat biisit jakautuvat hyvin epätasaisesti eri albumeille. Klassikot kuten Waterloo, Mamma Mia, Dancing Queen, The Name of the Game, Chiquitita ja The Winner Takes It All ovat KAIKKI eri levyillä. Joskus yhdelle levylle sattui jopa kuusi hienoa biisiä (Super Trouper), mutta se ei auta, jos ne loput levyn sävelmät ovat sitten taas kehnoja. Abba ei tehnyt yhtäkään kauttaaltaan timanttista levyä. Melkein joka levylleen se silti laittoi jonkun ikiklassikon. ARGH!

31

1074

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • abbapähkinä

      "Arrival" on minulle erittäin tasalaatuinen kokonaisuus laatubiisejä, ainoana heikkoutenaan Dum Dum Diddle. Kansikuviaan myöten upeasti tuotettu paketti, klassikko lp. "The Album" on ihan vastaava, levy jolla Benny ja Björn näyttivät todella kykynsä, kuten tietysti tuottaja Michael B. Tretow myös. Itse olisin jättänyt Take A Chance On Me- biisin pelkäksi sinkkujulkaisuksi ja tehnyt tilaa biisille "Get On The Carrousel"... Silloin kokonaisuus olisi ollut harmonisempi ja vieläkin kypsempi. Mutta makuasioitahan nämä lopulta. myös minä tykkään että Super Trouper on hieno levy, kokonaisuutena varmasti kolmen kärjessä.

      • Fernando

        on minunkin suosikkini, vaikka rehellisyyden nimisssä on myönnettävä, että yhtä monta täysosumaa mahtuu myös albumeille Waterloo, Abba ja Arrival. Näitä neljää albumia on minusta mahdoton panna mihinkään järjestykseen. Eikä Abba tosiaan julkaissut yhtäkään levyä, jolla ei olisi ainuttakaan klassikkobiisiä, jopa The Albumilta löytyy yksi (Take a Chance on Me), samoin Ring Ringiltä (Ring Ring).


      • abbapähkinä
        Fernando kirjoitti:

        on minunkin suosikkini, vaikka rehellisyyden nimisssä on myönnettävä, että yhtä monta täysosumaa mahtuu myös albumeille Waterloo, Abba ja Arrival. Näitä neljää albumia on minusta mahdoton panna mihinkään järjestykseen. Eikä Abba tosiaan julkaissut yhtäkään levyä, jolla ei olisi ainuttakaan klassikkobiisiä, jopa The Albumilta löytyy yksi (Take a Chance on Me), samoin Ring Ringiltä (Ring Ring).

        The Albumilta vain yksi klassikko?? Tämä ei ole edes makuasia vaan fakta: Albumilta löytyy VÄHINTÄÄN 4 klassikkoa ja isoa sellaista: Eagle, Take A Chance, Thank You For The Music ja yksi menestyneimmistä ABBA-sinkuista "The Name Of The Game". Nämä eivät ole edes levyn ainoat helmet, vain ne tunnetuimmat.


      • Andersson/Ulvaeus
        Fernando kirjoitti:

        on minunkin suosikkini, vaikka rehellisyyden nimisssä on myönnettävä, että yhtä monta täysosumaa mahtuu myös albumeille Waterloo, Abba ja Arrival. Näitä neljää albumia on minusta mahdoton panna mihinkään järjestykseen. Eikä Abba tosiaan julkaissut yhtäkään levyä, jolla ei olisi ainuttakaan klassikkobiisiä, jopa The Albumilta löytyy yksi (Take a Chance on Me), samoin Ring Ringiltä (Ring Ring).

        "Jopa The Albumilta löytyy yksi klassikko"?????? Voi vittu mitä asiantuntemusta!


      • kolme sellaista biisiä
        Andersson/Ulvaeus kirjoitti:

        "Jopa The Albumilta löytyy yksi klassikko"?????? Voi vittu mitä asiantuntemusta!

        joita voi sanoa klassikoiksi: The Name of the Game, Thank You for the Music ja Take a Chance on Me. Viimeinen vähäisimpänä ja ensin mainittu parhaana, yhtenä Abban suurimmista biiseistä. Sen sijaan Eagle ei kyllä mikään klassikko ole, vaikka hyvä biisi. Faneilla on aina taipumus nähdä omat suosikkinsa jonkinlaisena klassikko- ja kulttikamana aina, vaikkei objektiivisemmalta pohjalta asia näin olisi. Mutta kyllä Albumilla muutakin klassikkokamaa on kuin Fernandon mainitsema TACOM.


