Tässä ois teille kysely skoottereistanne :) 1.Minkä merkkinen, mikä malli? 2.Paljon kulkee ilman viritystä tasasella, alamäessä, ylämäessä? 3.Paljon maksoi? 4.Oletko tyytyväinen? 5.Kuluttaako paljon? 6.Onko hyvä mennä 2päällä? Kiitos vastaajille jo etukäteen :) Skootteria olen siis hankkimassa ja haluan vähän vertailla, sekä kuulla muiden skoottereista.
Skootterin omistajat! ->
66
8783
Vastaukset
- skootterityttö
Vielä kuudes kysymys: 6.Onko 2- vai 4tahti? Vastailkaas ;)
- santtteeiii
1. Piaggio Typhoon 2. tasasella mittariin sen 50, alamäkeen sen 60 ja ylämäkeen sen 50, mittari kusee sen 5 km/h 3. 1600e 4. Erittäin ! Ei mtn vlaitettavaa. Kiihtyy iha älyttömän hyvin ja vääntööki löyty vakiona mukavasti : D 5. sopivasti 6. Kulkee erittäin hyvin 2 päällä
- skootterityttö
Kuulosti kivalta, kaverilla taitaa olla sama skootteri ja se on ollukki ihan hyvä peli ;> Lisää vastauksia kiitooos!
- baotian_man.
1.Minkä merkkinen, mikä malli? 2.Paljon kulkee ilman viritystä tasasella, alamäessä, ylämäessä? 3.Paljon maksoi? 4.Oletko tyytyväinen? 5.Kuluttaako paljon? 6.Onko hyvä mennä 2päällä? 1. Baotian BT49QT-7D Baotian Oliver Sport 2007 2. Mittarin mukaan kulkee noin 48-50 km /h , ylämäessä hiukka vähemmän ja alamäessä hiukka enemmän- on elektroninen nopeudenrajoitus 3. 700 4. erittäin tyytyväinen olen. 5. Kulutus vaihtelee välillä 2.2 -2.6 l/100km 6. Ihan hyvä 7. Nelitahtinen
- skootterityttö
Kiitos sinullekin, baotian_man.! Lisää vastauksia? Näistä on paljon apua päätökseeni ja vertailuun, vastailkaa ihmeessä :)
- P1313
skootterityttö kirjoitti:
Kiitos sinullekin, baotian_man.! Lisää vastauksia? Näistä on paljon apua päätökseeni ja vertailuun, vastailkaa ihmeessä :)
41-vuotiaana päätin ostaa skootterin, ostin Symin (4 vuoden takuulla muuten) on toiminut todella hyvin, hyvä ajettava. Olen ajokortiton vailla aikaisempaan kokemusta mistään moottoriajoneuvosta, joten jos minä olen pärjännyt, niin kuka tahansa. Hinta oli vähän päälle 2000 euroa, ajattelin, että kai se hinta jotakin takaa, enkä ostaa mitään Honkkarin halpista, joka lahoaa käsiin : )
- skootterityttö
P1313 kirjoitti:
41-vuotiaana päätin ostaa skootterin, ostin Symin (4 vuoden takuulla muuten) on toiminut todella hyvin, hyvä ajettava. Olen ajokortiton vailla aikaisempaan kokemusta mistään moottoriajoneuvosta, joten jos minä olen pärjännyt, niin kuka tahansa. Hinta oli vähän päälle 2000 euroa, ajattelin, että kai se hinta jotakin takaa, enkä ostaa mitään Honkkarin halpista, joka lahoaa käsiin : )
Kuulostaa kivalta ja helpolta käsiteltävältä :) Vieläkin kaipailen lisää vastauksia..! ;>
- skootteripoika
Kuulostaa kivalta ja helpolta käsiteltävältä :) Vieläkin kaipailen lisää vastauksia..! ;>
1.Minkä merkkinen, mikä malli? Solifer Export 07 2.Paljon kulkee ilman viritystä tasasella, alamäessä, ylämäessä? Tasaisel 50, ylämäes 40 ja jyrkäsalamäes jopa 80 mut mittari tietty huijaa ainaki 10% 3.Paljon maksoi? En muista tarkkaan, tais olla noin tonnin :) 4.Oletko tyytyväinen? Juu ihan hyvä. 5.Kuluttaako paljon? Tankki on jotain 3litraa ja sil pääsee vajaat 100km. 6.Onko hyvä mennä 2päällä? Juu on, ylämäis vähän hyytyy mut muuten menee hyvin :) Ja on nelitahtinen. Mistpäin oot? Voit tulla vaik kokeilee tai kyytiin jos laitat meilin? ;)
- Cpipopcornman
Merkki: Cpi
Malli: Popcorn
Hinta: 600e (käytetty) Uusi n. 1500e
ajettu: n. 1400km
Kulkee n. 50kmh
yleisesti ottaen hyvä skopa
- kiinanihma
1.Minkä merkkinen, mikä malli? 2.Paljon kulkee ilman viritystä tasasella, alamäessä, ylämäessä? 3.Paljon maksoi? 4.Oletko tyytyväinen? 5.Kuluttaako paljon? 6.Onko hyvä mennä 2päällä? 1.Fude Zhongyu -06 2.tasasella semmoset 60 km/h 3.350e käytettynä 4.Pitäs varmaan krossi hommata ku ei noi skootterit oikeen nappaa.. 5.2-3l satasella 6.No ei oo kyllä edes rekisteröity kahdelle mutta kylläkai sitä joskus tulee vietyä mutta ei mikään paras mahollinen ajettavuus.
