Autokorjaamoissa on

beessisloggi

systeemit muuttuneet. On käynyt niin hyvä tuuri, etten vuosiin ole joutunut käymään kuin määräaikaishuolloissa. Tänään ajoin merkkikorjaamolle, kun autoni vararengassyvennykseen kertyy vettä, aika paljonkin. Tai ei tämä oikeastaan korjaamo ollut, iso autoliike, jossa oli useampi työpöytä päätteineen - kuin maisemakonttorissa konsanaan - huoltoasioissa tulevia asiakkaita varten. Vihaisia asiakkaita oli jonossa, henkilökuntaa ei lainkaan, paitsi siellä täällä sivuseinien lasikopeissa lymyilemässä, kolmekin samassa kopissa. Vahingossakaan eivät asiakkaiden suuntaan katsoneet. Huusin lopulta, että hei, onkos tämä kenenkään tonttia. Vielä tovin vitkasteltuaan yksi mies siihen lopulta lohnusti sanomaan, että pieni hetki, poistui ja lohnusti taas kohta takaisin. Minua ennen oli neljä asiakasta, olisi ollut viisi, mutta yksi nainen lähti toiseen kerrokseen valittamaan. Kaikkien kohdalla asiat jotenkin takkusivat, ja siinä tuli jo yksi haalarimieskin laatikko kädessään palauttamaan virheellisiä osia, joita oli ensin yli viikon odottanut. Lopulta tuli minun vuoroni. Olisin saanut ensi viikolle ajan 50,- maksavaan diagnoosiin, ja sitten ajan korjaamolle taas siitä reilu viikko eteenpäin. Jätin sikseen, ehkä turvaudun silikonitruuttaan tai etsin toisen korjaamon. Onko tämä nykyään ihan normaali käytäntö?

20

1077

Vastaukset 20

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • enm

- En oikeastaan tiedä mutta sen verran olen pannut merkille kun olen varaosia joskus jonotellut... Että kummallisen paljon niillä on varaa vielä tässä lamataantuman vai mikälienee keskellä pitää toimettoman näköisiä ukkoja seisoskelemassa... Itse kun jotain pystyn korjailemaan niin olen pitänyt senverran vanhempia kärryjä ettei kojetaulusta joudu tietsikalla varotusvaloja sammuttamaan, vian korjaus riittää.

• beessisloggi

pitäisi minunkin autolleni riittää, ei se ihan näitä uusia ole, vm. 2001. Tuon diagnoosinkin tekemisen jotenkin vielä ymmärrän, mutta että kaksi reissua ja yli puolen tunnin jonottamiset viedessä ja hakiessa. Näin minulle kerrottiin siinä jonotellessa. Sanoin tälle töiden vastaanottajalle ? , että takaluukun tiiviste on selvästi vähän huonosti paikallaan yhdestä kohdin, mutta hän sanoi, että vesi voi tulla monesta muustakin paikasta, takalampun kautta esimerkiksi. Viimeksi, kun olen korjaamolla joskus käynyt, töiden vastaanottaja on huikannut korjaamon puolelta asentajan paikalle, ovat vilkaisseet autoa ja olen saanut kustannusarvion samantien. Kerran tosin oli jotain pikku häikkää, kun venäjänkielinen asentaja oli rehellisempi kuin korjaamon pomo olisi halunnut olla. Nyt saa oikein tuolille istua katselemaan pöydän toiselta puolelta, kun työntekijä tuppuroi tietokoneen kanssa, kai tämä on kehitystä parempaan päin sitten. Olisi se mahtavaa, kun itse osaisi jotain tehdä autolle. Silikonia ehkä olisinkin osannut, mutta kun lampusta mainittiin, niin en viitsikään. Etsin hyvän pienemmän korjaamon, kai niitäkin vielä on.

• enm

- Tiivisteet, takavalo... Tuli vaan mieleen että jos autosi on tuollainen sedan missä on erillinen tavaratila ja takaluukku niin uskomattomia määriä kosteutta tiivistyy sinne peltipintoihin ihan lämpötilan vaihteluistakin... Yöllä pikku pakkanen ja peltipinnat huurussa, sitten ne sulaa ja valuu sinne vararenkaan kuoppaan. Tai sitten sieltä on jostain joku kumitulppa poissa. Itse kun tekee saa sellaista kun sattuu tulemaan...

