Kalat mies

miten ottaa selvää

Olen tapaillut jonkin aikaa kalat-miestä. Alussa hän piti kovasti yhteyttä, soitteli ja viestitteli ja suunnitteli melkein jo tulevaisuutta yhdessä ja kehui minut maasta taivaisiin. Joskus hän vain jätti ilmoittamatta ja saapumatta kun olimme sopineet tapaamisen. Aina tavatessa hän kuitenkin pyytää anteeksi, jos on loukannut minua jotenkin, unohtanut tulla sovittuun aikaan tai jotain. Halailee ja suukottelee sekä tavatessa että erotessa, hellii ja pitää lähellään ja sylissä kun ollaan yhdessä Todella hellä ja hyvä rakastaja. Mutta välillä kun yritän tavoittaa häntä, hän ei vastaa puhelimeen ja myöhemmin sanoo olleensa jonkun sellaisen ihmisen seurassa keskustelemassa, joka ei halua että puhutaan samaan aikaan puhelimessa. Onko kyseessä toinen nainen? Hän on kyllä sanonut kyseessä olevan miespuoline henkilö, mutta uskonko? En ymmärrä olenko hänelle vain seksiseuraa. Nyt hän on kovin etäinen eikä juurikaan ota yhteyttä, itse olen se joka ottaa yhteyttä. Kuitenkin hän on sanonut minulle pariinkin otteeseen tykkäävänsä minusta, miten olen söpö ja kaunis ja kehuu silmiäni, ääntäni ja muuta minussa. Yhtenä aamuna kun menimme yhdessä ulos ovesta hän sanoi minun näyttäneen söpöltä keskellä yötä siinä pihamaalla kävellessäni. Olin yllättänyt tästä huomiosta. Viimeksi hän sanoi minulle, että kaipaa nyt omaa aikaa vaan olla. Olemme viimeksi nähneet kohta viikko sitten, jonka jälkeen olen hänelle viestitänyt eikä hän ole vastannut, kun olen soittanut hän on ollut äreä ja väsynyt eikä ole halunnut jutella kanssani. Hän sanoi että on tehnyt pitkää työpäivää. Mutta mistä tiedän johtuuko tämä vain siitä että hän ei halua enää nähdä minua eikä kuulla minusta? Ihmettelen, koska aina kun näemme pitää hän minua sylissä ja silittelee ja halailee muutenkin kuin vain seksin aikana ja peittelee minut. Nukkuessa ottaa minut kainaloon ja jos yritän poistua hänen luotaan aamulla niin halaa minua ja suukottaa vaikka itse yritän poistua pikaisesti. Mistä kalatmiehen kiinnostuksen huomaa ja miten erottaa onko kyseessä vain seksisuhde vai haluaako hän vakavempaa kanssani?

28

5933

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • miten ottaaa..

      monesti hän on sanonut että minun täytyy tavata hänen ystäviään että he kertovat millainen hän on. Hän on kertonut minulle paljon myös ystävistään ja elämästään. Mutta seurustelusta tai muusta ei ole ollut puhetta, kysyin kerran asiaan liittyen ja hän sanoi aluksi olevan seksisuhteen. Olen yrittänyt kysyä suhteen luonnetta aikasemminkin mutta en ole saanut vastausta, tiedän hänellä olevan hakupäällä eräässä toisessa deittipalvelussa. Onko minun parempi vaan etsiä uusi mies? En ota hänestä selvää. Toisinaan kovin kylmä ja toisinaan niin lämmin.

    • innoton kalastajatar

      minunkin tuntemani kalamiehen, paitsi ettei meillä ole seksisuhdetta (koska olen varattu). Ihastuneita olemme toisiimme tai olemme vieläkin. En ymmärrä sitä miestä ollenkaan ja sen takia olen lopettanut viestittelyn ensin. Ja kun en viestitä, tuleehan se viesti sitten kuitenkin mieheltä. Kyselee kuulumisia tai ilmoittaa tykkäävänsä. Tänään koitin soittaa kun oli yksi ei romantiikkaan liittyvä asia. Ensin hälytti, sitten painoi puhelun kiinni. Syytä en tiedä ja luultavasti hän pyytää asiaa anteeksi ylihuomenna. En oikeasti jaksaisi alkaa seurustelemaan ja rakastumaan noin vaikeaan luonteeseen. Tuo mies pitää itsestään selvänä tykkäämistään. Olettaa minun sen tajuavan vaikkei vastaisi puheluihin tai ottaisi yhteyttä moneen päivään. Juovuksissa soittaa ja kertoo tunteistaan vuolaasti.

