Missä halvat hotellit??

Esim Muinessa

Netissä eri blogeissa usein mainitaan näitä 10-20 dollarin majoituksia, mutta kun surffailin eri hotellien sivuilla (Muine, Phan Thiet), niin lähes kaikissa oli perushotellihuone kahdelle noin 60-75 dollaria. Paikallinen luokitus 2 tai 3 tähteä. Mistä ihmeestä siis löytää sesongin aikana vaikka nyt Ham Thienin varrelta oikeasti edullisen majoituksen? Mä tykkäsin esim Bon Bienista ja The Beachista jo pelkästään nettisivujen perusteella, mutta tuleeko matka oikeasti muka halvemmaksi jonkun Aurinkomatkojen kautta (1200-1500 euroa per sierainpari lienee hintahaarukka kahdelta viikolta)? Mitenkähän huoneita edes löytyy, jos yhtäkkiä vain Saigonista tupsahtaa Muineen? Kaipaisin jonkun omatoimisesti halvan (ja suht hyvän) hotellin löytäneen kommentteja!

14

1382

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hanoihot
    • SurferBoy

      Vitnamissa ei kannata luottaa webbisivujen hintoihin. Tosin asiallaisikin löytää. Veikkaan että muinesta läytää helosti ok tasoisen hostellin tohon 10-20 dollarin hintaan...Itse maksoin 10 dollaria ihan vaan ilman varausta. Ok majoitus mutta ei toki ihan 5 star tasoa.

      • paikan päältä

        Jos halvalla haluaa päästä, niin kannattaa hotelli ottaa vasta paikan päältä. Silloin voi päästä tuohon 10 dollarin hintaan. Itse kanssa hotellia tuolta varaamassa ja vertasin hotellien hintoja (http://hodla.fi) ja hinnat pyörivät alkaen noin 30€/yö, eli ei mitään törkyhalpaa... Itse olen tehnyt usein niin, että olen varannut ensimmäisen yön netin kautta ja sitten loput yöt suoraan hotellista. Riippuu toki minkälaisella katraalla on liikenteessä, että jaksaako alkaa tavaraoita siirtelemään seuraavaan hotelliin tai jaksaako käyttää loma-aikaansa hotellin metsästämiseen.


      • Surfferboy
        paikan päältä kirjoitti:

        Jos halvalla haluaa päästä, niin kannattaa hotelli ottaa vasta paikan päältä. Silloin voi päästä tuohon 10 dollarin hintaan. Itse kanssa hotellia tuolta varaamassa ja vertasin hotellien hintoja (http://hodla.fi) ja hinnat pyörivät alkaen noin 30€/yö, eli ei mitään törkyhalpaa... Itse olen tehnyt usein niin, että olen varannut ensimmäisen yön netin kautta ja sitten loput yöt suoraan hotellista. Riippuu toki minkälaisella katraalla on liikenteessä, että jaksaako alkaa tavaraoita siirtelemään seuraavaan hotelliin tai jaksaako käyttää loma-aikaansa hotellin metsästämiseen.

        Jep, otin vaan opentour bussin phan thietiin. Sitten jossain vaiheessa vaan hyppäsin veke ja kysyin mopokuskilta jotain hostellia. Ihan ok mestaan vei suht vaivattomasti. Ei täytynyt kävellä. Ok mesta, 10 dollaria, ei uimaallasta, mutta kaikki muu tarpeellinen, aircon, cabletv, kylpyamme, iso huone, siisti, kiva katto terassi.. olen myös lukenut LonelyPlanetin suvuilta että Vietnamissa ei netti varaus ole välttämättä paras metodi saada hotellia halvalla.


    • On tullut jokunen yö vietettyä vietnamilaisissa hotelleissa. halvin huone 3 dollaria hklö, kellein mistä itse maksoin oli 8 dollaria hlö. Ei siis kallista ollenkaan. Netistä kun katsoo on kaikki kallista, mutta paikanpäältä, kun ostelee on kaikki halpaa. Välistävetäjät puuttuu. halvatkin hotellit on useimmiten siistejä ja palvelupelaa. Vietnam on ihana paikka, syksyllä taas lähdetään! Hotelleja on joka ikisessä kaupungissa pilvinpimein, joten hotellin saaminen ei ole ongelma, ei sen enempää saigonissa kuin muinessakaan. Suurempi ongelma on ylitarjonta. Esim. saigonissa hotelleja hyvään hintaan on 10-100metrin välein, kadut täynnä!

