Golf VI vs Audi A3 Sportback

kysynpähän vaan

A3 sportbackissä on paremmat ja isommat taustapeilit kuin uudessa Golf VI:ssä sekä Business varusteltuna vakiona mmm. ksenon valot joita ei Golf VI:n vielä saa sekä nahkaratti. Kontti on noissa samankokoinen, mutta muistaakseni Audissa ei ole yhtä paksu puskurin yläosa ja nostokynnys kuin Golf VI:ssä. Audissa taas istutaan jotenkin matalammalla ja ikkunat tuntuu matalammilta, joten minulle tulee ahtaampi vaikutelma kuin Golfissa vaikka Audi myyjän mukaan A3 sportback on muka isompi kuin edellisen sukupolven Golf V. Takapenkillä myös näyttä ja tuntuu ahtaammalle vaikka sisätilat on paperilla samat. Moottorit on suunnilleen samat, Audissa on muutama polle enempi. Kaikissa koeajoissa Audin A3 Sportbackiä on kehuttu vieklä paremmaksi ajaa kuin Golfia, pitääkö moinen paikkaansa et on parempi ajettava? Monissa koeajoissa on väitetty myös että A3 sportback on muka parempi ajaa kuin uusi A4 ja jopa parempi kuin entinen A4:kin. Takaluukun avaus tapahtuu Sportbackissä fiksummin kuin Golfin raskas ja kömpelö systeemi isoa Golf merkkiä kääntäen. Golfin V ja VI sukupolven koeajoissa aina natuistaan rengasmelusta, mutta A3:n koeajoissa rengasmelusta ei juuri puhuta tai sanota että olis häiritsevää. Miten saman rakenteen omaava auto on muka hiljaisempi ja onko se sitä oikeasti? Kalliimpi tuo Audi on reilusti ja siihen saa vaikka mitä lisävarusteita, mutta ne on suolaisen hintaisia metallivärikin yli 1000EUR. Saako Sportbackissä oikeasti niin paljon enemmän rahoille vastinetta kuin Golfissa? ja onko se poikeasti esim. hiljaisempi ja parempi ajaa kuin Golf? Kannattaako mieluummin ostaa Audi kuin VW Golf ja jos niin miksi? Noita Sportbackejä on aika kiitettävästi myyty, niitä tulee vastaan aika paljon maanteillämme.

34

10144

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tapa selvittää

      asia on koeajaa molemmat. Itse pähkäilin n. vuosi sitten V Golf 1.4 TSI:n ja A3 1.4 TFSI:n välillä. Molemmat olivat hyvin samanlaisia ajettavuudeltaan, mutta silloin sai V koppaseen GT Sport paketin ja Sport paketin (xenonit yms.)aivan pilkkahinnalla, joten valitsin Golfin. Jos olisi ottanut samat vermeet Audiin niin hinta olisi ollut paljon rajumpi.

    • ylitarkastaja

      Joo, Audi ilmoittaa tuolle yhden turbon 1.4:lle 125 heppaa ja VW (kuten Skodakin Octaviassa) 122 heppaa. Koneet ovat käytännössä kuitenkin samat, Audi vaan ilmoittaa muutaman hepan eron lähinnä imagon vuoksi. Kuten Skodakin Superbissa. Pitäähän jokin ero olla! Kuitenkin maailmalla on testattu (www.motor.terra.es) Volkkarin myllystä paljon kovempia tehoja: 141.8 hepoa (vääntö 220 Nm) manuaalivaihteisella ja 139.8 heppaa (240 Nm)DSG-vaihteisella VW Golf 1.4 TSI 90KW:lle. Tiedä sitten mitä Audin 1.4:stä todellisuudessa löytyy. Mutta ilmeisesti sillä, ilmoitetaanko koneen tehoksi 122 vai 125, ei ole todellista merkitystä muulle kuin imagolle... Kumpikaan teho kun ei lopulta ole se, mitä koneesta löytyy.