- Moro.
1.Minkä merkkinen, mikä malli? 2.Paljon kulkee ilman viritystä tasasella, alamäessä, ylämäessä? 3.Paljon maksoi? 4.Oletko tyytyväinen? 5.Kuluttaako paljon? 6.Onko hyvä mennä 2päällä? 1. Kymco Agility 50 2. 50 - 55 km/h, Ylämäessä 50 km/h Alamäessä 57 km/h 3.1100e 4. Erittäin, selkänoja erittäin mukava 5. Ei kovin paljoa 6. Joo ei hyydy helposti, mutta kiihtyy hitaammin 7. 4-tahti
- Matthewz123
1. Piaggio, Zip 2002 2T 3000km 2. 50, 60, 45 3. 550e käytettynä toki 4. Tosi kiva kesäpeli, laadukas 5. Kuluttaa joo n. 4 litraa 6. Muutoskatsastus kahdelle ja kaks aikuista miestä menee mukavasti. Vinkkinä antaisin että osta mielummin käytetty merkkipyörä kuin uusi kiinalainen. Jos käyt vaikka cittarissa tai tarjoustalossa tsiigaamassa niitä kiinalaisia (esim. solifer) ni huomaat kyllä millaisesta laadusta puhutaan. Tuntuu kuin kiinalaisesta jäisi heti kytkimet käteen jos niitä kokeilee.
- regheth
Piti vain vastata kyselyyn ei haukkua muita merkkejä.
- ;0)
regheth kirjoitti:
Piti vain vastata kyselyyn ei haukkua muita merkkejä.
Piaggio Zip valmistetaan nykyisin Kiinassa, ilmeisesti kuitenkin Piaggion tehtaalla. Laaduntarkkailu on saattanut jopa parantua kun näitä on varaa valmistaa paremmalla katteella.
- kuten suurin osa
;0) kirjoitti:
Piaggio Zip valmistetaan nykyisin Kiinassa, ilmeisesti kuitenkin Piaggion tehtaalla. Laaduntarkkailu on saattanut jopa parantua kun näitä on varaa valmistaa paremmalla katteella.
Kyllä se tulee baotion tehtaasta niin kuin suuri osa "euromeerkeistä"
- pss
1.Peugeot Speedfight LR silversport. 2.n.55 tasasella,vähän yli 55 alamäessä,50 ylämäessä.Nämä siis oikeaa nopeutta. 3.2950 4.Kyllä,kaikin puolin hyvä peli. 5.3,5-4,5 litraa 6.Kyllä hyvät tilat ja suht pehmeä penkki matkustajalle ja hyvä ajaa.
- jeesus12344
1. Gilera runner 2. 90 suoral ylämäki 60-80 alamäes 100 3. hassun tontun tais olla 4. jeeep 5. eipä oikeestaa. 6. kyl se 80 2 pääl pääsee et iha jees
- kale
ostettiin käytetty 2005 yahama neon(2-tahtinen) kulkee ja kiihtyy hyvin myös kaksi päällä ja kestää,12000km ajettu nyt, bensaa kuluu niin vähän ettei ole merkitystä peugeot, suzuki, yahama, honda yms laatumerkit suosittelen
- f0rmu
Jooh, Itellä Solifer SFR 09 vuoden malli ja on muuten sitte todella hyvä, ei oo mitään vikaa ollu ajettu 850Km tässä 1kk sisäl. Nousee mäet iha kevyesti ja kulkee alamäkiin 60km/h... mut normaalisti tasasella 45-50km/h. Napsasen rajottimen johon poikki ni lähtee 70Km/h :DD. On kuin unelma.
- purry25
No joo. Itse sitten hain oman Solifer sfr:än 1000 km huollosta ja siel otettiin joku rajoitin pois ja mulla kulkee nyt vaan 50 tasasel, alamäes 60 ja ylämäes 30-40km/h. Onko siinä mopossa 2 rajoitinta kun se huoltomies kuulema otti pois sähköisen rajoittimen. Ja missä on se rajoittimen johto?
- -kooo
Vasta vähän aikaa ajeltu mutta tehdäämpä tää... 1. Solifer Speed (moottori on siis Baotian) 2. tasasella n. 45km/h, alamäessä menee varmaan se 50km/h ja ylämäessä ihan hyvin sellanen 40km/h 3. 795e 4. Tähän mennessä kyllä 5. 2 l/100km ne väittää, mutta ei kyllä ole vielä omakohtaista tietoa kunnolla :D 6. Ei paljon oo kyyditty mut sen verran mitä on niin hyvin menee :D
- korean ihme
1.kymco super9 AC 2.tassella 52 ylämäkkeen 50 alamäkkeen 55 3.2400 uutena mutta nykyään ei ennää tuoda suomeen, jos ajattelit ostaa uutta niin maksaa alle 2000 käytetty vähän yli tonnin riippuu vähän merkistä 4.erittäin tyytyväinen 5.3-4L/100km 6.mennee yhtä kovasti ylämäkkeen ja tasasella riippumatta siitä onko yksin vai kaksin alamäkkeen hieman kovempaa 2-tahti, ei kannata ostaa 4-tahtia ne ei jaksa vettää ylämäkkeen
- f0rmu
Mees ny muual, jaa että 4-tahtine ei jaksa nousta mäkee?... No eipä näytä olevan henkilöllä mitään kokemusta. Nousee 100% varmaa enne ku tollane 2-tahti. ja kulutus on 1litra vähemmä sadalt, ja äänet o hiljasemmat, mut jos joku tykkää äänistä ni ostakaa tehari ni kyl sitä ääntä 4-tahdistki löytyy. Älkää ikinä ostako KYMCOA!
