Julkisen palvelun

Periaatteesta jotain

Jos kerran Yle on julkista palvelua, niin veromuotoinen maksu on silloin perusteltu. Entä sitten se, ettei joku sano sitä käyttävänsä? Ok. Kuinka moni käyttää päiväkoteja, maaseudun bussivuoroja, tai ylipäätään kaikkia verovaroin kustannettuja palveluja? Niistäkinhän me veroissa maksamme, vaikkemme käytä. Tämä nyt sillä periaatteella, että kyse on valtiollisesti toteutettavasta palvelusta.

11

293

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sama juttu kanssa

      Onhan näitä. Vaikka kirjasto. Moniko tällä foorumilla on sitäkään käyttänyt kovin taajaan, vaikka joutuu veroina maksamaan?

      • niin miksi ei yle

        niin miksi ei yleä voisi sitten rahoittaa veroista täh? mediamaksu ei ole oikeudenmukainen koska se ei ole pogresiivinen. paras olisi laittaa yle kortille , katsojaluvut tippuisi muutamaan sataan tuhanteen.


    • asiaa unohtu

      a) Jos kyseessä on todella vero, niin silloin sen pitäisi olla progressiivinen, eikö? b) Kuten itsekin sanot, "Jos kerran Yle on julkista palvelua", mielestäni Yle ei ole palvelua, sinun mielestäsi on c) Miksi ihmeessä pitäisi mukisematta hyväksyä jälleen uusi maksu saamatta siitä mitään hyötyä? Yle alas

    • mutta......

      Onko YLE oikeasti yhtä tarpeellinen "julkinen palvelu" kuin päiväkodit, koulut, sairaala, yms.? Minua ei haittaa maksaa asioista jotka oikeasti hyödyttävät yhteiskuntaa. Kyllä Yle:äkin suostuisin tukemaan jos se leikkaisi tuotantoaan ihan perustarpeisiin. Ei julkisen laitoksen kuulu mitään HBO sarjoja näyttää.

    • se pitää sanoa

      että julkinen terveydenhuolto tai päiväkodit on pikkurikku-riikkisen tähdellisempiä asioita kuin jonkun YHDEN kanavan ylläpito?? On maita joissa ei koskaan ole tv-lupaa maksettukaan esim.Viro.. sielläkin on silti ihan hyvin pärjätty.

      • Tule kartalle

        Yle ei ole vain yksi kanava, ei edes muutama tv-kanava, vaan myös nippu radiokanavia sekä internet-palvelu. Mikä siinä on niin vaikeaa? Tuon paketin kaikki sisältö eri väestöryhmille huomioiden, 175 euroa tai sitten tasapuolisempi vero on ihan ok. Sillä Yleä tarvitaan, siitä ei pääse yli tai ympäri.


      • ei tarvita
        Tule kartalle kirjoitti:

        Yle ei ole vain yksi kanava, ei edes muutama tv-kanava, vaan myös nippu radiokanavia sekä internet-palvelu. Mikä siinä on niin vaikeaa? Tuon paketin kaikki sisältö eri väestöryhmille huomioiden, 175 euroa tai sitten tasapuolisempi vero on ihan ok. Sillä Yleä tarvitaan, siitä ei pääse yli tai ympäri.

        koita jo se tajuta, EI tarvita


      • sitä yleä
        Tule kartalle kirjoitti:

        Yle ei ole vain yksi kanava, ei edes muutama tv-kanava, vaan myös nippu radiokanavia sekä internet-palvelu. Mikä siinä on niin vaikeaa? Tuon paketin kaikki sisältö eri väestöryhmille huomioiden, 175 euroa tai sitten tasapuolisempi vero on ihan ok. Sillä Yleä tarvitaan, siitä ei pääse yli tai ympäri.

        tarvitaan?? Sano se! Ei haittaisi vaikka yle kuopattaisiin tänä päivänä. Pääsisipähän kansa eroon maamme häpeäpilkusta.


      • se sama .
        Tule kartalle kirjoitti:

        Yle ei ole vain yksi kanava, ei edes muutama tv-kanava, vaan myös nippu radiokanavia sekä internet-palvelu. Mikä siinä on niin vaikeaa? Tuon paketin kaikki sisältö eri väestöryhmille huomioiden, 175 euroa tai sitten tasapuolisempi vero on ihan ok. Sillä Yleä tarvitaan, siitä ei pääse yli tai ympäri.

        yksi kanava=nuo kaikki eli yle.


    • yleä ei voi

      verrata millään tavalla muihin veroluonteisiin palveluihin kuten terveydenhuoltoon, päiväkohteihin jne. Eihän niistä voi puhua edes samana päivänä! Maalaisjärjenkin sen jo luulisi kaikille kertovan. Yle ei tarjoa mitään niin tärkeää että sen elättämiseen tulisi kaikkien osallistua! Pelkkää mediaa ja sekin totaalista roskaa. Eli ei mene läpi nämä "ylellä on kansallinen tehtävä" -mantrat.

    • Ongelma on siinä, että YLE haluaisi olla kaiken muun yläpuolella. Vaikka maassa ja taloudessa olisi kuinka syvä kriisi ja eläkkeitä laikattaisiin, kouluja ja sairaaloita suljettaisiin, tämä kurjuus ei tarttuisi YLEen. Tosin YLE-maksuesityksen uskottavuutta nakertaa se seikka, että kannattajat (Lintilä, Sasi, ..) ovat enimmältään kytköksissä YLEen. Esityshän tehtiin YLEn suosiollisessa ohjauksessa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      120
      1185
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      874
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      83
      727
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      699
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      89
      673
    6. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      276
      665
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      107
      604
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      28
      540
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      533
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      110
      497
    Aihe