      • audista

        Olen tuollaisella pre-facelift A3:lla jonkin verran ajanut, ja nykyään on alla Jetta. Ohjauksesta sanoisin että Audin ohjaus on jonkin verran sporttisempi ja tarkempi. Ainakin mun mielestä Audi reagoi tarkemmin ratinkääntelyyn. Puheet A3:n paremmasta äänieristyksestä ovat kyllä mainosmiesten höpinää. Renkaat rallattaa ja ainakin dieselmoottori kuuluu selvästi kabiiniin. Ota kyllä huomioon että nämä kokemukset ovat tosiaan viitoskoppaiseen Golffiin perustuvasta Jettasta ja pari vuotta vanhasta A3:sta ajalta ennen faceliftiä.


      • dasauto
        audista kirjoitti:

        Olen tuollaisella pre-facelift A3:lla jonkin verran ajanut, ja nykyään on alla Jetta. Ohjauksesta sanoisin että Audin ohjaus on jonkin verran sporttisempi ja tarkempi. Ainakin mun mielestä Audi reagoi tarkemmin ratinkääntelyyn. Puheet A3:n paremmasta äänieristyksestä ovat kyllä mainosmiesten höpinää. Renkaat rallattaa ja ainakin dieselmoottori kuuluu selvästi kabiiniin. Ota kyllä huomioon että nämä kokemukset ovat tosiaan viitoskoppaiseen Golffiin perustuvasta Jettasta ja pari vuotta vanhasta A3:sta ajalta ennen faceliftiä.

        Uudempi Golf on parempi kuin vanhemmanmallinen A3 ja tämä on testattu. A3 saa kyllä varmasti kohta myös päivityksen, jolloin ero kapenee.


    • Golfswagen

      Das Auto Motor und Sport on mielestäni saksalaisten autolehtien ykkönen. Muutaman tuoreen vertailutestin tuloksia (eri moottoreilla – osa bensa, osa diesel): http://www.auto-motor-und-sport.de/vergleichstest/vw-golf-audi-a3-und-bmw-120i-premium-kompakte-unter-sich-935663.html 1. VW Golf 514 p 2. Audi A3 490 p 3. BMW 120i 461 p http://www.auto-motor-und-sport.de/vergleichstest/vw-golf-vi-ford-focus-opel-astra-wie-gut-ist-der-neue-golf-wirklich-798558.html 1. VW Golf 518 p 2. Ford Focus 480 p 3. Opel Astra 476 p http://www.auto-motor-und-sport.de/vergleichstest/hyundai-i30-kia-cee-d-und-vw-golf-wertkampf-751975.html 1. VW Golf 487 p 2. Kia cee'd 450 p 3. Hyundai i30 437 p http://www.auto-motor-und-sport.de/vergleichstest/opel-astra-vw-golf-und-peugeot-308-trio-grande-751709.html 1. VW Golf 488 p 2. Opel Astra 478 p 3. Peugeot 308 476 p Minun ei varmaankaan tarvitse kommentoida mitään.

    • tahdot.

      Jos tahdot maksaa samantyyppisestä paketista väkisin enemmän, ja tahdot ihan välttämättä 4 rinkulaa keulalle ja rattiin niin ostat Audin. En ihan rehellisesti osaa perustella Audin valintaa noista kahdesta, mutta kai siihenkin joku syy on, vaikka imagossakaan ei ole paljon eroa, molemmat tunnettuja ja aika kalliita autoja kokoluokassaan.

