Hei, ollaan lähdössä toukokuun lopussa Kreikkaan ja tarkoitus olisi käydä saarillakin. Hieno idea on taas ahtaa mahdollisimman paljon mahdottoman pieneen aikaan ;) johon liittyen kysyisin, onko saarilla jotain paikkaa mihin voi jättää laukkuja, jos tarkoitus on viettää siellä vain päivä ja jatkaa matkaa iltalautalla? Ja toisekseen majoituksen tarjoajista on mainittu jo aiemmin, mutta onko niitä mummeleita siellä myös iltalauttojen aikaan vai päädytäänkö veneen alle?
Saarihyppely ja laukut ym
3
541
Vastaukset
Olen tehnyt kahdeksan saarihyppelyä (aina syksyllä) ja kierrellyt lähinnä pieniä saaria. Laukkujen säilytysmahdollisuutta en ole itse juurikaan tarvinnut, enkä ole huomannut mitään varsinaisia säilytystiloja esim. satamissa. Itse olen jättänyt rinkkani tarvittaessa lipputoimiston nurkkaan tai bussiasemalle. Eiköhän joku tavernanpitäjä lupaa huolehtia laukuistanne, rohkeasti vain kysymään. Kyllä ne mummelit ovat satamissa vastassa iltamyöhälläkin, heillä on lautta-aikataulut hyvin tiedossa. Ainoastaan yhden kerran jäimme ilman "vastaanottokomiteaa", mutta kello olikin Paroksella jo puoli kolme.
- samanlaisesta haaveileva
Tämä on nyt vähän henkilökohtainen kysymys: missä kaikkialla olet oikein kierrellyt? Ja yksin vai kaksin vai isolla porukalla? Onko koskaan sattunut mitään ikävää, esim. varkaus tai peräti ryöstö? Missä välissä ehdit olla töissä? Eiväthän ne rinkkareissutkaan ilmaisia ole vaikka viiden tähden hotelleista et varmaan ole kiinnostunut.
samanlaisesta haaveileva kirjoitti:
Tämä on nyt vähän henkilökohtainen kysymys: missä kaikkialla olet oikein kierrellyt? Ja yksin vai kaksin vai isolla porukalla? Onko koskaan sattunut mitään ikävää, esim. varkaus tai peräti ryöstö? Missä välissä ehdit olla töissä? Eiväthän ne rinkkareissutkaan ilmaisia ole vaikka viiden tähden hotelleista et varmaan ole kiinnostunut.
No, kaikkeen ehtii kun tarpeeksi vanhaksi elää... Jos Kreikasta puhutaan, niin olen kolunnut noin 25 saarta, useimmat saarihyppelyillä, jotka aloitin kun lapset tulivat tarpeeksi vanhoiksi lähteäkseen enää mukaan. Lisäksi olen reissannut jonkun verran Euroopan maissa, harrastaen myös pitkiä viikonloppuja kaupunkilomilla. Aasiassa olen käynyt Intiassa ja Indonesiassa, jälkimmäisessä kaksi kuukauden reissua rinkka selässä. Reissut olen tehnyt yksin, kaksin tai pienessä ryhmässä. Ja kyllä, reissuihin olen käyttänyt säästöni ja lakisääteiset vuosilomani. Suosittelen samaa muillekin, jos ja kun siihen on mahdollisuus. Ja mitä rahoitukseen tulee, minä harrastan ns. low budget -matkailua, eli yritän mahdollisuuksien mukaan löytää itse edulliset lennot ja majoitukset vasta paikan päältä. Mitään ikävää ei reissuissa ole sattunut. Suunnitelmat joskus muuttuvat, mutta siihen täytyy varautua jo etukäteen ja mennä sitten sen mukaan. Pahemmin en ole tullut myöskään huijatuksi, enkä ole juurikaan unohdellut tavaroita perääni, vaikka yösija onkin usein vaihtunut (esim. Indonesiassa majoituimme kuukauden aikana 13 eri majapaikkaan). Viikon päästä olen (toivottavasti) Kroatiassa, ja kesäkuussa näillä näkymin Krakovassa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .984781Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631403203Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503145Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4132264Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2361392Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito111233- 761207
- 711151
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde311118Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1181028