pihalla on vanha lahonnut kanto johon metsämuurahaiset ovat tehneet pesänsä. Siihen saakka kaikki ok, minun puolestani. Mutta nyt ne on muuttamassa mun verannalle sieltä!!! Kanto on liian lähellä mökkiä että tuikkaisin sen tuleen...nyt on hyvät neuvot kalliit.
Apua muurahaiset tulevat!!!!!
49
2927
Vastaukset
- sitä simaa
laittaa käymään? ok
- olen kokeillut,
kanelia on käsketty ripottelemaan, tupakantumppeja laittamaan, mikään muu ei auta kuin muurahaismyrkky.
- ibiza*
Olimme kerran juhannuksen vietossa erään ystävämme mökillä... Likellä oli useita mökkejä ja vietimme aattoillan kokkoa polttaen ja muutenkin hauskaa pitäen... Aamulla lähdin tuon xyl:lläni kanssa aamulenkille... Naapurimökin emäntä istui mökkinsä alimmalla portaalla päätään pidellen ja tuijottaen maahan... Kysellessäni hänen vointiaan hän vastasi katselevansa muurahaisia jotka "tömistelevät" ohi...
minulla vain sisääntunkevat kekomuurahaiset. Ei mitään muurahaisfobiaa, vaan ihan käytännön syistä haluan ne pois.
- Enkeli-trio
Paloma.se.co kirjoitti:
minulla vain sisääntunkevat kekomuurahaiset. Ei mitään muurahaisfobiaa, vaan ihan käytännön syistä haluan ne pois.
sisäl tunkee.Mää ole luullu et vaa simmoset pikkuset ns.sokerimurkut tulee sisäl. Lentomuurahaisekki tulee,ne vast onki kamalii. Mum mamma ripotteli sualaa niitte reitil. Autti.
Metsämuurahaiset harvoin tulevat sisälle, ne ovat kellertäviä sokerimuurahaisia jotka tulee sisälle ainakin täällä meillä päin. Jos siis isoja mustia, niin sinuna antaisin heidän olla kannossansa. Mutta jos kumminkin jo ovat kodissa sisällä, niin ainakin meidän kaupungissa tilataan myrkyttäjä taloyhtiön huoltomiehen kautta ja he suorittavat sellaisen myrkytyksen, että takuu viisi vuotta.
isoja ruskeita metsämuurahaisia. Kannossaan ne olisivat saaneet olla mutta nyt ne on muutaneet jo verannalle ja niitä tulee vaatteissa ja kengissä sisälle asti. keitän vettä kattilassa ja kaadan niiden kantoon sitä: se on täynnä reikiä ja kuin seula. Olen murhannut varmaan jo miljoona muurahaista raatoja on kasoittain.
Paloma.se.co kirjoitti:
isoja ruskeita metsämuurahaisia. Kannossaan ne olisivat saaneet olla mutta nyt ne on muutaneet jo verannalle ja niitä tulee vaatteissa ja kengissä sisälle asti. keitän vettä kattilassa ja kaadan niiden kantoon sitä: se on täynnä reikiä ja kuin seula. Olen murhannut varmaan jo miljoona muurahaista raatoja on kasoittain.
Siitä ne vasta innostuvatkin, taitavat haistaa vihollisen. Jos ne marssivat jonossa ensyönä sun makkariin hei. Kerran kun minä aloin myrkyttämään muurahaiskekoa, niin ottivat jalat alle ja jonossa pakenivat parin päivän ajan naapuriin. Se oli uskomaton näky. Oli jotai Baygon nimistä valkoista jauhetta.
miljoona kirjoitti:
Siitä ne vasta innostuvatkin, taitavat haistaa vihollisen. Jos ne marssivat jonossa ensyönä sun makkariin hei. Kerran kun minä aloin myrkyttämään muurahaiskekoa, niin ottivat jalat alle ja jonossa pakenivat parin päivän ajan naapuriin. Se oli uskomaton näky. Oli jotai Baygon nimistä valkoista jauhetta.
