Pitäisi tehdä keittöön ns. rosspohja, lankkulattia ja kaapitkin tarttis saada seinälle. Kaappeja pitäisi vähän myös sovitella, heittämällä ne ei mene. Mitähän tällaiseen hommaan kykenevän yksityisyrittäjän palkka suunnilleen on? Pimeänä varmaan jotain 15,- tunti, mutta mikä olisi ihan verollinen, normaali tuntitaksa? Ajattelin maksaa 40 euroa tunti, mutta oma äitikin alkoi huutamaan, että nyt poika maksat liikaa.
Remonttimiehen tuntipalkka, sisäremontti
12
20439
Vastaukset
- luokkaaa
Siinä 30-45e riippuen missäpäin soomea seikkaillaan.
- maksaa 15 loiroo
Mites äitees aatteli kuitata raksa-Ranen laskun? vanhahtavalla karvavisalla vai käteisellä?????
- dododoo
Minulta pyysi yksi firma 40 euroa tunti, toinen 30 euroa tunti. (pk-seutu) Otin urakan, mutta eriteltynä tuntihinta auttaa laskemaan. Valitsin firman, jolla hinta oli 40 euroa tunti, kokonaisurakka oli edullisempi (tai ainakin sisälsi kaikki kustannukset, toinen jätti kalliit hommat tuntityöksi). Tuntuu, ettei valitsemallani firmalla kyllä montaa tuntia nokka tuhise niissä hommissa, joita mulle tekevät. Eli urakassa ei vaikuta pelkästään tuntihinta, vaan se, minkä arvioivat tuntimääräksi. Kannattaa olla urakkatarjousten kanssa tarkkana, monessa tarjouksessa on sudenkuoppia, eli asioita, jotka eivät tarjoukseen sisälly. Valitsemallani firmalla siis sisältyi kaikki ja pyysin vielä sopimukseen maininnan, että lisäkustannuksista neuvotellaan aina etukäteen kanssani. Netistä löytyy muuten googlaamalla arvioita erilaisten remontin osien (esim. seinän maalaus, parketin laitto jne.) hinnoista. Pimeänä et muuten saa takuuta, etkä myöskään kotitalousvähennystä.
- niin, että...
tietty aika työstä on 40 euroa/tunti ja ylimenevä aika on vain 20 euroa/h. Eli sopikaa työaikataulu että työn on oltava valmiina esim. 2 viikon kuluttua. Jos homma viivästyy paljonkin rupeaa asentajan kokonaistuntitaksa pienenmään.
- x.men
LUULTAVASTI REKISTERÖITYNYT YKSIN TEKEVÄ REMPPAUKKO ON PARAS, TUNTIHINTA NOIN 32-37ecee
- kari789
Lainaus:
Kannattaa olla urakkatarjousten kanssa tarkkana, monessa tarjouksessa on sudenkuoppia, eli asioita, jotka eivät tarjoukseen sisälly. Valitsemallani firmalla siis sisältyi kaikki ja pyysin vielä sopimukseen maininnan, että lisäkustannuksista neuvotellaan aina etukäteen kanssani.
Lantilla on aina kaksi puolta.
Kun yrittäjä tekee tarjouksen, niin hän laskee tarvittavat työvaiheet ja niihin kuluvan ajan antaa sen perusteella hinnan. Remontteja tehdessä saattaa tulla lisätöitä, joita ei ole voinut nähdä tarjousvaiheessa, esim ennen purkutöitä. Näihin voidaan varautua ainakin kahdella tavalla.
1) Urakkasopimuksessa luetellaan urakkaan kuuuluvat työt ja mahdolliset lisätyöt tehdään esim tuntitaksalla.
Asiakas ei pidä mahdollisista lisäkustannuksista eikä yrittäjä haluaisi tehdä mahdollisia lisätöitä ilmaiseksi. Asia voidaan ratkaista myös näin:
2) Yrittäjä varautuu tarjousta tehdessään lisätöihin laittamalla tavan 1) mukaan laskettuun hintaan ns. urakkalisän esim 30 % tai jopa 50%.
Tavassa 2) asiakkaalle ei tule yllätyskustannuksia mutta yrittäjä saa lisätöistä korvauksen, tulipa niitä tai ei. Tässä vaihtoedossa asiakas joutuu maksamaan lisätöistä, vaikka niitä ei olisikaan. Minusta tämä pikemminkin on asiakkaalle sudenkuoppa.
ps
Minä teen remontit pääosin kanta-asiakkaille ja tuntityönä. Uusille voin tehdä urakalla. Työ vaatii oman aikansa, tehtiinpä se urakalla tai tuntityönä. - yksrakentaja
Alvillisena ok. Toki jollain 35e/h:kin voi saada.
Pimeäkin hinta on muuten yli 15e/h. Sanosin että suomalainen ammattimies ottaa käteen min. 20e/h. Esim. muurari, sähkömies tms. 25-30e/h.
Ainakin itse lasken, etten vapaata viikonloppuani myy juuri alta 500e käteen.- ylitöinä...
Joo'o... Raksamiehieä ei tosiaan ujostuta silloin kun aletaan puhua hinnoista... Käteen pitää saada pimeänä sama minkä insinööri saa bruttona. Asiakas ottaa kaverin tavallaan ylitöihin :)
Kannattaa muuten sitten kiertää kaukaa nuo kaverit jotka haluaa 30e käteen, mitään takuuta tai vastuutahan ne ei ota työmaasta jolla eivät ole virallisesti olleet. Melkein samaan hintaan saa ukon pitkään tomineelta vastuulliselta yritykseltä.