      • DiscoDan

        Get On The Carrousel-biisissä on samoja melodiapätkiä kuin Hole In Your Soul-biisissä, joten olisi tullut kyllä tårta på tårta, jos olisi tungettu The Albumille. Mikä vika on Take A Chance On Me-biisissä muuten on? Mielestäni varsin kelpo Abba-ralli.


      • Mitä?
        Fernando kirjoitti:

        on minunkin suosikkini, vaikka rehellisyyden nimisssä on myönnettävä, että yhtä monta täysosumaa mahtuu myös albumeille Waterloo, Abba ja Arrival. Näitä neljää albumia on minusta mahdoton panna mihinkään järjestykseen. Eikä Abba tosiaan julkaissut yhtäkään levyä, jolla ei olisi ainuttakaan klassikkobiisiä, jopa The Albumilta löytyy yksi (Take a Chance on Me), samoin Ring Ringiltä (Ring Ring).

        Musta Arrivalilla ja Super Trouperilla on eniten hyviä biisejä; ensin mainitulla Dancing queen, Knowing me knowing you ja Money money money ovat ehdottomia Abba-klassikoita, ja niiden lisäksi When I kissed the teacher myös vallaton popbiisi ja My Love, My Life kaunis balladi. Nimikappale on hieno instrumentaali, mutta loput Arrivalilla sitten on vähän heikompaa. Super trouper -levyllä nimiraita, Lay all your love on me sekä loistavat The winner takes it all ja Happy new Year (miksei myös live-äänitys kappaleesta The Way Old friends do, joka päättää Super Trouper -kokonaisuuden) ovat Abban tärkeitä biisejä ja loppumatsku taas tälläkin vähän vähäpätöisempää (tosin Fridan laulama Our Last Summer on myös hyvä). ABBA ja Waterloo-levyillä on nähdäkseni vain kaksi kunnon biisiä kullakin: nimikkoalbumilla SOS ja Mamma Mia, Waterloolla Waterloo ja Hasta Manana. Toki I Do, I Do, I Do, I Do, I Do on myös ihan jees, mutta aika sillisalaatteja ovat kummatkin levyt...


      • aapo63
        Mitä? kirjoitti:

        Musta Arrivalilla ja Super Trouperilla on eniten hyviä biisejä; ensin mainitulla Dancing queen, Knowing me knowing you ja Money money money ovat ehdottomia Abba-klassikoita, ja niiden lisäksi When I kissed the teacher myös vallaton popbiisi ja My Love, My Life kaunis balladi. Nimikappale on hieno instrumentaali, mutta loput Arrivalilla sitten on vähän heikompaa. Super trouper -levyllä nimiraita, Lay all your love on me sekä loistavat The winner takes it all ja Happy new Year (miksei myös live-äänitys kappaleesta The Way Old friends do, joka päättää Super Trouper -kokonaisuuden) ovat Abban tärkeitä biisejä ja loppumatsku taas tälläkin vähän vähäpätöisempää (tosin Fridan laulama Our Last Summer on myös hyvä). ABBA ja Waterloo-levyillä on nähdäkseni vain kaksi kunnon biisiä kullakin: nimikkoalbumilla SOS ja Mamma Mia, Waterloolla Waterloo ja Hasta Manana. Toki I Do, I Do, I Do, I Do, I Do on myös ihan jees, mutta aika sillisalaatteja ovat kummatkin levyt...

        Että jokaisellahan se on vankkumaton mielipide siitä, mikä on hyvää ja mikä huonoa. Jos sinä et löydä Waterloo ja Abba albumeilta kuin kaksi hyvää biisiä, niin se on sinun puutteesi.


      • niitten biisien lisäksi
        aapo63 kirjoitti:

        Että jokaisellahan se on vankkumaton mielipide siitä, mikä on hyvää ja mikä huonoa. Jos sinä et löydä Waterloo ja Abba albumeilta kuin kaksi hyvää biisiä, niin se on sinun puutteesi.

        jotka mainitsin, mutta Waterloon, Hasta Mananan, SOS:n ja Mamma Mian tasoista popmusiikkia ei ole enempää saatu noille levyille kirjoitettua. Onko susta sitten aapo joku King Kong Song tai vastaava SOS:n veroinen biisi? Tai Honey Honey, Rock Me yms? Vaatisit enemmän, Abballahan on todella hyviä sävellyksiä, mutta luulisi että tunnistat hyvän huonosta!