Mun lähin naapuri on oikein romunkerääjä ja kasaa kaikki rikki menneet huonekalunsa mun tontin rajan koristeeksi. Muutenkin ukko ei ole ollut yhtään ystävällinen. Huomenna meen ostaan baygonia ja pienen tienviitan.
miljoona kirjoitti:
mä nään painajaisia joka yö
Paloma.se.co kirjoitti:
Mun lähin naapuri on oikein romunkerääjä ja kasaa kaikki rikki menneet huonekalunsa mun tontin rajan koristeeksi. Muutenkin ukko ei ole ollut yhtään ystävällinen. Huomenna meen ostaan baygonia ja pienen tienviitan.
sinä olet kiva. hih hih...
miljoona kirjoitti:
sinä olet kiva. hih hih...
paikkaan kun taas toisella puolella asuu ihan mukava ukkeli joka kävi esittäytymässä ja tarjoamassa apuaan kun vain tarvitsen. (Mutta mähän olen suomityttö enkä tarvi kenenkään apua ;) ja vaikka tarvitsisinkin en pyydä kuin korkeintaan netissä)
Paloma.se.co kirjoitti:
paikkaan kun taas toisella puolella asuu ihan mukava ukkeli joka kävi esittäytymässä ja tarjoamassa apuaan kun vain tarvitsen. (Mutta mähän olen suomityttö enkä tarvi kenenkään apua ;) ja vaikka tarvitsisinkin en pyydä kuin korkeintaan netissä)
Vai on sulla jo kiva ukkeli käynyt. Sinun kannattaisi nyt mennä kumminkin sinne sitä apua pyytämään. Sähän voit sanoa sille, että netissä peloteltiin ja että sua pelottaa et ne tulee sun makkariin ensyönä ja et uskalla yksin nukkua...
miljoona kirjoitti:
Vai on sulla jo kiva ukkeli käynyt. Sinun kannattaisi nyt mennä kumminkin sinne sitä apua pyytämään. Sähän voit sanoa sille, että netissä peloteltiin ja että sua pelottaa et ne tulee sun makkariin ensyönä ja et uskalla yksin nukkua...
ollut tai siis varmasti ihan kiva, mutta hmmmm taidan kuitenkin valita nukkua niiden murkkujen kaa....se herra on pikkasen aika paksu keskipaikalta ja mun sänky ei oo niinkauheen levee ja jos se kuorsaa
Paloma.se.co kirjoitti:
ollut tai siis varmasti ihan kiva, mutta hmmmm taidan kuitenkin valita nukkua niiden murkkujen kaa....se herra on pikkasen aika paksu keskipaikalta ja mun sänky ei oo niinkauheen levee ja jos se kuorsaa
Jos se paksuus on ainoa ongelma ei haittaa, kyllä sinä sen laihtumaan saat kun olet niin taitava kokki. Osaat varmaan tehdä kasviksista ja vihanneksista maukkaita ja kalorittomia juttuja, kyllä se siitä. Katselin sun reseptejäsi hieman.
miljoona kirjoitti:
Jos se paksuus on ainoa ongelma ei haittaa, kyllä sinä sen laihtumaan saat kun olet niin taitava kokki. Osaat varmaan tehdä kasviksista ja vihanneksista maukkaita ja kalorittomia juttuja, kyllä se siitä. Katselin sun reseptejäsi hieman.
ruokaa joka lihottaa. Jahas, nyt taidankin lähteä lenkille/kuntopyörälle/soutukoneeseen kesä tulee ja vyötäröä pitäis saada esille.
- Enkeli-trio
Paloma.se.co kirjoitti:
"paha olet".Heitä mialummi sitä kiahuvaa vettä terassilles,ni kyl net tiarustelijat kertoo sit kavereilles äkkii,ettei tonne voi muuttaa,siäl on "kuumat oltavat",mennää äkkii pois !Nii net marssii takasi oman kanno kolossee. Simmottis ilma myrkyi olen kuullu "sisämurkkuje" häviävä,ku jaksaa imuroira niit vähä aikaa.Jottai tiarustelijoi net lähettää ens kuulema tutkimaa,onks reitti selvä :)
Enkeli-trio kirjoitti:
"paha olet".Heitä mialummi sitä kiahuvaa vettä terassilles,ni kyl net tiarustelijat kertoo sit kavereilles äkkii,ettei tonne voi muuttaa,siäl on "kuumat oltavat",mennää äkkii pois !Nii net marssii takasi oman kanno kolossee. Simmottis ilma myrkyi olen kuullu "sisämurkkuje" häviävä,ku jaksaa imuroira niit vähä aikaa.Jottai tiarustelijoi net lähettää ens kuulema tutkimaa,onks reitti selvä :)
nyt on vakoojat ja kantajoukot kaikki muurahaispuuroa:)) On niitä joku tietenkin henkiinkin jäänyt ja toivottavasti ne nyt tajuaa että naapurin romutontti on kivempi paikka.