- f0rmu
f0rmu kirjoitti:
Mees ny muual, jaa että 4-tahtine ei jaksa nousta mäkee?... No eipä näytä olevan henkilöllä mitään kokemusta. Nousee 100% varmaa enne ku tollane 2-tahti. ja kulutus on 1litra vähemmä sadalt, ja äänet o hiljasemmat, mut jos joku tykkää äänistä ni ostakaa tehari ni kyl sitä ääntä 4-tahdistki löytyy. Älkää ikinä ostako KYMCOA!
Ostakaa Solifer SFR (Scooter) on huippu laatua, 1490 mut munkilla voitte saada 999. Katsokaahan Citymarkettien Mopopuoli. Suosittelen jos ei vielä Mopoa ole. Mopossa siis kaikki kohillaan. Näkö, kulutus, toimivuus, liikkuvuus, ylämäkeennousut, valot, muu sähkö tekniikka, käynnistys, uutuus 09, varmuus, helppo virittää xD, hinta on kohillaa jos ostatte tarjous aikana se kylläkin meni jo (10-Days). Ei ole tietoa onko uutta tarjous sesonkia tulossa mutta 1490 sil saatte. Mut kannattaa kysyä ja kiertää nuo Cittarit, jos mopoa ootte vailla. Lisää voitte kysellä Solifer SFR moposta jos kiinnostaa. Minulla siis itsellä tuo ja toimii ku unelma HUOM. myös hiekkatiet. Skype:f0rmu MSN:f0rmu muistaakseni. Jatketaan.
- skootterin omaava
f0rmu kirjoitti:
vai että 4-tahti parempi kuin 2-tahti mikäli sulla on 4-t skootteri niin otetaampa viivat niin näät että mikäs paska se sulla on ja mulla on kyllä kokemusta nuista 4-t:stä ihan ruoskia, mummoni pappa tunturikin on parempi teho putki ei hyödytä niin paljon 4-t kuin 2-t ja jos haluat virittää niin ohita cdi boksi niin johan alkaa lyyti kirjoittaa. itellä kulkee kymco 80km/h tasasella pelkällä sähkösen rajottimen poistolla. eikä siinä ole mittään vikkaa ollu ajettu 40 000km ja pitäs varmaan vaihtaa pikku hiljaa variaattorin hihna. ja että miksi ei kymcoa mitä vikaa siinä on? ei ainakaan minulla.
- fdsdfdf
skootterin omaava kirjoitti:
vai että 4-tahti parempi kuin 2-tahti mikäli sulla on 4-t skootteri niin otetaampa viivat niin näät että mikäs paska se sulla on ja mulla on kyllä kokemusta nuista 4-t:stä ihan ruoskia, mummoni pappa tunturikin on parempi teho putki ei hyödytä niin paljon 4-t kuin 2-t ja jos haluat virittää niin ohita cdi boksi niin johan alkaa lyyti kirjoittaa. itellä kulkee kymco 80km/h tasasella pelkällä sähkösen rajottimen poistolla. eikä siinä ole mittään vikkaa ollu ajettu 40 000km ja pitäs varmaan vaihtaa pikku hiljaa variaattorin hihna. ja että miksi ei kymcoa mitä vikaa siinä on? ei ainakaan minulla.
f0rma taitaa olla vähän pihalla asiassa :D -solifer ei vedä ylämäkiä -solifer ei ole hieno -4-t ei ole parempi kuin 2-t -et saa 4-t viritettyä hyvin vakio pytyllä noi solikat sunmuut kiinanihmeet hajoo käsiii
- f0rmu
Otetaa vaa viivat, jäät ku tikku paskaa. Tollane 3-4L/100km kylläpä vie ku itellä menee tuo 2L/100km ahh. Itellä on 2/2-tahtista ja 2/4-tahtista... ja kyllä nuo 2 tahtiset jäävät 4-tahdisille. Eli siis ostakaa 4-tahtinen. Kymcot on aika kalliita verrattuna ulkonäköön, ei vaa jotenki jos maksaa 2000 jostain kymco merkistä ja scootteri on ihan normaalin näköne ni ei oikee pomppaa ajatus.
- f0rmu
fdsdfdf kirjoitti:
f0rma taitaa olla vähän pihalla asiassa :D -solifer ei vedä ylämäkiä -solifer ei ole hieno -4-t ei ole parempi kuin 2-t -et saa 4-t viritettyä hyvin vakio pytyllä noi solikat sunmuut kiinanihmeet hajoo käsiii
a) en tunne tuollaista f0rma nimistä jote käyppä koulut uusiks tai osta rillit. b) jaa ei vedä ylämäkiä? tarkoitat varmaa jotai ylläksenmäkiä siinä tapauksessa taitaa olla tosi, mut kyl tuo solifer nousee mäkeen kuin mäkeen iha tosta noin vaa(09) mallit. Tietysti jos painat 150kg ni sit voi ol eri asia. c) et oo näköjään nähny 09vuoden malleja soliferista ku ei iske sun silmiis. Meneppä kauppaa ja avaa ne silmäs. d)-4-t ei ole parempi kuin 2-t? kerroppa lisää... e) ihan tarpeeks hyvin saan 4-t viritettyä ohitan cdi boksi ni menee jo tarpeeks ja saahan tohon viriä... f) puhutko 2000-2006 malleista jotka hajoavat sun käsiis?... en yhtää ihmettele. Taitaa olla 90% scoottereista valmistettu kuitenkin siellä sun ihannoimassa kiinanihmees jotka kuulemma "hajoo käsii". Riippuu iha mite ruoskit sitä, ja niin on iha moni muukin asia.