      • olikin

        pelkkä kaksinaamainen petturi. paljastui että hänellä on jotain peliä toisen naisen kanssa.sika


      • Kalat36nainen
        olikin kirjoitti:

        pelkkä kaksinaamainen petturi. paljastui että hänellä on jotain peliä toisen naisen kanssa.sika

        että jostain tuollaisesta on kyse... Inhottavaa.


      • ja aivan varma
        Kalat36nainen kirjoitti:

        että jostain tuollaisesta on kyse... Inhottavaa.

        että kaikki kalat miehet ovat samanlaisia, siis ei voi olla totta kun kuvailit munkin tuntemani kala mies ihan samanlaiseksi juuri tääläisiä ne ovat:-( miten ihminen voi olla noin vaikea? mä tuun hulluksi yhden tyypin kanssa kun en millään saa selvä mitä oikein halua??!!! miksi se on niin saamatonta toi mies? uskomatonta kyllä että sun viesti koskee melkein kaikki kalat miehiin loistavasti!! sen takia ei kannata pilaa elämää typerän ja pellen takia, ei oo sen arvosta:)


      • NIIIN samaa mieltä!!
        ja aivan varma kirjoitti:

        että kaikki kalat miehet ovat samanlaisia, siis ei voi olla totta kun kuvailit munkin tuntemani kala mies ihan samanlaiseksi juuri tääläisiä ne ovat:-( miten ihminen voi olla noin vaikea? mä tuun hulluksi yhden tyypin kanssa kun en millään saa selvä mitä oikein halua??!!! miksi se on niin saamatonta toi mies? uskomatonta kyllä että sun viesti koskee melkein kaikki kalat miehiin loistavasti!! sen takia ei kannata pilaa elämää typerän ja pellen takia, ei oo sen arvosta:)

        Siiiiis uskomatonta XD ! Tuo mitä kirjoitit: "miten ihminen voi olla noin vaikea? mä tuun hulluksi yhden tyypin kanssa kun en millään saa selvä mitä oikein halua??!!! miksi se on niin saamatonta toi mies? " On kuin suoraan mun päästä. Samanlaista säätämistä-mistään ei ota selvää vaikka jätkä on muka jo miehen iässä (26 vuotiaita ollaan). No nyt voi tuonki laittaa horoskoopin piikkiin XD !!!


      • valitettavasti
        NIIIN samaa mieltä!! kirjoitti:

        Siiiiis uskomatonta XD ! Tuo mitä kirjoitit: "miten ihminen voi olla noin vaikea? mä tuun hulluksi yhden tyypin kanssa kun en millään saa selvä mitä oikein halua??!!! miksi se on niin saamatonta toi mies? " On kuin suoraan mun päästä. Samanlaista säätämistä-mistään ei ota selvää vaikka jätkä on muka jo miehen iässä (26 vuotiaita ollaan). No nyt voi tuonki laittaa horoskoopin piikkiin XD !!!

        ja mun kalat mies sentään oli yli 30vee, siltti on niin lapsellista sen käytäytmiset ei voi uskoooooooooo!!!!!!! kyllä se on maailman vaikkein tyyppi kalaherra:-) saamaton ja saamaton, en muuta keksi niille:-D


      • saa oksentamaan!!
        ja aivan varma kirjoitti:

        että kaikki kalat miehet ovat samanlaisia, siis ei voi olla totta kun kuvailit munkin tuntemani kala mies ihan samanlaiseksi juuri tääläisiä ne ovat:-( miten ihminen voi olla noin vaikea? mä tuun hulluksi yhden tyypin kanssa kun en millään saa selvä mitä oikein halua??!!! miksi se on niin saamatonta toi mies? uskomatonta kyllä että sun viesti koskee melkein kaikki kalat miehiin loistavasti!! sen takia ei kannata pilaa elämää typerän ja pellen takia, ei oo sen arvosta:)

        Eikö teillä ole mitään muuta tekemistä, kuin mollata kalamiehiä YHDEN ihmisen perusteella. KATTOKAAS välillä peiliin, jos vaikka teidänkin silmien välistä löytyis jotain.