• beessislogeissaan

kiittää! Työpäivän ja pienen lapsenvahtikeikan jälkeen menin tutkiskelemaan auton tavaratilaa. Tuo mainitsemasi jonkun kumitulpan mahdollinen puuttuminen tuntui tarpeeksi helpolta meikäläisenkin tarkistaa. Ei ollut sellainen itselle juolahtanut mieleenkään, (eikä kyllä huollon asiakaspalvelijallekaan - tai ei ainakaan sanonut, lampun vain). Siellä oli tavaratilan sisäpuolella, suunnilleen lamppujen kohdalla molemmin puolin kolme syvennystä, joissa sellaiset ihan kuin lieden säätönupit. Yhdestä syvennyksestä nuppi puuttui, siellä pikkusormenpään kokoinen reikä. Tavaratilan matto ei tuntunut päältäpäin kostealta, sen olin kokeillut jo aiemminkin. Mutta kun nostin sen kulmaa, niin alapuoli matosta oli kostea, samoin maton alla oleva äänieriste. Eristeessä oli jotain pilkkujakin, liekö hometta. Toiselta puolelta, jossa kaikki nupit paikoillaan, ei ollut kosteutta, eriste siisti. Eli taisin tehdä ihan itse sen diagnoosin, mitä nyt sinä vähän avitit, kiitos. Erillinen tavaratilakin autossani on, joten osa vedestä on ehkä kondensaatiovettä, sitäkään en tullut edes ajatelleeksi. Suurin osa kuitenkin lumen sulamisvettä sen reiän kautta, luulisin. Huomenna tiedän, sillä tukin reiän tilapäisesti eristysnauhalla ja menen autopesuun. Miehet on hyödyllisiä, sitä minä aina olen sanonut! Meillä päin se on niin, että kun itse tekee, niin tulee varmasti hyvä. Pitäisköhän mun tehdä täyshuolto tolle kotterolle yksin tein...

• enm
        beessislogeissaan kirjoitti:

kiittää! Työpäivän ja pienen lapsenvahtikeikan jälkeen menin tutkiskelemaan auton tavaratilaa. Tuo mainitsemasi jonkun kumitulpan mahdollinen puuttuminen tuntui tarpeeksi helpolta meikäläisenkin tarkistaa. Ei ollut sellainen itselle juolahtanut mieleenkään, (eikä kyllä huollon asiakaspalvelijallekaan - tai ei ainakaan sanonut, lampun vain). Siellä oli tavaratilan sisäpuolella, suunnilleen lamppujen kohdalla molemmin puolin kolme syvennystä, joissa sellaiset ihan kuin lieden säätönupit. Yhdestä syvennyksestä nuppi puuttui, siellä pikkusormenpään kokoinen reikä. Tavaratilan matto ei tuntunut päältäpäin kostealta, sen olin kokeillut jo aiemminkin. Mutta kun nostin sen kulmaa, niin alapuoli matosta oli kostea, samoin maton alla oleva äänieriste. Eristeessä oli jotain pilkkujakin, liekö hometta. Toiselta puolelta, jossa kaikki nupit paikoillaan, ei ollut kosteutta, eriste siisti. Eli taisin tehdä ihan itse sen diagnoosin, mitä nyt sinä vähän avitit, kiitos. Erillinen tavaratilakin autossani on, joten osa vedestä on ehkä kondensaatiovettä, sitäkään en tullut edes ajatelleeksi. Suurin osa kuitenkin lumen sulamisvettä sen reiän kautta, luulisin. Huomenna tiedän, sillä tukin reiän tilapäisesti eristysnauhalla ja menen autopesuun. Miehet on hyödyllisiä, sitä minä aina olen sanonut! Meillä päin se on niin, että kun itse tekee, niin tulee varmasti hyvä. Pitäisköhän mun tehdä täyshuolto tolle kotterolle yksin tein...

- Kiitoksista... Mukavaa jos voi olla avuksi. Vaikka sitten mustat blackhorset oiskin... ;-)) - Onnea siihen huoltoon!!

• on,

jos vielä kuukymppisenä on tuollaisia vaikeuksia, niin ei liene toivoa että ne koskaan enää häviävät, eikös nuo kuulu murrosikään. korjaamotyötunti maksaa ja ongelmat ovat nykyään paljon monimutkaisempi kuin ennen. Ennen monessa autossa vuosi vesiä sisään, se oli tuttua toimintaa, nykyään se on äärimäisen harvinaista. Aivan samoin, ennen oli kaikki varaosatkin takahuoneessa, kun niitä tarvittiin, nyt kaikki tilataan, on vain huolto-osia. Käyn vain hakemassa huolto-osia, kun huollan vanhempiemme ja lastemme autot, hyvin palvelu on pelannut, se on aina minua häiritsevää kun aina alennus % lasketaan, vaikka vakiolta ne tuntuvat, 10-30 %.

