Volvon vetolaitteen , 290, "ohauskypärän" kierteet korkkas. Siis ne 2 kpl kuusiokolopultteja jolla "kypärä" on kiinni vetolaitteessa. Kun kiristää tiukalle niin silloin pyörähtää. Kierrepakalla yritin pudistaa kiierteet , ei auttanut, väljät ne on. Mikä neuvoks
VP:n vetarin "ohjauskypärän" kierteet
9
696
Vastaukset
- vetari
käännä 1/4 osaa ja tee uudet reiät ja kierteet.
- porailija.
No auttasko kierteytys ylikokoon?
- kypärä kuntoon
mikäli vetarissa on jäljellä vähän kierteentynkää laita putkimiehen teippiä muutama kierros väliin ja tiukkaa,mutta ei apinanraivolla. Toisekseen yritä liimata nullikka ja pultit kiinni vaikka ruuvilukitteella....
Joko porautat suuremmat reiät vetolaitteeseen, ja teet niihin uudet kierteet. Tosin kypärän ja vetolaitteen välissä olevaan osaan täytyy samalla porata uudet reiät, ja pulttien kantojen syvennyskoloja suurentaa. Toinen vaihtoehto on helicoil-kierteiden asentaminen vetolaitteeseen, mikä lienee helpompaa, ja halvempaa. Molemmissa vaihtoehdoissa tarvitset ammattitaitosen konepajan apua. Muista myös, että mikään virittely ei kannata, kyseinen osa on elintärkeä ohjattavuuden kannalta!! Tyäytyy muuten "nostaa hattua", en ole koskaan aiemmin kuullut kenenkään onnistuneen tuhoamaan ko. kierteitä :)
- rikki
joo laita vaan helicoilit jos se murkula irtoo niin vene menee minne sattuu venehuolto firmoilla on varmaan vehkeet millä korjata
- myös...
rikki kirjoitti:
joo laita vaan helicoilit jos se murkula irtoo niin vene menee minne sattuu venehuolto firmoilla on varmaan vehkeet millä korjata
laittaa ns. irtokierteet, sarjassa tulee sopiva poranterä ja x määrä kierteitä. Ei tarvitse kiikuttaa koneistamoon..
- esim.
myös... kirjoitti:
laittaa ns. irtokierteet, sarjassa tulee sopiva poranterä ja x määrä kierteitä. Ei tarvitse kiikuttaa koneistamoon..
Recoil, autotarvikeliikkestä saanee... http://www.koivunen.fi/www/Koivunenwww.nsf/images/12-14.pdf/$FILE/12-14.pdf
esim. kirjoitti:
Recoil, autotarvikeliikkestä saanee... http://www.koivunen.fi/www/Koivunenwww.nsf/images/12-14.pdf/$FILE/12-14.pdf
Toimii kuten Helicoil, ja saa porattua paikanpäällä. Tässä tapauksessa täytyy vain muistaa porata 100% suoraan, muuten taitaa tulla ongelmia. Täytynee laittaa korvan taa :D
- Kepardi
Ellen ihan väärin muista niin kierteet ovat tuumaisia niinkuin kaikki muutkin. ja jos en uudestaan ihan väärin muista niin VP:ssä on rosteri helicoilit uudesta lähtien lähes joka pultinreijässä. tai sitten mun vp:t on kaikki kierteytetty uudestaan (lähes kaikki kierteet) korjatkaa JOS olen väärässä. (nimim. muutaman purkanut)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 905137
- 534046
- 252149
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s271807Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161785- 151424
Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹271207Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗201026T, miten mun pitäis toimia
Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest43981- 21970