      • vain yksi
        saa oksentamaan!! kirjoitti:

        Eikö teillä ole mitään muuta tekemistä, kuin mollata kalamiehiä YHDEN ihmisen perusteella. KATTOKAAS välillä peiliin, jos vaikka teidänkin silmien välistä löytyis jotain.

        eihän tässä nyt ole kyse vain yhdestä ja samasta miehestä. Kyllä tässä nyt on aika monta eri kalamiestä kyseessä. Ja kuten huomaamme, kaikki ovat samanlaisia. Oletko sinä puolustaja kalamies vai kalamieheen rakastunut? No, ole varuillasi. Kohta huomaat, että tämä on totisinta totta myös sinun kohdallasi kun oma kalamiehestäsi löytyy tämä kaikki.


    • koukussa kalaan

      minullakin tunteita kala mieheen.kalat varattu samoin minä mutta se ei estä meitä joskus tapaamasta.se vaan on outoa että tapaamiset ja tekstiviestit tapahtuu silloin kun kalamiehelle sopii.meillä ollu säpinää n.10 vuotta ja kalat pitää minua lelunaan ja minä itepäinen oinas suostun.lopettamaan en pysty ja tiedän etten omakseni kalaa saa.joten antakaa neuvoja mitä teen.

      • myös kala

        Jos odotat kalamiestä niin odotat turhaan. Sinun on laitettavat lopullinen ehto, muuten hän vain käyttää sinua hyväkseen. Minulla on kokemusta 25- vuoden ajalta kalamiehestä. Jos annat 'ultimatumin' niin sinun on myös pysyttävä sen takana esim. yhteen muuttopäivä tai kihlautuminen tmv.. Jos rakkaus on todellista niin hän tulee luoksesi kun on valmis.

        Onnea kalanaiselta


    • Luna-nueva

      Hei, sama juttu mulla on kalat-miehen kanssa. Kun tapasimme jo 5 kk sitten, kaikki meni tosi hyvin, mutta toisen tapaamisen jälkeen, hän sanoi, ettei selvinnyt erostansa, ettei pysty tarjoamaan muuta kuin ystävyyttä...Nyt ei edes vastaa sähköpostiini, ja joskus jos se vastaa tekstariini, niin se sanoo olevansa tosi väsynyt työn jälkeen. Viime viikolla se oli skypessä ja sanoi mulle, että se puhui kaverinsa kanssa, mutta ajattelen vain, että se on saanut uuden naisen ja pitää hauskaa sen kanssa. Sillä oli noin 100 kumia viime kertaa, että olin sen luona...miksi hän haluaa niin paljon näistä jos ei pysty seurustelemaan koska ei selvinnyt erostansa? Paras ehkä on se, että unohdan hänet...Harmi, se näytti olevan täydellisen sopivalta mulle, kuten hän kertoi minusta myös...:(

      • Danzigi

        ..epätoivoisia yrityksiä. Voihan se todellakin olla vaikea ero takana. Enpä nyt tiedä mitä taustalla on mut jos eron jälkeen ryhtyy samantien seurustelemaan niin harvoinpa se mihinkään johtaa. Ainakin näin olen itse sen kokenut. Sitä tarvitsee omaa aikaa selvittää mitä tapahtui ja mitä tulevaisuudessa tahtoo. Kuulostais jotenki siltä ettei sitä miekkosta kiinnosta nyt sun seura. Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä et unohda koko ihminen jos hän ei itse aktiivisesti ole sinuun yhteyksissä. Näin mun mielestä. Kalana voin ainakin omalta osaltani sanoa et jos olen kiinnostunut niin kyllä se toinen osapuoli sen myös saa kokea. Eikä se lopu heti parin viikon, puolen vuoden jälkeenkään. Kyllä mä muistan omaa kumppaniani yhäkin päivittäin. Näin se vaan menee, ainakin omalta osaltani. Sori vaan teille epäilijöille..