- Aprikos
Paloma.se.co kirjoitti:
nyt on vakoojat ja kantajoukot kaikki muurahaispuuroa:)) On niitä joku tietenkin henkiinkin jäänyt ja toivottavasti ne nyt tajuaa että naapurin romutontti on kivempi paikka.
suomalaisia murkkuja, niin ne varmaan luulee olevansa saunassa ja sitten taas löylyn jäkeen virkistyyvät...
- maanalla
Paloma.se.co kirjoitti:
älä polta kantoa, tuli saattaa alkaa leviämään käytäviä pitkin pitkienkin matkojen päähän. Kokeile paloöljyä. Mustat sokerimuurahaiset tunkeutuvat sisälle, mutta kekomuurahaiset, outoa.
- ne on
kusiaisia. Mustat ovat sokerimuurahaisia. http://www.otokka.linkisti.net/?ACT=showpic&K=5&PicH=Lasius niger&sivunalku=0&si=0
- asvaltoida
maanalla kirjoitti:
älä polta kantoa, tuli saattaa alkaa leviämään käytäviä pitkin pitkienkin matkojen päähän. Kokeile paloöljyä. Mustat sokerimuurahaiset tunkeutuvat sisälle, mutta kekomuurahaiset, outoa.
koko piha. Reunoille kaivettaisiin juoksuhaudat, jotka täytettäisiin piripintaan Bayconilla. Keväisin uomat täytettäisiin uudestaan. Asvaltin päälle rakennetaan patio, tietenkin kyllästetystä puusta. Kasvistona ruukussa olevia kauden muotiviherkasveja ja kukkia. Muista tämän kevään muotiväri vihreä ja keltainen!!!!!
- ..a...a...a..
Lapiolla syvältä kottikärryihin koko kasa ja muutto naapurin tontille yöllä. Monttuun jotain normaalia myrkkyä, joku kehunut petrooliakin, sitä tosin ei saa kaataa maahan... Kaneli muuten toimii ihan ok. karkottimena. Eikä ole kovin kallistakaan. Nyt on pitkästä aikaa jotain faraomurkkuja keittiössä. Olen niitä liiskinyt kulkiissani. Katin takia ei viitsi sisällä myrkyttää. Se on meitin rivarissa ihan jokavuotista hommaa toi murkkujen torjunta. Aina kun jollekulle mulee niitä, se laittaa myrkkyä ja murkut muuttaa evakkoon naapuriin.... =DW=
- OliviaKoo ek
Ainakaan minulla ei toiminut. Pari vuotta sitten näin keväällä alkoi jostain seinän vierestä marssia muurahaisia sisään ja minä hädissäni täältä pyytämään viisaammilta apua. Yksi neuvoi suolaa, toinen kanelia, kolmas leivinjauhetta... Kun kerroin näistä neuvoista naapurilleni, hän sanoi, että heitä vielä vähän hiivaa ja vehnäjauhoja joukkoon, niin joha ne leipovat sinulle pullaa. Leikki sikseen. Kyllä muurahaismyrkky on ainakin sisällä ainoa torjuntakeino. Olen kuullut, että jos löytää ulkona olevan pesän, se pitäisi kaivaa kokonaan esiin ja myrkyttää koko pesä. Taitaa vaan olla helpommin sanottu kuin tehty. Niillä kun on niitä reittejä riittämiin, yhden kun saat suljettua, jo toinen avautuu.
kanto, en minä sitä pois saa. Mutta..hmmm...jos sittenkin polttaisin sen, vonhan seistä vieressä puutarhaletku kädessä ja vahtia ettei torppa syty tuleen.
- --..-------------
Paloma.se.co kirjoitti:
kanto, en minä sitä pois saa. Mutta..hmmm...jos sittenkin polttaisin sen, vonhan seistä vieressä puutarhaletku kädessä ja vahtia ettei torppa syty tuleen.
Ympäristö tarpeeksi laajasti ja todella märäksi. Palava muurahaispesä muuten ei haise kovin hyvälle. =DW=
Paloma.se.co kirjoitti:
Ja tarkista onko nuotion sytyttämiseen oikeutta jos nimittäin se on yhteisö voi olla erilliset säännöt, roskien poltto kielletty esim.