• beessisloggi

ollut auton kanssa vaikeuksia. Enkä kai olisi edes erottanut huonoa palvelua keskinkertaisesta tai hyvästä, saati että olisin suuni uskaltanut aukaista. Senkin ymmärrän, että asiat on nykyään toisin, osin paremmin, jossain ollaan menty minun mielestäni huonompaan suuntaan. Ei minua lohduta, jos saan nahkatuolilla istua kuin vip-asiakas, mutta asia ei juuri edisty. Hinnasta en ole koskaan tinkinyt, kylläkin kysynyt sen etukäteen. Markka-aikaan tapasin sanoa, että saisinko korjauksen hinnan noin satasen tarkkuudella. Nytkin kysyin hintaa noin satasen tarkkuudella, enpä saanut. Asiakaspalvelija sättäsi tietokoneen kanssa etsien takaluukun tiivisteen hintaa, vaikka oli sanonut, ettei vika siinä välttämättä ole. Sanoin siinä vaiheessa, että antaa olla.

• olla yleisempikin ilmiö, tuo kuurupiilosilla olo, ainakin kaupoissa missä on miehiä palvelutehtävissä, muutamaa poikkeusta lukuunottamatta. Ihan pelottaa mennä ostamaan jotain muka erikoisempaa juttua isommista rauta-ja maatalousalan liikkeistä, ei sieltä löydy myyjiä, tai sitten ei löydy asiantuntijaa joka tietäisi, tai haluaisi tietää jotain apua ongelmaani. Huvittaa ihan ne asiakaspalvelupisteet joissa muka pitäisi olla myyjä ja palveleva henkilö paiakalla; ei ollu kyse kuin takan ostosta, - kolomesti tappauvun kys rauta and maatalouskauppaan ja - yhtään kertaa ei ollut myyjä paikalla, - van en tervihe mie ostaa sieltä kaupasta enää rak.tavikkeita. Autolle saan apua ihan huoltsikan yht. olevasta korjaamosta, - ja siellä on hyvä ja sujuva palvelu ollu tähän asti.

• 1947

tojon liikkeelle Hesassa. Systerillä on ollut ongelmia siellä. Olisivat rahastaneet muka vaihdetuista varaosista maltaita. Systeri on aika suulas ja lopulta miesten oli peräännyttävä vaatimuksistaan. Oli näet omat osat mennessä. Tarkkana saa olla ja vaikuttaa siltä ,että yritetään naista vedättää. Ööppeliaikana löytyi hyvä ja edullinen korjaamo Kokemäeltä. Ehkä on kaukana. Nyt ollaan merkkiä vaihdettu viime vuonna ja tässä ei ole ollut muuta, kuin ajaa vaan. Edes öljyä ei ole tarvinnut lisätä. Riisseli se on. Vähän karhean oloinen, mutta palvelee hyvin. Parasta tai ainakin hyvä asia on pieni kulutus. Eilenkin toin 20 noin 10kg.n reunuskiviä. Takakontti on valtavan iso. Menisi vaikka pyörätuoli taitettuna. Puskaradion kautta löytyy varmaan hyvä korjaamo. Katso noita autosivuja ja keskusteluja siellä.