      • Luna-nueva
        Danzigi kirjoitti:

        ..epätoivoisia yrityksiä. Voihan se todellakin olla vaikea ero takana. Enpä nyt tiedä mitä taustalla on mut jos eron jälkeen ryhtyy samantien seurustelemaan niin harvoinpa se mihinkään johtaa. Ainakin näin olen itse sen kokenut. Sitä tarvitsee omaa aikaa selvittää mitä tapahtui ja mitä tulevaisuudessa tahtoo. Kuulostais jotenki siltä ettei sitä miekkosta kiinnosta nyt sun seura. Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä et unohda koko ihminen jos hän ei itse aktiivisesti ole sinuun yhteyksissä. Näin mun mielestä. Kalana voin ainakin omalta osaltani sanoa et jos olen kiinnostunut niin kyllä se toinen osapuoli sen myös saa kokea. Eikä se lopu heti parin viikon, puolen vuoden jälkeenkään. Kyllä mä muistan omaa kumppaniani yhäkin päivittäin. Näin se vaan menee, ainakin omalta osaltani. Sori vaan teille epäilijöille..

        Niin, hän oli 3 vuotta exänsä kanssa ja asuivat avoliitossa 1,5v, mutta erosivat viime vuonna koska eivät sopineet yhteen eikä hän halua palata sen kanssa. Ehkä se on totta mitä hän sanoo, jos hän on töissä noin 12 tuntia/vrk ymmärränhän, että kaikki mitä hän haluaa on levätä ja käydä perheessänsä...Kyllä hän tarvitsee aikaa selvitä erostansa ja hän on sanonut, ettei voi hypätä näin sokeasti suhteesta toiseen jos ei selvinnyt siitä. Ja vaikka toissapäivänä hän lupasi, että eilen voitaisiin jutella mesessä, niin hän lähetti viestin sanoen, että tulisi myöhään kotiin ja haluaisi nukkua, jotta voisi jaksaa työssänsä. Ok, annan hänelle aikaa, mutta mun puolesta en aio ottaa yhteyttä häneen, en halua painostaa häntä... Kiitos neuvosta, Danzigi!


    • samat sanat

      toi oli ihan kuin olisin lukenut omasta suhteestani! kaikki sopii mun ihastukselle!sekin että hän soutaa ja huopaa, on pitkää työpäivää haluaa omaa aikaa ym ym..itse olen alkanut epäillä muita säätöjä, mutta kuitenkaan mikään ei toisaalta viittaa siihen.. mutta kyllä sai kylmät väreet nousemaan kun minullekin juuri taannoin sanottiin että olin niin söpö kävellessäni siinä pihamaalla.. alkoi jo herätä epäily ettei meillä vaan olis sama mies kiikarissa..

      • ............

        näinköhän tässä itsekin päätyy pää edellä järveen tuon kalamiehen kanssa... Muutaman kuukauden tässä seurusteltu, ja kovasti on hellyyttä ja huomiota tullut osakseni. kovasti vaaleanpunaiselta vaan tuntuu, mutta minä kun olen melko skeptinen näissä asioissa, en ihan heti hullaannu mistään söpöilyistä, vaikka ne itsetuntoa nostattavatkin.. Mihin se kalamies sitten kaikkoaa, ja miksi? vielä tuntuu, että että kovasti on kiinnostusta ja yhteydenottoa hänen puoleltaan, ja omaa aikaakaan ei halua vaikka siitä hänelle olen puhunut. tuleeko sitten yhtäkkiä yllättäen tämä kylmentyminen ja oman ajan tarve, vai onkopa se liitoksissa siihen, miten varmaksi hän naisensa kokee...ettei tarvikaan enää hurmata joka hetki...saapa nähdä..


      • Kaurisnainen
        ............ kirjoitti:

        näinköhän tässä itsekin päätyy pää edellä järveen tuon kalamiehen kanssa... Muutaman kuukauden tässä seurusteltu, ja kovasti on hellyyttä ja huomiota tullut osakseni. kovasti vaaleanpunaiselta vaan tuntuu, mutta minä kun olen melko skeptinen näissä asioissa, en ihan heti hullaannu mistään söpöilyistä, vaikka ne itsetuntoa nostattavatkin.. Mihin se kalamies sitten kaikkoaa, ja miksi? vielä tuntuu, että että kovasti on kiinnostusta ja yhteydenottoa hänen puoleltaan, ja omaa aikaakaan ei halua vaikka siitä hänelle olen puhunut. tuleeko sitten yhtäkkiä yllättäen tämä kylmentyminen ja oman ajan tarve, vai onkopa se liitoksissa siihen, miten varmaksi hän naisensa kokee...ettei tarvikaan enää hurmata joka hetki...saapa nähdä..

