Oisko kenelläkään Halti pro:sta kokemusta ?
On kai uusi versio...
Nyt paljon hyviä vinkkejä, myös muista merkeistä kommentteja,hyttys-suojallista metsästän...
laavu
kokemusta ?
46273
0Äänestä
Muut lukivat myös
Luetuimmat keskustelut
- Hävettävä käytösHävettääkö sinua jokin?
- Tekisin SINUT ONNELLISEKSI NAINENMutta EHKÄ onni EI OLE mitä HALUAT.
- Mitähän sitä...Tsuumailin vähän muuallekin välillä ja törmäsin ajatuksiin, että miehen tulee suojella naista kaikelta pahalta. Mutta yhtään ei oltu eritelty mitä se kaikki paha on, jolta suojella. Jotenpas kysynkin kyselyikäni kyselyn…
- Kuka murtautu illalla kipparilleJotaki hampuusia kannettu ambulanssiin ja kipparin iso ikkuna palasina..Mitä tapahtunu??
- Kuvittelin että oltiin läheisempiäYstäviä, tavallaan. Mutta ei sitten oltukaan sun näkökulmasta. Pettymys, mutta totun kyllä asiaan vähitellen.
- Tule sunnuntaina juna-asemalleKello kymmenen aikaan, tavataan siellä. Ainoa ja viimeinen tilaisuus tavata. Jos et tule niin et enää koskaan näe minua. En halua kirjoitella mitään, en halua kuulla selityksiä. Haluan tavata.
- Tiedätkö yhtäkään näistä "julkkiksista"? Elämäni biisi vieraslista la 10.10. hämmästyttääElämäni Biisissä on totuttu näkemään suomalaisia julkisuuden henkilöitä, jotka ovat koko kansalle tuttuja. Vieraita on ollut mm. viihteen, taiteen, tieteen, urheilun, politiikan ja kulttuurin saralta. Jos on ollut koko …
- Myönnä poisLoukkaannuit mulle silloin aikoinaan? Ne viestit, väärinymmärrykset, kaikki. Miehelle
- Omapahan on vikasi jos jää loppuelämän romanssi välistä kun haluat olla itsepäinen jääräJa tuomita, jotain mitä et kykene ymmärtämään, antamatta edes mahdollisuutta, vaikka olen tehnyt parhaani elämäni edistämiseksi ja oikeasti yrittänyt!! Itken tyynyyn... tuskin edes yhtä vuotta ilman itsetuhoisia ajatuks…
- Vappu Pimiä lataa suorat sanat MasterChef-kritiikistä: "Tee niin tai näin, niin se on aina..."Vappu Pimiä liittyi viime MasterChef Suomi -kaudella arvovaltaiseen tuomaristoon. Pimiän rinnalla tuomaroivat Helena Puolakka ja Henri Alén. Pimiä toi tuomarikolmikkoon näkemystä ja kulmaa huippuravintoloiden keittiöide…
- Onko se sinun mielestäsiminun syyni, että tilanne on se mikä se on? En tiedä. Toisaalta, en pysty uskomaan että millään minun tekemisilläni olisi ollut juurikaan merkitystä.
- Alette alas tulla sieltäMissä oletkin, täällä hidastuu koko palstan väki ilman sinua. Tarinaa ei narinaa. 🍃😆 https://youtu.be/4W4DIgbBbsk?is=Vdbj3wnuTGMchXVC
- Onko tarkoitus ottaa ihmisten eläkevarat valtion käyttöön?Vai mistä tässä eläkeiän nostossa hamaan tappiin on kyse? Eihän moni sitten saisi käytännössä eläkettä koskaan vaikka eläkemaksuja koko elämänsä olisi maksellutkin.
- Sahan puupulaSahalla pitää olla valtava puupula kun Varikkosuoran uudelta myyntipaikan tontilta piti kaataa kaavassa suojellut puut? Kuinka ELINvoimaVALIOlautakunta antanut luva tälläiseen liito-oravien reitipuiden joukkotuhoon. Mas…
- Eiköhän tämä ole jo tässäParivuotta hukkaan heitetty.
- Dodii. Kuvailekaivattusi ulkonäköä :)
- kunnioitan tahtoasiEn tule sinua enää lähestymään.
- Mitä enää haluat??Tätä on kestänyt liian kauan!
