Olen tehnyt kirjallisen tarjouksen asunnosta ja se hyväksyttiin välittäjän kautta puhelimessa. Haluaisn kysyä, onko tarjous sitova, kun siitä puuttuvat myyjän tiedot / allekirjoitukset sekä välittäjän tiedot. Lomake on kolme osainen 1. välitysliike 2. myyjä 3. ostaja. Sain oman kappaleeni heti, kun tein tarjouksen eli ostotarjous-asiakirjasta puuttuu kirjallinen vastaus tarjouksen hyväksymisestä sekä myyjän / välittäjän tiedot. Eikö asiakirjan olisi pitänyt olla "yhdessä" niin kauan, kun on kokonaan täytetty? Nyt minulla on osa, missä on vaan minun allekirjoitukseni sekä tietoni. Myyjä / välityfirmahan voi jälkikäteen täyttää lisätietoja, joita en ole sopinut. Näin ollen, sopimussakkokin pätee vain minuun, koska myyjä ei ole allekirjoittanut paperia. Menikö tässä jokin pieleen??? Voinko perua tarjouksen? Joudunko maksamaan sopimussakon? Luin netistä, että myyjän ja ostajan tiedot ja allekirjoitukset pitävät olla ostotarjouksessa, että on pitävä.
kirjallinen tarjous
3
725
Vastaukset
- LKV
Tekemäsi tarjous sitoo sinua niiltä osin, mitä omassa kappaleessasi lukee. Jos myyjän kappaleissa on erilaisia ehtoja, mitä sinun kappaleessasi, et ole sitoutunut niihin (periaatteessa tuolloin tarjous raukeaa kokonaan; ns. vastatarjous l. alkuperäisen tarjouksen hylkääminen). Sopimussakkoehto menee näin: Silloin, kun teet tarjouksen, ja myyjä on siitä saanut tiedon, sopimussakko koskee sinua, muttei myyjää. Kun myyjä hyväksyy tarjouksen, sopimussakko koskee siitä eteenpäin myös myyjää. Periaatteessa välitysliikkeen tiedot eivät ole siinä mielessä tarpeellisia, koska ostotarjoushan on ainoastaan ostajan ja myyjän välinen sopimus, jonka välitysliike ainoastaan vie osapuolilta toisille ja neuvottelee heidän puolestaan. Hyvä välitystapa tosin edellyttää välittäjän tietoja tarjouksesta ja lähes 100%:sti ne ovat valmiiksi näissä lomakkeissa. Onnea uuteen kotiin :)
- hihhuli
Millä todistan, että myyjä on jo hyväksynyt sopimuksen, koska alkuperäinen ja 2. osa ovat jo välitysfirmalla? Minulla on 3. osa eli jäljennös omista tiedoistani ja ko.kohteesta. Lakifirmojen sivuilta luin, että myyjän sekä ostajan allekirjoitukset pitävät olla sopimuksessa, sitten vasta on sitova. kysyin myös pankista, jossa sanottiin myös, että kaikki kappaleet pitää olla yhdessä niin kauan, kun kaavake on täytetty kokonaisuudessaan ja kaikkien osapuolten nimet ovat siinä. Nyt ei ole edes myyjän nimeä saati allekirjoitusta minun kappaleessani.
hihhuli kirjoitti:
Millä todistan, että myyjä on jo hyväksynyt sopimuksen, koska alkuperäinen ja 2. osa ovat jo välitysfirmalla? Minulla on 3. osa eli jäljennös omista tiedoistani ja ko.kohteesta. Lakifirmojen sivuilta luin, että myyjän sekä ostajan allekirjoitukset pitävät olla sopimuksessa, sitten vasta on sitova. kysyin myös pankista, jossa sanottiin myös, että kaikki kappaleet pitää olla yhdessä niin kauan, kun kaavake on täytetty kokonaisuudessaan ja kaikkien osapuolten nimet ovat siinä. Nyt ei ole edes myyjän nimeä saati allekirjoitusta minun kappaleessani.
Että olisit jättänyt allekirjoittamasi tarjouksen kaikki kappaleet välittäjälle? Tarventietää myyjän henkilöllisyys on olematon. Ja vakiokorvaus (sopimussakko) sitoo vasta kun myyjä on hyväksynyt tarjouksesi. Välityslikkeen tiedot löytyvät kyllä (pienellä präntillä) jostain kohtaa lomaketta. Ja lopuksi, sinun on ihan turha kysyä neuvoja pankista (paitsi niiden lakimieheltä, silmästä silmään), ei se virkailija ole välttämättä koskaan edes ostanut asuntoa, eikä takuulla tunne lakia yhtään..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Et siis vieläkään
Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k542409Hyvä että lähdit siitä
Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖281759Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa
Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt701434Olisitko mies valmis?
Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me2381320- 1191154
Yritin saada
Vastauksia mutta et voinut olla rehellinen ja kaiken kannoin yksin. Halusin kovasti ymmärtää mutta en voi enää ymmärtää.13990Kronikat..
Mikä hele… on tää yks kronikat mikä suoltaa facessa kaikkea julkaisua ja AINA samoista firmoista imatralla??? Eikö ne mu11963vieläkin sanoa voin...
💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos23948- 68933
- 59856