- asiantuntiaj joka melkein
Paloma.se.co kirjoitti:
tuhosi koko saaren. Tuli leviää murkkujen maanalaisia käytäviä pitkin laajalle alueelle.
oli hyvä ajatus ottaa asia esille täällä. Samalla punnitsin itsekin eri vaihtoehtoja. 1) kaataa kiehuvaa vettä pesään 2) houkutella ne naapurin tontille 3) myrkyttää kanto ja terassi 4) polttaa kanto 5) maustaa kanelilla ja leivinjauheella 6) laittaa korkeakorkoiset sandaletit jalkaan, lyhyet farkkushortsit, tiukka, syväänuurrettu toppi ja paljon mascaraa ja mennä koputtelemaan naapurin ystävällisen ukkelin ovelle....
- tuollainen
poru! Anna olla luojanluomien, kyllä ne pois menee! Ja taas huiskitaan hullun lailla myrkkyjä! Onneksi ei ole pakko asua tuollaisten myrkytyshupsujen kanssa, eikä elää myrkkyjäämissä. Entä sitten kun kärpäset, hyttyset, ampiaiset? Taas sama mielipuolinen suhuutus ja pöllytys, verannat hyttyskiekuroiden savua täynnä....On lapsilla ja kotieläimillä "ihanat" oltavat. Astmaisetkin niitä suhuttelevat, ja taas astmapiippu maistuu....
- viivatiina
tuollainen kirjoitti:
poru! Anna olla luojanluomien, kyllä ne pois menee! Ja taas huiskitaan hullun lailla myrkkyjä! Onneksi ei ole pakko asua tuollaisten myrkytyshupsujen kanssa, eikä elää myrkkyjäämissä. Entä sitten kun kärpäset, hyttyset, ampiaiset? Taas sama mielipuolinen suhuutus ja pöllytys, verannat hyttyskiekuroiden savua täynnä....On lapsilla ja kotieläimillä "ihanat" oltavat. Astmaisetkin niitä suhuttelevat, ja taas astmapiippu maistuu....
pysyisivätkin vaan verannalla mutta jos ei niille tee mitään siinä vaiheessa ne valtaa koko talon ampiaiset kärpäset ja hyttyset pysyy poissa verkoilla ja ötökkä oviverhoilla mutta muurahaisia ei estä muu kun myrkky.
- ensimmäistäkään
tuollainen kirjoitti:
muurahaista. Tämäkin tontti on täynnä kekomuurahaisia, mutta ei pientäkään ongelmaa. Ihmisistä on tullut ihan hoopoja, luonto on kivaa silloin kun sitä voi katsella drinkkimuki kourassa joltain Levi-hotellin terassilta, mutta luontoa itsessään ei kestetä ensinkään. Ellei se ole siistitty, steriloitu, muokattu ja myrkytetty!!! Ja eläimistä puhdistettu! Jotkut perhoset ehkä saa lepattaa, linnutkin on kaukaa kivoja. Mutta muurahaiset, HUIIIII !!! Kauheita elikoita, valtaavat talon!!! Suomessa ainut taloja valtaava muurahaislaji on hevosmuurahainen, joka on muurahaisista isoin ja helposti erottuva. Ne pesivät ja syövät vanhoja hirsiseiniä. Muut ovat käytännössä vaarttomia.
tuollainen kirjoitti:
Iltaa pohojanmaalta... Jos niitä ny ihan riesaksi asti muurahaasia on, niin ne saa muuttamahan helepostikki pois siitä tuvan-nurkalta. Täs ittelläni oli samanlaanen ongelma. Yks rekkamies mua neuvoo notta laittaa kuparilanka kierukka siihen pesänympärille maahan, niin sitä ne moittii ja muutto alakaa. Tein sen konstin ja se tehos ainakin täällä pohojanmaalla. Eihän niistä muutoon haittaa oo jos eivät ny sisälle ala tukkimahan. terv. saraankonstin seppä ja Tiitu kulta.
