Olemme lapseton pari, meillä on avioehto, joka ulottuu kaikkeen omaisuuteen ja sen tuottoon tai tuotolla hankittavaan omaisuuteen. Omaisuus on pääasiassa minun. Tein itse testamentin sukulaisteni lapsille. Jos kuolen ennen puolisoani, onko hänellä perintöoikeus omaisuuteeni? Näitä juttuja kun lukee, alkaa selkäpiitä karmia. Meidän syyt sekä avioehtoon että testamenttiin osaltani olivat, että en halua itse hankkimani omaisuuden valuvan jossakin vaiheessa itse ensin kuoltuani, puolisolleni ja sitä kautta myöskin lapsettoman puolisoni ventovieraille sukulaisille.
avioehto+
2
1090
Vastaukset
- Avioehto + testamentti
Jos avioehdossa ei ole mainittu, että sen on voimassa ainoastaan avioliito päättyessä avioeroon, niin silloin se on automaattisesti voimassa myös liiton päättyessä toisen puolison kuolemaan. Eli puolisollasi ei ole avio-oikeutta omaisuuteesi. Ja kun olet tehnyt testamentin, ei hän myöskään peri sinua (muuten perisi, jos kuolet lapsettomana). Eli omaisuutesi menee sukulaistesi lapsille. Aviopuolisolla voi kuitenkin olla oikeus jäädä yhteiseen kotiinne ja pitää koti-irtaimisto hallussaan jakamattomana.
- nix nax
>>Meidän syyt sekä avioehtoon että testamenttiin osaltani olivat, että en halua itse hankkimani omaisuuden valuvan jossakin vaiheessa itse ensin kuoltuani, puolisolleni ja sitä kautta myöskin lapsettoman puolisoni ventovieraille sukulaisille.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kuolemanrangaistus
Mielestäni kuolemanrangaistus on väärin kaikissa tilanteissa. Vaikka joku olisi murhannut 10 ihmistä, hänen surmaaminen886033Muistakaa persut, että TE petitte, ei kokoomus
Miksikö kukaan ei arvostele kokoomusta? No sen vuoksi, että kokoomus noudattaa vaalilupauksiaan. Sen sijaan TE persut,3085357Riikka Purra ei estä tehomaksun käyttöönottoa
Sähkön hinnoittelua koskevan määräyksen on määrä astua voimaan vuoden 2029 alusta, Energiavirastosta kerrotaan. Määräyk513374Lopetan ikävöinnin
Ei meistä enää koskaan tule mitään. Olen ikävöinyt ja kaivannut enkä saa mitään vastakaikua ja lämpöä. Parempi erillään123065Outo ilmiö - vasemmistolaiset eivät kirjoita mitään kokoomuksesta
joka sentään johtaa hallitusta, ja jonka talouspolitiikkaa noudatetaan. Nämä muutamat vasemmistolaiset jotka täällä aina1062739Jos kaikki lopulta kuolevat, onko edes pahimmillakaan rikoksilla mitään väliä?
Kaikki kuolevat lopulta. Siksi ihmisten tekemillä rikoksillakaan ei lopulta ole mitään merkitystä. Joidenkin mielestä t111710Väestöstä vain vassarit vaihtuvat nopeammin kuin persut
Kevääseen 2023 verrattuna vassareita 50 prosenttia enemmän, ja persuja 25 prosenttia vähemmän.171608Sinä olet minun forEver
Sinä olet minun sielussain, sydämessäin, huulillain, sinä olet ain, Sinä olet vieressäin, kainalossain, sylissäin, ain,211600Vihervassarit
Vihervassarit sitä, vihervassarit tätä. Minulla on paha mt-ongelma. Se tuli lobotomian jälkioireina. Vihervassarit tät321469Mies joka vetäytyy osoittaa teoillaan
Ettei halua olla tekemisissä. Mies joka ei vastaa viesteihin, ei halua sua. Mies joka jättää sut epätietoisuuteen, ei1821132