• joissain yrityksissä syntyy vaikutelma, että ovat yhdistäneet markkinatalouden hinnoittelun ja neuvostoaikaisen asiakaspalvelun. Eli hinnat on hinattu taivaisiin, työtä tehdään tuloksesta välittämättä vasemmalla kädellä hutaisten ainoastaan sen verran, että päästään kirjoittamaan lasku ja asiakaspalvelu on tuntematon termi toiselta planeetalta. Jos löytää sellaisen paikan, jossa ihan oikeasti saa hyvää ja luotettavaa palvelua, sitä kannattaa hakea kauempaakin ja käyttää uskollisesti - kunnes tulee huijatuksi sielläkin. Käytin autoani vuosikausia samassa merkkikorjaamossa huollossa ja tarvittaessa myös korjaamolla suhteellisen lähellä. Jo takuuaikana edellisen autoni kojelaudan näytössä kummitteli aina välillä moottorin kuva ja auto vieraili useita kertoja korjaamolla. Diagnoosi vaihteli ja kuva ilmestyi aina uudelleen kojelautaan. Viimeisellä kertaa hoitoa olisi pitänyt odottaa niin kauan, että päätin viedä autoni noin 100 kilometrin päähän luotettavaksi kuvittelemaani liikkeeseen, josta olin sen ostanut ja saanut aina hyvää palvelua. Siellä luvattiin ottaa autoni hoitoon heti muiden töiden välissä. Kävi ilmi, että "merkkikorjaamoni" ei enää ollutkaan merkkikorjaamo, vaikka se mainittiin vielä autoni huoltokirjassa. Heillä ollut oikeita tietokoneohjelmia käytettävissään. Siksi he eivät kyenneet tekemään oikeaa diagnoosia. Vaikka heillä oli töitä jonoksi asti, he eivät kertoneet minulle asiaa. Kun keskustelimme autokauppiaan kanssa auton vaihtamisesta ja katselimme huoltokirjaa, todettiin lisäksi, että ko. "merkkihuollossa" autolle oli aina tehty laajempi ja kalliimpi huolto - tai se oli ainakin merkitty huoltokirjaan ja veloitettu minulta. Koska ko. "merkkihuollossa" ei osattu tehdä oikeaa diagnoosia ja ajelin autollani kunnes siitä alkoi vähitellen hävitä veto, minulle aiheutui turhia kuluja pari tuhatta euroa eikä siitä autosta kuulemma enää koskaan tule sen veroista kuin se olisi hyvin huollettuna. Kun olen saanut jossain mielestäni hyvää ja luotettavalta vaikuttavaa palvelua, käytän sitä kunnes saan selviä todisteita siitä, että työt on jätetty tekemättä tai ne on tehty huonosti ja huolimattomasta. Voisin kertoa monenlaisia esimerkkejä siitä, miten asia on tullut ilmi. Joskus olen mm. lasinpesunestettä tankatessani huomannut, että moottoriöljyn vaihdon jälkeen mittatikku on kadonnut jonnekin ym. sellaista hauskaa, jonka nainenkin ymmärtää ja huomaa jos konepellin alle kurkistaa. Ei yhtään lohduta, ettei autokorjaamoala ole ainutlaatuinen poikkeus, vaan samanlaisiin ilmiöihin törmää muillakin aloilla. Mihin on kadonnut suomalainen ammattiylpeys, hyvä laatu ja... sisukin?

• miten vaikeaa oli automyyjä saada uskomaan että haluan nähdäkseni toiselta paikkakunnalta, ilmoituksessa olleen auton, ja kyseessä oli samaa autotaloa edustava liike, välimatkaa 70 km. Mistä ne luulee nykyään myyjät sen rahan, palkan, tulevan muualta kuin tuotteitten myynnistä, - ihme hommaa. Pitäisiköhän kaikki kaupan palveluksessa olevat pistääkin provisiopalkalle..

• O - O
        Pirrejuupas kirjoitti:

miten vaikeaa oli automyyjä saada uskomaan että haluan nähdäkseni toiselta paikkakunnalta, ilmoituksessa olleen auton, ja kyseessä oli samaa autotaloa edustava liike, välimatkaa 70 km. Mistä ne luulee nykyään myyjät sen rahan, palkan, tulevan muualta kuin tuotteitten myynnistä, - ihme hommaa. Pitäisiköhän kaikki kaupan palveluksessa olevat pistääkin provisiopalkalle..

liikkeessä minulle järjestettiin toiselta paikkakunnalta seuraavaksi päiväksi sovittun huolto-korjauksen ajaksi mieleiseni vaihtoautoehdokas vapaaseen käyttöön. Ajelen sillä samalla edelleen.;)) Joskus on vaihtohyvityshinta ilmoitettu puhelimessa, kun tietävät minun pitävän huolta autosta, määräaikaishuolloista ja huoltokirjasta. Kerran tehtiin vaihtokauppa uuteen puhelimessa. En ollut edes koeajanut koko autoa. Samaan aikaan yhdessä helsinkiläisessä liikkeessä myyjä ei suostunut antamaan edes "viimeistä hintaansa" ennen kuin olisimme käyneet muualla katselemassa ja tinkimässä, vaikka silloin olimme ystäväni kanssa ihan oikeasti ostamassa kahta uutta autoa. Voit arvata, miksi mielelläni olen päättänyt käyttää myös todellisen huoltotarpeen tullen tuon, tällä hetkellä, luottoliikkeeni palveluita. Miksi luotettava hyvä palvelu on niin harvinaista, on hyvä kysymys ja suuuuuuuri markkinarako kunnon yrittäjille.