      • aapo63
        niitten biisien lisäksi kirjoitti:

        jotka mainitsin, mutta Waterloon, Hasta Mananan, SOS:n ja Mamma Mian tasoista popmusiikkia ei ole enempää saatu noille levyille kirjoitettua. Onko susta sitten aapo joku King Kong Song tai vastaava SOS:n veroinen biisi? Tai Honey Honey, Rock Me yms? Vaatisit enemmän, Abballahan on todella hyviä sävellyksiä, mutta luulisi että tunnistat hyvän huonosta!

        Niin, miksi sitä pitää ylipäänsä olla vertailemassa niitä biisejä keskenään? Minä näen nuo albumit aikakautensa kokonaisuuksina ja ne edustavat sitä Abbaa, mitä he kulloinkin olivat. Ring Ring oli debyytti ja sisälsi silti varsin mukavia kappaleita, kuten Another Town Another Train, Disillusion, Me And Bobby And Bobby's Brother, He Is Your Brother. Waterloo sisälsi tuon Hasta Mananan, mutta myös My Mama Said, Honey Honey, Gonna Sing You My Lovesong on kelpo biisejä. Ja kyllä; minä olen aina tykännyt King Kong Song - biisistä, vaikkei se varmaan tasokkaimmasta päästä olekaan. Ja tuo ABBA - albumi on varsin tasapainoinen kokonaisuus (kaiketi Man In The Middle ja Rock Me on heikoimmasta päästä, mutta minusta niilläkin on paikkansa). Minä olen noita levyjä kuunnellut 34/35 vuotta; yhä edelleen minä jaksan ihmetellä miten hyvälle ne kuulostavat. Ja minä en vaadi niiltä mitään - ne vaan antavat minulle ;) Kokeile sinäkin!


      • en tyydy mihinkään
        aapo63 kirjoitti:

        Niin, miksi sitä pitää ylipäänsä olla vertailemassa niitä biisejä keskenään? Minä näen nuo albumit aikakautensa kokonaisuuksina ja ne edustavat sitä Abbaa, mitä he kulloinkin olivat. Ring Ring oli debyytti ja sisälsi silti varsin mukavia kappaleita, kuten Another Town Another Train, Disillusion, Me And Bobby And Bobby's Brother, He Is Your Brother. Waterloo sisälsi tuon Hasta Mananan, mutta myös My Mama Said, Honey Honey, Gonna Sing You My Lovesong on kelpo biisejä. Ja kyllä; minä olen aina tykännyt King Kong Song - biisistä, vaikkei se varmaan tasokkaimmasta päästä olekaan. Ja tuo ABBA - albumi on varsin tasapainoinen kokonaisuus (kaiketi Man In The Middle ja Rock Me on heikoimmasta päästä, mutta minusta niilläkin on paikkansa). Minä olen noita levyjä kuunnellut 34/35 vuotta; yhä edelleen minä jaksan ihmetellä miten hyvälle ne kuulostavat. Ja minä en vaadi niiltä mitään - ne vaan antavat minulle ;) Kokeile sinäkin!

        Voi olla, että olen ärsyttävä nirppanokka, mutta emmä nyt sen takia mitään musiikkia kelpuuta että sillä on joku nostalgia-arvo tai että sen esittää bändi, joka on muuten tehnyt hyvää musiikkia. Pitää vaatimusten olla paljon korkeammalla. Kokeile sinäkin. ;)


      • aapo63
        en tyydy mihinkään kirjoitti:

        Voi olla, että olen ärsyttävä nirppanokka, mutta emmä nyt sen takia mitään musiikkia kelpuuta että sillä on joku nostalgia-arvo tai että sen esittää bändi, joka on muuten tehnyt hyvää musiikkia. Pitää vaatimusten olla paljon korkeammalla. Kokeile sinäkin. ;)

        Täällä nyt varmaan itsekukin tuppaa olemaan ärsyttävä, jos niikseen menee. Ymmärrän pointtisi, enkä minäkään kaikkea kuuntele, mutta enemmän minä menen fiilislinjalla eli mikä nyt milloinkin hyvältä kuulostaa. Ja täälä iällä se nostalgia pelaa aika suurta roolia.