    • aluminium

      Totuus asiasta on se, että se kuka A3 haluaa, ostaa myös sen eikä Golfia. Sen takia markkinoilla onkin kaksi eri autoa eikä vain yhtä. Eroja on vähän ja joitain jo tuossa luetteletkin. A3 vetoaa enemmän tunteeseen ja Golf järkeen. Sportbackillä olen ajanut paljon, mutta myös Golf V, Jettaa ja Golf IV:täkin olen ajanut. Audissa ajoasento on sporttisempi ja jakkaratkin mielestäni ovat paremmat. Jostainhan se hinta tulee. Nykyinen Golf on varmasti Audia hiljaisempi malliuudistuksen myötä, mutta muita etuja hinnan lisäksi en keksi Golfin hyväksi. Kyllä noissa 1.4Tsi moottoreissa voi olla se pieni ero, jos Audi-myyjään on uskominen. Tosin kyllähän se aika pieni ero on haittavissa käytännössä. Tämä huomautus sille, joka väitti että ovat samoja koneita, mutta imagon vuoksi Audiin ilmoitettu eri lukemat. Todellisuudessa noista Audinkin koneista on mitattu aika paljon tehtaan ilmoittamia teholukemia enemmän ja sama juttu ilmeisti myös Volkkarin kohdalla. Ajettavuudelta rankkaan Sportbackin edellisen sukupolven A4:sta paremmaksi ajaa varsinkin kaupungissa. Uusi A4 on sen verran eri tapaus, että kyllä se päihittää molemmat. Tämä on siis omakohtainen arvio useiden koeajojen jälkeen. Asia vain on niin, että kerran kun on Audin ostanut ei Volkkaria enää osta. Ehkäpä se on ne pienet yksityiskohdat, parempi viimeistely, paremmat (lisä)varusteet, parempi liikkumisturva ja muotoilu (josta kukin tietysti muodostaa oman mielipiteensä). PS. Ilmeisesti uusi A3 esitellään vuoden 2010 syksyllä. Golf seuraa sitä sitten aikanaan. Nämä ovat siis todellisia uudistuksia nykymalleihin.

      • mieltä...

        mutta eri mieltä tuosta penkki asiasta. Sport penkit ovat molemmissa mielestäni aivan ihan yhtä hyvät, tavallisia penkkejä en itse ota koskaan. "Asia vain on niin, että kerran kun on Audin ostanut ei Volkkaria enää osta". Itse juurikin vaihdoin A3:n Golfiin, joten en ole tuostakaan samaa mieltä.


      • Golfswagen
        mieltä... kirjoitti:

        mutta eri mieltä tuosta penkki asiasta. Sport penkit ovat molemmissa mielestäni aivan ihan yhtä hyvät, tavallisia penkkejä en itse ota koskaan. "Asia vain on niin, että kerran kun on Audin ostanut ei Volkkaria enää osta". Itse juurikin vaihdoin A3:n Golfiin, joten en ole tuostakaan samaa mieltä.

        Ostin VW:n (käytetyn kuplan) 33 vuotta sitten. Audiin (käytetty 100 GLS) pääsin käsiksi 6 vuotta myöhemmin (yksi ei-VAG-merkki oli siinä välissä). Sitten menikin pieni iäisyys ilman saksalaismerkkiä. Puoli vuotta sitten oli vuorossa paluu ruotuun. Valituksi tuli Golf Variant Comfortline 1.4 TSI 118 kW DSG7. Audi ei edes käväissyt mielessä, koska Audilla ei vastaavaa perusfarkkua tässä luokassa ole ja Golfissakin oli minulle ihan riittävästi maksamista (meni varusteineen jonkin matkaa neljännelle kympille). Niinpä olen minäkin – entinen Audi-kuski – ottanut lusikan kauniiseen käteen ja tyytynyt Volkkariin. Hyvältä maistuu.


      • ylitarkastaja

        Noista 1.4TSI-koneista vielä sen verran, että kuitenkin väännöksi Audikin ilmoittaa aivan saman kuin VW ja Skodakin: 200 Nm/1500-4000 r/min. Eli aika hiusten halkomista on, jos joku moottoreista eroja löytää. Taitaa enemmän olla vaikutusta välityksillä tms. En kyllä ole katsonut, onko niissä eroja jos käytetään jotain "DSG-7:aa". Aika samoilla taidetaan mennä? Eiköhän tässä jossain vaiheessa nähdä penkitettyjä lukemia Audinkin 1.4TSI:stä. VW Golfin korissa mitattuna siis kuitenkin todettu lukemat 139 & 142. Eli se siitä "122:sta"... ;)


    • varmasti

      Noiden kahden välillä on tiukka taisto, mutta kyllä Golf, varsinkin tämä "uudistunut" malli, vie voiton. Se on vielä A3 sportbackiakin tylsempi.

      • taas.

        Heh, taas yksi corollisti itkee. On se kaunista katseltavaa kun aikuista miestä vituttaa kun tuli ostettua se sama auto kuin aina ennenkin, ja valinta meni päin persettä.