• O - O kirjoitti:

liikkeessä minulle järjestettiin toiselta paikkakunnalta seuraavaksi päiväksi sovittun huolto-korjauksen ajaksi mieleiseni vaihtoautoehdokas vapaaseen käyttöön. Ajelen sillä samalla edelleen.;)) Joskus on vaihtohyvityshinta ilmoitettu puhelimessa, kun tietävät minun pitävän huolta autosta, määräaikaishuolloista ja huoltokirjasta. Kerran tehtiin vaihtokauppa uuteen puhelimessa. En ollut edes koeajanut koko autoa. Samaan aikaan yhdessä helsinkiläisessä liikkeessä myyjä ei suostunut antamaan edes "viimeistä hintaansa" ennen kuin olisimme käyneet muualla katselemassa ja tinkimässä, vaikka silloin olimme ystäväni kanssa ihan oikeasti ostamassa kahta uutta autoa. Voit arvata, miksi mielelläni olen päättänyt käyttää myös todellisen huoltotarpeen tullen tuon, tällä hetkellä, luottoliikkeeni palveluita. Miksi luotettava hyvä palvelu on niin harvinaista, on hyvä kysymys ja suuuuuuuri markkinarako kunnon yrittäjille.

se kunnon palvelu tuo tarpeeksi lisäarvoa, lue rahaa - voittoa... Luulisi että palvelun tärkeys on yksinkertainen ymmärtää, minusta se luo asiakasuskollisuutta, ja niinollen vakautta yrittämiseen.., mutta kai se on korvattu joillain boonuksilla muka..

• pieni ihminen

Ja etsi pieni ihminen. Hän menee taskulampun kanssa tavaratilaan, ja eikun reipasta kastelua autolle. Kyllä sieltä näkee mistä vesi tulee tavaratilaan.

• vanha Nissan

Ajelen vanhalla Nissan Sunnyllä noin 1000 km vuodessa ja älkää neuvoko, että auto kannattaisi hävittää ja ajella taxilla. Huoltoni on vain katsastuksen jälkeen määrätyilla korjauksilla,... joskus aika paljonkin. Tulipa mieleeni, että öljyjä pitäisi kai tarkistaa ja vesiä lisätä johonkin. Toivottavasti eivät mene sekaisin ne lisäyspaikat! Tuokin pitäisi tarkastaa, onko takakontissa vettä ja onko edes vararengasta? Jos vettä olisi, kuivaisin kaikki paikat ja levittäisin sanomalehtiä tai talouspyyhkeitä ja tarkastaisin usein senjälkeen, mistä tihkuu vesi. Paljon ajavalle se tuottaisi ehkä vaikeuksia vararenkaan tilan suhteen, mutta voisihan sen renkaan sijoittaa ehkä tilapäisesti sisätiloihin. Naurakaa vain. Minua on aina naureskeltu "miljoona asian" muuntamiskykyiseksi asioiden paremmin toteuttajana, siis minulla on paremmin, kuin ketulla ne sata keinoa. Enkä malta olla tässä nyt neuvomatta, kun se aina on sipuleita kuoriessani mielessä, että vetäiskää viilto puolisipuliin. Poistakaa sitten ylä-ja alapään kannat, mutta alapäästä ei kovin pitkälle, että "ryhti" säilyy. Kuoret irtoaa helposi tuolla puolivälin viillolla, mutta sen kannan liiaksi leikkaaminen taas irroittaa liikaa näitä sipulin kerrostumia. Asiasta viidenteen! Olen onnistuneesti joskus vinkillä "sukkahousut apuna" ajanut autoni kotiin virityksellä sukkahousut, kun tuulettimen hihna petti hieman ennen kotia. Nyky autoihinhan ei keinoni tepsi. Kuten sanottu, että mittarit siellä vain vilkkuvat ja niitä pitää osata lukea. Ystäväni Tanskassa hienolla Jaquaarillaan porhalsi jotain pitkää Tanskan siltaa ja huomioi vasta sitten, kun oli sillan puolivälissä, että bensamittari näyttää "nollaa", siis ei pääse kumpaankaan suuntaan, ettei bensa lopu. Oli se onneton itsekkin hävennyt, kun huoltoauto joutui tuomaan lisää bensaa sinne sillan keskivaiheille. Bensasta taas puheenollen, olen itse saanut poliisit työntämään autoni Lauttasaaren sillalta lähimmälle huoltoasemalle, koska autooni oli tullut vika. Huolto asemalla aikansa pähkäiltyä kaveri esitti, että mitäs jos lisättäisiin tippa bensaa!!!! Vika korjaantui! Enhän voinut kuvitella, että mieheni antaa auton minulle, jossa ei ole bensaa riittävästi!!! Kyllä näitä naisten kommelluksia riittäisi tuomiopäivään saakka, mutta ne pitää avata tuonne autopalstalle, joten kerrotaan siellä lisää.

