Voisiko joku auttaa?! Sekarotuinen koiran pentu on nyt 9 viikkoa vanha, syö kolme kertaa päivässä kuivamuonaa 1,5dl/75g per ateria veteen liotettuna. Haluaisin antaa yrjölänpuuroa osana ruokintaa, mutta miten suhteutan sen kuivamuonaan?
yrjölänpuuro
6
513
Vastaukset
- mä olen
vaan antanut puolet puuroa ja lihaa ja puolet kuivamuonaa liotettuna, eli deseissä sama määrä sisällöstä riippumatta. Yrjölässhän saa olla varsin paljon kasvi-ja eläinrasvoja, joten kyllä siitäkin energiaa saa.Aika pian koirasta kyllä näkee, saako liikaa vai liian vähän ruokaa. On kuitenkin muistettava antaa lisäksi puolet annostuksesta esim. citro-oskaa, se sisältää aineita, joita Yrjölässä ei ole, mutta kuivamuonissa on, joten siksi vain ½.
- peliin
Puolet päivän annoksesta puuroa /lihaa/kalaa/mahaa/sisäelimiä ja puolet palikkaa. Aikuisena suhteessa puolet puuroa, puolet lihaa. Pentuna 1/3 osa lihaa, loput puuroa. Aloita vaikka antamalla ensin yksi ateria /vrk puuroa ja koiran siirtyessä kahteen ruokintakertaan toinen puuroa, toinen palikkaa. Puuron kanssa citro-oskaa n. puolet päivän suositusannoksesta. Aikuisena ei tarvitse, jos syö luita ja ruokavalio on vaihteleva ja monipuolinen. Puuroon kannataa lisätä vaihtelevasti myös vihannes/juuresosuus ja kanamuna, raejuusto ja piimä.
- Swoopeli
Minun suositeltiin antavan myös kermaviiliä esim. aamupalaraksujen mukana.
Saanko laittaa kokonaisen kermaviilin ja siihen 1,5dl raksuja sekaan turpoamaan vai onko kermaviilin taikka raksujen määrää alennettava?
Meillä on täällä 8 viikkonen sekarotuinen pentu jonka aikuispaino tulee olemaan jonkun 35 kilon haarukoissa.
Kiitos avustanne =) - terveellinen lisä.
Swoopeli kirjoitti:
Minun suositeltiin antavan myös kermaviiliä esim. aamupalaraksujen mukana.
Saanko laittaa kokonaisen kermaviilin ja siihen 1,5dl raksuja sekaan turpoamaan vai onko kermaviilin taikka raksujen määrää alennettava?
Meillä on täällä 8 viikkonen sekarotuinen pentu jonka aikuispaino tulee olemaan jonkun 35 kilon haarukoissa.
Kiitos avustanne =)Muistathan kuitenkin, että koiralle annetaan hyla-tuotteita ainoastaan, siis maitotuotteista.
Minä myös annoin ihan pienestä asti viiliä joka päivä, niin annan edelleen aikuiselle koiralle.
Totuta vähän kerrallaan viiliin, voit myös antaa raejuustoa, mutta elä koko purkkia yhtäkkiä kerralla, lisäät määrää vähitellen.
Meillä koirat syövät ykkös-viilin joka ilta.
Raejuuston lisään yrjölän sekaan, samoin raa-an lihan ja öljyä päivittäin.
Tuo kermaviili on tietysti lihottavaa, anna tavallista viiliä mieluummin. - sinä
mikähän järki on syöttää pennulle enemmän viljapitosta, kuin aikuiselle? koira se on pentukin ja saa tarvitsemansa lihasta. viljamössö ja kasvikset on vain paskantäytettä.
sinä kirjoitti:
mikähän järki on syöttää pennulle enemmän viljapitosta, kuin aikuiselle? koira se on pentukin ja saa tarvitsemansa lihasta. viljamössö ja kasvikset on vain paskantäytettä.
No ehkäpä se,että on ihmisiä,jotka ovat sitä mieltä,että vahvaproteiinipitoinen (runsas)altistaa kasvuhäiriöille ja luustovioille ;) kasvuiässä,varsinkin roduissa,joissa niihin on taipumusta.
Viljamössö ja kasvikset ei ole pelkkää täytettä,vaan koira saa niistä niitä vitaminejä,kuituja ym.mitä niissä on ;)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 373541
- 981721
- 1361605
Mira Luoti ja Julkkisselviytyjät 2017 - Ketä kuumottaa juuri nyt?
HS: Tässä ohjelmassa Mira Luoti kertoi kokeneensa seksuaalista väkivaltaa "PMMP-yhtyeen Mira Luoti kertoo Ylen uudessa461535- 911310
Törkeä eläinsuojelurikos Sonkajärvellä
Pohjois-Savossa Sonkajärvellä noin 40 kissaa ja reilut 10 koiraa on jouduttu lopettamaan kaltoinkohtelun vuoksi, kertoo301236- 571135
MESTARI SIVALTAA JÄLLEEN
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011436243.html Suomen ainoa Mestari lausuu tosiasiat Sannasta , Tuomiojasta ja hil2811129Jotkut ihmiset pelkäävät syöpää sairastavaa
On hauskaa, kun kertoo jollekin, että "minulla on syöpä". Jotkut käyttäytyvät kuin se olisi tarttuva tauti. Eivät uskall1251010Julkisuuden henkilön päiväin päätös
Sitä vaan, että kyllä nyt kaikki tietävät kuka oli Eemeli Peltola (kansanedustaja, joka päätti päivänsä eduskuntatalossa270991