Jos saa jonku kuutamotöihin jollain 10e korvauksella niin silloin hinta kompensoi sen että voi itse ottaa riskin epäonnistumisista.
Itse olen tehnyt tutuille sähkötöitä kympin tunti... hyväntekeväisyyttä. - yksrakentaja
ylitöinä... kirjoitti:
Joo'o... Raksamiehieä ei tosiaan ujostuta silloin kun aletaan puhua hinnoista... Käteen pitää saada pimeänä sama minkä insinööri saa bruttona. Asiakas ottaa kaverin tavallaan ylitöihin :)
Kannattaa muuten sitten kiertää kaukaa nuo kaverit jotka haluaa 30e käteen, mitään takuuta tai vastuutahan ne ei ota työmaasta jolla eivät ole virallisesti olleet. Melkein samaan hintaan saa ukon pitkään tomineelta vastuulliselta yritykseltä.
Jos saa jonku kuutamotöihin jollain 10e korvauksella niin silloin hinta kompensoi sen että voi itse ottaa riskin epäonnistumisista.
Itse olen tehnyt tutuille sähkötöitä kympin tunti... hyväntekeväisyyttä.Niin. Ylityötähän se itselle on jos viikonlopun on hommissa ja korvaus pitää olla sen mukainen että siinä on mitään järkeä tekijän kannalta (kaverihommat tietenkin asia erikseen)
Jos normiduunista saa sen tuntipalkaksi muutettuna vajaat 20e/h käteen niin ainakaan alta 20e/h iltatöissä ei ole järkeä.
Mutta kenenkään ei ole tuota pakko maksaa eikä oikeiden ammattimiesten tarvitse tällaisiin töihin itseään tyrkyttää. Tieto hyvästä ja luotettavasta tekijästä vaan kulkee suusta suuhun tyylillä että ensin teet naapurille, sitten naapurin työkaverille ja sitten naapurin työkaverin serkulle ja lopulta oikeiden tekijöiden tilanne on se, että viristöitä on enempi tarjolla kun viitsii tehdä.
- 4+15
Periaatteessa rakennusalan hommissa asiakkaalta laskutettava summa on 2.3xukon palkka alv. ja tämä 0% katteella eli jos mies saa 10e/h olisi minimituntihinta n.29e/h jonka firma laskuttaa mutta kuinkas monta ammattilaista saa 10e/tunti?
Sopiikin kovasti miettiä miten jotkin firmat elää ja miksi käteiskauppaa suositaan, toisinsanoen jos firma ottaa pimeästi 20e/h niin mies saa siitä 15e/h ja firman isäntä loput mutta eipä tuokaan ole kovin kannattavaa pitkän päälle.
Kuten mainittiinkin niin pimeästi maksaessa ottaa aina riskin sillä jos jotain sutta on tehty ja menet vaatimaan kaveria tilille tekosista niin saattaapi hän äityä pyytämään kuittia.
Se että mikä on kallista ja mikä ei niin jokainen joka valittaa liian kalliista hinnasta voi kokeilla samalla alalla yrittämistä itse niin tietää ettei se 35-45e/h ole mitään kullanvuolentaa... - työtön työnhakija
Mä tein 9 euroo päivä kun työkkäri pakotti. Muuten olis tullut karenssi. Saipahan mummo maailman halvimman keittiö remontin
- JesseJ30
Oli suuri määrä rakennusvirheitä mistä ei itse selvitty.
Sitten kun aikamme koitimme itse tania asioita eteenpäin ja aina
tuli seinä vastaan. Niin päätimme palkata ammattimiehet asialle.
5 eri firmasta kyselyt päädyttiin yhteen laadun ja sen kannalta et
itse ei tarvinnut huolehtia mistään.
http://cotico.fi/
Tuo oli firma ja sivut ehkä vielä löytyy samasta paikasta.
Anyways loppu tulos oli hyvä saumat ja kaikki vimpan päälle ei voi valittaa.
Ja ei oikeesti tarvinnut huolehtia mistään.
Suosittelen ammattilaisten käyttämistä jopa sisä remontissa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työttömyys on kasvussa - Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa
Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa. Työttömyys on kuitenkin kasvussa. Mitä itse aja3612853Mikä piirre on kasvoissa tärkein?
Mikä piirre on kasvoissa tärkein kun valitset seuraa itsellesi?1201559Suurimman myrskyilyn jälkeen
vakiintuu tyynenpi tunne. Entistä vakaampi, entistä varmempi. Aina vaikealla hetkellä auttaa, kun ajattelen sinua. Minul481380Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan151088Mikä häpeä Haapaveden kaupungille
Avin huomautuksen mukaa hoitoyksikkö on ollut monin osin lainvastainen. Huomautettavaa on monista asioista. Miten Haa571007Tojotamies törttöili taas auton eteen
Ja taas joku Tojotapappa vähät välitti liikennesäännöistä ja kääntyi viitostietä ajaneen auton eteen tänään, tällä kerta28978En sano tätä pahalla
Mutta olihan meillä aika reippaasti ikäeroa ja aivan erilaiset elämäntilanteetkin. En vaan jotenkin tajunnut sitä aiemm82943- 80918
Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo149908Tiedättekö miksi mies on olemassa?
Lisääntymistä varten. Ei mitään muuta hyötyä. Jos nainen voisi lisääntyä ilman miestä, luuletteko miehet että naiset tar205849