• O - O
        vanha Nissan kirjoitti:

Ajelen vanhalla Nissan Sunnyllä noin 1000 km vuodessa ja älkää neuvoko, että auto kannattaisi hävittää ja ajella taxilla. Huoltoni on vain katsastuksen jälkeen määrätyilla korjauksilla,... joskus aika paljonkin. Tulipa mieleeni, että öljyjä pitäisi kai tarkistaa ja vesiä lisätä johonkin. Toivottavasti eivät mene sekaisin ne lisäyspaikat! Tuokin pitäisi tarkastaa, onko takakontissa vettä ja onko edes vararengasta? Jos vettä olisi, kuivaisin kaikki paikat ja levittäisin sanomalehtiä tai talouspyyhkeitä ja tarkastaisin usein senjälkeen, mistä tihkuu vesi. Paljon ajavalle se tuottaisi ehkä vaikeuksia vararenkaan tilan suhteen, mutta voisihan sen renkaan sijoittaa ehkä tilapäisesti sisätiloihin. Naurakaa vain. Minua on aina naureskeltu "miljoona asian" muuntamiskykyiseksi asioiden paremmin toteuttajana, siis minulla on paremmin, kuin ketulla ne sata keinoa. Enkä malta olla tässä nyt neuvomatta, kun se aina on sipuleita kuoriessani mielessä, että vetäiskää viilto puolisipuliin. Poistakaa sitten ylä-ja alapään kannat, mutta alapäästä ei kovin pitkälle, että "ryhti" säilyy. Kuoret irtoaa helposi tuolla puolivälin viillolla, mutta sen kannan liiaksi leikkaaminen taas irroittaa liikaa näitä sipulin kerrostumia. Asiasta viidenteen! Olen onnistuneesti joskus vinkillä "sukkahousut apuna" ajanut autoni kotiin virityksellä sukkahousut, kun tuulettimen hihna petti hieman ennen kotia. Nyky autoihinhan ei keinoni tepsi. Kuten sanottu, että mittarit siellä vain vilkkuvat ja niitä pitää osata lukea. Ystäväni Tanskassa hienolla Jaquaarillaan porhalsi jotain pitkää Tanskan siltaa ja huomioi vasta sitten, kun oli sillan puolivälissä, että bensamittari näyttää "nollaa", siis ei pääse kumpaankaan suuntaan, ettei bensa lopu. Oli se onneton itsekkin hävennyt, kun huoltoauto joutui tuomaan lisää bensaa sinne sillan keskivaiheille. Bensasta taas puheenollen, olen itse saanut poliisit työntämään autoni Lauttasaaren sillalta lähimmälle huoltoasemalle, koska autooni oli tullut vika. Huolto asemalla aikansa pähkäiltyä kaveri esitti, että mitäs jos lisättäisiin tippa bensaa!!!! Vika korjaantui! Enhän voinut kuvitella, että mieheni antaa auton minulle, jossa ei ole bensaa riittävästi!!! Kyllä näitä naisten kommelluksia riittäisi tuomiopäivään saakka, mutta ne pitää avata tuonne autopalstalle, joten kerrotaan siellä lisää.

