Arvon käsilaukun/repun kantajat. Oletteko miettineet kassinryöstäjiä? Miten puolustautua? Onko tosiaan paras itsepuolustuslaji KARATA JA HUUTAA! Mie luulen että ei, ei kai kukaan auta...
Itsepuolustus!
21
973
Vastaukset
- Meriläinen
ettei siihen tilaan tarvi mennä, ettei kukaan ryöstä. *koputtaa maalaamatonta puuta.
- hellin
Katselin jo aamulla krav magaa ja ju-jutsua ja aikidoa, mutta eipä taida ruppi enää vastaanottaa tuommosta tietoa. Kokeilin kuitenkin, että pysynkö minuutin yhdellä jalalla...siinä ja siinä. Ei ihan tarvinnut seinästä tukea ottaa, eli taitaa olla asiat vielä hyvin. Puntteja pitää nostella ja niitä...mitä ne nyt on... jotta on näppivoimaa puristaa sit jos joutuu tosipaikkaan!
- Rocellii
taitaa olla paras puolustus
Ryöstetyksi tuleminen on aina ja kaikkialla mahdollista ja se on otettava etukäteen huomioon. En ikinä kanna rahojani ja arvokasta kamaa "käsilaukussani". Itse asiassa en ole muumimammatyyppi, joka kantaa mustaa nahkalaukkua käsivarrellaan ; ) Onneksi en ole ikinä joutunut edes uhatuksi, mutta otan sen mahdollisuuden aina vakavasti. Milloin muuten juoksisit karkuun ja huutaisit? Taitavat ryöstäjät tekevät temppunsa huomaamattasi sen jälkeen ei huuto eikä juoksu auta.
- Kassi mielessä
Itsepuolustuksesta ensimmäiseksi mieleen tuli raiskaus, mutta nämä varjelevatkin pussejaan ja kassejaan. Itse kyllä otan vielä huomioon raiskauksenkin mahdollisuuden, en ole niin vanha ja ruma, että sen pois sulkisin. Mutta se varmaan kuuluu keski-ikään, että maallinen mammona vain pyörii mielessä yötä päivää.
- raiskaaja kipittää optikolle
jos meikäläistä yrittäs...joten kyllä se kukkaro/reppu/ruokakassi on se todennäkösin ryöstönkohde kuin se kauan sitten kadotettu...tussu...
- O - Orvokki
mukiloiduksi ja pahoinpidellyksi joutuminen, koska niihin liittyy suurempia uhkia kuin laukun ryöstämiseen tai raiskaukseen. Jälkimmäisistä selviää yleensä vammautumatta ja toipuu aikanaan. Raiskaajan varalta on mielessä valmis toimintamalli, jonka toteutan, ellei raiskaaja löisi heti tajuttomaksi. Veikkaanpa, että pitää olla todella sairas, ellei sillä pelästyisi ja pötkisi itse pakoon.;)) Laukun ryöstön yhteydessä tiedän voivani päästää niin uskomattoman kovan ja kimeän äänen, että melkein itsekin pelästyn. Siitä ei vaan ole paljon apua. - Mieluummin annan rosvon viedä laukun kuin ryhtyisin siitä tosissani taistelemaan. Henki ja terveys ovat minulle arvokkaampia kuin arvokkainkaan laukun sisältö. Raiskauksessakin taudit ovat mielestäni jo tässä iässä itse epämiellyttävää tapahtumaa pelottavampi uhka. Mikäs itselläsi on mielessä yötä päivää?;)) (Arvelit, että muilla ketjun kirjoittajilla olisi se, mistä he kirjoittavat.)
tuota laukussaan kannellakaan kovin arvokasta, - raha kulkee nykyään pienessä tilassa.
