Selkä rikki

kööntsä

Löytyisköhän täältä neuvoa. Olen ollut koneenkuljettajana n.20 vuotta ja viime syksynä pienen työtapaturman jälkeen selkäni magneettikuvattiin kipujen takia. Kuvista näkyikin sitten välilevy rappeuma ja kulumaa, kirurgin lausunto oli että muutama vuosi vielä koneessa ja et välttämättä kävele enää. No sitten passitettiin kipupolille ja piikkiä suoraan selkäytimeen, kipu lievittyi hetkeksi mutta palasi sitten takaisin. nyt pitkän sairasloman jäkeen pystyn jo kävelemään normaalisti ja tekemään pieniä askareita. Nyt ongelmani on tämä olen yrittänyt saada lääkärilausuntoa että pääsisin pois nykyisestä työpaikastani ja kouluttautumaan johonkin uuteen alaan, työterveyslääkäri sanoi että istut vielä muutaman vuoden koneessa ja laitetaan sinut sitten eläkkeelle. itseäni en aio rampauttaa ja kolmen kuukauden karenssi omasta irtisanoutumisesta ei tule kysymykseenkään. T: 36v eläkevaari.

18

1537

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • "jussi"

Sinun ikäiselläsi nuo kulumat ja rappeumat eivät välttämättä ole kivun ja ongelmien ainoa syy, lihasjumit ja nikamien lukkotilat voivat olla suurempi syy. Vinkki etsi osaava kiropraktikko tai osteopaatti, myös hyvä kansanparantaja tai jäsenkorjaaja voinee auttaa, mutta jälkimmäisten taso vaihtelee paljon. Tietty omaehtoinen liikunta ja/tai ohjattu täsmäjumppa kuuluu myös asiaan. Kulumat ja rappeumat voivat olla myös noiden hoitamattomien ongelmien oireita! Eli älä anna niiden pahentua enää!

• ja sitten fysioterapeutille

oLETKOS SÄ JOKU LÄÄKÄRI PUOSKARI PAREMMINKIN MILTÄ POHJALTA SANOT NOIN? KEHOITAN HAKEUTUMISTA FYSIATRIN JUTTUSILLE JA SITTEN LÄHETE FYSIOTERAPIAAN ÄLÄKÄ JATKOSSA KEHOITA IHMISIÄ PUOSKAREILLE

• hyvä neuvo
        ja sitten fysioterapeutille kirjoitti:

oLETKOS SÄ JOKU LÄÄKÄRI PUOSKARI PAREMMINKIN MILTÄ POHJALTA SANOT NOIN? KEHOITAN HAKEUTUMISTA FYSIATRIN JUTTUSILLE JA SITTEN LÄHETE FYSIOTERAPIAAN ÄLÄKÄ JATKOSSA KEHOITA IHMISIÄ PUOSKAREILLE

>MILTÄ POHJALTA SANOT NOIN? Kaikkihan tuon tietää. Moni saa parhaan avun muualta kuin lääkäristä. >ÄLÄKÄ JATKOSSA KEHOITA IHMISIÄ PUOSKAREILLE Kansa tietää: "Lähes joka toinen (47%) (suomalainen) yhtyy näkemykseen, jonka mukaan 'ns. kansanparantajat omaavat tietoja ja taitoja joita lääketieteellä ei ole'. - Ottamatta kantaa tuloksen ilmaisemien kantojen järkevyyteen voi todeta että jakauma on tietyllä tavalla ymmärrettävä. Kansanparannuksella on ilmeisen hyvä, ystävällisen myyttinen maine. Väitteessä ei myöskään esitetä, että kansanparantajat ovat kaikessa ns. koululääketiedettä edellä, vaan vain jossakin tietämyksessään." http://www.sci.fi/~yhdys/tb3/tluku_346.htm Nimenomaan näissä tules-vaivoissa kansanparantajat ja jäsenkorjaajat osaavat auttaa.

• puolesta
        hyvä neuvo kirjoitti:

>MILTÄ POHJALTA SANOT NOIN? Kaikkihan tuon tietää. Moni saa parhaan avun muualta kuin lääkäristä. >ÄLÄKÄ JATKOSSA KEHOITA IHMISIÄ PUOSKAREILLE Kansa tietää: "Lähes joka toinen (47%) (suomalainen) yhtyy näkemykseen, jonka mukaan 'ns. kansanparantajat omaavat tietoja ja taitoja joita lääketieteellä ei ole'. - Ottamatta kantaa tuloksen ilmaisemien kantojen järkevyyteen voi todeta että jakauma on tietyllä tavalla ymmärrettävä. Kansanparannuksella on ilmeisen hyvä, ystävällisen myyttinen maine. Väitteessä ei myöskään esitetä, että kansanparantajat ovat kaikessa ns. koululääketiedettä edellä, vaan vain jossakin tietämyksessään." http://www.sci.fi/~yhdys/tb3/tluku_346.htm Nimenomaan näissä tules-vaivoissa kansanparantajat ja jäsenkorjaajat osaavat auttaa.

nimenomaan, tules-vaivoissa oikea osoite on kansanparantajat ja jäsenkorjaajat, heissä on todella hyviä mestareita joskin harvalukuinen joukko Suomessa. Puskaradio kertoo parhaat ja hakukone.