- skootterin omaava
f0rmu kirjoitti:
Otetaa vaa viivat, jäät ku tikku paskaa. Tollane 3-4L/100km kylläpä vie ku itellä menee tuo 2L/100km ahh. Itellä on 2/2-tahtista ja 2/4-tahtista... ja kyllä nuo 2 tahtiset jäävät 4-tahdisille. Eli siis ostakaa 4-tahtinen. Kymcot on aika kalliita verrattuna ulkonäköön, ei vaa jotenki jos maksaa 2000 jostain kymco merkistä ja scootteri on ihan normaalin näköne ni ei oikee pomppaa ajatus.
no mikäli sinun moposi ei ole viritetty niin voin vaikka ottaa sano vaan paikka ja aika niin sitten nähhään että miten paska solihveeri on. ja jos oot käyny kymcon sivuilla niin yksääk skootteri ei maksa 2000. kallein on super 8 joka maksaa 1700 ja halvin agility fat joka maksaa 1300
- jusyyxd
no mikäli sinun moposi ei ole viritetty niin voin vaikka ottaa sano vaan paikka ja aika niin sitten nähhään että miten paska solihveeri on. ja jos oot käyny kymcon sivuilla niin yksääk skootteri ei maksa 2000. kallein on super 8 joka maksaa 1700 ja halvin agility fat joka maksaa 1300
1. Baotian Rebel 08
2. 50,50,45
3. 600€ (ajettu 180km)
4. En joten otin rajottimen pois
5. ei, vähä päälle 2 l/100km
6. On, huono kiihtyvyys - jaajaafafsaf
f0rmu kirjoitti:
a) en tunne tuollaista f0rma nimistä jote käyppä koulut uusiks tai osta rillit. b) jaa ei vedä ylämäkiä? tarkoitat varmaa jotai ylläksenmäkiä siinä tapauksessa taitaa olla tosi, mut kyl tuo solifer nousee mäkeen kuin mäkeen iha tosta noin vaa(09) mallit. Tietysti jos painat 150kg ni sit voi ol eri asia. c) et oo näköjään nähny 09vuoden malleja soliferista ku ei iske sun silmiis. Meneppä kauppaa ja avaa ne silmäs. d)-4-t ei ole parempi kuin 2-t? kerroppa lisää... e) ihan tarpeeks hyvin saan 4-t viritettyä ohitan cdi boksi ni menee jo tarpeeks ja saahan tohon viriä... f) puhutko 2000-2006 malleista jotka hajoavat sun käsiis?... en yhtää ihmettele. Taitaa olla 90% scoottereista valmistettu kuitenkin siellä sun ihannoimassa kiinanihmees jotka kuulemma "hajoo käsii". Riippuu iha mite ruoskit sitä, ja niin on iha moni muukin asia.
F0rmu häpeet viel noit sun tekstei jos löydät noi sit ku oot testannu 2 tahtista : DDD
Ja mä oon nähny cittarin uudet solikat, ihan kauheita. Vähä välkii käydää naureskelemassa kaveridenkaa nille.
Istuin siinä uudessa solikassa en muista mallia tai mitää mut oli iha hirvee, ajoasento kauhea ja muutenki tuntu niin muoviselta ku olla ja voi. - s
f0rmu kirjoitti:
Ostakaa Solifer SFR (Scooter) on huippu laatua, 1490 mut munkilla voitte saada 999. Katsokaahan Citymarkettien Mopopuoli. Suosittelen jos ei vielä Mopoa ole. Mopossa siis kaikki kohillaan. Näkö, kulutus, toimivuus, liikkuvuus, ylämäkeennousut, valot, muu sähkö tekniikka, käynnistys, uutuus 09, varmuus, helppo virittää xD, hinta on kohillaa jos ostatte tarjous aikana se kylläkin meni jo (10-Days). Ei ole tietoa onko uutta tarjous sesonkia tulossa mutta 1490 sil saatte. Mut kannattaa kysyä ja kiertää nuo Cittarit, jos mopoa ootte vailla. Lisää voitte kysellä Solifer SFR moposta jos kiinnostaa. Minulla siis itsellä tuo ja toimii ku unelma HUOM. myös hiekkatiet. Skype:f0rmu MSN:f0rmu muistaakseni. Jatketaan.
ittellä on kans sfr ja ei kulje kuin 45 tasasel niin saisiko vähän virii et menis 55
- HakanU.
s kirjoitti:
ittellä on kans sfr ja ei kulje kuin 45 tasasel niin saisiko vähän virii et menis 55
mulla on kans solifer sfr....
jos haluut kulkee sen 60 km/h
PITÄÄ SUN VAA KATKAISTA YKSI PINKKI JOHTO,
joka sijaitsee akkukotelon kannen alla ( akun vieressä ) CDI boksista tuleva pinkki johto.. katkaiset sen...
ite menin alamäes 75 km/h... - kekkelii
HakanU. kirjoitti:
joka sijaitsee akkukotelon kannen alla ( akun vieressä ) CDI boksista tuleva pinkki johto.. katkaiset sen...
ite menin alamäes 75 km/h...mullaki on solikka sfr ja aattelin virittää sitä mutta onko se ihan noi helppoo?