        Heipä hei,

        Juuuuuuuu, kalamiehethän ovat ihan oma lukunsa....Mulla jo kolmas menossa...Kalamies osaa olla seksikäs, ymmärtävä ja hurmaava, mutta sitten on se "kylmä kala" puoli. Osaavat olla myös hyvin omaehtoisia. Sanotaan että kalaa ei opi koskaan ymmärtämään täysin. Ja kalaa ei myöskään voi kahlita. Täytyy antaa omaa aikaa, koska kaloille myös kaverit ja omat harrastukset ovat hyvin tärkeitä. Mutta jos rakastavat naistaan, osaavat olla myös "peruskallio" ja uskollisiakin. Kalat rakastavat rakastaa ja yhdessä tekemisestä. Kalat tarvivat kumppanikseen vahvan puolison jolla on jalat maassa ja vahva itsetunto ja joka on itsenäinen. Mielellään myös organisoija. Kyllä kala saa herkästi sydämen väpättämään kun ei aina tiedä millä teillä se kalamies on, mutta jos suhde on vahva niin kalaankin voi (?) luottaa. Mutta täytyy sanoa että ei se helpoin puoliso ole. Kalat pitävät lämpimistä ja itsenäisistä naisista, mutta joskus kannattaa olla avutonkin tai ainakin esittää sitä, koska kalaa liikuttaa myös ihmisen inhimillisyys ja myös kalasta löytyy "suojelija" naiselleen.


      • Jacay
        ............ kirjoitti:

        näinköhän tässä itsekin päätyy pää edellä järveen tuon kalamiehen kanssa... Muutaman kuukauden tässä seurusteltu, ja kovasti on hellyyttä ja huomiota tullut osakseni. kovasti vaaleanpunaiselta vaan tuntuu, mutta minä kun olen melko skeptinen näissä asioissa, en ihan heti hullaannu mistään söpöilyistä, vaikka ne itsetuntoa nostattavatkin.. Mihin se kalamies sitten kaikkoaa, ja miksi? vielä tuntuu, että että kovasti on kiinnostusta ja yhteydenottoa hänen puoleltaan, ja omaa aikaakaan ei halua vaikka siitä hänelle olen puhunut. tuleeko sitten yhtäkkiä yllättäen tämä kylmentyminen ja oman ajan tarve, vai onkopa se liitoksissa siihen, miten varmaksi hän naisensa kokee...ettei tarvikaan enää hurmata joka hetki...saapa nähdä..

        "Poikkeuksia" mitä sekin meinaa. Herätkää tai pyytäkää jotain ravistaa. Tää on kuin se että "miksi rakastun aina huonoihin tyyppeihin..." :D haa hei vaa kaikki. Oon ihmine siinä ku muutkin ja elämä riepottanu. Sydän särkynyt pariinkin otteeseen mutta vahva ja huh...en uskonut että enää uskallan. Mutta ei hei ;D mut koukutettiin ja vaikka moni teistä on nyt kuvaillu kalat ihmisen olevan sellainen niin uskon silti siihen että ihmiset on ERILLAISIA. Emme ole kauaa tunteneet ja vasta vähä virallistaneetkin seurustelumme. Etenemme omaan tahtiin ja olemme vahvoja sekä toistemme tuki. Riippuu niin toisen elämästäkin. Missä vaiheessa ne miehet kasvavat aikuiseksi ennen kuin tajuavat toisen ihmisen arvon. :) Ei saa yleistää liikaa. Nuorena tulee hölmöiltyy ja tehtyy typeryyksiä ja onhan ihmisiä jotka ei koskaa aikuistu ja on ihan sikojakin. Etsikää itsellenne ihminen jolla on samat arvot ja jalat jotenkin ees maassa :) On tää iso maailma kuiteski.


    • liisako

      Olen järkyttynyt ja täysin varma, että olen ollut saman miehen kanssa tekemisissä, ja vieläkin kärsin omista kokemuksistani. Miten tämän asian voisi selvittää??

      • iiiik apua

        kalamies tulee ja nappaa, viettelee, pettää ja jättää.
        Voi pyhä yksinkertasuus. No iha samanlaisia miehiä kui kaikki muutki. Ei syntymäaika ihmiseen vaikuta, koti ja muut vaikutteet sen lopputuloksen muokkaa.


      • Danzigi
        iiiik apua kirjoitti:

        kalamies tulee ja nappaa, viettelee, pettää ja jättää.
        Voi pyhä yksinkertasuus. No iha samanlaisia miehiä kui kaikki muutki. Ei syntymäaika ihmiseen vaikuta, koti ja muut vaikutteet sen lopputuloksen muokkaa.