      • Fernando
        Mitä? kirjoitti:

        Musta Arrivalilla ja Super Trouperilla on eniten hyviä biisejä; ensin mainitulla Dancing queen, Knowing me knowing you ja Money money money ovat ehdottomia Abba-klassikoita, ja niiden lisäksi When I kissed the teacher myös vallaton popbiisi ja My Love, My Life kaunis balladi. Nimikappale on hieno instrumentaali, mutta loput Arrivalilla sitten on vähän heikompaa. Super trouper -levyllä nimiraita, Lay all your love on me sekä loistavat The winner takes it all ja Happy new Year (miksei myös live-äänitys kappaleesta The Way Old friends do, joka päättää Super Trouper -kokonaisuuden) ovat Abban tärkeitä biisejä ja loppumatsku taas tälläkin vähän vähäpätöisempää (tosin Fridan laulama Our Last Summer on myös hyvä). ABBA ja Waterloo-levyillä on nähdäkseni vain kaksi kunnon biisiä kullakin: nimikkoalbumilla SOS ja Mamma Mia, Waterloolla Waterloo ja Hasta Manana. Toki I Do, I Do, I Do, I Do, I Do on myös ihan jees, mutta aika sillisalaatteja ovat kummatkin levyt...

        on kieltämättä sillisalaattia, niin kuin Abban varhaistuotanto yleensäkin. Honey Honey on mielestäni se Waterloon kolmas kohokohta. Tietysti se on ihan purkkaa, mutta Agnethan ja Fridan laulu nostaa senkin normipurkan yläpuolelle. Itse asiassa Abban kahdenkymmenen parhaan biisin joukkoon ei mahdu yhtäkään Björnin tai Bennyn laulamaa, ja yksi syy Super Trouperin ylivoimaisuuteen Abban albumien joukossa on se että ukot pysyvät taustalla.


      • ovat tosiaan
        Fernando kirjoitti:

        on kieltämättä sillisalaattia, niin kuin Abban varhaistuotanto yleensäkin. Honey Honey on mielestäni se Waterloon kolmas kohokohta. Tietysti se on ihan purkkaa, mutta Agnethan ja Fridan laulu nostaa senkin normipurkan yläpuolelle. Itse asiassa Abban kahdenkymmenen parhaan biisin joukkoon ei mahdu yhtäkään Björnin tai Bennyn laulamaa, ja yksi syy Super Trouperin ylivoimaisuuteen Abban albumien joukossa on se että ukot pysyvät taustalla.

        ehkä viimeisenä listalla, jossa olisi Abban parhaimmisto. Kelvottomia vetoja, hyvä että jättivät kappaleiden laulamisen naisilleen.


      • Fernando
        ovat tosiaan kirjoitti:

        ehkä viimeisenä listalla, jossa olisi Abban parhaimmisto. Kelvottomia vetoja, hyvä että jättivät kappaleiden laulamisen naisilleen.

        on muuten yksi niistä biiseistä, j0tka Björn ajatteli ensin laulaa itse... onneksi tuli ajoissa järkiinsä :)


      • juuri Honey Honeyssahan
        Fernando kirjoitti:

        on kieltämättä sillisalaattia, niin kuin Abban varhaistuotanto yleensäkin. Honey Honey on mielestäni se Waterloon kolmas kohokohta. Tietysti se on ihan purkkaa, mutta Agnethan ja Fridan laulu nostaa senkin normipurkan yläpuolelle. Itse asiassa Abban kahdenkymmenen parhaan biisin joukkoon ei mahdu yhtäkään Björnin tai Bennyn laulamaa, ja yksi syy Super Trouperin ylivoimaisuuteen Abban albumien joukossa on se että ukot pysyvät taustalla.

        Björn ja Benny laulavat pari kertaa jopa kahdestaan. Jos ABBA-biisin hyvyydelle on kriteerinä se, että vain tytöt laulavat, niin Honey Honeyn ei pitäisi kuulua suosikkeihisi.

        Tottahan se toki on, että biisit joissa Agnetha ja Anni-Frid hoitavat laulupuolen ilman ukkojen karseita ääniä, ovat sitä parasta ABBA-musiikkia. Ja kaikki keskeiset ABBA-biisithän ovat juuri Agnethan ja Fridan yhteis- tai jomman kumman soolovetoja.


    • greatest hits

      on ratkaisu ongelmaan: kaikki Abban parhaat biisit löytää kokoelmalevyiltä Gold tai Number Ones.

      • on hitit

        mutta jotkut etsivät ALBUMIKOKONAISUUKSIA! Kokoelma ei välitä yhtenäistä tunnelmaa tai sanomaa, vaikka olisi saman bändin biisejä. Mutta Abba toisaalta - jos ei tehnytkään kovia levyjä - teki hirveästi loistavia kappaleita. Ja on niillä nyt joitakin hyviä albumeitakin, mutta fantastiset jäi tekemättä.