Vanhoille ihmisille tulee niitä omituisia rahankätkemis vimmoja. Ne kuljettelevat suuria summia rahoja kotiinsa mitä omituisimpiin jemmoihin. Kuulinpahan juuri anopin näyttäneen rahakätkönsä pojalleen. Olivat kuulema tosi omituisessa piilossa ja lajiteltuna omissa lokeroissaan. Jos anoppi olisi kuollut, ei tiedä miten olisi käynyt. Onneksi hän alkoi sitä kuolemaa pelkäämään ja näytti piilonsa. Ja onneksi oli senverran tajussaan että ymmärsi että ei pidä rahoja lapselta piilossa enenpää. Ja ihan fiksun tuntoinen ihminen, ei olisi kans ikänä uskonut että niin omituinen rahankätkijä. Ja köyhä kun kerrankin saa vähän rahaa on sitä kiva kerrankin kuljettaa lompakossaan. Tuntuu niin polleelta sen hetken. Olenpahan nimittäin tohon itsekin sortunut. Välillä tulee sellainen rahojen hypistelykohtaus ja silloin nostan rahaa ja siirrän rahoja käyttötililtä säästötilille. Ja kannan ne tietysti kassissa pankkiin. On niin ihana tunne kerrankin kun on omaa rahaa kassi pullollaan. Ihan pakko aina joskus kokeilla. Heh heh
miljoona kirjoitti:
Vanhoille ihmisille tulee niitä omituisia rahankätkemis vimmoja. Ne kuljettelevat suuria summia rahoja kotiinsa mitä omituisimpiin jemmoihin. Kuulinpahan juuri anopin näyttäneen rahakätkönsä pojalleen. Olivat kuulema tosi omituisessa piilossa ja lajiteltuna omissa lokeroissaan. Jos anoppi olisi kuollut, ei tiedä miten olisi käynyt. Onneksi hän alkoi sitä kuolemaa pelkäämään ja näytti piilonsa. Ja onneksi oli senverran tajussaan että ymmärsi että ei pidä rahoja lapselta piilossa enenpää. Ja ihan fiksun tuntoinen ihminen, ei olisi kans ikänä uskonut että niin omituinen rahankätkijä. Ja köyhä kun kerrankin saa vähän rahaa on sitä kiva kerrankin kuljettaa lompakossaan. Tuntuu niin polleelta sen hetken. Olenpahan nimittäin tohon itsekin sortunut. Välillä tulee sellainen rahojen hypistelykohtaus ja silloin nostan rahaa ja siirrän rahoja käyttötililtä säästötilille. Ja kannan ne tietysti kassissa pankkiin. On niin ihana tunne kerrankin kun on omaa rahaa kassi pullollaan. Ihan pakko aina joskus kokeilla. Heh heh
Vai kassitolokulla rahhoo..:) Miulla taas jos on käteistä enemmän, olen ihan hermona, - varmana unohtaisin rahapussini bensamittarille :( Raha on kyllä mukava asia kun /jos sitä on, ja etenkin jos se on harvinaista herkkua, - köyhyys ei ole kivaa..
Pirrejuupas kirjoitti:
Vai kassitolokulla rahhoo..:) Miulla taas jos on käteistä enemmän, olen ihan hermona, - varmana unohtaisin rahapussini bensamittarille :( Raha on kyllä mukava asia kun /jos sitä on, ja etenkin jos se on harvinaista herkkua, - köyhyys ei ole kivaa..
Kyllä raha on aina rahaa. Ei ne muoviläpyskät ja tiliotteesta katsomiset miltään tunnu.
miljoona kirjoitti:
Kyllä raha on aina rahaa. Ei ne muoviläpyskät ja tiliotteesta katsomiset miltään tunnu.
taas iso saldo oisi varmempi :)
Pirrejuupas kirjoitti:
taas iso saldo oisi varmempi :)
Ja sittenhän se taas isonee, kun sinne jaksaa sitä kantaa. Hih hih, jos ei rosvot ehdi väliin. En minäkään kyllä kotonani mitään jemmoja pidä, joskus vaan tekee silti niitä mieli vähän hypistellä, niin silloin on pakko niitä vähän liikutella ja ulkoiluttaa. Ja tää on tarkoitettu vitsiksi, tiedoksi vaan tiukkapiposille.
- Enkeli-trio
miljoona kirjoitti:
viäl kertonu,et olet miljonääri,mut jos kassilline on setelei "kannettava toisel tilil" samas konttoris sentää vai :) käyttötililt-säästötilil,vai kui se meni ? ni kai se tarttee uskoo...tai sit ei.
Enkeli-trio kirjoitti:
viäl kertonu,et olet miljonääri,mut jos kassilline on setelei "kannettava toisel tilil" samas konttoris sentää vai :) käyttötililt-säästötilil,vai kui se meni ? ni kai se tarttee uskoo...tai sit ei.
