Sattuipa äsken mielenkiintoinen tapaus kun olin näyttämässä tosi hyvää saunallista kaksiota vanhalle miehelle jolle asunnonvuokrauksen pelisäännöt eivät näyttäneet olevan lainkaan selvillä. Kun ruvettiin puhumaan vuokrasopimuksesta, alkoi jänkkäys lähes kaikista mahdollisista normaaliin asunnonvuokrauskäytäntöön liittyvistä asioista. Ensin ukko katsoi normaalin 3 kk koeajan olevan loukkaus häntä kohtaan. Sitten hänelle ei sopinut millään vuokravakuustalletuksen tekeminen pankissa eikä muutenkaan koko vuokravakuus. Yritin parhaani mukaan selittää että eihän se raha minun käyttööni tule mutta kun ei mennyt perille niin ei. Seuraava erimielisyyden aihe oli yhteiskunnan vuokratuen maksaminen suoraan tililleni, se kun ei olisi hänelle mitenkään sopinut. Väitti vielä kaverinsa kanssa ettei sitä muka voisi minulle suoraan edes maksaa. Lopulta miehet marssivat ulos toisen tokaistessa että hän on 69 vuotta ja että minä en tiedä maailman menosta mitään. En malttanut olla kommentoimatta että vaikka olenkin vain 52-vuotias ja omistan vain seitsemän vuokra-asuntoa sekä olen ollut vanhanajan monimiljonääri jo pari vuosikymmentä niin kyllä minäkin jotain elämästä olen oppinut. Kuten esimerkiksi sen ettei kannata vuokrata asuntoaan tyhjätaskuille ja tyhmille suunsoittajille.
Junttimainen
7
1108
Vastaukset
Kertoisitko mikä se mainitsemasi koeaika oikein on?
- 3 kuukauden
määräaikainen vuokrasopimus jonka jälkeen vuokrasopimus olisi jatkunut molempien osapuolten niin halutessa toistaiseksi. Olen oppinut että niin on helpoin päästä eroon huonosta vuokralaisesta. Kolme kuukautta on kuitenkin niin pitkä aika että vuokralainen näyttää sinä aikana väkisinkin tapansa.
3 kuukauden kirjoitti:
määräaikainen vuokrasopimus jonka jälkeen vuokrasopimus olisi jatkunut molempien osapuolten niin halutessa toistaiseksi. Olen oppinut että niin on helpoin päästä eroon huonosta vuokralaisesta. Kolme kuukautta on kuitenkin niin pitkä aika että vuokralainen näyttää sinä aikana väkisinkin tapansa.
Sopimus on joko toistaiseksi voimassaoleva, tai määräaikainen, mutta se ei voi koskaan olla molempia.. Eli kirjoitat sopimukseen ihan mitä vain, niin oikeudessa sinun irtisanomisaika on 3 kk. Eli tarinassasi molemmat osapuolet olivat väärässä..
- tietenkään
Välittäjä_LKV kirjoitti:
Sopimus on joko toistaiseksi voimassaoleva, tai määräaikainen, mutta se ei voi koskaan olla molempia.. Eli kirjoitat sopimukseen ihan mitä vain, niin oikeudessa sinun irtisanomisaika on 3 kk. Eli tarinassasi molemmat osapuolet olivat väärässä..
voimassa yhtäaikaa vaan määräaikainen sopimus on voimassa esim. 3 kk ja sen jälkeen molempien osapuolten halutessa vuokrasopimus jatkuu toistaiseksi voimassaolevana. Mitä laitonta siinä on?
- eläkkeellä oleva,
kuten ilmeisesti iän huomioon ottaen on asia, hän oli oikeassa, ettei eläkeläisen asumislisää voi laittaa vuokranantajan tilille. Tiedän asian siitä, että itse olisin halunnut menetellä näin, että olisin laittanut rahan suoraan vuokranantajalle. Tämä ei käynyt. Kelalta sanottiin, että tarkoituksena on suojella väärinkäytökseltä eläkeläisiä ja asumislisä maksetaan vain ja ainoastaan eläkkeen saajalle itselleen.
- ollut myös
sellainen 50-vuotias eläkeläinen jonka asumistuet tulivat suoraan minulle Kelalta ja paikalliselta sosiaalitoimistolta. Voin vielä tähän tapaukseen liittyen sanoa että ONNEKSI.
- etten ole voinut laittaa as...
ollut myös kirjoitti:
sellainen 50-vuotias eläkeläinen jonka asumistuet tulivat suoraan minulle Kelalta ja paikalliselta sosiaalitoimistolta. Voin vielä tähän tapaukseen liittyen sanoa että ONNEKSI.
suoraan vuokranantajalle, vaikka olisin halunnut. Sinä puhut asumistuesta ja me asumislisästä. Olisko heppu jostain syystä ollut normaalin asumistuen piirissä, vaikka olikin eläkkeellä. Asumistuen voi laittaa suoraan vuokranantajalle ja jos joutuu hakemaan toimeentulotukea, sitä yleensä suositellaankin. Voihan tietysti olla että sinun vuokralaisesi kohdalla sosiaalitoimisto valvoi, ettei väärinkäytöksiä tapahtunut.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 794634
- 503852
Oletko pitkävihainen ja onko sinulla " huono muisti muisti "?
Mitä asioita et unohda tai anna anteeksi ? Mitä asioita voit " unohtaa" tai unohtaa? Vastaa koskien kaivattuasi tai yle512591Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta
Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas3442051- 1401799
Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161735Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s271607Ikävöin sua
Sä vaan pyörit mun mielessä, en saa sua unohdettua. Tilanteesta tekee vaikean sen kun molemmat ollaan varattuja ja tilan131521- 161394
Neljä kuukautta vankeutta, kenelle?
Kuka tuomittiin ehdottomaan neljän kuukauden vankeustuomioon ja korvauksiin?121339