- asdddek
HakanU. kirjoitti:
ite menin alamäes 75 km/h...joo kiitti toi toimii!
- sfr
s kirjoitti:
ota vari boxist sähkönen mangneetti rajotin piuha irti nii menee suoral sen 63
- sampade
HakanU. kirjoitti:
ite menin alamäes 75 km/h...mulla on samanlainen solifer ja sit jos ottas ton rajottimen johdon nii saisko sen miten siihen kiinnitettyyn takasin?
- Jub aaaaa
1. Yamaha Aerox
2. 55km/h, alamäessä 65km/h ja ylämäessä 45-50km/h
3. käytettynä 1100€
4. olen erittäin tyytyväinen
5. 3l satasel
6. ei paljoo huomaa et on kyytiläinen
7. 2t - Jep.
1: Keeway f-act focus 07
2: Ilman virityksiä menee 60km/h ylämäkeen vähän yli 40km/h alamäkeen n. 70km/h tasasella sen päälle 60km/h( Kiinassa on siis sallittu nopeus 60km/h joten siinä syy miksi menee kovempaa)
3: Sukulaiselta sain 300€, mutta maksaa varmaankin lähelle tonnin
4: Olen tyytyväinen, ajettu 47000km ja hyvin toimii vielläkin.
5: Ei se paljoa kuluta, tosin en tuota ole hirveämmin seuraillut, mutta jos ajalet joka päivä, niin semmosen päälle viikon kestää tankillinen( tankkiin mahtuu 5,2L
6: Jos on joku kyydissä, niin ei se vauhti paljoa laske, toki kiihtyy hitaammin. Mutta kiihtyy reilusti yli 50km/h tasaisella.
7: 2-tahti Tuorevoitelulla. Ja kestää muistaakseni se öljy siellä putelossa semmoiset reilusti yli 5000km. Tosin kannattaa seurailla sitä, jotta jos ei kulu se öljy siellä, niin voi leikata kiinni. Mutta kaikenkaikkiaan ihan mahtava skootteri ja ei löydy mitään moitteita.- Giguli
On ollu joku kovasti tien päällä jos on vm. 2007 Keewaylla ajettu 47 000 km :). Ihme mopo jos menee alamäkeen hitaammin kuin tasaisella ja ylämäkeen ?
- söpö jätkä
Mulle faija osti kunnon pelin, 2-tahtikonneella varustetun Peugeotin. Kulukee tosi maukkaasti, etenkin kun nyt on iliman rajotinta. Ei mittää vikoja. Oon tosi tyytyväinen.
Ollaan aika varakkaita, joten meijän ei tarvihe ostoo mittää halapis paskoja kiinakymcoja. Tuo peugeot ja varallisuus vaan herättää kateellissii aika paljon.
Hajotkaa köyhät niihi nelitahti kiinaromuihinne ja lakatkaa kehumasta sontaa.
Kakstahti vettää hyvin mäkkee, jiäp kuskille aikkoo vettää kättee.Palaillaanpa sitten taas mallinmukaiseen kyselyyn:
1.Minkä merkkinen, mikä malli? - Motozeta Rally 50 (Täysin sama skootteri kuin esim. Solifer export 50, eri tarrat vain isketty)
2.Paljon kulkee ilman viritystä tasasella, alamäessä, ylämäessä? - Vakiona kulki 62km/h GPS:ään mitattuna. Tämä johtui siis siitä että kyseinen kinkki oli vakiona aivan rajoittamaton. Ylämäkeen hyytyi vakiorullilla noin 40km/h alueelle. Alamäkeen mentiinkin sitten KOVAA.
3.Paljon maksoi? - 699€
4.Oletko tyytyväinen? - Toisaalta olen, toisaalta en. Pikkuvikoja on ilmennyt paljon. Isompaa ei niinkään.
5.Kuluttaako paljon? - Nykyisellään kuluttaa noin 3l/100km. Vakiona n. 2l/100km
6.Onko hyvä mennä 2päällä? - Joo on nykysin. Vakiona ei päässyt kuin ~55km/h tasaisella kaksipäällä- Milan Sport
hevari91-kpo kirjoitti:
Palaillaanpa sitten taas mallinmukaiseen kyselyyn:
1.Minkä merkkinen, mikä malli? - Motozeta Rally 50 (Täysin sama skootteri kuin esim. Solifer export 50, eri tarrat vain isketty)
2.Paljon kulkee ilman viritystä tasasella, alamäessä, ylämäessä? - Vakiona kulki 62km/h GPS:ään mitattuna. Tämä johtui siis siitä että kyseinen kinkki oli vakiona aivan rajoittamaton. Ylämäkeen hyytyi vakiorullilla noin 40km/h alueelle. Alamäkeen mentiinkin sitten KOVAA.
3.Paljon maksoi? - 699€
4.Oletko tyytyväinen? - Toisaalta olen, toisaalta en. Pikkuvikoja on ilmennyt paljon. Isompaa ei niinkään.