Ja kakskymppisiä et joutuvat laskemaan kauan, heh heh vitsi vitsi
Luulisin että olisi ainoa tapa huutaa jotain epäsopimatonta ja kovalla äänellä. Ei tule ensimmäisenä mieleenikään mahdollinen raiskaus. Enempi pelottaisi pahoipitely ja vammautuminen. Tosin vaikka olen matkaillut siellä sun täällä, nuorempana ihan kummallisissakin paikoissa, niin koskaan ei ole mitään viety tai varastettu. Nykyään katson missä kuljen, öiseen aikaan taksilla kotiovelle.
- jos ,,,
kuppilassa äijät yrittää pokailla, niin kyllä silloin kelpaisi raiskaajallekin. Eli itse huomioin tämän riskin kyllä ja varaan aina ravintolassa käydessä taksirahan varalta. Huuto on kai paras apu ryöstettäessäkin. Minun rahoistani eivät paljoa kyllä rikastuisi. Parikymppiä ja nurkistaan irvistelevä lompsa, lippusia ja lappusia.Kirjastokortti. Nolo juttu rosmolle.
- hattivattilauma
jos ,,, kirjoitti:
kuppilassa äijät yrittää pokailla, niin kyllä silloin kelpaisi raiskaajallekin. Eli itse huomioin tämän riskin kyllä ja varaan aina ravintolassa käydessä taksirahan varalta. Huuto on kai paras apu ryöstettäessäkin. Minun rahoistani eivät paljoa kyllä rikastuisi. Parikymppiä ja nurkistaan irvistelevä lompsa, lippusia ja lappusia.Kirjastokortti. Nolo juttu rosmolle.
Lämpöaalto nostaa ihme autereen. Järvi vielä jäässä, rannoilta sula. Kauempana horisontissa väreili lämpöaallot kuin toinen toistaan jahtaavat ilman hengettäret tai jäätä pitkin silmittömästi kiitävä lauma hattivatteja. Hupaisan näköistä. Johtunee siitä kun sulavan jään kosteus höyrystyy.
- Hatzan lintujuttuun
hattivattilauma kirjoitti:
Lämpöaalto nostaa ihme autereen. Järvi vielä jäässä, rannoilta sula. Kauempana horisontissa väreili lämpöaallot kuin toinen toistaan jahtaavat ilman hengettäret tai jäätä pitkin silmittömästi kiitävä lauma hattivatteja. Hupaisan näköistä. Johtunee siitä kun sulavan jään kosteus höyrystyy.
meni vikaan kun luin tätä viimeksi.
Kyllä se ystävä hyvä taitaa olla se ainoa keino eli pitää kovaa meteliä ja päästä karkuun ja lujaa. Olen kokenut pari kertaa vastaavan tilanteen eli ryöstöyrityksen, ja minut kyllä pelasti se huutaminen ja juoksuun lähteminen. Tällaiseksi maailma on mennyt, ei minun nuoruudessani "kultaisella 60-luvulla" ollut juurikaan vastaavia ongelmia. Tsemppiä
- susa51
Luulenpa aloittavani kovan liikuntakuurin, pääsen karkuun ainakin paremmin mahdollisissa tilanteissa. Onneksi ei mitään vielä minun ikääni ole sattunut. Nuorena 70-luvulla jopa liftasin yksinkin välillä, sitä oli niin luottavainen ja huoleton. Mitään ei koskaan sattunut. Ulkomailla pidän "liiat" rahat tallelokerossa, mukana niitä ei kannata pitää laukussaan.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?791525Tumman vihreä mercedes
Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,141004Miksi tällainen pelottaa ja aiheuttaa joillakin ärtymystä?
"Sitoudun ystävien ja kollegoiden kanssa puuttumaan seksistisiin vitseihin ja vähättelyyn. Sanon ääneen, kun jokin ei ol79912Käyttäkää kumia kajaanilaisten naisten kanssa
Elkää ottako riskiä ilman kumia kun saattaa käydä niin että sinusta tuleekin isä lapselle ja elättäjä molemmille.95902Tunnusmerkkejä Kaivatulle
Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt51724Jymyuutinen: Suomen talous kasvaa hurjaa vauhtia
https://www.iltalehti.fi/talous/a/11fba8a8-a7fb-44f4-a58b-f129f6d5bdf5 Akavan pääekonomistin mukaan Suomen kokonaistuot139674- 53664
Pakkomielle
Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs48651Oletko nainen enää täällä?
En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv51641- 74633