- Haluan sanoa sulle miesEttä pysytään molemmat pois täältä palstalta. Maltetaan olla pois, koska olosi on silloin parempi. Minä en kirjoittele enää, joten voit unohtaa tämän. Ottaisitko minuun yhteyttä muuta kautta, jos haluat. Olisin onnessan…
- Perjantai jälleen bläähViikonloppuna sataa, mitä meinaatte tehdä? Pian on syyslomakin, suunnitelmia tähän säähän? Mulla olis pihahommaa vielä, mutta en helvetissä mene sateeseen kastumaan. Kasvoi vähän kyr*äkin otsaan kelin takia. Eikö nyt vo…
Vastaukset 4
Vanhimmat
Aika heikosto tuntuu tosiaan löytyvän kokemuksia tuosta Halti Pro laavusta. Itse olen metsästänyt sitä edeltäjää Halti DL laavua, koska painaa melkein kilon vähemmän. Aikalailla tullut painoa lisää tuohon uuteen versioon laavu 2.8kg 0.8kg salkosarja, käsittääkseni ei ole muuta eroa kuin suljettava etuläppä, jonka saa myös katokseksi, mutta se ei mielestäni selitä painoeroa, joten voihan olla jykevämpää materiaaliakin.
DL laavua ei löytynyt mistään, joten vaihtoehdoiksi jäi Vihe I ja Halti Pro laavut, kallistuin lopulta halti Pro suuntaan halvan hinnan vuoksi Oulun rintamäeltä 79,90e laavu salkosarja 19,90e. Vihe I olisi kiinnostanut erityisesti painon vuoksi (pelkkä laavu 1.3kg) , mutta kun siihen laskee lisävarusteet niin tulee hintaa ja painoakin lisää - laavu 1.3kg 109e irtopohja 0,4kg 40e salkosarja 39,90e paino 0,8kg? rankinen (hyttysverkko) 0,8kg 68e niin hintaa ja painoa tulee samoilla ominaisuuksilla kuin Halti Pro yhteensä 3,3kg ja 257e eli hintaa yli tuplat Haltiin verrattuna eikä tuo paino enää paljoa eroa.
Tämä näin kärjistetysti, tietenki molempiin voi ottaa kepit metsästä ja riippuu käyttötarkoituksesta mitä ominaisuuksia tarvitsee, mutta ihan hyvä että kaikki ominaisuudet ovat haltilla samassa paketissa niin ei tarvitse montaa eri pakettia kanniskella mukana, mutta jos pelkkä laavu kangas riittää niin Vihe ehdottomasti.
Niin ja erätukusta sais 49e Haltin DL vastaavan laavun, mutta laadusta en sitten tiedä, oiskohan jollakin kokemusta ko. laavusta?
Laitan käyttökokemuksia kunhan pääsen testaamaan..
Nuorna ollessani emme kantaneet laavuja mukanamme, korkeintaan palan telttakangasta, jos sitäkään.
Muutama näre poikki ja kuusenoksista katos, rakovalkea tai hyvä nuotiopraasu eteen ja oikaistiin havupetille.
Ajat muuttuvat, se on luonnon laki, nykyiset vaeltajat tuskin selviytyisivät luonnossa niillä "eväillä" joita me jouduimme käyttämään. Ei ollut trangioita sun goretekseja, oli tulitikut ja pussi suolaa, onki ja puukko.
...on oiva majoite. Tätä yhdistelmää olen käyttänyt yksin tekemilläni kalareissuilla jo ainakin 25 vuoden ajan. Sääskisavu palamaan kodan keskisalkoon; ei itikat haittaa. Minulla on kaksi kotaa, toinen pienempi, toinen suurempi isommalle porukalle. Ainoa puute noissa kotimaassa tehdyissä kodissa on myrskynaruille tarkoitettujen lenkkien heikkous. Eka käytön jälkeen olen molempiin kotiin joutunut ompelemaan uudet lenkit. Ensi kesänä ajattelin kokeilla laavu-rankinen yhdistelmää; lähinnä kodan painon takia (pienempikin kota painaa jotain 3,5-4 kiloa).
Täältä https://mujo.fi/halti-evo-laavu/ ainakin löytyy jotain plussia ja miinuksia Halti Evo -laavusta.