Jos kerran Yle on julkista palvelua, niin veromuotoinen maksu on silloin perusteltu. Entä sitten se, ettei joku sano sitä käyttävänsä? Ok. Kuinka moni käyttää päiväkoteja, maaseudun bussivuoroja, tai ylipäätään kaikkia verovaroin kustannettuja palveluja? Niistäkinhän me veroissa maksamme, vaikkemme käytä. Tämä nyt sillä periaatteella, että kyse on valtiollisesti toteutettavasta palvelusta.
Julkisen palvelun
11
293
Vastaukset
- Sama juttu kanssa
Onhan näitä. Vaikka kirjasto. Moniko tällä foorumilla on sitäkään käyttänyt kovin taajaan, vaikka joutuu veroina maksamaan?
- niin miksi ei yle
niin miksi ei yleä voisi sitten rahoittaa veroista täh? mediamaksu ei ole oikeudenmukainen koska se ei ole pogresiivinen. paras olisi laittaa yle kortille , katsojaluvut tippuisi muutamaan sataan tuhanteen.
- asiaa unohtu
a) Jos kyseessä on todella vero, niin silloin sen pitäisi olla progressiivinen, eikö? b) Kuten itsekin sanot, "Jos kerran Yle on julkista palvelua", mielestäni Yle ei ole palvelua, sinun mielestäsi on c) Miksi ihmeessä pitäisi mukisematta hyväksyä jälleen uusi maksu saamatta siitä mitään hyötyä? Yle alas
- mutta......
Onko YLE oikeasti yhtä tarpeellinen "julkinen palvelu" kuin päiväkodit, koulut, sairaala, yms.? Minua ei haittaa maksaa asioista jotka oikeasti hyödyttävät yhteiskuntaa. Kyllä Yle:äkin suostuisin tukemaan jos se leikkaisi tuotantoaan ihan perustarpeisiin. Ei julkisen laitoksen kuulu mitään HBO sarjoja näyttää.
- se pitää sanoa
että julkinen terveydenhuolto tai päiväkodit on pikkurikku-riikkisen tähdellisempiä asioita kuin jonkun YHDEN kanavan ylläpito?? On maita joissa ei koskaan ole tv-lupaa maksettukaan esim.Viro.. sielläkin on silti ihan hyvin pärjätty.
- Tule kartalle
Yle ei ole vain yksi kanava, ei edes muutama tv-kanava, vaan myös nippu radiokanavia sekä internet-palvelu. Mikä siinä on niin vaikeaa? Tuon paketin kaikki sisältö eri väestöryhmille huomioiden, 175 euroa tai sitten tasapuolisempi vero on ihan ok. Sillä Yleä tarvitaan, siitä ei pääse yli tai ympäri.
- ei tarvita
Tule kartalle kirjoitti:
Yle ei ole vain yksi kanava, ei edes muutama tv-kanava, vaan myös nippu radiokanavia sekä internet-palvelu. Mikä siinä on niin vaikeaa? Tuon paketin kaikki sisältö eri väestöryhmille huomioiden, 175 euroa tai sitten tasapuolisempi vero on ihan ok. Sillä Yleä tarvitaan, siitä ei pääse yli tai ympäri.
koita jo se tajuta, EI tarvita
- sitä yleä
Tule kartalle kirjoitti:
Yle ei ole vain yksi kanava, ei edes muutama tv-kanava, vaan myös nippu radiokanavia sekä internet-palvelu. Mikä siinä on niin vaikeaa? Tuon paketin kaikki sisältö eri väestöryhmille huomioiden, 175 euroa tai sitten tasapuolisempi vero on ihan ok. Sillä Yleä tarvitaan, siitä ei pääse yli tai ympäri.
tarvitaan?? Sano se! Ei haittaisi vaikka yle kuopattaisiin tänä päivänä. Pääsisipähän kansa eroon maamme häpeäpilkusta.
- se sama .
Tule kartalle kirjoitti:
Yle ei ole vain yksi kanava, ei edes muutama tv-kanava, vaan myös nippu radiokanavia sekä internet-palvelu. Mikä siinä on niin vaikeaa? Tuon paketin kaikki sisältö eri väestöryhmille huomioiden, 175 euroa tai sitten tasapuolisempi vero on ihan ok. Sillä Yleä tarvitaan, siitä ei pääse yli tai ympäri.
yksi kanava=nuo kaikki eli yle.
- yleä ei voi
verrata millään tavalla muihin veroluonteisiin palveluihin kuten terveydenhuoltoon, päiväkohteihin jne. Eihän niistä voi puhua edes samana päivänä! Maalaisjärjenkin sen jo luulisi kaikille kertovan. Yle ei tarjoa mitään niin tärkeää että sen elättämiseen tulisi kaikkien osallistua! Pelkkää mediaa ja sekin totaalista roskaa. Eli ei mene läpi nämä "ylellä on kansallinen tehtävä" -mantrat.
Ongelma on siinä, että YLE haluaisi olla kaiken muun yläpuolella. Vaikka maassa ja taloudessa olisi kuinka syvä kriisi ja eläkkeitä laikattaisiin, kouluja ja sairaaloita suljettaisiin, tämä kurjuus ei tarttuisi YLEen. Tosin YLE-maksuesityksen uskottavuutta nakertaa se seikka, että kannattajat (Lintilä, Sasi, ..) ovat enimmältään kytköksissä YLEen. Esityshän tehtiin YLEn suosiollisessa ohjauksessa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1201185
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89874- 83727
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede18699- 89673
Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat276665- 107604
- 28540
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.49533Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet110497