- viivatiina
ensimmäistäkään kirjoitti:
muurahaista. Tämäkin tontti on täynnä kekomuurahaisia, mutta ei pientäkään ongelmaa. Ihmisistä on tullut ihan hoopoja, luonto on kivaa silloin kun sitä voi katsella drinkkimuki kourassa joltain Levi-hotellin terassilta, mutta luontoa itsessään ei kestetä ensinkään. Ellei se ole siistitty, steriloitu, muokattu ja myrkytetty!!! Ja eläimistä puhdistettu! Jotkut perhoset ehkä saa lepattaa, linnutkin on kaukaa kivoja. Mutta muurahaiset, HUIIIII !!! Kauheita elikoita, valtaavat talon!!! Suomessa ainut taloja valtaava muurahaislaji on hevosmuurahainen, joka on muurahaisista isoin ja helposti erottuva. Ne pesivät ja syövät vanhoja hirsiseiniä. Muut ovat käytännössä vaarttomia.
jos niitä koko ajan vipeltää tiskipöydällä hellalla leikkuulaudoilla ruokakaapeissa niin täytyy olla aika erikoinen että nauttii siinä vielä ruuan laitosta.
- On eroa
seppäpohojanmaalta kirjoitti:
Iltaa pohojanmaalta... Jos niitä ny ihan riesaksi asti muurahaasia on, niin ne saa muuttamahan helepostikki pois siitä tuvan-nurkalta. Täs ittelläni oli samanlaanen ongelma. Yks rekkamies mua neuvoo notta laittaa kuparilanka kierukka siihen pesänympärille maahan, niin sitä ne moittii ja muutto alakaa. Tein sen konstin ja se tehos ainakin täällä pohojanmaalla. Eihän niistä muutoon haittaa oo jos eivät ny sisälle ala tukkimahan. terv. saraankonstin seppä ja Tiitu kulta.
Muistuu mieleen takavuosina kun appiukko ja anoppi pääkaupunkiseudulta tulivat meille maalle. Iso Raid-pullo matkassa ja Voi voi miten täällä on hyttystä! Heti suihkimaan torppa myrkkyä täyteen. Ovista kun kulkivat niin ovet jätettiin selälleen, eikun uutta hyttystä sisään ja uusi pilvi myrkkyä. Päänsärky nupissa jyskyttäen siinä laittelin kahvia.
viivatiina kirjoitti:
jos niitä koko ajan vipeltää tiskipöydällä hellalla leikkuulaudoilla ruokakaapeissa niin täytyy olla aika erikoinen että nauttii siinä vielä ruuan laitosta.
ei minulla ollut mitään niitä vastaan. Mutta tänään niitä ilmestyi kuhisemalla terassin seinään ja rappujen juureen. Sisältäkin löytyivät ensimmäiset. Joku raja siinäkin on oltava miten paljon hyönteisiä huushollista saa löytyä.
- oli entisessä
viivatiina kirjoitti:
kodissani keväisin, mutta en kokenut niitä minkäänlaisena riesana. Pieniä, siistejä, sieviä, myrkyttömiä. Sokerikuppiin tms. voi panna kannen, ettei ne mene ruokiin. Ja jos meneekin, puhtaat pienet elukat, kopistelee pois! Pari viikkoa olivat, sitten häipyivät. No problem. Hellämielisenä pelastin niitä jopa koiran vesikupista.
- viivatiina
Paloma.se.co kirjoitti:
ei minulla ollut mitään niitä vastaan. Mutta tänään niitä ilmestyi kuhisemalla terassin seinään ja rappujen juureen. Sisältäkin löytyivät ensimmäiset. Joku raja siinäkin on oltava miten paljon hyönteisiä huushollista saa löytyä.
täysin samaa mieltä että vaikkei niistä oo mitään suurta ongelmaa mutta on ne niin ällöjä että ei muuta kun raidin muurahaismyrkkyä niin kyllä lähtee sitä kun voi ulos suihkutella sisällä on sit jo hankalampaa.
- viivatiina
On eroa kirjoitti:
Muistuu mieleen takavuosina kun appiukko ja anoppi pääkaupunkiseudulta tulivat meille maalle. Iso Raid-pullo matkassa ja Voi voi miten täällä on hyttystä! Heti suihkimaan torppa myrkkyä täyteen. Ovista kun kulkivat niin ovet jätettiin selälleen, eikun uutta hyttystä sisään ja uusi pilvi myrkkyä. Päänsärky nupissa jyskyttäen siinä laittelin kahvia.
jokunen raid pullo tyhjennetään tonne meidän vinttiin kun on kärpäsiä mustanaan talven jäljiltä mutta ne ei oo kun kevään ongelma mutta ne ei kyllä itekseen häviä.
