Nyt se on sitten löytynyt lääke kuumiin aaltoihin ja yöhikoiluun. Kuuntelin jo pitkään itseäni ja aina alkoholin oton jälkeen kärsin suunnattomista kuumista aalloista ja hirvittävästä yöhikoilusta, joka oli jo kauan häirinnyt vakavasti yöuniani. Riitti yksikin pieni tilkkanen. Niinpä jätin alkoholin pois ja SINNE JÄIVÄT KUUMAT AALLOT JA YÖHIKOILU. Kannattaa kokeilla, minulla oli näin pienestä kiinni.
Vaihdevuosien yöhikoilu ja alkoholi
14
7262
Vastaukset
- rva nro 54
Hei, minulla myös nyt vv-iässä alkoholin nauttimisen jälkeen hikoilu ja aamuöinen valvominen lisääntynyt voimakkaasti. Tosin olen siitä kärsinyt aina, mutta nyt siis voimistuneet. Ja "lääke" on sama kuin sinulla: alkoholin käytön minimoiminen. Jo yhdestä siideristä alkaa hikoilu, alkoholittomasta ei ala! Mielestäni otit tärkeän asian esille.
- ei auta
Olen ollut yli 2 vuotta ilman alkoholi-juomia mutta siltikin hikoilen yöllä kuin "pieni-sika"! Mikähän minulle auttaisi? Tyynykin on välillä aivan "väännettävä" kuivaksi.Välillä peitto pois ja taas peitto takaisin kun tulee kylmä. Lisäksi "katson" unia niin paljon etten kerkiä nukkumaan tai ainakin aamulla on niin väsynyt olo! Ikää on 47v. Neuvoja pliis!
- Viinaton
ei auta kirjoitti:
Olen ollut yli 2 vuotta ilman alkoholi-juomia mutta siltikin hikoilen yöllä kuin "pieni-sika"! Mikähän minulle auttaisi? Tyynykin on välillä aivan "väännettävä" kuivaksi.Välillä peitto pois ja taas peitto takaisin kun tulee kylmä. Lisäksi "katson" unia niin paljon etten kerkiä nukkumaan tai ainakin aamulla on niin väsynyt olo! Ikää on 47v. Neuvoja pliis!
Sama täällä. En käytä alkoholia ja kuumat aallot vaan jatkuu lääkityksestä huolimatta. Ikää kohta 48 vuotta.
- besel
Kyllä on paskapuhetta!!
- samaa mieltä..
Itselläni ei myöskään mitään tuollaista vaikutusta. Otan kylläkin harvoin, elikkä silloin vaan kun lähdetään juhlimaan. Enkä ole huomannut mitään hikoilun lisääntymistä esim.juodessani. Oikeastaan voisin sanoa, että päin vastoin. Ikää on 54v.
- sipuli
samaa mieltä.. kirjoitti:
Itselläni ei myöskään mitään tuollaista vaikutusta. Otan kylläkin harvoin, elikkä silloin vaan kun lähdetään juhlimaan. Enkä ole huomannut mitään hikoilun lisääntymistä esim.juodessani. Oikeastaan voisin sanoa, että päin vastoin. Ikää on 54v.
Olen huomanut kanssa että enää ei alkoholi sovi yöunet menee jos juo lasilisen viiniä tai väkevenpiä ja hikoiluttaa niin vietävästi.Nyt ei kiitos alkoholille,haluan mielummin nukkua.
- Samoin täältä
Olen absolutisti, mutta kuumat aallot ja yöhikoilu ovat seuranani. Näin ollen absolutismi ei ole auttanut asiassa.
- vaikutusta
minäkin luulin, että kuumat aallot tulivat alkoholista kun viitisen vuotta sitten istuin illallisella, jossa tarjoiltiin viiniä ja yhtä äkkiä minun tuli aivan järkyttävä kuuma ja hiki valui. Kun seuraavan kerran join saunaolutta, ei tullut mitään kuumaa aaltoa. Vaihdevuosien alussa voi kahvikin aiheuttaa oikein tsunamin, mutta vaihdevuosien jatkuttua puolen kymmentä vuotta, ei mitään yhteyttä hikoiluun ja syötyyn tai juotuun voi enää huomata.