    • GoogleDeal

      Tuolta löydät edullisia majoitusvaihtoehtoja kaikkiin tarpeisiin

      • Googledeal

      • huuhaa juttantutaa

    • halpamuthyvä

      Paikan päältä Vitenamista kyllä löytyy tarjontaa, varsinkin suurimmista paikoista. Mutta parhaat on tuolloin jo yleensä viety päältä ja usein ei jaksa ruveta käymään niitä hotelleja läpi (taso vaihtelee ja aina kannattaa ensin tsekata huoneen taso ennen diiliä, jos vasta paikan päällä ottaa).

      Joten usein kyllä etukäteen varaus on se järkevin vaihtoehto ja kun tietää mistä etsiä, niin halvallakin saa hyvää. Kunnon hotellihakusivuilla pystyy myös lukemaan muiden käyttäjien arvioita, niin tietää, että ei joudu mihinkään karseaan loukkoon.

      Tämän hetken hotellihakusuósikkini on:

      http://hotels.momondo.fi

      Esimerkiksi Phan Thiet, niin hyviä 2-3 tähden hotelleja löytyy jo runsaasti 10-20 euron hintahaitarilla! Halpaa siis on.

    • Aasia Rokkaa

      Tossa aiemmin joku sanoi, että ei muka kannattaisi netistä varata, että hinnat ei mukamas pidä. Kuukauden reppureissasin viime tammikuussa ja pääosin hoidin varaukset netin kautta ja homma toimi joka paikassa.

      Kannattaa käyttää vertailusivua, joka kokoaa hintoja yhteen monista eri paikoista, koska muuten voi olla vähän vaikea löytää. Vietnamissa oman kokemuksen mukaan lähes joka paikasta löytyy jo tosi hyvä tasoista majoitusta noin 20e / 2 hlö huone. Selkeesti halvemmallakin löytyy, jos ei ole pakko olla ihan keskeisellä paikalla ja/tai on valmis karsimaan vähän tasosta.

      Ite käytin vertailuun tossa viime Tammikuun reissulla tätä sivustoa: http://hotellihaku.akkilahto.fi/

      Hyvin toimi ja varukset meni läpi joka mestassa (myös Kambozan puolella, jossa kävin samalla reissulla).

      • D1.

      • Nam
        D1. kirjoitti:

        Esim. täältä löydät hintatason, jonka enempää ei kannata maksaa.

        http://www.hotels-in-vietnam.com/

        No huh hei! Ihan pikkusen kallis hintataso tolla sivustolla..Esim Original Binh Duong 4 hotellin todellinen hintataso on 10 dollaria/huone. HIntaa saa myös tiputettua paikan päällä. Itse asuin kyseisessä hotellissa viime vuonna 3kk ja suosittelen lämpimästi kaikille. Ei mikään lomahotelli, mutta reissaajille aivan mahtava paikka! Henkilökunta Englanninkielen taitoista ja todella ystävällisiä ja rehellisiä. Mutta joo kun lukee täällä tai ylipäätään missä tahansa niin en voi käsittää mistä ihmiset keksii noita hintoja. Vietnam on kaikin puolin todella edullinen maa, siis siellä on aivan uskomattoman halpaa!


      • Reissailija X
        Nam kirjoitti:

        No huh hei! Ihan pikkusen kallis hintataso tolla sivustolla..Esim Original Binh Duong 4 hotellin todellinen hintataso on 10 dollaria/huone. HIntaa saa myös tiputettua paikan päällä. Itse asuin kyseisessä hotellissa viime vuonna 3kk ja suosittelen lämpimästi kaikille. Ei mikään lomahotelli, mutta reissaajille aivan mahtava paikka! Henkilökunta Englanninkielen taitoista ja todella ystävällisiä ja rehellisiä. Mutta joo kun lukee täällä tai ylipäätään missä tahansa niin en voi käsittää mistä ihmiset keksii noita hintoja. Vietnam on kaikin puolin todella edullinen maa, siis siellä on aivan uskomattoman halpaa!

        Onhan se nyt täysin eria asia jos asut siellä 3 kk tai yhden päivän, sen nyt käsittää tyhmempikin. Sinulle tosin asia on näköjään epäselvä.


    • majaillut niissä

      Hyvin paljon myös sellaisia hotelleja, joita ei netissä ole, ja ne on halpoja, mutta ei välttämättä huonoja.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      140
      4255
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      125
      1661
    3. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      71
      1477
    4. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      283
      1422
    5. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      18
      1294
    6. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      49
      1185
    7. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1141
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      1116
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      60
      1091
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      63
      1071
    Aihe