        ..pettäminen kuuluu myös joidenkin naisten piirteisiin. Ihan samanalaisiako ne kaikki naiset sitten on? Typerä yleistys taas..


      • yleistää
        Danzigi kirjoitti:

        ..pettäminen kuuluu myös joidenkin naisten piirteisiin. Ihan samanalaisiako ne kaikki naiset sitten on? Typerä yleistys taas..

        Olen leijona, enkä ole pettänyt ketään. Miksikähän luullaan pettämiseksi jos on joittenkin miesten kanssa hyvä ystävä? Leijonan luonteelle kaikki pitää tapahtua aikailematta. H i t a us tympäsee!


      • paljonkin..
        Danzigi kirjoitti:

        ..pettäminen kuuluu myös joidenkin naisten piirteisiin. Ihan samanalaisiako ne kaikki naiset sitten on? Typerä yleistys taas..

        en vaa ole vielä keksiny että onko ihmisten luokittelu horoskoopin perusteella lapsellisuutta, typeryyttä vai typerää lapsellisuutta. Mitään järkeä siinä ei kuitenkaan ole.


      • se on
        paljonkin.. kirjoitti:

        en vaa ole vielä keksiny että onko ihmisten luokittelu horoskoopin perusteella lapsellisuutta, typeryyttä vai typerää lapsellisuutta. Mitään järkeä siinä ei kuitenkaan ole.

        niitten horoskoopin keksijöiden aikaansaannosta. Kaikissa horoskoopeissa on hyviä ja huonoja luonteita...... näköjään...... Mitäpä tuosta hössöttää....Jokaisessa ihmisessä on hyviäkin puolia.... kuka löytää kuka ei.... Samat viat ainakin joka horoskoopin merkeissä syntyneilläkin näyttäisi olevan...


    • Vesimies(N)

      Nyt on taas pakko avata suuni. Kuulostaa niin tutulta toiminnalta... Tunnen myös kalat miehen, hän oli menossa jo kanssani naimisiin kuvitelmissaan ja muuta... Kunnes HUPS mies alkoi olla etäinen ja muuta sen sellaista. Nyt olemme kuitenkin ystäviä, olosuhteiden pakostakin... Kuiténkin, niin juttelimme asiasta ja kalat miesten mielestä etäisyys, kylmyy ja kyynisyys ajaa naisia heidän luokseen. ELI.. heidän taktiikka on ensin olla lähellä ja sitten paeta kauemmas... Ja siksi että nainen ruikuttaa perässä... Nyt tulee MUTTA... Kalat miehet eivät pidä naisista jotka ruikuttaa perässä ja on riippuvaisia. Eli tämähän on aivan mahdoton yhtälö..
      Eli ala itse olemaan etäinen, kylmä ja kyyninen.. Kylläpä se ui takaisin jos aidosti välittää... :)

      • tuuli11

        no jopas! liekkö johtuu todella horoskoopista vai mistä, mutta ihan sama homma täällä kalamiehen suhteen. oli miten oli, helpottavaa huomata et toisetkin painii saman ongelman kanssa. täälläkin alkoi tuntua et kyseessä on sama mies... jos nyt ei kuitenkaan;) itsekin pohdin et minnekä se mies sitten aina katoaa. mutta olemme erilaisia, jos hän on tuuliviiri, niin sitten on. mitäs sitä yrittämään ymmärtää tai muuttaa. oleellisinta on varmaankin kysyä itseltä onko valmis kestämään moista vai sanoako heipat:)


      • vierailija
        tuuli11 kirjoitti:

        no jopas! liekkö johtuu todella horoskoopista vai mistä, mutta ihan sama homma täällä kalamiehen suhteen. oli miten oli, helpottavaa huomata et toisetkin painii saman ongelman kanssa. täälläkin alkoi tuntua et kyseessä on sama mies... jos nyt ei kuitenkaan;) itsekin pohdin et minnekä se mies sitten aina katoaa. mutta olemme erilaisia, jos hän on tuuliviiri, niin sitten on. mitäs sitä yrittämään ymmärtää tai muuttaa. oleellisinta on varmaankin kysyä itseltä onko valmis kestämään moista vai sanoako heipat:)

