Nieleskely, kurkkukipu, röyhtäily ja yskä. Mitä ihmettä?

outo tauti

En nyt oikein tiedä että mihin osioon tämä kuuluu. Miehelleni alkoi eilen illalla tulla hieman voimaton olo. Alkoi yskittää kovasti, ja kurkkua kaihersi. Kun mentiin nukkumaan, niin hän alkoi nieleskellä koko ajan. Sylkeä erittyy aivan hirveästi. Sitten hän alkoi röyhtäillä, ja röyhtäisyt ovat kuulemma välillä happamia. Kurkku ja ruokatorvi tai keuhkoputki ovat kuulemma tulessa, ja yskittää kovasti. Unissaan hän meinasi jo tukehtua kun sylkeä tuli jo niin paljon. Mitä tämä on???

5

8236

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • samantyyppistä

Olen ollut flunssan kourissa jo monta viikkoa, ei mene ohi ei. Ja pari kolme kertaa on alkanut tuo sama nieleskely. Sylkeä tulla pukkaa. En ole koskaan aiemmin kokenut samaa sylkirumbaa. Viime yönä kun heräsin kuumeissani, kurkkuani poltti, ikään kuin olisi närästänyt, mutta ei se oikein sitäkään ollut.

• "vilustumiselle"

jos jatkuu niin menisin ihmeessä äkkiä lekuriin

• tesd

Ole huoleti, se on flunssa-aalto parhaillaan. Itsekin pienessä flunssassa tässä.

• ennemminkin
        tesd kirjoitti:

Ole huoleti, se on flunssa-aalto parhaillaan. Itsekin pienessä flunssassa tässä.

refluksilta... minulla aloi samanlaisina oireina refluksitauti! sylkeä tulee ja yskittää kun hapot nousee ruokatorveen.. kurkkuun asti ehkä myös,siitä yskä? yleensä vaiva ilmenee kun menee pitkälleen...vaivaan on lääkkeitä,kannattaa kokeille ensin auttaako jos jättää ruokailun kolmea tuntia ennen nukkumaanmenoa,kahvi ja happamat ruuat pois kokonaan! myös limsat ja suklaa ja sitrushedelmät. sänky 10 senttiä päädystä korkeammalle.

• purkka pois
        ennemminkin kirjoitti:

refluksilta... minulla aloi samanlaisina oireina refluksitauti! sylkeä tulee ja yskittää kun hapot nousee ruokatorveen.. kurkkuun asti ehkä myös,siitä yskä? yleensä vaiva ilmenee kun menee pitkälleen...vaivaan on lääkkeitä,kannattaa kokeille ensin auttaako jos jättää ruokailun kolmea tuntia ennen nukkumaanmenoa,kahvi ja happamat ruuat pois kokonaan! myös limsat ja suklaa ja sitrushedelmät. sänky 10 senttiä päädystä korkeammalle.

Jos oireet on todellakin vain nuo eikä flunssa ole tulossa, niin kyse on närästyksestä, joka voi johtua eri asioista. Muistan, kun ensimmäisen kerran minulle tuli närästystä. Jos en olisi toisilta kuullut, en olisi ymmärtänyt, mistä on kyse. Ensimmäisistä närästysoireista ei kannata lähteä lääkärille, sillä lääkäri antaa reseptin, jolla saa närästystä helpottavia lääkkeitä. Niitä saa apteekista ilman reseptiäkin. Antepsin-liuos taitaa olla parasta, mutta kallista. Halvempikin liuoksena saatava lääke on tehokasta. Lääke alkaa ällöttämään, mutta kannattaa silti syödä kuurinomaisesti parikin viikkoa. Minulle on tehty vuosikymmeniä kestäneitten närästysoireitten (poltto ruokatorvessa, palleassa) takia mahalaukun tähystys. Siinäkään ei näkynyt muuta kuin, että suoli on helposti kramppaava. Lääkäri antoi vihkosen, jossa oli lueteltu ruoka-aineet, joiden välttämisellä voi vähentää närästystä. Olin hyvin tietoinen kahvista, alkoholista yms. mutta en ollut kuullutkaan, että piparminttu voi aiheuttaa närästystä. Olin vuosikymmeniä jauhanut purukumia. Lopetin purukumin syömisen siihen paikkaan. Siitä on jo kaksi vuotta eikä enää ole närästänyt kuin hyvin harvoin. En tiedä, johtuiko purukumissa olevasta piparmintusta vai kenties vain purkan jauhamisesta aiheutuvan ilman kuplimisesta suolistossa, mutta vaivat hävisivät. Enää en purkkaa kaipaakaan. Minulla auttoi myös se, että joku hieroi palleaani samalla, kun itse yritin olla hyvin rentona. Myös nopeasti ylös nouseminen makuulta saattaa aiheuttaa röyhtäisyn, jolloin olo helpottuu. Paikallaan pomppiminen voi myös saada aikaan röyhtäisyn, joka tuo hetkellisen avun. Jos on epäselvyyttä oireista, niin kannattaa kysyä terveyskeskuksesta. Epätietoisuus ei ainakaan paranna vaivoja.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suureksi onneksesi on myönnettävä

Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️
      Ikävä
      85
      1768
    2. Perusmuotoiset TV-lähetykset loppu

Nyt sanoo useiden HD-muotoistenkin kanavien kohdalla äly-TV, ettei kanava ole käytössä, haluatko poistaa sen? Kanavia
      Apua aloittelijalle
      120
      1184
    3. YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua

Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä
      Äänekoski
      62
      1060
    4. No ei sun asunto eikä mikään

muukaan sussa ole erikoista. 🤣 köyhä 🤣
      Ikävä
      62
      946
    5. Hyvin. Ikävää nainen,

Että vainoat ja stalkkaat miestäni.onko tarkoituksesi ehkä saada meidät eroamaan?no,siinä et tule onnistumaan
      Ikävä
      74
      856
    6. Uskomaton tekninen vaaliliitto poimii rusinoita pullasta

Korni näytösesitelmä menossa kaupunginvaltuustossa. Juhlia ei ole kokouksista tiedossa muilla, kuin monipuolue paikalli
      Pyhäjärvi
      79
      808
    7. Linnasuolla poliisi operaatio

Kamalaa menoa taas meidän ihanassa kaupungissa. https://www.uutisvuoksi.fi/paikalliset/8646060
      Imatra
      29
      806
    8. Mitä mietit Honey?

Kulta nainen ❤️❤️
      Ikävä
      57
      800
    9. Katsoin mies itseäni rehellisesti peiliin

Ja pakko on myöntää, että rupsahtanut olen 😆. Niin se ikä saavuttaa meidät kaikki.
      Ikävä
      46
      790
    10. Martina lähdössä Ibizalle

Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      115
      761
    Aihe