• "jussi"
        ja sitten fysioterapeutille kirjoitti:

Jos kansanparanjat, jäsenkorjaajat nostaa k***n otsaan, niin koulutetut kiropraktikot, osteopaatit, naprapaatit eivät ole puoskareita ja kannattaa kokeille vaikka ensin heitä! Lääkäriltä saa kyllä diagnooseja ja lääkkeitä, mutta apu pitää näissä tules vaivoissa usein hakea muualta!..poikkeuksena muutamat vakavat sairaudet, murtumat ym.

• pussi
        puolesta kirjoitti:

nimenomaan, tules-vaivoissa oikea osoite on kansanparantajat ja jäsenkorjaajat, heissä on todella hyviä mestareita joskin harvalukuinen joukko Suomessa. Puskaradio kertoo parhaat ja hakukone.

"jäsenkorjaajat" nehän korostavat ettei niksauteta enää ollenkaan.

• ei hoidettu
        pussi kirjoitti:

"jäsenkorjaajat" nehän korostavat ettei niksauteta enää ollenkaan.

kyllä ne niksauttelee ja yksi lahtelainen niksauttelee kaiken lisäksi kännissä

• ex-kipee
        hyvä neuvo kirjoitti:

minun selän kansanparantajat lähes pilasivat, onneksi löytyi apu fysioterapeutilta

• juttua.

Liianki kans..Sillä erolla että itsellä pullistumia, välilevytyrä ja hermopinne yms. hauskaa. Mutta se siitä..Sinun pitäisi päästä esim. fysiatrin lähetteellä kuntoutustutkimusyksikön puolelle. Siellä otetaan selvää pystytkö jatkamaan nykyisessä ammatissasi vai koulutetaanko sinut uuteen ammattiin josta pystyt suoriutumaan. Sen jälkeen vakuutusyhtiölle koulutustukihakemukset vetämään. Pitkä ja vaikea tie mutta onko vaihtoehtoja? Ihmetyttää eikö fysiatri tai fysioterapeutit ole antanut ohjeita selkäsi vahvistamiseksi? Sänkyyn ei saa jäädä makaamaan! Lycka till.. PS. ÄLÄ missään nimessä sanoudu työpaikastasi irti! Jos sinulla ei ole työnantajan vakuutusyhtiötä takanasi olet mahd. uudelleenkoulutuksen rahoituksen kanssa kusessa! Nimimerkki kokemusta on, valitettavasti..

• Kööntsä

Vakuutusyhtiön koulutustukia on turha hakea kun vakuutusyhtiöltä ja valituslautakunnalta on jo tullut päätös että tämä ei ole työperäinen sairaus. kuntoutus ohjelman mukaan mennään tällä hetkellä. vaivahan on että kolme välilevyä on niin loppu että magneettikuvissa niitä ei näkynyt enää ollenkaan, sanoivat että luutuu ajan kanssa yhteen ja siihen asti annetaan kipupiikkiä selkäytimeen. Nyt olen kelan sairauspäivärahalla joka on aivan naurettava. Liitosta jo kyselin että kun pääsen työpaikasta irti ja menen vapaaehtoiseen koulutukseen saisin liiton päivärahan ja koulutustuen päälle. Itsestäni tuntuu että koulua pystyisin jo käymään mutta tuo nykyisestä työpaikasta irtautuminen on näköjään melkein mahdotonta.

• yhtiöt!
        Kööntsä kirjoitti:

Vakuutusyhtiön koulutustukia on turha hakea kun vakuutusyhtiöltä ja valituslautakunnalta on jo tullut päätös että tämä ei ole työperäinen sairaus. kuntoutus ohjelman mukaan mennään tällä hetkellä. vaivahan on että kolme välilevyä on niin loppu että magneettikuvissa niitä ei näkynyt enää ollenkaan, sanoivat että luutuu ajan kanssa yhteen ja siihen asti annetaan kipupiikkiä selkäytimeen. Nyt olen kelan sairauspäivärahalla joka on aivan naurettava. Liitosta jo kyselin että kun pääsen työpaikasta irti ja menen vapaaehtoiseen koulutukseen saisin liiton päivärahan ja koulutustuen päälle. Itsestäni tuntuu että koulua pystyisin jo käymään mutta tuo nykyisestä työpaikasta irtautuminen on näköjään melkein mahdotonta.