      • olivat ihan
        on hitit kirjoitti:

        mutta jotkut etsivät ALBUMIKOKONAISUUKSIA! Kokoelma ei välitä yhtenäistä tunnelmaa tai sanomaa, vaikka olisi saman bändin biisejä. Mutta Abba toisaalta - jos ei tehnytkään kovia levyjä - teki hirveästi loistavia kappaleita. Ja on niillä nyt joitakin hyviä albumeitakin, mutta fantastiset jäi tekemättä.

        kovaa vinyyliä ne Abbankin levyt.


      • CD = levy
        olivat ihan kirjoitti:

        kovaa vinyyliä ne Abbankin levyt.

        Kannattaa hankkia vähän perustietoja ennen kuin viilailee pilkun kanssa. ;D


      • vitsin väännin
        CD = levy kirjoitti:

        Kannattaa hankkia vähän perustietoja ennen kuin viilailee pilkun kanssa. ;D

        Kyllä Abban levyt alunperin vinyylinä julkaistiin. The Visitors oli ensimmäinen cd-versio Abban tuotannosta.


      • abbapähkinä
        vitsin väännin kirjoitti:

        Kyllä Abban levyt alunperin vinyylinä julkaistiin. The Visitors oli ensimmäinen cd-versio Abban tuotannosta.

        "Sen sijaan Eagle ei kyllä mikään klassikko ole, vaikka hyvä biisi. Faneilla on aina taipumus nähdä omat suosikkinsa jonkinlaisena klassikko- ja kulttikamana aina, vaikkei objektiivisemmalta pohjalta asia näin olisi. " Anteeksi vaan, mutta miten kulttikaman voisi paremmin määritellä kuin juuri FANIEN palvonnan kohteena oleva biisi tai levy? Yleensä määre pitää sisällään myös sen, että palvonnan kohteena oleva biisi nimenomaan EI ole suuren yleisön suosima tai edes tuntema.


      • mutta klassikko
        abbapähkinä kirjoitti:

        "Sen sijaan Eagle ei kyllä mikään klassikko ole, vaikka hyvä biisi. Faneilla on aina taipumus nähdä omat suosikkinsa jonkinlaisena klassikko- ja kulttikamana aina, vaikkei objektiivisemmalta pohjalta asia näin olisi. " Anteeksi vaan, mutta miten kulttikaman voisi paremmin määritellä kuin juuri FANIEN palvonnan kohteena oleva biisi tai levy? Yleensä määre pitää sisällään myös sen, että palvonnan kohteena oleva biisi nimenomaan EI ole suuren yleisön suosima tai edes tuntema.

        se ei minun mielestäni ole.


      • Andersson/Ulvaeus
        mutta klassikko kirjoitti:

        se ei minun mielestäni ole.

        Mutta minunpa mielestä Eagle ON klassikko!


      • klassikoista
        Andersson/Ulvaeus kirjoitti:

        Mutta minunpa mielestä Eagle ON klassikko!

        eivät ihmiset varsinaisesti mainitse nimneomaan Eaglea Abbalta - Dancing Queenin, Mamma Mian, Waterloon, The Winner Takes It Allin, Knowing Me Knowing Youn ja Gimme Gimme Gimmen he sen sijaan varmasti mainitsevat. Ne kun ovat kiistattomia popklassikoita. SOS kuuluu toki joukkoon myös. Ymmärrätkö mitä meinaan? Eagle ei ole mikään todellinen klassikko, pelkkä hyvä kappale ei riitä ikivihreiden joukkoon.


      • abbapähkinä
        klassikoista kirjoitti:

        eivät ihmiset varsinaisesti mainitse nimneomaan Eaglea Abbalta - Dancing Queenin, Mamma Mian, Waterloon, The Winner Takes It Allin, Knowing Me Knowing Youn ja Gimme Gimme Gimmen he sen sijaan varmasti mainitsevat. Ne kun ovat kiistattomia popklassikoita. SOS kuuluu toki joukkoon myös. Ymmärrätkö mitä meinaan? Eagle ei ole mikään todellinen klassikko, pelkkä hyvä kappale ei riitä ikivihreiden joukkoon.