jos leikkaa kannan pois ja jättää kasvupäähän mittaa, saa leikatuksi vielä paremmin ja helpommin. Kastamalla hetkeksi kuumaan veteen voi myös auttaa kuoren lähtemistä helposti ja liesituulettimen alla leikellessä ei itketä yhtään.;)) Ehkä voisi tehdä alustuksen siitä, mihin kaikkeen sukkahousuja voi käyttää. Usein hetken aikaa pohtimalla löytyy melkein tilanteessa kuin tilanteessa uusia luovia ratkaisuja. Tuntuu, että useimmin niitä joutuu tai pääsee pohdiskelemaan matkoilla ollessa. Kaikkein omaperäisimmät oivallukset tuottavat niiden antaan käytännön hyödyn lisäksi itselle myös toisenlaista iloa - joskus naurattavat naapuriakin.;)) Yhden ystäväni isä totesi usein pojilleen: "Ennen koirilta kusi loppuu, kun meiltä konsit." Ystäväni harmittelee joskus, etten ehtinyt tutustua tuohon ihastuttavaan ja kekseliääseen vanhukseen. Väitti, että meillä olisi ollut paljon yhteistä. Ajatus lämmittää.;)) PS: Jos Nissan Cherryjä vielä saisi hyväkuntoisina, ajaisin sellaisella. Aikoinaan autonvaihto venyi ja ajoin omallani sitten yli 200 tkm. Vain kuluvia osia vaihdettiin, pakoputki yms. Pari nuorta miestä odotteli, että myisin sen, ja kuulin toisen ajaneen sillä vielä yli 100 tkm ilman sen kummempia remontteja. Sai kuulema myydessään enemmän kuin oli siitä maksanut. - Tuskin halvempia kilometrejä voi millään autolla ajaa, kun pääomakustannuksia ei ole ollenkaan.

• että jaksoit lukea
        O - O kirjoitti:

jos leikkaa kannan pois ja jättää kasvupäähän mittaa, saa leikatuksi vielä paremmin ja helpommin. Kastamalla hetkeksi kuumaan veteen voi myös auttaa kuoren lähtemistä helposti ja liesituulettimen alla leikellessä ei itketä yhtään.;)) Ehkä voisi tehdä alustuksen siitä, mihin kaikkeen sukkahousuja voi käyttää. Usein hetken aikaa pohtimalla löytyy melkein tilanteessa kuin tilanteessa uusia luovia ratkaisuja. Tuntuu, että useimmin niitä joutuu tai pääsee pohdiskelemaan matkoilla ollessa. Kaikkein omaperäisimmät oivallukset tuottavat niiden antaan käytännön hyödyn lisäksi itselle myös toisenlaista iloa - joskus naurattavat naapuriakin.;)) Yhden ystäväni isä totesi usein pojilleen: "Ennen koirilta kusi loppuu, kun meiltä konsit." Ystäväni harmittelee joskus, etten ehtinyt tutustua tuohon ihastuttavaan ja kekseliääseen vanhukseen. Väitti, että meillä olisi ollut paljon yhteistä. Ajatus lämmittää.;)) PS: Jos Nissan Cherryjä vielä saisi hyväkuntoisina, ajaisin sellaisella. Aikoinaan autonvaihto venyi ja ajoin omallani sitten yli 200 tkm. Vain kuluvia osia vaihdettiin, pakoputki yms. Pari nuorta miestä odotteli, että myisin sen, ja kuulin toisen ajaneen sillä vielä yli 100 tkm ilman sen kummempia remontteja. Sai kuulema myydessään enemmän kuin oli siitä maksanut. - Tuskin halvempia kilometrejä voi millään autolla ajaa, kun pääomakustannuksia ei ole ollenkaan.

Mikähän "kirjeripuli" minulle tulikaan, kun yleensä valittelen täällä väsymystä ja nukkumalla se ei todellakaan parane. Nyt oli pakko hieman piristyä viemällä kirjeitä postiin, joissa arvonta-aika menee umpeen ja sitten vastapäätä on kirppis!! Totta`kai sielläkin oli käytävä ja 16,-€ meni taas!!! Koskaan en pääse sieltä ilman ostoksia ja olenkin manaillut tämän omistaja myyjän, että hän on kuin ohjelmasta Vielä virtaa, vaikka ei ulkoisesti muistutakkaan tätä vanhaa rouvaa, joka saa kaikki tarvitsemaan juuri, sitä mitä hänellä on tarjolla. Mitä näihin vanhoihin autoihin tulee, niin niitä pystyy vielä "kyläseppäkin" korjaamaan, mutta nämä uudet tietokone autot ovat hebreaa. Varattoman mummin vanha Nissan on vielä museotavaraa minun ajoillani, koska autoa on laitettu paremmin, kuin Iisakin kirkkoa konsanaan.

• 1947
        että jaksoit lukea kirjoitti:

Mikähän "kirjeripuli" minulle tulikaan, kun yleensä valittelen täällä väsymystä ja nukkumalla se ei todellakaan parane. Nyt oli pakko hieman piristyä viemällä kirjeitä postiin, joissa arvonta-aika menee umpeen ja sitten vastapäätä on kirppis!! Totta`kai sielläkin oli käytävä ja 16,-€ meni taas!!! Koskaan en pääse sieltä ilman ostoksia ja olenkin manaillut tämän omistaja myyjän, että hän on kuin ohjelmasta Vielä virtaa, vaikka ei ulkoisesti muistutakkaan tätä vanhaa rouvaa, joka saa kaikki tarvitsemaan juuri, sitä mitä hänellä on tarjolla. Mitä näihin vanhoihin autoihin tulee, niin niitä pystyy vielä "kyläseppäkin" korjaamaan, mutta nämä uudet tietokone autot ovat hebreaa. Varattoman mummin vanha Nissan on vielä museotavaraa minun ajoillani, koska autoa on laitettu paremmin, kuin Iisakin kirkkoa konsanaan.