Minä tiedän miten vaivoista pääsee eroon. Itse laitoin hakemuksia viimeiseen valitusyksikköön asti ja lopputulos oli jossakin määrin ihmeellinen. Lääkäreiden lausunnot ja magneettikuvien tulokset nollattiin aika perusteellisesti. Vaivat joiden perusteella hain koulutustukea, vakuutusoikeuden perustella niitä ei yhtä-äkkiä ollutkaan eikä niitä ole todettu!?! Lisäksi perusteluina mainittiin ettei lääkäreiden lausunnot ole vak.oikeutta sitovia vaan vak.oikeus tekee päätöksensä laissa säädetyn HARKINTAVALTANSA nojalla. Näin minä henkilökohtaisella tasolla koin ihmeparanemisen!? Nyt tapellaan kelan ja työvoimatoimiston kanssa. Yli neljä vuotta on menny papereita pyöritellessä ja päätöksiä odotellessa työmarkkinatuella. Opiskelemaan pitäisi lähteä ilman tukia, selkä kestää huonosti seisomista, istumista tai autossa istumista..Nimimerkki edelleen vie jalat alta jos ei varo!

• kohtalotovereita riittää
        yhtiöt! kirjoitti:

Minä tiedän miten vaivoista pääsee eroon. Itse laitoin hakemuksia viimeiseen valitusyksikköön asti ja lopputulos oli jossakin määrin ihmeellinen. Lääkäreiden lausunnot ja magneettikuvien tulokset nollattiin aika perusteellisesti. Vaivat joiden perusteella hain koulutustukea, vakuutusoikeuden perustella niitä ei yhtä-äkkiä ollutkaan eikä niitä ole todettu!?! Lisäksi perusteluina mainittiin ettei lääkäreiden lausunnot ole vak.oikeutta sitovia vaan vak.oikeus tekee päätöksensä laissa säädetyn HARKINTAVALTANSA nojalla. Näin minä henkilökohtaisella tasolla koin ihmeparanemisen!? Nyt tapellaan kelan ja työvoimatoimiston kanssa. Yli neljä vuotta on menny papereita pyöritellessä ja päätöksiä odotellessa työmarkkinatuella. Opiskelemaan pitäisi lähteä ilman tukia, selkä kestää huonosti seisomista, istumista tai autossa istumista..Nimimerkki edelleen vie jalat alta jos ei varo!

En näköjään ole yksin asioitteni kanssa. Paska juttu, ei voi muuta sanoa.

• laulujen
        kohtalotovereita riittää kirjoitti:

En näköjään ole yksin asioitteni kanssa. Paska juttu, ei voi muuta sanoa.

maa. Vastaavia tarinoita piisaa. Kaikki ei jaksa vuosien tappelua lääkäreiden, vakuutusyhtiöiden, kelan ja työvoimatoimiston kanssa. Viina tai tabut vie mennessään. Tai mielenterveys pettää..

• myös!
        laulujen kirjoitti:

maa. Vastaavia tarinoita piisaa. Kaikki ei jaksa vuosien tappelua lääkäreiden, vakuutusyhtiöiden, kelan ja työvoimatoimiston kanssa. Viina tai tabut vie mennessään. Tai mielenterveys pettää..

Sama stoori vak.yhtiön kanssa. Kieltävä päätös tuli jonka mukaan vaivoja ei oikeastaan ole!? Ei aihetta uudelleenkoulutukseen ja koulutustuen maksamiseen ole. Kai se oli samanlainen ihmeparantuminen kysymyksessä? Mutta hauskaksi asian teki se että samaan kirjekuoreen oli laitettu toinenkin lappu joka piti sisällään seuraavaa..Eläkeasianne yhteydessä olemme todenneet, että terveydentilanne huononeminen saattaa lähiaikoina aiheuttaa työkyvyttömyyden. Tämän vuoksi kehotamme teitä ottamaan yhteyttä muihin kuntoutusta järjestäviin tahoihin..!?

• kööntsä

päivitystä tarinaan. nyt on parantajat ja niksautteliat kierretty ei apua,osa toki sai kivun pahentumaan niin että lääkitystä joutui hieman lisäämään. fysioterapiassa käyn omakustanteisesti kerran viikossa myöskään tästä ei apua ole ollut. valitusten ja käräjöinnin tuloksena vakuutusyhtiö suuressa armossaan maksoi korvauksia142e jotka tietenkin vähennettiin sairauspäivärahasta. sairastuin myös masennukseen tämän asian takia ja myös siihen on nyt lääkitys. Terveille ihmisille sanon vaan että säästäkää itse sairastumisen varalle koska jos sairastuu apua ei ehkä tulekkaan mistään. lisään vielä että on vaikea kuvitella niitä ihmisiä toimistoisaan tai missä nyt lie näitä asioita päättää että kuinka kovettunut ja sydämetön pitää olla että pystyy näkemättä eväämään apua tarvitsevilta ihmisiltä hoidot.