oli entisessä kirjoitti:
kodissani keväisin, mutta en kokenut niitä minkäänlaisena riesana. Pieniä, siistejä, sieviä, myrkyttömiä. Sokerikuppiin tms. voi panna kannen, ettei ne mene ruokiin. Ja jos meneekin, puhtaat pienet elukat, kopistelee pois! Pari viikkoa olivat, sitten häipyivät. No problem. Hellämielisenä pelastin niitä jopa koiran vesikupista.
johan nyt, tarviskohan ne elvytystä..
seppäpohojanmaalta kirjoitti:
kuparilankaa pitää muistaa ottaa töistä mukaan huomenna. Kannattaa kokeilla jos se noin pienestä voi olla kiinni. Terkkuja vaan sinne pohjoiseen ja Tiituselle myös.
On eroa kirjoitti:
kuin minä, korvessa kasvanut ja vaikka elämä on riepotellut suuriinkin kaupunkeihin olen nyt juurillani, metsän siimeksessä ja siitä huolimatta mun huusholli saisi mielellään olla insektivapaa. Ei mammanikaan sietänyt mitään hyonteisiä keittiössään vaikka maalla asui, lepakotkin nätisti auttoi luudalla ulos.
Tulen kierre on nyt saatava loppumaan, eli ehdotan ihan vakavissani ettet sytytä ainakaan sitä verantaasi tuleen. Sen sijaan voisit ostaa purkin Raidia ja pullon helmeilevää. Raidilla kuolee murkku nurkista ja pikku helmeilevissä niitä on mukavampi sillä Raidilla deaktivoida. ;)
- juuri tykkää
Joskus aikoinaan minulla oli tapana tuoda ruuat kaupasta sieltä otetuilla hedelmälaatikoilla (niillä hottopuisilla). Sitten alkoi nurkkiin ilmestyä järkyttävän kokoisia hämähäkkejä, kuin 20 sentin lantti. Ei ollut kiva tunne, kun nämä mustanpuhuvat hirviöt vilistivät esim. tyynyllä. Netistä kaivelin, että mitä mustialeskiä ovat, soitin jopa Hgin yliopistoon, mutta laji jäi selvittämättä. Niin hellämielinen kuin olenkin, tapoin jokaisen jonka sain silmiini, nyt niitä ei ole näkynyt.
se pesä on isossa kannossa aivan verannan lähellä ja jos poltan sen pesän niin kyllä ne verannalle muuttaneet kans lähtevät. Mutta se on tarkkaa hommaa ja helmeilevät tulee kuvioihin vasta kun urakka on jo ohi. Suomalaista maalaisjärkeä Daddy!
- mökkitontilta
murkut kun kaadettiin pesään kiehuvaa suolavettä. Uutta pesää ei vielä ole ilmestynyt, tuosta edellisen hävityksestä on kaksi vuotta.
- Jermuxi tms.
ja jos ne ei usko, niin määrää niille tietulli ja määrää lähestymiskielto. Luultavasti muurahaiset ymmärtää keskimääräistä ihmistä paremmin, että lähestymiskieltoa ei sovi rikkoa.
mun puheesta mitään. Lattiaharjallakin osoitin niille oikeaa suuntaa, mutta ne vaan olivat tulossa. Sanoin irti sopimuksemme (minä meillä ja te siinä kannossa) ja kaadoin 10 litraa kiehuvaa vettä niiden niskaan. Nyt on satanut kaksi päivää ja murkkuja ei ole näkynyt, tarvii tarkkailla tilannetta kunhan tulee aurinkoinen päivä taas. Mieluimmin välttäisin biologista sodankäyntiä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.4602748Kaksi vuotta
Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek152575Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2671555Miksi me ei mies voida edes viestitellä irl?
En odota enkä vaadi mitään, voitaisiin vain olla yhteyksissä jollain tapaa ihan oikeasti.841174Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden
"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia4401121Oliko Farmi-finaalitehtävät mielestäsi tasaveroisia Lloydin ja Johannan välillä?
Onnea Farmi-voitosta, Lloyd. Et tainnut olla ihan kaikkien suosikki, mutta puskit voittoon! Oliko finaalitehtävät miel631088- 156960
Rakennetaanko yhdessä?
Haluaisin rakentaa sun kanssa yhteistä tulevaisuutta❤️ Onko meistä siihen? Huomaan että sulta puuttuu se joku tärkeä elä41918- 56879
- 79865