        Kuten arvata saattaa on myös minulla kalat-miesystävä. Myös hän alkoi puolen vuoden seurustelun jälkeen käyttäytyä kuten edellä mainittu eli kylmää ja kuumaa vuorotellen, koskaan en tiennyt missä mennään. Noin vuoden paikkeilla erosimme hänen aloitteestaan. Palasimme hänen aloitteestaan yhteen kuukauden eron jälkeen. Kalat miestä on hyvin arka sitoutumaan toiseen ihmiseen. Vasta nyt parin vuoden seurustelun jälkeen alan ymmärtämään häntä. Kalat mies ei itsekään ota selkoa tunteistaan ja haluistaan, eikä siksi osaa selittää käytöstään kumppanilleen. Itse olen oppinut tulkitsemaan hänen käytöstään, kun merkit ahdistuksesta alkaa ilmenemään, annan hänelle hieman tilaa. Ainakin tämä kala tuntuu viihtyvän välillä hieman väljemmillä vesillä. Stressaantunut tai väsynyt kalat ei välttämättä ymmärrä tilaansa, joka ilmenee ainakin meillä vähäsanaisuutena ja kiukutteluna,lisäksi hän vetäytyy omiin oloihinsa ja kysyttäessä sanoo ettei mikään vaivaa. Oma kalani on hellä ja rakastava, tosin arkailee tunteidensa näyttämistä. Kalamies ei todellakaan ole helpoimmasta päästä, mutta se että häntä ymmärtää edes hitusen, auttaa paljon. Ennen kaikkea kala on kiltti, eikä tarkoita pahaa. Mielestäni sinun kannattaisi miettiä pystytkö elämään hänenlaisensa kanssa, muuttamaan häntä sinä et pysty, mutta kouluttamaan kyllä. Niitä kylmiä kausia tulee meillä edelleenkin, mutta ne menevät ohi yleensä maksimissaan viikossa. Ennen kuin päätät jatkaako suhteessa vai ei, kysy häneltä onko hän kanssasi tosissaan. Äläkä hyväksy ympäripyöreitä vastauksia, niitä kaloilla riittää. Kalat ei halua pahoittaa toisen ihmisen mieltä ja siksi usein välttelee lupauksia, "katellaan" on aika usein käytetty sana hänen suustaan. Itse edelleenkin silloin tällöin joudun muistuttamaan häntä ystävälliseen sävyyn "hei olen olemassa"/"hei mies sulla on naisystävä myös silloin kun ei nähdä". Minä ainakin uskon vahvasti että hiljaa hyv tulee. Itse olen hänen vastakohtansa: tunnistan itsessäni pienetkin muutokset, surullisena hakeudun muiden seuraan ja näytän tunteeni avoimesti. Mielialani vaihtelevat suuresti ja kuten yleensä naisilla on tapana, kiukuttelen paljon. Hän kuitenkin rakastaa minua sellaisena kuin olen, miksi siis en voisi pyrkiä samaan.


    • hoitajatar

      Hyvä ystävä! Tämä on niin järkyttävän tutun kuuloista!
      Nuoruudenrakkauteni on edelleen hän...kalamies...30 vuoden takaa. En ole vieläkään päässyt hänestä eroon, vaikka olen ollut kohta 20 vuotta itse naimisissakin. Kuten hänkin...Noin viisi vuotta sitten mieheni pyynnöstä aloin selvittää tuota vanhaa asiaa, miksi en pääse tuosta kalamiehestä koskaan eroon. Ei voi mitään, hän vain on niin mielen vangitsevan ihana - ja niin helvetin kamala just tuon kaksijakoisuutensa takia. Välillä tulee viesteihin vastauksia...välillä menee pitkä aika, ettei vastauksia tule ollenkaan. Ei mitään järkeä. Kun kysyn, haluaako hän unohtaa minut, vastaus on EI. Mitään sen syvempää vastausta ei tule, mutta kun tapasimme kerran toukokuussa, hänen silmänsä säteilivät rakkautta ( tiedättehän, te kalamiehen uhrit!)
      ja hän puristi käsiäni käsissään varmasti kymmenen minuuttia. Olen epätoivon partaalla. Tällaista tämä on, ellei itse voi vain päästää irti. Ja tiedoksenne, olen itsekin kala. Huh, huh! Osaisiko kukaan täällä auttaa minua?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      1837
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1699
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1534
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1233
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1204
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1202
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1166
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1141
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      8
      1139
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1124
    Aihe