• täälläkin

Luin kirjoitusesi ja huomasin samantyyliset menetelmät, koskien eläkevak.yhtiöiden toimintaa. Ne tulevat vielä tarjoamaan todennäköisesti uudelleenkoulutus mahdollisuutta. Vetoavat nuoreen ikääsi.. Sitä kartoittavat työvoimatoimistojen Professi yksiköt. Käytä sairaspäiväraha päiväsi ensin ja muista ilmoittautua työvoimatoimistoon työttömäksi työnhakijaksi, vaikka olisi työsuhde voimassa. Ai niin. Hakeuduppa Kelan kuntoutukseen. Jos et aikaisemmin ole ollut, hyvät mahdollisuudet päästä. Niitä järjestään ympäri maata monissa hyvissä kuntoutuspaikassa esim. peurunka Laukaassa täysihoidalla.. Voimia taistoon!

• Kari I.
        täälläkin kirjoitti:

Luin kirjoitusesi ja huomasin samantyyliset menetelmät, koskien eläkevak.yhtiöiden toimintaa. Ne tulevat vielä tarjoamaan todennäköisesti uudelleenkoulutus mahdollisuutta. Vetoavat nuoreen ikääsi.. Sitä kartoittavat työvoimatoimistojen Professi yksiköt. Käytä sairaspäiväraha päiväsi ensin ja muista ilmoittautua työvoimatoimistoon työttömäksi työnhakijaksi, vaikka olisi työsuhde voimassa. Ai niin. Hakeuduppa Kelan kuntoutukseen. Jos et aikaisemmin ole ollut, hyvät mahdollisuudet päästä. Niitä järjestään ympäri maata monissa hyvissä kuntoutuspaikassa esim. peurunka Laukaassa täysihoidalla.. Voimia taistoon!

Voin lämpimästi suositella vakuutusyhtiöiden yksityistä työhönvalmentajaa tai mikä uravalmentaja se onkaan. Asiat alkoivat heti mennä eteenpäin ja sain oikeaa apua ja myös hoitosuopsituksia lääkärille, jotka kerrankin lääkäri otti tosissaan. Olen käynyt myös työvoimatoimistossa professissa mutta siitä ei ollut apua, joten tuonne noposelle menisin uudestaan, jos tulee tarvis. Itse kävin Oulussa, mutta niillä on paikkoja Suomessa muuallakin, tiedän kun kaveri kävi jossain Pirkanmaalla niillä ja sekin kehui.

• Seijjaa
        Kari I. kirjoitti:

Voin lämpimästi suositella vakuutusyhtiöiden yksityistä työhönvalmentajaa tai mikä uravalmentaja se onkaan. Asiat alkoivat heti mennä eteenpäin ja sain oikeaa apua ja myös hoitosuopsituksia lääkärille, jotka kerrankin lääkäri otti tosissaan. Olen käynyt myös työvoimatoimistossa professissa mutta siitä ei ollut apua, joten tuonne noposelle menisin uudestaan, jos tulee tarvis. Itse kävin Oulussa, mutta niillä on paikkoja Suomessa muuallakin, tiedän kun kaveri kävi jossain Pirkanmaalla niillä ja sekin kehui.

Hyvä oma kokemus myös Tampereen seudulta Noposelta, eli kävin tuolla ja sain tosi hyvät eväät jatkoa varten. Nyt mulla valmis suunnitelma, koulutuspaikka ja uusi työ. Sairaudet (mm. reuma, selkä sökö yms) tietty jyllää, mut silti ei vois oikein paremmin olla asiat, joten suosittelen tuommoista kaikille, jotka miettivät mitä voivat tän kaiken kipuilun kanssa oikein tehdä. Kannattaa siis itse pyytää tätä vakuutusyhtiöltä, jos eivat suoraan tarjoa. Minulle toki tarjottiin, en olis muuten tienny että tämmöiseen ois voinu päästä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Immu otti pataan

Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      144
      2480
    2. Näetkö feminismin uhkana

Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?
      Ikävä
      196
      1167
    3. Tykkäätkö halaamisesta?

Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo
      Maailman menoa
      113
      1081
    4. Hinduilu on suurta eksytystä

tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa
      Hindulaisuus
      389
      930
    5. Malmin tapaus on järkyttävä

Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi
      Maahanmuutto
      298
      901
    6. Mitkä asiat teidän elämässänne on

Tällä hetkellä parasta?
      Ikävä
      66
      868
    7. Miksi kaivata miestä

jolla ei edes muna toimi?
      Ikävä
      90