        Siis tottakai Eagle on ABBA-klassikko kaikin puolin. Se ei ole mukana kokoelmalevyillä mutta mitä sitten? Jokainen fani tajuaa sen klassikkoarvon. Ei-fanit taas saavat olla mitä mieltä tahansa, juuri ABBAfanien tehtävä on määritellä klassikot. Tottakai. Niin se menee muidenkin bändien osalta.


      • mene noin
        abbapähkinä kirjoitti:

        Siis tottakai Eagle on ABBA-klassikko kaikin puolin. Se ei ole mukana kokoelmalevyillä mutta mitä sitten? Jokainen fani tajuaa sen klassikkoarvon. Ei-fanit taas saavat olla mitä mieltä tahansa, juuri ABBAfanien tehtävä on määritellä klassikot. Tottakai. Niin se menee muidenkin bändien osalta.

        C'mon: voivatko fanit määritellä vaikkapa Usherilla olevan jo 40 ikivihreää biisiä? EI TIETENKÄÄN! Tai aina voi sanoa miten huvittaa, mutta kyllä fanien näkemykset klassikoista yleensä värittyneitä ovat. Ja kyllä vain aina se on yhteisö ja yleinen näkemys, joka määrittelee klassikon. Tuskin Abba-klassikoksi kukaan mieltää That's Me -biisiä, mutta The Winner Takes It All on kiistaton klassikko.

        Eagle on toki rajatapaus, enemmän klassikko kuin mikään biisi Visitorsilla.


      • DiscoDan
        abbapähkinä kirjoitti:

        Siis tottakai Eagle on ABBA-klassikko kaikin puolin. Se ei ole mukana kokoelmalevyillä mutta mitä sitten? Jokainen fani tajuaa sen klassikkoarvon. Ei-fanit taas saavat olla mitä mieltä tahansa, juuri ABBAfanien tehtävä on määritellä klassikot. Tottakai. Niin se menee muidenkin bändien osalta.

        ..kyllä Eagle on esim. More Abba Gold-kokoelmalla. Löytyi aikoinaan myös Greatest Hits Vol. 2-levyltä. Mielestäni kyllä klassikko -yhtyeen tuotannossa. Mutta nämä tällaiset kiistelyt ovat täysin turhia, koska makuja niin monia...


      • mutta just siks
        DiscoDan kirjoitti:

        ..kyllä Eagle on esim. More Abba Gold-kokoelmalla. Löytyi aikoinaan myös Greatest Hits Vol. 2-levyltä. Mielestäni kyllä klassikko -yhtyeen tuotannossa. Mutta nämä tällaiset kiistelyt ovat täysin turhia, koska makuja niin monia...

        täytyy korjata väärät luulot. Kyllä se nyt niin vaan on, et jos maalikolt kysytään Abban klassikoita, ei kukaan mainitse Eagle-biisiä, mutta tusinan verran muita kappaleita saattaa hyvinkin mainita, Waterloosta ja Mamma Miasta eteenpäin.


      • jotka mahtuu
        DiscoDan kirjoitti:

        ..kyllä Eagle on esim. More Abba Gold-kokoelmalla. Löytyi aikoinaan myös Greatest Hits Vol. 2-levyltä. Mielestäni kyllä klassikko -yhtyeen tuotannossa. Mutta nämä tällaiset kiistelyt ovat täysin turhia, koska makuja niin monia...

        Greatest Hits Vol 2:selle ja More Gold -kokoelmalla, muttei koskaan greatesthits1:lle tai Goldille. Eli se ei ole mikään The Winner Takes It All tai Mamma Mia, jotka löytyvät kaikilta vol1-kokoelmilta ja kaikilta ansiokkailta Abba-kokoelmilta.


      • siitäkin,
        jotka mahtuu kirjoitti:

        Greatest Hits Vol 2:selle ja More Gold -kokoelmalla, muttei koskaan greatesthits1:lle tai Goldille. Eli se ei ole mikään The Winner Takes It All tai Mamma Mia, jotka löytyvät kaikilta vol1-kokoelmilta ja kaikilta ansiokkailta Abba-kokoelmilta.

        että sitä ei julkaistu maailmanlaajuisesti singlenä (mitä en kyllä käsitä). Hasta Mañana on kuitenkin klassikko, vaikka se Waterloon lisäksi oli mukana vain ensimmäisellä Abba-kokoelmalla Greatest Hits.


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      75
      1453
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1257
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      119
      1207
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      78
      1146
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      70
      1004
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      80
      801
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      752
    8. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      42
      745
    9. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      376
      722
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      676
    Aihe