Puheripuleita on mukava lukea. Hätä keinot keksii, niinhän se on.

• beessisloggi
        vanha Nissan kirjoitti:

löysin yhden reiän, josta puuttui tulppa. Se on nyt tukittu, neuvosi mukaan kuivaan tavaratilan ja laitan sinne sellaista paperia, josta helposti näen tuleeko vielä vettä sisään. Huomenna se selviää, kun vien auton pesuun. Kiitos myös edelliselle hyvästä neuvosta, tunnen ainakin kaksi pientä ihmistä jotka olisivat ihan onnessaan menneet taskareiden kanssa tavaratilaan, otsalampuista puhumattakaan. Eihän niitä olisi saanut pois sieltä. Laitan silti paperia, kiitos kuitenkin. Ja kiitos kaikille vastanneille. Taitaa olla aika monen mielipide, että palvelussa on usein toivomisen varaa. Kulissit senkun komistuu, mutta sisältö on heppoinen.

• O - Orvokki
        että jaksoit lukea kirjoitti:

lueskelee, varmaan moni muukin kuin 1947 ja minä, kirjoitit asiaa ja hauskasta. Voisit ripuloida useamminkin.;)) Oletko muuten pitänyt kirjaa autosi menoista? Olisi kiva tietää paljonko maksat ajetusta kilometristä, jos ihan kaikki kulut ottaa huomioon. Et taida tarvita muita vakuutuksiakaan kuin liikennevakuutuksen. Kyllä sinun kelpaa.;)) Sillä vanhalla Nissanillani oli omahoitaja, yhden pikkukorjaamon omistaja. Hän korjasi vian kuin vian käden käänteessä tai ainakin yhden työpäivän aikana. Hoitoon pääsi heti kun tarvitsi, eikä maksanut paljon. On vähän ikävä molempia, sekä autoa että sen luotettavaa omahoitajaa. Kirppiksiä ei paljon tule harrastettua, mutta kirjat ovat minulle samanlainen heikkous kuin sinulle kirppis. Tänään poikkesin Kirjan ja Ruusun päivä tapahtumassa Helsingin Narinkkatorilla ja olen melko tyytyväinen suoritukseeeni, koska en langennut kovin moneen kiusaukseen. Siellä oli tarjolla paljon upeita kirjoja, osa uskomattoman edullisesti. Toivotan sinulle aurinkoista alkukesää. Toivottavasti väsykin häviää, kun kaunis sää houkuttelee ulkoilemaan.;))

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä on ollut

Ihanin kohtaamisemme?
      Ikävä
      39
      665
    2. Mikä on suurin syy

Ettet halunnut minua?
      Ikävä
      90
      649
    3. Sinä mies olisit

ollut se kenet haluan. Edelleen pidän sinua kaikkein ihanimpana ja tärkeimpänä. Kukaan muu ei ole niinkuin sinä. Mutta s
      Ikävä
      32
      599
    4. Poliisin potkija

Kukahan oman elämänsä sankari oli potkaissut poliisia? Iltalehdessä oli juttua.
      Haapavesi
      16
      578
    5. Miksi jätit minut

Epätietoisuuteen? Tiedän että pelkäsit mitä siitä seuraa jos asiat tulevat mutta silti. Miksen merkinnyt tarpeeksi?
      Ikävä
      38
      537
    6. Tykkäisitköhän todellisuudessa jutella

Minun kanssa kahdestaan, vai onko tämä palstailu enemmän sinun juttu minun suhteen?
      Ikävä
      49
      511
    7. Kun et ota yhteyttä, tarkoittaako se

Että olet menny elämässä eteenpäin ja et myös toivo minulta naiselta viestiä enää?
      Ikävä
      63
      506
    8. kehtaisitko esitellä kaivattusi

läheisillesi? 🤔
      Ikävä
      34
      502
    9. Mitä haluaisit

Sanoa itsellesi juuri nyt?
      Ikävä
      63