5.Kuluttaako paljon? - Nykyisellään kuluttaa noin 3l/100km. Vakiona n. 2l/100km
6.Onko hyvä mennä 2päällä? - Joo on nykysin. Vakiona ei päässyt kuin ~55km/h tasaisella kaksipäällä1. Baotian Milan Sport
2. 45 km/h napista 70 km/h
3. 899€
4. Kyllä
5. 2 Litraa/100 Kilometriä
6. Kyllä
7. 4T - jaa jaa
Ja mimmosen pösön osti ? Ei voi kun nauraa vedet silmissä teille "rikkaille" itsetunnon puutteesta kärsiville. Itekki ajelen pösöllä, enkä sanos että ollaan rikkaita. Huomaa myös että myös pösöjä valmistetään nyk. kiinassa mm. Seedfight 2, Vivacityt yms.
- Köpötti
Teillä varmaan on autonakin pökötti kun tuntuu niin laatumerkki olevan :).
- jennnnnnnnnnnna
1.Peugeot Speedfight 2
2.Tasasel 50km/h, 60km/h alamäessä, 45-50km/h ylämäessä?
3.1100e
4.Olen
5.Kyllä se jonkin verran
6.On
7.2-tahti - njo
1.Minkä merkkinen, mikä malli?
2.Paljon kulkee ilman viritystä tasasella, alamäessä, ylämäessä?
3.Paljon maksoi?
4.Oletko tyytyväinen?
5.Kuluttaako paljon?
6.Onko hyvä mennä 2päällä?
7.Onko 2 vai 4 tahtinen?
1.Keeway matrix
2.tasasella 50,alamäessä 55-60,ylämäessä 50
3.1350€
4.Jepp
5.no aika paljon
6.tosi hyvä,kulkee melkeen paremmin.
7. 2-tahtinen - :DDD:D:DD
1.Jonway
2.Tasasella 54,almäkeen 57 ja ylämäkeen 53.. siis mittarin mukaan kaikki :D
3.600e
4.Kyllä ihan.. paitsi ajettu vasta 1400 ja 2 kaasuvaijjerii poikki ja toinen huono puoli ==>
5.Kuluttaa ihan sikana!! jos et aja vaikka viikkoon ni se vie tankillisen.. ilmeisesti haihtuu pois.. vika ollut uudesta asti.. harmittaa että jos ei pääse ajeleen ni bensat vaan haihtuu ilmaan.. ajossa pääsee joku 4.5l satasel...
6.Vääntöö riittää ja pääsee 2 päällä samat lukemat ku yksin mut hiukan hitaammin vaan kiihtyy :D
7. 2-tahti.. :D - skootterii
1. Fude Race
2. Vireil tasasel mittariin 72, alamäkeen pamahtaa ympäri, ylämäkeen 55
3. 500
4. En. Laiska paska...
5. n. 1,5-2l /100km
6. Ei kiihdy kunnolla - sellanen
1. Piaggio NRG power dd
2. Tasasella 50, alamäkeen 65 (hirveen huudon säestämänä), ylämäkeen 40.
3. 2400e
4. erittäin tyytyväinen
5. 3,5ltr/100km 2t öljyt
6. ei kokemusta- Vespisti
1.Vespa S (4V 4T 2010 versio)
2.Ylämäkeen GPS:n mukaan 46,7 km/h Ei ole viritetty
3. Matalan tuulisuojan, peitteen ja rahdin kanssa 3100 euroa
4. Äärimmäisen tyytyväinen, jaksaa vääntää ja kiihtyy paremmin kuin mikään vakioskootteri jota olen kokeillut. Jyrkkäänkin ylämäkeen saa helposti huippunopeuden lasiin. Lisäksi on vielä mukavan jämäkkä ajaa ja bonuksena on vielä todella kaunis.
5.2,4-2,7 litraa sadalla
6. Skootteri ei hyydy kaksi päällä, toisen painoa ei kyydissä edes huomaa, mutta penkki on hiukan ahdas kahdelle.
7. 4-tahtinen 4-venttiilinen
Ja kuva vielä:
http://www.vespawallpapers.com/images/wallpapers/Vespa-S-50-2008-1-1024x768-695431.jpeg
- vastauss
Solifer XTR50, vm.-07
tasasella yleensä 60-70, alamäessä 70-->, ylämäessä 55-60
3.Paljon maksoi?
Giganttimopo, makso 300 tai 400 vissiin :D
4.Oletko tyytyväinen?
No ainakin kun oli niin halpa :) 5-6000 kilsaa jettu, eikä suurempia vikoja oo tullut vastaan, peilit vaan on huonot ja jotain pientä. Nyt siihen kuitenkin tuli joku juttu ja odotan että saan sen huoltoon.. Ehkä likainen ilmanputsari..
5.Kuluttaako paljon?
Pieni tankki, usein sitä joutuu tankkaamaan vaikkei kuluttaisikaan paljon. Itselläni kone käy kovilla kierroksilla joten se ehkä kuluttaa enemmän kuin normaalisti pitäisi.
