Saksan kieli ja kulttuuri

Tampereella

Onko kellään vinkkiä pääsykokeisiin lukemiseen? Olin viime vuonna kokeilemassa mutten päässyt, nyt olisi uusi yritys!

13

1344

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vinkki vinkkinen

      Laita netti kiinni ja ota kirja esiin ;) Olen tosissani. Ei siinä auta muu kuin lukea, lukea ja lukea. Kehittele vaikka jotain muistisääntöjä. Mitä hassumpi sääntö, sitä paremmin asia jää mieleen. Jos sisäänpääsy jäi kielitaidosta kiinni, niin aloita aamusi lukemalla vaikka 1 uutinen joka aamu jostain saksankielisestä nettilehdestä.

      • näin!

        Ei auta muu kuin lukea. Kannattaa miettiä, minkä takia paikka jäi saamatta eli pitäisikö panostaa enemmän kirjakokeeseen vai kielioppiin. Lisäksi sulla on nyt se etu, että tiedät jo millanen koe on tulossa. Oikein paljon onnea kokeeseen ja lukemi sen iloa!


      • näinhän se
        näin! kirjoitti:

        Ei auta muu kuin lukea. Kannattaa miettiä, minkä takia paikka jäi saamatta eli pitäisikö panostaa enemmän kirjakokeeseen vai kielioppiin. Lisäksi sulla on nyt se etu, että tiedät jo millanen koe on tulossa. Oikein paljon onnea kokeeseen ja lukemi sen iloa!

        Jep, raakaa kuultavaa. :D Täytyy saada itestä irti vaikkei tajua koekirjasta sanaakaan... heh. Siitä se viimeksikin kiinni jäi, joten on se nyt vihdoin uskottava. Kiitos teille!


      • vinkki vinkkinen
        näinhän se kirjoitti:

        Jep, raakaa kuultavaa. :D Täytyy saada itestä irti vaikkei tajua koekirjasta sanaakaan... heh. Siitä se viimeksikin kiinni jäi, joten on se nyt vihdoin uskottava. Kiitos teille!

        Kyllä se siitä aukeaa. Minä luin aikoinani kielitieteen pääsykoekirjan (en tosin saksaan) noin 10 kertaa :D En halunnut, että sisäänpääsy ainakaan siihen kaatuisi. Ja pääsin kuin pääsinkin sisään. Tsemppiä ja lukuintoa. Jos yhtään lohduttaa, niin samanlaista tahkoamista se on kaikille se pänttääminen.


      • kieli ja kulttuuri...
        vinkki vinkkinen kirjoitti:

        Kyllä se siitä aukeaa. Minä luin aikoinani kielitieteen pääsykoekirjan (en tosin saksaan) noin 10 kertaa :D En halunnut, että sisäänpääsy ainakaan siihen kaatuisi. Ja pääsin kuin pääsinkin sisään. Tsemppiä ja lukuintoa. Jos yhtään lohduttaa, niin samanlaista tahkoamista se on kaikille se pänttääminen.

        Löytyy oluttuopista. Olutta naamariin niin pääsee germaanisen kulttuurin ytimeen, ja alkaa kielikin luistaa.


      • Pian kandi
        näinhän se kirjoitti:

        Jep, raakaa kuultavaa. :D Täytyy saada itestä irti vaikkei tajua koekirjasta sanaakaan... heh. Siitä se viimeksikin kiinni jäi, joten on se nyt vihdoin uskottava. Kiitos teille!

        Mikä on tilanteesi nyt ? Pääsitkö opiskelemaan ?


      • pääaineena

        Tuo germaaninen filologia on ihan oiva sivuaine mutta ilman pedagogisia opintoja se ei johda mihinkään.
        Silloinkin olisi hyvä lukea pääaineena joko ruotsia tai englantia.


    • kielitaito oltava

      Kaveri haki ja Saksassa asuneena sanoi,että pelkällä lukiopohjalla pääsy on kiven takana. Tai jos pääseekin sisään,niin ilman kielitaitoa ei luennoilla selviä.

    • Essi F

      Vaihdossa olleet vievät opiskelupaikat.

      • ggdgfgf

        "Tuo germaaninen filologia on ihan oiva sivuaine mutta ilman pedagogisia opintoja se ei johda mihinkään.
        Silloinkin olisi hyvä lukea pääaineena joko ruotsia tai englantia."

        Tämä on NIIN totta, saksa pääaineena on todella huono valinta. Ruotis saksa -yhdistelmälläkin alkaa olla heikoilla, joten järkevintä olisi lukea enkkua/ruotsia pääaineena ja toista näistä sivuaineena, ja saksa korkeintaan kolmantena. Tai sitten edes enkku saksa -yhdistelmä.

        T. Entinen saksanlukija Jkl:stä (yli puolet opiskelutovereista tajunneet vaihtaa muuuhun pääaineeseen)


      • xx
        ggdgfgf kirjoitti:

        "Tuo germaaninen filologia on ihan oiva sivuaine mutta ilman pedagogisia opintoja se ei johda mihinkään.
        Silloinkin olisi hyvä lukea pääaineena joko ruotsia tai englantia."

        Tämä on NIIN totta, saksa pääaineena on todella huono valinta. Ruotis saksa -yhdistelmälläkin alkaa olla heikoilla, joten järkevintä olisi lukea enkkua/ruotsia pääaineena ja toista näistä sivuaineena, ja saksa korkeintaan kolmantena. Tai sitten edes enkku saksa -yhdistelmä.

        T. Entinen saksanlukija Jkl:stä (yli puolet opiskelutovereista tajunneet vaihtaa muuuhun pääaineeseen)

        Älkää ihmeessä ottako saksaa pääaineeksi, jos haluatte oikeasti palkallasi elääkin tai ette pelkkää työttömyyspäivärahaa nostaa.


      • 21_
        xx kirjoitti:

        Älkää ihmeessä ottako saksaa pääaineeksi, jos haluatte oikeasti palkallasi elääkin tai ette pelkkää työttömyyspäivärahaa nostaa.

        Olen suunnitellut hakevani keväällä Turun yliopistoon lukemaan Germaanista filologiaa. Onko tosiaan näin, ettei saksan kieli työllistä?

        Itselläni on tulevaisuuden haaveina työ kielten opettajana, kääntäjänä tai lentoemäntänä.


      • derfahnder
        21_ kirjoitti:

        Olen suunnitellut hakevani keväällä Turun yliopistoon lukemaan Germaanista filologiaa. Onko tosiaan näin, ettei saksan kieli työllistä?

        Itselläni on tulevaisuuden haaveina työ kielten opettajana, kääntäjänä tai lentoemäntänä.

        "Olen suunnitellut hakevani keväällä Turun yliopistoon lukemaan Germaanista filologiaa. Onko tosiaan näin, ettei saksan kieli työllistä?

        Itselläni on tulevaisuuden haaveina työ kielten opettajana, kääntäjänä tai lentoemäntänä. "

        Viikonlopun Aamulehdessä oli juttua siitä miten saksan kielen suosio valinnaisena aineena on romahtanut kouluissa. Tämä vaikuttaa suoraan myöskin opettajien työtilanteeseen.
        Kääntäjillä on se tilanne, että ainoastaan englannin kielellä voi työllistää itsensä täysin. Saksa on korkeintaan kääntäjien apukieli.
        Tämä tarkoittaa käytännössä sitä, että saksasta on korkeintaan sivuaineeksi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 135
      3933
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      109
      3589
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      20
      2525
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1861
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1717
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1609
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1585
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1506
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1481
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      88
      1471
    Aihe