    • Uusi Golffari

      Olen ajellut jonkun aikaa ensimmäisellä volkkarillani, Golf VI 1.4 TSI:llä. On ollut lähinnä japseja ja jenkkejä aiemmin. Rengasmelu josta testeissäkin mainitaan on ainoa negatiivinen asia jonka olen havainnut, kaikki muu on mainiota tai superia. Itse en vaihtaisi perusluotettavaa Golfia Audiin vaikka olisi hiljaisempi, sen verran usein on törmännyt näkyyn tielle hyytyneestä Audista.

      • Luulisin

        Audin koneet eivät kestä,niin hyvin kuin volkkarin tai seatin.


    • ekki r unkkarinen

      kummassakin auomerkissä ja samoilta valmistajilta ja alihankkijoilta, moottorit ja vaihteitot tehdään molempiin samassa paikassa. Kummatkin kasaa Saksassa Turkkilainen pizza-mies. Eli tuuripeliä pelaako vai ei, ei riipu siitä onko Audin rinkulat keulassa tai Onko VW logo. Odotahan kun tulee ekat kunnon pakkaset sitten joskus niin alkaa resonoinnit kuulua kojelaudan sisältä ja kaikenaamaailman pärinät kuulua. Kylmäkin on ku lämpiää hitaammin esilämmitykselläkin kuin monet dieselit tuo TSI. rengasmelua piisaa karkealla asfaltilla kiusaksi asti. Muuten pidän tuosta autosta ja olen tyytyväinen mutta nuo kolme puutetta siinä on ei voi mitään. Koeajoin uutta Subarua ja pirulauta se oli hiljainen verrattuna VI Golfiin vaikka autossa oli sentään 225/45R17 läskit alla.

    • .....

      Tulet maksamaan huomattavasti enemmän Audin kanssa, toivoa kannattaa että siihen ei takuun ulkopuolella tule vikoja, tuntuu lompakossa ja rajusti. Itse ottaisin ennemmin VI Golfin, en hanki autoa statuksen vuoksi vaan järkisyistä.

      • A3:n...

        Halusin saksalaisen pienekön ja suht pirteän auton ja valintani oli 2009, A3 SB 1.8tfsi. Luultavasti tuo 1.8 on pitkäikäisempi kuin samantehoinen 1.4tsi. Ainakin yksi ahdin vähemmän ja ilman nokkahihnaa.


      • on myös
        A3:n... kirjoitti:

        Halusin saksalaisen pienekön ja suht pirteän auton ja valintani oli 2009, A3 SB 1.8tfsi. Luultavasti tuo 1.8 on pitkäikäisempi kuin samantehoinen 1.4tsi. Ainakin yksi ahdin vähemmän ja ilman nokkahihnaa.

        ketju.


      • GDSFGF
        A3:n... kirjoitti:

        Halusin saksalaisen pienekön ja suht pirteän auton ja valintani oli 2009, A3 SB 1.8tfsi. Luultavasti tuo 1.8 on pitkäikäisempi kuin samantehoinen 1.4tsi. Ainakin yksi ahdin vähemmän ja ilman nokkahihnaa.

        että kaikki Audin, Seatin, Skodan ja Volkkarin TSI&TFSI moottorit on jakohihnan sijasta ketjulla oli koko sitten 1.4, 1.8 tai 2.0 TFSI tai TSI. Audin 1.4 122hv TFSI on yhdellä ahtimella ja Audin 1.8TFSI on myös yhdellä ahtimella. Volkkarin 1.4 122hv TSI on yhdellä ahtimella samoin kaikki muutkin Volkkarin ja Skodan TSI:t. Ainoastaan Volkkarin tietyissä malleissa (Golf, Scirocco, Jetta, Golf Variant, GolfPlus) käyttämä 1.4 160hv TSI on ns. kaksoisahdettu eli kompressoriahtin turboahdin. Siinäkään ei ole kahtaturboahdinta niinkuin jotkut asian luulee ja puhuu virheellisesti tuplaturbosta. Samoissa Volkkarin malleissa nyt jo mallistosta poistuneet 1.4 litraiset 140hv ja 170hv TSI:t olivat myös kaksoiahdettuja, mutta ne korvattiin välikoolla eli 1.4 litraisella 160hv tehoisella TSI:llä.


