Saarihyppely ja laukut ym

T+M

Hei, ollaan lähdössä toukokuun lopussa Kreikkaan ja tarkoitus olisi käydä saarillakin. Hieno idea on taas ahtaa mahdollisimman paljon mahdottoman pieneen aikaan ;) johon liittyen kysyisin, onko saarilla jotain paikkaa mihin voi jättää laukkuja, jos tarkoitus on viettää siellä vain päivä ja jatkaa matkaa iltalautalla? Ja toisekseen majoituksen tarjoajista on mainittu jo aiemmin, mutta onko niitä mummeleita siellä myös iltalauttojen aikaan vai päädytäänkö veneen alle?

3

562

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Olen tehnyt kahdeksan saarihyppelyä (aina syksyllä) ja kierrellyt lähinnä pieniä saaria. Laukkujen säilytysmahdollisuutta en ole itse juurikaan tarvinnut, enkä ole huomannut mitään varsinaisia säilytystiloja esim. satamissa. Itse olen jättänyt rinkkani tarvittaessa lipputoimiston nurkkaan tai bussiasemalle. Eiköhän joku tavernanpitäjä lupaa huolehtia laukuistanne, rohkeasti vain kysymään. Kyllä ne mummelit ovat satamissa vastassa iltamyöhälläkin, heillä on lautta-aikataulut hyvin tiedossa. Ainoastaan yhden kerran jäimme ilman "vastaanottokomiteaa", mutta kello olikin Paroksella jo puoli kolme.

• samanlaisesta haaveileva

Tämä on nyt vähän henkilökohtainen kysymys: missä kaikkialla olet oikein kierrellyt? Ja yksin vai kaksin vai isolla porukalla? Onko koskaan sattunut mitään ikävää, esim. varkaus tai peräti ryöstö? Missä välissä ehdit olla töissä? Eiväthän ne rinkkareissutkaan ilmaisia ole vaikka viiden tähden hotelleista et varmaan ole kiinnostunut.

• samanlaisesta haaveileva kirjoitti:

Tämä on nyt vähän henkilökohtainen kysymys: missä kaikkialla olet oikein kierrellyt? Ja yksin vai kaksin vai isolla porukalla? Onko koskaan sattunut mitään ikävää, esim. varkaus tai peräti ryöstö? Missä välissä ehdit olla töissä? Eiväthän ne rinkkareissutkaan ilmaisia ole vaikka viiden tähden hotelleista et varmaan ole kiinnostunut.

No, kaikkeen ehtii kun tarpeeksi vanhaksi elää... Jos Kreikasta puhutaan, niin olen kolunnut noin 25 saarta, useimmat saarihyppelyillä, jotka aloitin kun lapset tulivat tarpeeksi vanhoiksi lähteäkseen enää mukaan. Lisäksi olen reissannut jonkun verran Euroopan maissa, harrastaen myös pitkiä viikonloppuja kaupunkilomilla. Aasiassa olen käynyt Intiassa ja Indonesiassa, jälkimmäisessä kaksi kuukauden reissua rinkka selässä. Reissut olen tehnyt yksin, kaksin tai pienessä ryhmässä. Ja kyllä, reissuihin olen käyttänyt säästöni ja lakisääteiset vuosilomani. Suosittelen samaa muillekin, jos ja kun siihen on mahdollisuus. Ja mitä rahoitukseen tulee, minä harrastan ns. low budget -matkailua, eli yritän mahdollisuuksien mukaan löytää itse edulliset lennot ja majoitukset vasta paikan päältä. Mitään ikävää ei reissuissa ole sattunut. Suunnitelmat joskus muuttuvat, mutta siihen täytyy varautua jo etukäteen ja mennä sitten sen mukaan. Pahemmin en ole tullut myöskään huijatuksi, enkä ole juurikaan unohdellut tavaroita perääni, vaikka yösija onkin usein vaihtunut (esim. Indonesiassa majoituimme kuukauden aikana 13 eri majapaikkaan). Viikon päästä olen (toivottavasti) Kroatiassa, ja kesäkuussa näillä näkymin Krakovassa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Keitä täällä on??

Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1084
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      814
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      264
      596
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      17
      595
    5. Ei enää kauaa rakkaani

Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      93
      535
    6. Mitä hyvää

Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      512
    8. Oletko miettinyt sitä

Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mitä sanoisit

juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      43
      476
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      437
    Aihe