Onhan se. Hyvä istua kyydissä tai ajaa, miten vaan. kulkeekin yleensä ihan hyvin niin.- Miksu :)
http://www.motot.net/wiki/Moposkoottereiden_hyvät_ja_huonot_puolet#Hyv.C3.A4t_puolet
KANNATTAA KATSOA TUOLTA :) varmasti suomen kattavin tietopankki :) - TunturiSuperSport
1. Yinying MTX-2 (Powermax), vm. 2006, hankittu työmatka-ajoon, yht. n. 12 kilometriä päivässä
2. 50km/h, 45km/h, 60>km/h
3. Alle 300 eur käytettynä
4. Ajettu reilut 6000 km. Hinta/laatusuhde vallan mainio, skootteri isokokoinen ja jämäkkä ajettava. Vakiorullilla laiska lähtemään liikkeelle ainakin yli satakiloisen kuskin alla (skootterin omapaino > 100 kg, samaan runkoon tehty 125-kuutioista). Ostettuani tuon tein perushuollot (moottoriöljy peräöljy vaihdettu, tulppa vaihdettu, rullat ja liukupalat vaihdettu variaattoriin), jonossa vielä ilmanputsarin ja bensansuodattimen vaihto, sekä kaasuttimen huolto ja säätö, mahdollisesti myös venttiilien säätö. Ainoa ongelma toistaiseksi on se, että liikkeellelähdöissä täydellä kaasulla tulee n. sekunnin "katkos" 6000 kierroksen kieppeillä. Vastaava katkos ilmenee satunnaisesti myös 40-50km/h vauhdissa. Kaasutin/kiihdytyspumppu/CDI tarkastelun alle. Rajoittimia en ole löytänyt, CDI viidellä johdolla, joten ei ole kuulemma rajoitettu. Kaasarin kannessa ei rajoitinruuvia vaan pelkkä muovitappi, variaattorista ei löytynyt prikkaa, eikä holkissakaan ollut ylimääräistä paksumpaa kohtaa. En tiedä missä ne kuristukset on piilossa :), varmaan sitten pakoputki on kuristettu tms. Tai sitten edellinen omistaja on tuosta kaikki ylimääräiset kuristukset poistanut ilman mitään sen kummempaa vaikutusta. Tai sitten kaasari / CDI / venttiilit ei vaan ole täysin pelikunnossa, ja tuosta ei tule nyt täydet tehot esiin. Eli voi olla, että vaihdan tuohon vielä uuden kaasarin ja CDI -boksin, hinta jää noidenkin kanssa alle 350 euron.
5. Kulutusta en ole vielä laskenut
6. Kaksi päällä en ole ajanut, mutta koon ja jämäkkyyden puolesta ei ole varmaan minkään sortin ongelma ajella tuolla kaksi päällä kun vaan kahden massa ei ylitä tuon kantavuutta eli 150 kiloa.
7. 4T
Kaiken kaikkiaan ainakin näiden kinkkien perushuollot on helppoa tehdä itse. Tästä taisi tulla mulle ainakin "uusi harrastus", tulee ihan reilun 20 vuoden takaiset mopoajat mieleen :). - Tietämätön94
TunturiSuperSport kirjoitti:
1. Yinying MTX-2 (Powermax), vm. 2006, hankittu työmatka-ajoon, yht. n. 12 kilometriä päivässä
2. 50km/h, 45km/h, 60>km/h
3. Alle 300 eur käytettynä
4. Ajettu reilut 6000 km. Hinta/laatusuhde vallan mainio, skootteri isokokoinen ja jämäkkä ajettava. Vakiorullilla laiska lähtemään liikkeelle ainakin yli satakiloisen kuskin alla (skootterin omapaino > 100 kg, samaan runkoon tehty 125-kuutioista). Ostettuani tuon tein perushuollot (moottoriöljy peräöljy vaihdettu, tulppa vaihdettu, rullat ja liukupalat vaihdettu variaattoriin), jonossa vielä ilmanputsarin ja bensansuodattimen vaihto, sekä kaasuttimen huolto ja säätö, mahdollisesti myös venttiilien säätö. Ainoa ongelma toistaiseksi on se, että liikkeellelähdöissä täydellä kaasulla tulee n. sekunnin "katkos" 6000 kierroksen kieppeillä. Vastaava katkos ilmenee satunnaisesti myös 40-50km/h vauhdissa. Kaasutin/kiihdytyspumppu/CDI tarkastelun alle. Rajoittimia en ole löytänyt, CDI viidellä johdolla, joten ei ole kuulemma rajoitettu. Kaasarin kannessa ei rajoitinruuvia vaan pelkkä muovitappi, variaattorista ei löytynyt prikkaa, eikä holkissakaan ollut ylimääräistä paksumpaa kohtaa. En tiedä missä ne kuristukset on piilossa :), varmaan sitten pakoputki on kuristettu tms. Tai sitten edellinen omistaja on tuosta kaikki ylimääräiset kuristukset poistanut ilman mitään sen kummempaa vaikutusta. Tai sitten kaasari / CDI / venttiilit ei vaan ole täysin pelikunnossa, ja tuosta ei tule nyt täydet tehot esiin. Eli voi olla, että vaihdan tuohon vielä uuden kaasarin ja CDI -boksin, hinta jää noidenkin kanssa alle 350 euron.
5. Kulutusta en ole vielä laskenut
6. Kaksi päällä en ole ajanut, mutta koon ja jämäkkyyden puolesta ei ole varmaan minkään sortin ongelma ajella tuolla kaksi päällä kun vaan kahden massa ei ylitä tuon kantavuutta eli 150 kiloa.