- HilmaLiisa
Kyllä mä olen huomannut, että iltasiiderin (yhden) jälkeen tuli aivan hirveä hiki päälle ja aamulla kahvi aiheuttaa saman. Ja joka yö hikoilua ja villejä unia.
Täytyy koittaa, josko nautintoaineiden rajoittaminen ja runsas liikunta hillitsisivät yöhikoilua. Olen vasta 44 v, ja nyt jo hilmat.- voi olla
Hikoilua ja tyynynkääntöä riittää joka yölle. Alkoholia otan muutaman kerran vuodessa, yleensä laivalla ja ihme ja kumma, silloin seuraava yö on hikoiluton:) Me ollaan kaikki erilaisia näköjään. Ikää on jo reilu 55v.
- jgfd
voi olla kirjoitti:
Hikoilua ja tyynynkääntöä riittää joka yölle. Alkoholia otan muutaman kerran vuodessa, yleensä laivalla ja ihme ja kumma, silloin seuraava yö on hikoiluton:) Me ollaan kaikki erilaisia näköjään. Ikää on jo reilu 55v.
Minä luin jostain että alkoholi lisää estrogeenin tuotantoa mistä voisi todellakin päätellä että paremminkin vähentää vaihdevuosioireita. Tosin tarkoitti varmaan ihan kohtuukäyttöä, esim. lasillinen tai pari viiniä päivässä. Mietinkin että keski-euroopassa naiset eivät ehkä kärsi vaihdevuosista niin paljon kuin me suomalaiset koska ruokajuomana siellä viini.
- Pim s
jgfd kirjoitti:
Minä luin jostain että alkoholi lisää estrogeenin tuotantoa mistä voisi todellakin päätellä että paremminkin vähentää vaihdevuosioireita. Tosin tarkoitti varmaan ihan kohtuukäyttöä, esim. lasillinen tai pari viiniä päivässä. Mietinkin että keski-euroopassa naiset eivät ehkä kärsi vaihdevuosista niin paljon kuin me suomalaiset koska ruokajuomana siellä viini.
Absolutisti minäkin ja kuumia aaltoja lääkityksestä huolimatta. Voihan se olla, että teillä jotka juotte viinaa niitä oli enemmän ja nyt olette normitilanteessa?
Vaihtareihin ei ole mitään poppaskonsteja olemassa.
- oiretta
minulla myös edellisenä iltana nautittu alkoholi lisää yöhikoilua,
PLUS ihan kamala polttelu virtsateissä ja emättimessä seur. aamuna.
turhat virtsanäytteet annettu pariin kertaan..- vesi on in
Syynä on kylläkin nestehukka. Itselläni on ollut kerran sama juttu. Siis tuo virtsarakon kirvely. Pitäis juoda vettä runsaasti alkoholin juomisen päätteeksi.
Ei se ihan parista sidukasta tule, mutta kunnon bileillan jälkeen..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka1073245GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad?
GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad? Tänään jännittävä finaalilähetys431187- 831162
Tämä on kyllä heittämällä erikoisin ihmissuhde mitä on koskaan ollut
Hulluinta on se että ei edes ole varsinaista suhdetta minkäänlaista, mutta tuntuu kuin olisit elämässäni mukana koko aja531102Helikopteri pörrää ja POLIISIT on eristettynä pururadan vieressä!
Suojatehtävä pitää kiireisenä. Kulut ovat kovat!351042- 49928
- 67878
Autolla puuhun
Halapahallin kohilla auto puuhun, lujaa on tultu ja ei oo pysyny hallinnassa. Taisipa olla lundin pojan auto, eipä tainn25874- 53867
Tunnustan
Vaikka peitän sen erittäin hyvin niin tunnustan että pidän sinusta erittäin paljon, mieheltä naiselle39862