Sikainfluenssa + palvelukseen astuminen =

epidemia!!!!

Paljostako vetoa, että erä II/09 saa viettää ensimmäiset kuukaudet karanteenissa aitojen sisäpuolella? Nimittäin jos varuskuntaan tulee 1000 varusmiestä, on joukossa takuuvarmasti pari sikainfluenssaa kantavaa kaveria ja siitäkös se pöpö leviää tehokkaasti, niin kuin aina ennenkin Suomen varuskunnissa. Ja niin perinteiset aivokalvontulehdukset vatsataudit tuohon päälle. Ties vaikka jotkut pääsevät sinkkiarkussa kotiin? Tervemenoa vaan armeijaan!

6

811

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ............

Kuule, jos sikainfluenssa riehuu heinäkuussa niin alokkaat eivät astu palvelukseen lainkaan.

• astuisi palvelukseen

Sikainfluenssa on eläinsairaus (sitten ne muunnokset erikseen) Ei pieni nuha estä INTiin menoa.

• Possunuha

Koko maailmassa on todettu päälle 700 tartuntatapausta. Sitä paitsi rokotetta kehitellään jatkuvasti ja Suomen sairaaloissa on jo varauduttu hoitamaan sikainfluenssapotilaita. Eikä se tauti pelkästään armeijassa leviä. Yhtälailla sen voi saada kouluista, työpaikoilta ja sivarista, koska se leviää pisaratartuntana. Tietysti armeijassa riski on suurempi, mutta eipä ainakaan vielä ole Suomeen asti tuo tauti levinny (kuten ei lintuinfluenssakaan). Aika näyttää

• Mitä vielä

Ei inttiä varmasti ruveta perumaan jonkun aivan tavallisen pikku kuumepöpön takia, joka nyt on vain haluttu nostaa maailmanlaajuiseen julkisuuteen. Höpö höpö sen sikainfulenssan kanssa. Se ei oo tavallista kuumetautia vaarallisempi. Kunhan ihmiset vaan vouhottavat siitä.

• tuttuja....

Hoidetaan karanteenien avulla eli sairastuneet varuskuntasairaalaan tms. tilapäismajoitukseen ja lomat lepoooo!

• vaan

itse tulloin alikersanttina komennan näitä uusia poikia ja voin kyllä sanoa että ollaan palveluksen alussa jokatapauksessa ainakin pariviikkoa kiinni, jotkut enemmänkin. Ja ainakin itse voin sanoa että armeijassa ei olla koskaan täysin terveenä (, paitsi tietysti ne ensimmäiset parituntia), niin ei se sikainfluenssa monestakaan muusta taudista paljoakaan eroa, kyllä siihen tavalliseen influenssaakin on kuollut ihmisiä.

-- Enää 51 aamua, sitten portista sisään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä kaivatussasi

Oikein häiritsee?
      Ikävä
      146
      1970
    2. Stubb kävi pelaamassa golfia Trumpin kanssa Floridassa

Presidentit tapasivat aamiaisella, pelasivat kierroksen golfia ja lounastivat yhdessä. Vierailu oli luonteeltaan epävir
      Maailman menoa
      300
      1149
    3. Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?

Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.
      Ikävä
      82
      963
    4. Minä tiedän sen

Sinun ei tarvitse nainen sitä sanoa, minä tiedän jo sen.
      Ikävä
      35
      888
    5. Minkä kultakimpaleen

Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik
      Ikävä
      31
      819
    6. Hitto että tekis

Mieli saada sua
      Ikävä
      53
      799
    7. Joustoasuminen , kyykyttämistä vai ihan vaan mielenvikaisuutta?

https://yle.fi/a/74-20149669 Kun asumistukia leikataan joittenkin sääntöjen mukaan,olis pakko muuttaa halvempaan. Mutta
      Maailman menoa
      18
      756
    8. 71
      754
    9. Onko kaivattusi

Työelämässä vai ei? Jo on niin mitä ajattelet hänen ammatistaan? Jos ei ole niin haittaako se sinua?
      Ikävä
      44
      701
    10. Ikävä on häntä

Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos
      Ikävä
      56
      699
    Aihe