7. 4T
Kaiken kaikkiaan ainakin näiden kinkkien perushuollot on helppoa tehdä itse. Tästä taisi tulla mulle ainakin "uusi harrastus", tulee ihan reilun 20 vuoden takaiset mopoajat mieleen :).mulla on kans solifer sfr....
ite menin alamäes 75 km/h...
kannattaks toi tehä, miten sen johdon saa kiinni takasin että se menee 45 jos haluu sen viren pois.. ja miten se pitää katkasta?? ihan saksillako?? ja sittenkö sen antaa vaan olla sielä kotelossa katkenneena ?
- =))))
1. keeway f-act
2. tasasel 55km/h ala 60km/h ylä 50km/h
3. 1300e
4. olen
5. ei, täydellä tankilla jonkuu 100km
6. joo ei eroa toi vauhti hirveest
7. 2tahti- MbkMachG
3.Paljon maksoi?
4.Oletko tyytyväinen?
5.Kuluttaako paljon?
!. Mbk Mach G -07
2. tasasella 55, alamäkee 65, ylämäkeen 53
3. 550e kunnostus 20e
4. Kyllä aivan loistava peli
5. kulutus sellasta 3l/100km
6. loistava, vääntöä löytyy
7. 2-tahti
- HappyApriliaOwner
1.Aprilia sr 50 r -05
2.Mittariin 57 km/h, valehtelee 4 km/h :), 60 km/h, 50 km/h
3.900 maksoi, käytettynä ostin oli kyllä mielestäni alihinnoiteltu koska ei ollut mitään vikaa / eikä ollut koskaan ollutkaan. Oli ajettu 11tkm
4.Kyllä olen erittäin tyytyväinen. Suosittelen kaikille jotka ovat harkinneensa ostavansa kyseistä menopeliä. Hyvä puoli Factoryyn (Ruisku-malli kyseisestä skootterista) verrattuna on se että pystyy ajeleen talvellakin :) Ruisku ei meinaa käynnistyä pakkasella ;)
5. Jotain 3L - 4L satasella, aika kuluttava peli, mutta se on se 2-tahti ;). Niin ja skootterissa on 7L tankki, varatankki mukaanlukien.
6. 2 päällä ei juurikaan huippunopeus pienene, kiihtyvyys laskee jonkun verran. On sillä 3-päälläkin ajeltu ja hyvin on kulkenu :D - ronzky
onko jollai tietoa missä kymco s8 on rajoitin ?
- aosodlsd
1.Minkä merkkinen, mikä malli? - Aprilia SR 50 R Factory
2.Paljon kulkee ilman viritystä tasasella, alamäessä, ylämäessä? - No mikä se tämmönen kysymys on, ilmas viritystä tietenki 45km/h :d Tosin omani kulki vakiokunnossa sen 50km/h.
3.Paljon maksoi? - 3300€
4.Oletko tyytyväinen? - Olen. Erittäin.
5.Kuluttaako paljon? - Kurittomana se 2,5l/100km.
6.Onko hyvä mennä 2päällä? - On. Kiihtyvyys ei laske paljookaan ja ylämäkiin ei vauhdi hyydy yhtään edes kahestaan ajettaessa. Toki mulla on tehoputki yms. mutta vakionakin jaksoi ihan hyvin vetää. ;P - kgnekpdn
siinä sfr skootteris, niin sitä pinkkiä johtoa ei tarvi katkaista sen saa ihan vaan nyppäämällä pois
- Pösöööööööööööö
1.Peugeot Speedfight 3
2.Tasasella 49, alamäessä 55 ja ylämäessä 46
3.2190e
4.Todella
5.Ei, plus iso bensatankki
6.On, ei paljon mitään eroa 1 päällä ajettaessa
7.2t - jamoasdasd
1. Yamaha Neo's -99
2. 48,58,47
3. käytettynä 600e uutena sillon joskus m. 3000e
4. Todella tyytyväinen.
5. kaikki mitä sinne laittaa.
6. kohtuu hyvä
7. 2tahti!! - lolleropollero
viritä. ei kukaan vakiopaskalla aja
- IsoMursu
1. Kymco Agility Fat
2. Kulkee tasaisella 46-47. Alamäkeen rajoitin ottaa aika tehokkaasti ja huiput jäävät n. 60. Ylämäkeen tehopeli vakioksi ja nopeus säilyy loistavasti eikä hidastu käytännössä ollenkaan.
3. 1200€ uutena
4. Erittäin tyytyväinen. Nyt 6000 mittarissa eikä minkäänlaisia ongelmia ilmeentynyt.
5. Ei kuluta paljoa. Perusajolla 2-2,5 litraa/100km
6. Hyvä kahdenistuttavaksi- tgaygay
Miinus tuosta moposta, on meinaan HELVETIN ruma.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1571972
Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu131906- 1191333
- 971322
Evoluutioteoria on varmuudella väärin - monet tutkijat irtisaunoutuvat siitä
Tutkimuksissa on löytynyt paljon näyttöä siitä, ettei evoluutioteoria ole totta. Monet tutkijat kuitenkin vielä kannatta4301183- 62899
- 50856
- 49851
En enää koskaan äänestä vasemmistopuolueita
Olen lähes aina äänestänyt SDP:tä ja pari kertaa Vasemmistoliittoa, sillä olen aina uskonut, että vasemmisto on se, mikä221731Syntymän ja kuoleman aallot
Seuraavassa tekstissä kerrotaan, mitä välittömästi kuoleman jälkeen tapahtuu. Syntymän ja kuoleman aallot Seuraavassa336698