Olemme lapseton pari, meillä on avioehto, joka ulottuu kaikkeen omaisuuteen ja sen tuottoon tai tuotolla hankittavaan omaisuuteen. Omaisuus on pääasiassa minun. Tein itse testamentin sukulaisteni lapsille. Jos kuolen ennen puolisoani, onko hänellä perintöoikeus omaisuuteeni? Näitä juttuja kun lukee, alkaa selkäpiitä karmia. Meidän syyt sekä avioehtoon että testamenttiin osaltani olivat, että en halua itse hankkimani omaisuuden valuvan jossakin vaiheessa itse ensin kuoltuani, puolisolleni ja sitä kautta myöskin lapsettoman puolisoni ventovieraille sukulaisille.
avioehto+
2
1096
Vastaukset
- Avioehto + testamentti
Jos avioehdossa ei ole mainittu, että sen on voimassa ainoastaan avioliito päättyessä avioeroon, niin silloin se on automaattisesti voimassa myös liiton päättyessä toisen puolison kuolemaan. Eli puolisollasi ei ole avio-oikeutta omaisuuteesi. Ja kun olet tehnyt testamentin, ei hän myöskään peri sinua (muuten perisi, jos kuolet lapsettomana). Eli omaisuutesi menee sukulaistesi lapsille. Aviopuolisolla voi kuitenkin olla oikeus jäädä yhteiseen kotiinne ja pitää koti-irtaimisto hallussaan jakamattomana.
- nix nax
>>Meidän syyt sekä avioehtoon että testamenttiin osaltani olivat, että en halua itse hankkimani omaisuuden valuvan jossakin vaiheessa itse ensin kuoltuani, puolisolleni ja sitä kautta myöskin lapsettoman puolisoni ventovieraille sukulaisille.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taas nuoren kuolema
Vasunmäentiellä paha onnettomuus. Nuori nainen menehtyi. Niiin sydäntä riipaisevaa 😭1616120Elikkäs persuissa ovat pahimmat häiriköijät
Koska sieltä tuli kaikkein kovin ulahdus. Persujen peesissä seuraa kokoomus js hajuraon päässä röhkii kepulaiset. Olipa773653"Skandaali muhii SDP:ssä" - "pelon ilmapiiri vallitsee"
Puolueen johto on vähintään vastuussa ilmapiiristä, jossa häirinnän uhrit eivät ole saaneet ääntään kuuluviin. Vyyhdin1093538Tehomaksu rankaisisi normaalista sähkönkäytöstä
Energiaviraston valmistelema tehomaksumalli herättää aiheellista huolta erityisesti tavallisten kotitalouksien näkökulma752845Ahdistelu ongelmaa vain vasemmistossa - ei oikeiston edustajissa
Mutta demarit ovat tunnetusti sivistymättömiä, ja vähemmän fiksuja.442410Tampereen "empatiatalu" - "Harvoin näkee mitään näin kajahtanutta"
sanoo kokoomuslainen. Tampereen kaupunginvaltuuston maanantain kokouksessa käsiteltävä Tampereen uusi hyvinvointisuunni492181- 1191782
Trump asettaa Grönlannin kaappausta vastustaville Euroopan maille 10% tuontitullin
Suomi mukana näissä maissa. Myöhemmin Trump aikoo nostaa tuontitullit 25%:iin kesäkuun alusta, jos Grönlannin kaappausta3741283- 511219
- 541004