      • kaikki 2.0TSI/TFSI:t
        GDSFGF kirjoitti:

        että kaikki Audin, Seatin, Skodan ja Volkkarin TSI&TFSI moottorit on jakohihnan sijasta ketjulla oli koko sitten 1.4, 1.8 tai 2.0 TFSI tai TSI. Audin 1.4 122hv TFSI on yhdellä ahtimella ja Audin 1.8TFSI on myös yhdellä ahtimella. Volkkarin 1.4 122hv TSI on yhdellä ahtimella samoin kaikki muutkin Volkkarin ja Skodan TSI:t. Ainoastaan Volkkarin tietyissä malleissa (Golf, Scirocco, Jetta, Golf Variant, GolfPlus) käyttämä 1.4 160hv TSI on ns. kaksoisahdettu eli kompressoriahtin turboahdin. Siinäkään ei ole kahtaturboahdinta niinkuin jotkut asian luulee ja puhuu virheellisesti tuplaturbosta. Samoissa Volkkarin malleissa nyt jo mallistosta poistuneet 1.4 litraiset 140hv ja 170hv TSI:t olivat myös kaksoiahdettuja, mutta ne korvattiin välikoolla eli 1.4 litraisella 160hv tehoisella TSI:llä.

        ketjulla, EA 827 on hihnalla ja EA 888 on ketjulla. EA 827 löytyy esim. OCTAVIA RS, Golf V GTI, Leon FR ja PASSAT 2.0T-mallista(Kevääsen 2008 asti). EA 888 taasen löytyy esim. B8 A4, A5, Q5, Passat/Passat CC(Keväästä 2008), Scirocco, Tiguan ja Golf VI GTI-malleista.


      • ......
        GDSFGF kirjoitti:

        että kaikki Audin, Seatin, Skodan ja Volkkarin TSI&TFSI moottorit on jakohihnan sijasta ketjulla oli koko sitten 1.4, 1.8 tai 2.0 TFSI tai TSI. Audin 1.4 122hv TFSI on yhdellä ahtimella ja Audin 1.8TFSI on myös yhdellä ahtimella. Volkkarin 1.4 122hv TSI on yhdellä ahtimella samoin kaikki muutkin Volkkarin ja Skodan TSI:t. Ainoastaan Volkkarin tietyissä malleissa (Golf, Scirocco, Jetta, Golf Variant, GolfPlus) käyttämä 1.4 160hv TSI on ns. kaksoisahdettu eli kompressoriahtin turboahdin. Siinäkään ei ole kahtaturboahdinta niinkuin jotkut asian luulee ja puhuu virheellisesti tuplaturbosta. Samoissa Volkkarin malleissa nyt jo mallistosta poistuneet 1.4 litraiset 140hv ja 170hv TSI:t olivat myös kaksoiahdettuja, mutta ne korvattiin välikoolla eli 1.4 litraisella 160hv tehoisella TSI:llä.

        Audin 1.4tfsi on 125hv. Myös Tiguan käyttää 1.4TSI-moottoria, tässä tapauksessa 150hv tehoisena, Seat Ibiza on saatavana kaksoisahdetulla 1.4TSI:llä FR-mallina-150hv, sekä Cupra-mallina-180hv.


      • ADERWTRW
        ...... kirjoitti:

        Audin 1.4tfsi on 125hv. Myös Tiguan käyttää 1.4TSI-moottoria, tässä tapauksessa 150hv tehoisena, Seat Ibiza on saatavana kaksoisahdetulla 1.4TSI:llä FR-mallina-150hv, sekä Cupra-mallina-180hv.

        tiedän kyllä että Audin pienin TFSI eli 1.4 on 92 kilowattinen ja Volkkarin pienin TSI 1.4 on 90 kilowattinen, mutta ne ovat täysin samoja moottoreita. Molempien moottoritunnus on CAX.imeisesti toisesta on otettu kolme heppa tehoja enmpi tai soitten ne lukemat ilmoitetaan eri tavalla. Myös Skoda Octavissa on sma pata mutt moottoritunnus on uudempi eli CAXA. Tiedän mysö senkin että esim Passatin ECoFUel maakaasu bensa-mallissa on myös kaksoisahdettu 1.4 TSI ja sama teho 150hv kuten Tiguanissa.


