Saarihyppely ja laukut ym

T+M

Hei, ollaan lähdössä toukokuun lopussa Kreikkaan ja tarkoitus olisi käydä saarillakin. Hieno idea on taas ahtaa mahdollisimman paljon mahdottoman pieneen aikaan ;) johon liittyen kysyisin, onko saarilla jotain paikkaa mihin voi jättää laukkuja, jos tarkoitus on viettää siellä vain päivä ja jatkaa matkaa iltalautalla? Ja toisekseen majoituksen tarjoajista on mainittu jo aiemmin, mutta onko niitä mummeleita siellä myös iltalauttojen aikaan vai päädytäänkö veneen alle?

3

547

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Olen tehnyt kahdeksan saarihyppelyä (aina syksyllä) ja kierrellyt lähinnä pieniä saaria. Laukkujen säilytysmahdollisuutta en ole itse juurikaan tarvinnut, enkä ole huomannut mitään varsinaisia säilytystiloja esim. satamissa. Itse olen jättänyt rinkkani tarvittaessa lipputoimiston nurkkaan tai bussiasemalle. Eiköhän joku tavernanpitäjä lupaa huolehtia laukuistanne, rohkeasti vain kysymään. Kyllä ne mummelit ovat satamissa vastassa iltamyöhälläkin, heillä on lautta-aikataulut hyvin tiedossa. Ainoastaan yhden kerran jäimme ilman "vastaanottokomiteaa", mutta kello olikin Paroksella jo puoli kolme.

• samanlaisesta haaveileva

Tämä on nyt vähän henkilökohtainen kysymys: missä kaikkialla olet oikein kierrellyt? Ja yksin vai kaksin vai isolla porukalla? Onko koskaan sattunut mitään ikävää, esim. varkaus tai peräti ryöstö? Missä välissä ehdit olla töissä? Eiväthän ne rinkkareissutkaan ilmaisia ole vaikka viiden tähden hotelleista et varmaan ole kiinnostunut.

• samanlaisesta haaveileva kirjoitti:

Tämä on nyt vähän henkilökohtainen kysymys: missä kaikkialla olet oikein kierrellyt? Ja yksin vai kaksin vai isolla porukalla? Onko koskaan sattunut mitään ikävää, esim. varkaus tai peräti ryöstö? Missä välissä ehdit olla töissä? Eiväthän ne rinkkareissutkaan ilmaisia ole vaikka viiden tähden hotelleista et varmaan ole kiinnostunut.

No, kaikkeen ehtii kun tarpeeksi vanhaksi elää... Jos Kreikasta puhutaan, niin olen kolunnut noin 25 saarta, useimmat saarihyppelyillä, jotka aloitin kun lapset tulivat tarpeeksi vanhoiksi lähteäkseen enää mukaan. Lisäksi olen reissannut jonkun verran Euroopan maissa, harrastaen myös pitkiä viikonloppuja kaupunkilomilla. Aasiassa olen käynyt Intiassa ja Indonesiassa, jälkimmäisessä kaksi kuukauden reissua rinkka selässä. Reissut olen tehnyt yksin, kaksin tai pienessä ryhmässä. Ja kyllä, reissuihin olen käyttänyt säästöni ja lakisääteiset vuosilomani. Suosittelen samaa muillekin, jos ja kun siihen on mahdollisuus. Ja mitä rahoitukseen tulee, minä harrastan ns. low budget -matkailua, eli yritän mahdollisuuksien mukaan löytää itse edulliset lennot ja majoitukset vasta paikan päältä. Mitään ikävää ei reissuissa ole sattunut. Suunnitelmat joskus muuttuvat, mutta siihen täytyy varautua jo etukäteen ja mennä sitten sen mukaan. Pahemmin en ole tullut myöskään huijatuksi, enkä ole juurikaan unohdellut tavaroita perääni, vaikka yösija onkin usein vaihtunut (esim. Indonesiassa majoituimme kuukauden aikana 13 eri majapaikkaan). Viikon päästä olen (toivottavasti) Kroatiassa, ja kesäkuussa näillä näkymin Krakovassa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Yksi kuoli kolarissa Outokummussa

-toisen auton kuljettajaa epäillään rattijuopumuksesta. Toisen auton kyydissä oli kuljettajan lisäksi neljä ihmistä. Hei
      Outokumpu
      125
      6011
    2. Kovan viikon ilta pitäisi lakkauttaa

Käytännössä pelkkää SDP:lle ilkkumista koko ohjelma veronmaksajien kustannuksella.
      Maailman menoa
      156
      5603
    3. Pakoputkipörisijä syttyi tuleen kesken ajon

Kyydissä oli 7 henkilöä, mutta hyvä onni matkassa epäonnistuneesta käyttövoimavalinnasta huolimatta, eikä kukaan loukka
      Maailman menoa
      55
      4405
    4. Sdp on esittänyt maatalous- ja yritystuista leikkaamista

Joihin menee 10 miljardia euroa vuosittain. Minkä vuoksi äärioikeisto änkyttää jostain vuodesta 2026, kun ei demareiden
      Maailman menoa
      102
      3912
    5. Borat ärhäkkänä, syyttelee kokoomusta vilpin suojelusta

Hänen mukaansa kokoomus seuraa ”toimettomana vierestä, kun vilpilliset firmat vievät urakat rehellisten nenän edestä”, j
      Maailman menoa
      15
      3879
    6. Persut on SYYLLISIÄ KAIKKEEN NEGATIIVISEEN SUOMESSA

, ne haluaa neuvostoliiton putinin kanssa takaisin, shit voi valvoa kaikkea ja kaikkia, no tietty makeeta mannaa itselle
      Perussuomalaiset
      38
      3691
    7. Perussuomalaisiin minä luotan

Bensaa raaskii taas tankata ja ensi vuonna laskee ruoan verotus. Nämä muutokset parantavat pienituloisten asemaa.
      Maailman menoa
      67
      3444
    8. Sanna Marin pitäisi palauttaa pääministeriksi

Oikeisto "voitti" vaalit valehtelemalla äänistäjille päin naamaa, joten heidät tulisi tuomita menettämään vaalitulos ja
      Maailman menoa
      22
      2850
    9. Anna palautetta kaivatullesi.

Sana on vapaa!
      Ikävä
      228
      2807
    10. Kokoomus kannatti aiemmin rahoitusmarkkinaveroa - kanta nyt muuttunut

Kokoomuksen linjanmuutos rahoitusmarkkinaveron suhteen on herättänyt kysymyksiä. Vielä aiemmin puolue antoi ymmärtää kan
      Maailman menoa
      1
      2403
    Aihe