apua mansikkamaan tekoon tänään

eka kerta

hei! kävin ostamassa jo taimet penkit valmiina,mutta ostin aivan tavallista muovia sellaista kuten jätesäkeissäkin on,eli kysymykseni kuuluu,voinko sitä käyttää mansikka penkkeihin jos kastelen varovasti sitten taimien reijistä,tarvitsenko muuta lannoitetta kuin minulla on hepan kakka turvemultaa joka on todella ravinteikasta!jos sinulla on kokemusta tavan muovista niin olisin tosi kiitollinen kaikkiin vastauksiin.terkuin viherpeukalo siis todella vihreä sellainen.

8

4289

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • penkkisi muovista

      kun olet sen ostanut. Muovia niihin mansikkapenkkeihin on aina käytetty.lannoita maa, ei voimakkaasti, mansikka ei tartte kovaa lannoitusta, kasvaa muuten vain lehtiä.Kalkkiakin tai tuhkaa voi laittaa, jos maata ei ole lähiaikoina kalkittu. Vedä muovi tiiviisti penkin päälle, ja peitä sen reunat mullalla, että tuuli ei saa sitä irti missään vaiheessa. sitten teet pyöreät reijät puolen metrin välein, ja istutat. Ja mansikka maitoja sinulle!

      • tietämätön.......

        kiitos tosipajon neuvoista,nyt lähenkin tästä hyvin mielin istuttelemaan.kasvimaa on aivan uusi joten nyt kesänä tuskin tarvitsee kovin kalkita.t.alotteleva


      • on uusi
        tietämätön....... kirjoitti:

        kiitos tosipajon neuvoista,nyt lähenkin tästä hyvin mielin istuttelemaan.kasvimaa on aivan uusi joten nyt kesänä tuskin tarvitsee kovin kalkita.t.alotteleva

        niinkuin kerroit, silloin se pitää peruskalkita.


      • olen saanut puhdasta purua
        on uusi kirjoitti:

        niinkuin kerroit, silloin se pitää peruskalkita.

        sellaista sateenkastelemaa, mieluummin vuodenvanhaa, joka on jo vähän väriä muuttanut harmahtavaksi. Paras ja luonnollisin mansikkamaan kate. Laitoin penkit n.50 cm leveät ja 15cm korkeat. peitin käytävät ja penkit tuuman kerroksella kutterinpurua ja kyllä on mansikat puhtaita ja suuria ja rikkakasvit on pysyneet pois. Tämän suosittelen muillekin kokeilemisen arvoinen. kaunista kesää


      • miulla ois
        olen saanut puhdasta purua kirjoitti:

        sellaista sateenkastelemaa, mieluummin vuodenvanhaa, joka on jo vähän väriä muuttanut harmahtavaksi. Paras ja luonnollisin mansikkamaan kate. Laitoin penkit n.50 cm leveät ja 15cm korkeat. peitin käytävät ja penkit tuuman kerroksella kutterinpurua ja kyllä on mansikat puhtaita ja suuria ja rikkakasvit on pysyneet pois. Tämän suosittelen muillekin kokeilemisen arvoinen. kaunista kesää

        miulla ois kutterin purua yllin kyllin kun on nuo hepat tuossa pihassa,mut laitoin ne muovit jo.ens kesänä vaihdan niihin kutterit.


    • mimimiminu

      mansikan istutuksessa on tärkeää se, että ei istuta taimia liian syvään. Kavupisteen pitää jäädä maan pinnan tasolle.

      • purua

        Kutterin purua saa laittaa tosi paksulti, 15-20 cm, että ei juolavehnä tulisi läpi. Sitten kun muokkaat sen purun maahan, ei se ihan heti maadukkaan. Kokeiltu on. Kyllä ruohonleikkurilla hoidettu nurmi on paras siinä muovitettujen penkkien välissä. Vielä parempi olisi kylvää jotain matalakasvuista heinää, esim. golf-kenttien nurmea tms.


      • hevosen lannalla
        purua kirjoitti:

        Kutterin purua saa laittaa tosi paksulti, 15-20 cm, että ei juolavehnä tulisi läpi. Sitten kun muokkaat sen purun maahan, ei se ihan heti maadukkaan. Kokeiltu on. Kyllä ruohonleikkurilla hoidettu nurmi on paras siinä muovitettujen penkkien välissä. Vielä parempi olisi kylvää jotain matalakasvuista heinää, esim. golf-kenttien nurmea tms.

        Minä olen viljellyt mansikkaa viimeiset 10 v ainoana lannoitteena turpeessa oleva hevosen lanta. Viljavuustutkimuksen teetän maasta 3 v välein ja saan samasta firmasta myös lannoitussuosituksen. Kalkinnut en ole 20 vuoteen. Silti pH näyttää nousevan, mikä johtunee siis hevosen lannasta. Se on niin hyvää ainetta, ettei maahan tarvitse sen lisäksi laittaa mitään muuta. Rikkaruohoja toki riittää...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      115
      9164
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2688
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      145
      2467
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2009
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1766
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1560
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1517
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      10
      1448
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1316
    10. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      7
      1310
    Aihe