    • pettynyt_HKI

      Puolen vuoden ajokokemus takana uudella VI Golfilla. Audilla olen päässyt ajelemaan ja pakko myöntää, että Audilla on mukavempi ajaa ja laatuvaikutelma on parempi. Golf nitisee ja A3 on tukeva kuin peruskallio. Mielestäni A3:n muotoilu on myös mielestäni ajattomampi ja jotenkin tyylikkäämpi. Nyt jos ostaisin auton, ostaisin A3:n. Golf on "ihan kiva", mutta siihen se sitten jääkin.

      • Lasikattoaudi -09

        Onhan Audi tyylikkyydessä ja viimeistelyssä ihan omaa luokkaansa. Ei sitä voi verrata kansanauto VW:iin. VW painii samassa sarjassa Corollan kanssa ostajakunnaltaan. Niin se vaan on..
        Ne jotka Audin haluavat, ovat valmiita siitä myös maksamaan. Näin se vaan on..

        Audi on Audi..


      • mitään
        Lasikattoaudi -09 kirjoitti:

        Onhan Audi tyylikkyydessä ja viimeistelyssä ihan omaa luokkaansa. Ei sitä voi verrata kansanauto VW:iin. VW painii samassa sarjassa Corollan kanssa ostajakunnaltaan. Niin se vaan on..
        Ne jotka Audin haluavat, ovat valmiita siitä myös maksamaan. Näin se vaan on..

        Audi on Audi..

        eroa, ovat niin samanlaisia autoja luonteeltaan. Logossa ero.


      • Gulf
        Lasikattoaudi -09 kirjoitti:

        Onhan Audi tyylikkyydessä ja viimeistelyssä ihan omaa luokkaansa. Ei sitä voi verrata kansanauto VW:iin. VW painii samassa sarjassa Corollan kanssa ostajakunnaltaan. Niin se vaan on..
        Ne jotka Audin haluavat, ovat valmiita siitä myös maksamaan. Näin se vaan on..

        Audi on Audi..

        Mielikuvissa ehkä Audi A3 on jotenkin parempi ja laadukkaampi kuin Golf, mutta todellisuudessa niissä ei juuri eroa ole. Samaa tavaraa ne on eri logolla.

        Isommissa Audeissa sentään on sentään jotain laadukkaampaa kuin Volsun vastaavissa malleissa, mutta A3:ssa ei ole juuri Golfiin eroa eli sikäli otit väärän kohdan saivarrella eroista :)


      • Laatu maksaa
        Gulf kirjoitti:

        Mielikuvissa ehkä Audi A3 on jotenkin parempi ja laadukkaampi kuin Golf, mutta todellisuudessa niissä ei juuri eroa ole. Samaa tavaraa ne on eri logolla.

        Isommissa Audeissa sentään on sentään jotain laadukkaampaa kuin Volsun vastaavissa malleissa, mutta A3:ssa ei ole juuri Golfiin eroa eli sikäli otit väärän kohdan saivarrella eroista :)

        Näinhän se on että VW on tuulipukukansan suosikki auto , mutta jos haluaa laatua niin ehdottomasti Audi.


    • PASKOJA MONEMMT

      SUOSITTELEN KAIKKIA PITÄMÄÄN NÄPPINSÄ EROSSA KAIKISTA TSI 1,4 MOOTTORILLA VARUSTETUISTA VV KONSERNIN AUTOISTA
      TYYPPIVIKANA NOKKAKETJUN KATKEAMINEN TAI HYPPÄÄMINEN PARILLA PYKÄLÄLLÄ YLI
      SYY MOISEEN::: KETJU ON REILUSTI ALIMITOITETTU EIHÄN MOOTTORIPYÖRÄSSÄKÄÄN KESTÄ FILLARIN KETJUT

      MESTÄVIMMÄT MOTIT NOISSA ON 1,9 TURBO DIESEEL

      • tsiit tsiit

        Kaltaisesi persujen aivopierut otamme tosissamme ja sankoin joukoin syöksymme Wolfsburgiin hakemaan oikeuttamme.


