Olen aikeissa vaihtaa venettä alumiiniseen. Kokoluokalta reilu 5m pitkään. Buster XL tai Silver Hawk ovat todennäköisimmät vaihtoehdot. Kysymys kuuluu onko käyttäjäkokemuksia kyseisistä veneistä ja minkäkokoisella moottorilla on järkevää ostaa. Tarkennus vielä etten ole ostamassa uutta, joten jos jotain tyyppivikoja on tiedossa niin niistä olisin kiitollinen.
silver vs. buster
14
2769
Vastaukset
- Niitä
Tarvitse vertailla. Osta Faster, niin ei tarvitse katua. 100 kertaa paremmat ajo-ominaisuudet,sisätilojen muunneltavuus ollut jo vuosia(buster kopioi ja mainostaa keksintöä omanaan X), Kestävin. Yksinkertaisesti paras valinta aluveneistä. Jos et usko, käy ajamassa, lue kipparista ym.... Minulla on fasterista ammatin takia kokemusta vuodesta 1990. siinä sivussa on kokeiltu silverit, burterit, masterblasterit ja muut. Anytech on myös hyvä, mutta vaatii "ajajan", ison koneen ja ne on törkeen kalliita.
- työkäytössä
Mulla työkäytössä Buster xl-06 , Kyllä Buster on paras. vuonna 82 aloitin hommat ,työnantajalla oli tuolloin faster, jonka vaihdatin Busteriin. Ei ole tarvinnut katua. Kyllä nämä kaikki nykyiset aluumiiniveneet ovet jokin sortin kopioita Bustereista. Eli älä osta kopiota, osta alkuperäinen Buster. Koneena mulla tällä hetkellä Evinrude e-tec 90 2 tahtikone. Eikä parempaa konetta ole , ja sen sanon kokemuksesta. Vaikka Hondan 4t kone hyvä ei vedä vertoja E-tecille.
- on .
työkäytössä kirjoitti:
Mulla työkäytössä Buster xl-06 , Kyllä Buster on paras. vuonna 82 aloitin hommat ,työnantajalla oli tuolloin faster, jonka vaihdatin Busteriin. Ei ole tarvinnut katua. Kyllä nämä kaikki nykyiset aluumiiniveneet ovet jokin sortin kopioita Bustereista. Eli älä osta kopiota, osta alkuperäinen Buster. Koneena mulla tällä hetkellä Evinrude e-tec 90 2 tahtikone. Eikä parempaa konetta ole , ja sen sanon kokemuksesta. Vaikka Hondan 4t kone hyvä ei vedä vertoja E-tecille.
ihan hyvä vaihtoehto. 80-100hv kone on sopivin.
- paljon kokemusta
on . kirjoitti:
ihan hyvä vaihtoehto. 80-100hv kone on sopivin.
Hawkia en suosittele missään nimessä, kokemusta 540 DC mallista. Ensiksikin pulpettien suunnittelu ihan päin helvettiä, eivät anna käytännössä yhtään suojaa jos ei välisuojaa pidä niiden välissä ja kalakäytössä sitä ei jatkuvasti huvita kiinnittää ja poistaa. Vettä tulee sitten pilssiin ihan itsekseen, tämä melkeinpä tyyppivika noissa.
- Tiedoksi
työkäytössä kirjoitti:
Että fasteria ei ollu vuonna -82. ensimmäiset työveneet/huviveneet syntyivät n.-88 -89, että voit ajella sillä roiskivalla holkillas ja kehua sitä, kun et muista tiedä. Jotkut voi ottaa noi sun keksimät jutut ihan tosissaankin vielä,prkl.
- arska
Faster on loppuelämäksi hyvä vene,kun sitä ei kukaan sinulta ikinä enää huoli!?Eli on merten Samara.
- poppamies_
Jos kalastat (vetouistelu), valinta on ehdottomasti Buster. Jos Vene tulee matka-ajoon ja hupikäyttöön, silloin valinta voisi olla esim. Silver. Kerroin tämän kokemuksieni perusteella.
- on tuo
Buster XL. Monta reissua sisävesillä kolmen lapsen kanssa. Vaatii kuomun - majoitus teltoissa ja kamat vedenpitävissä säkeissä keulassa. Satku Jammu loistava kone tuohon käyttöön.
- ne lyövät
Kätensä paskaan ja haluavat kohtalontovereita. Busteria paskempaa venettä ei ole! Paitsi tietysti master. Faster on vaan paras. Käy kokeilemassa niitä. Mikä tuntuu parhaalta, niin se on se sun vene. Buster tai silver ei ole tehnyt kunnon työvenettä ikinä. Fasterin valitsee yleensä jokainen viranomainen joka hyvän veneen haluaa keliin, kuin keliin. Normituotantoveneen pohjat on samaa erittäin hyvää laatua. Buster roiskii, on paska ajaa. Silverissä haisee lasikuitu.
- buster on paras
vai oot nähnyt viranomaisen tekevän työtö epäilen hieman tietoasi
- masteriHaiseeee
Paskalta haisevat tollot valitsevat itselleen masterin tai fasterin.
Silverit on ylivoimaisesti hienoimpia tekeleitä ja varsin merikelpoisia foxista lähtien.
Busteri on karumpi tekele ja hakkaa lujaa mutta on tietty myös merikelpoinen.
Jos haluaa pelkestään merikelpoisuutta niin valitsee itselleen masterin/fasterin,sinne on hyvä sitten kusta ja paskantaa ympäri venettä kun ei se ainakaan arvokkuutta laske.
- arska
on tosiaan "työkalu" ja esim.Buster on vene!
- on vene
Paska vene. sinä se et ainakaan veneistä mitään ymmärrä.
- Iso B
on vene kirjoitti:
Paska vene. sinä se et ainakaan veneistä mitään ymmärrä.
Ilo seurata fiksua ja asiallista keskustelunkulkua. Etenkin F-sanan käyttäjät tuntuvat olevan kohteliaita poikia.
B ja S on molemmat asiallisia alumiiniveneitä. Käyttätarkoitus ratkaisee: vaalea kuitusisus näyttää helposti aika paskaiselta eikä tykkää kolhuista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksköhän mä oon tuolla
Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup324431Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt
Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko252325Aamu on aina iltaa viisaampi.
Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene142317Ihana on nähdä edes ohimennen
Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su512078- 321647
Se meidän sydänyhteys
Oli ihanaa. Oltiin samankaltaisia sieluja ja tunnettiin voimakasta vetovoimaa ja yhteenkuuluvuutta. Voisiko se löytyä vi731466Saattaisimme olla yhdessä
Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla321421- 661274
- 821231
Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?401054