Onko muita jotka kärsii todella pahasta aurinkoihottumasta. Eilen kävin pyöräilemässä ja n.20 minuuttia ajoin ilman hanskoja ja nyt on kämmenselissä tuhottomasti kutisevia näppyjä. Useampaan vuoteen en ole pyöräillyt juuri tämän ongelman takia, vaatteita pitää olla niin paljon et meinaa pyöräillessä tukehtua. Onko jotain "viileitä" käsineitä joita voisi pitää kesälläkin tarvittaessa? Esim. autolla jos ajaa pitkää matkaa on tuskaista olla jotkut syyshansikkaat kädessä.
aurinkoihottuma
6
693
Vastaukset
- auttaa...
Heliopar-malarialääke auttaa myös aurinkoihottumaan. Olin reissussa ja söin Helioparia eikä sen jälkeen ole ollut aurinkoihottumaa kuuteen vuoteen, vaikka ennen kutisin hulluna heti auringon nähtyäni.
- käynyt lääkärillä
tämän ihottuman takia mutta pääsen tutkimuksiin vasta 6kk kuluttua. Vahva epäilys on että minulla olisi jokin sairaus, jonka takia tuota ihottumaa tulee.
- pääset tutkimuksiin
käynyt lääkärillä kirjoitti:
tämän ihottuman takia mutta pääsen tutkimuksiin vasta 6kk kuluttua. Vahva epäilys on että minulla olisi jokin sairaus, jonka takia tuota ihottumaa tulee.
Minulla on ollut aina herkkä iho ja jo 1970-luvulla diagnosoitiin monimuotoinen valoherkkyys. Myöhemmin on tullut mukaan niveljutut ja diagnosoitiin nivelpsori. Tämän vuoden alusta on otettu koepaloja ja monia kokeita. Haettiin SLE-sairautta. Siitä ei tehty diagnoosia, mutta tehtiin dg DLE. DLE voi muuttua myöhemmin SLE:ksi. DLE:ssä on valoherkkyys ja kasvoilla perhosihottuma. Pitää välttää aurinkoa. Ikkunan läpi paistava aurinko on pahasta myös, samoin voimakkaat loistevalot. Työpisteessäni on loistelamppujen päälle asennettu suodatinlevyt, joyya valo olisi hehkulampun tasoa. Aurinkosuojassa kerroin 50(ACO). Vichyllä on sk 60, mutta sitä ei ollut maahantuojallakaan tällä viikolla. Toivottavasti Sinulla on harmittomampi kuin DLE. Googlaamalla löydät tästä tietoa netistä.
- ichigo-79
tällaista minulle määrättiin punahukkaan ( aurinkoihottumaan)
Paitsi että siitä ei tule näppyjä vaan punaisa ihottuma läiskiä mitkä ei parane mutta haalistuu lääkkeen ansiosta ja tietenkin talvella myös.
valitettavasti en saa altistaa ihottuma alueita , eli yläkroppaa ollenkaan auringolle ikinä ...
eli lääkkeen tarkoitus on lähinnä vain kosmeettinen, eli punaisuuden haalistaminen, koska ne tosiaan on kirkuvan punaisa, kaikista näkyvimmillä paikoilla ,eli rintakehässä ja olassa...:(
onko kohtalo kavereita...lääkärikin sanoi että meitä ei ole paljoa...ja tietoakin hyvin vähän... 5 sairastunutta miljoonasta...ja tietenkin kaiken muun epäonnen keskellä se arpa suosi minua... - ichigo-79
pääset tutkimuksiin kirjoitti:
Minulla on ollut aina herkkä iho ja jo 1970-luvulla diagnosoitiin monimuotoinen valoherkkyys. Myöhemmin on tullut mukaan niveljutut ja diagnosoitiin nivelpsori. Tämän vuoden alusta on otettu koepaloja ja monia kokeita. Haettiin SLE-sairautta. Siitä ei tehty diagnoosia, mutta tehtiin dg DLE. DLE voi muuttua myöhemmin SLE:ksi. DLE:ssä on valoherkkyys ja kasvoilla perhosihottuma. Pitää välttää aurinkoa. Ikkunan läpi paistava aurinko on pahasta myös, samoin voimakkaat loistevalot. Työpisteessäni on loistelamppujen päälle asennettu suodatinlevyt, joyya valo olisi hehkulampun tasoa. Aurinkosuojassa kerroin 50(ACO). Vichyllä on sk 60, mutta sitä ei ollut maahantuojallakaan tällä viikolla. Toivottavasti Sinulla on harmittomampi kuin DLE. Googlaamalla löydät tästä tietoa netistä.
sinun viesti jotenkin livahti...mulla on punahukka.
on niin harvinaista että tapaa kohtalotovereita.. - Kutiseva
Tämä Heliopar, miten sitä saa? Auttaako se jo tulleeseen aurinkoihottumaan ja kutinaan vai ehkäisevästi että ei tulisi koko ihottumaan ollenkaan?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka1073225GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad?
GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad? Tänään jännittävä finaalilähetys431177- 831162
Tämä on kyllä heittämällä erikoisin ihmissuhde mitä on koskaan ollut
Hulluinta on se että ei edes ole varsinaista suhdetta minkäänlaista, mutta tuntuu kuin olisit elämässäni mukana koko aja531102Helikopteri pörrää ja POLIISIT on eristettynä pururadan vieressä!
Suojatehtävä pitää kiireisenä. Kulut ovat kovat!351032- 47899
- 67878
- 53867
Autolla puuhun
Halapahallin kohilla auto puuhun, lujaa on tultu ja ei oo pysyny hallinnassa. Taisipa olla lundin pojan auto, eipä tainn25864Tunnustan
Vaikka peitän sen erittäin hyvin niin tunnustan että pidän sinusta erittäin paljon, mieheltä naiselle39862