    • Björninen

      Olen koeajanut molemmat useampaan kertaan, ja Golfiin päädyin. Kutos-Golf HB on mm. sisätilojen laadukkuudeltaan ja toteutuksiltaan (muodot, kahvojen jämeryys jne) huomattavasti edellä, A3 on jo vanhahtava ja suoraan sanoen karu. Myös kori näyttää vanhahtavalta. Ajettavuus samaa tasoa, Golfin ajoasento itsestäni parempi kun väljemmät tilat ja ei istuta ns. perse lattialla. Vakuutusmaksuissa reilu ero Golfin eduksi.

      Itselläni ei siis ollut mitään perustetta omalla tuntumallani valita yhden ahtimen 1.4 tsi-malleista Golfia.

      Uskon toki, että seuraavan sukupolven A3 on taas jo moderni ja siten kova luu.

      • Björninen

        siis itselläni ei ollut mitään perustetta valita A3:sta. Sorry kirj.virhe! :)


      • ba
        Björninen kirjoitti:

        siis itselläni ei ollut mitään perustetta valita A3:sta. Sorry kirj.virhe! :)

        Audiin saa lähes joka malliin nelivedon, toisin kun volkkariin ja moottori vaihtoehtoja enemmän.


      • toinen audi pihassa
        ba kirjoitti:

        Audiin saa lähes joka malliin nelivedon, toisin kun volkkariin ja moottori vaihtoehtoja enemmän.

        Audin noista valinneena sanoisin laadun ja jämäkkyyden olleen se ensisijainen valinta. Lisäksi xenon valot ja parempi varustepaketti. Uskoakseni a3 on myös kiinnostavampi käytettynä. Rengasäänet olemattomia 1.2tfsi mallissa. Auto riittävän sähäkkä at laatikolla.


    • 2005'

      Golfin rengasäänet ovat ihan kamalat. Vielä kun satuin unohtamaan hattuhyllyn kotiin.

      Radiota turha kuunnella 100km/h nopeudessa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Korjaa toki jos...

      Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä
      Ikävä
      29
      3225
    2. Mitä aiot sanoa, kun ja jos tapaatte seuraavan kerran?

      Oletko päättänyt etukäteen?
      Ikävä
      120
      1279
    3. Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!

      Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu
      Suomalaiset julkkikset
      10
      1195
    4. Koetko sä mitään

      Syyllisyyden tunteita siitä mitä teit mulle?
      Ikävä
      58
      991
    5. Mies muistatko kun näit

      Mut ensimmäisen kerran? Missä se oli? Hyvää yötä.
      Ikävä
      71
      988
    6. Nainen, jos kuuntelet ja tottelet, niin sinulle on hyvä osa

      Ominpäin toimiessasi olet jo nähnyt mihin se on johtanut. Olen jo edeltä sen sinulle kertonut ja näen sen asian ja totuu
      Ikävä
      178
      939
    7. olet kaiken rakkauden arvoinen

      Olisinpa kertonut kuinka rakastuin sinuun. Kuinka hyvältä tunnuit siinä lähelläni, kunpa en olisi väistänyt vastapäätyy
      Ikävä
      26
      927
    8. Olisi kiva

      Tietää, mitä oikein ajattelet minusta tai meistä? Mitä meidän välillä on? Salattua tykkäämistä, halua, himoa? Onhan tämä
      Ikävä
      38
      901
    9. Mikä koirarotu muistuttaa kaivattuasi eniten?

      Koirien piirteet muistuttavat usein ihmisten ja omistajiensa piirteitä.
      Ikävä
      66
      870
    10. Oot mun koko maailma

      Ei ole koskaan ollut ketään, joka olisi niin täydellinen minulle kuin sinä mies ❤️ Ikävöin sua🥹
      Ikävä
      75
      804
    Aihe