Minulla on 9 litraa uutta moottoriöljyä. Se on kanisterissa jossa on traktorin kuva ja merkki VALTRA. Tiedän että ko. öljyä käytetään uusissa traktoreissa sekä moottorissa että hydrauliikassa. Käy turbomoottoreihin sillä kaikki uudet traktorithan ovat turboja. Tarkoitukseni on laittaa se veneeni moottoriin joka on ahdettu Ford-dieseli. Kysynkin jotta onko öljy mineraali- vai synteettinen öljy. Määrä riittää juuri koneeseen mutta mahdollista lisäysvaraa ei jää. Mitä öljyä voin ostaa lisäykseen. Tuo öljy myydään tietääkseni pienimmillään 20 litran pöntöissä eikä säilytyspaikkaa oikein moiselle pöntölle ole. Öljy on 10W30. Ja pöntössä lukee seuraava koodi: API CF-4 SG ACEA E2 PD2
Moottoriöljystä
7
863
Vastaukset
- suosiolla
20 l:n pönttö delvakia, joka siihen sopii hyvin ja on varaa lisätäkkin, eikä maksakkaan paljon mitään.
Tosin 15W-40 on parempaa venemoottoriin johtuen paremmasta lämmönkestosta.. CF luokan öljy on muuten huippuluokkaa!! Useimpiin korkeaviritteisiin moottoreihin edellytetään vähintäin CD-luokkaa... Ja ihan tiedoksi: C = dieselmoottori S = bensiinimoottori Ja seuraava kirjain kertoo laadun, eli mitä alempana aakkosissa, sitä korkeampi laatu (A on huonompaa kuin B, jne)..
- kyseltävää?
Kiitos tiedosta. Mites tuo että voiko tuon öljyn joukkoon lisätä jotain muuta. Vai onko lisäykseen hankittava samaa laatua se iso pönttö. Mites tuo synteettipuoli. Miltähän sivulta löytäisi tietoa öljyistä. Yritin Googletella mutta ei oikein tärpännyt.
- kyseltävää?
Löytyihän tuota muutakin tietoa helposti netistä kun levänneellä päällä etsiskeli.
- haiveli
Vanhoihin moottoreihin on turha ja "vaarallistakin" laittaa täyssynteettisiä liiaksi peseviä öljyjä. Itse olen käyttänyt teboilin ja mobilin 10-30, mutta pelkkä 30 on myös hyvä, paras kuulemma olisi 15-40.
- kyseltävää?
Näinhän se lienee. Omani on vain parituhatta tuntia ajettu ja hyvin pidetty kone. Ei siis ihan vanha lousku ainakaan omasta mielestäni. Kun ajatellaan esim. traktorin ja veneen moottorin käyttöolosuhteita niin niissä on huima ero. Traktoria huudatetaan ja revitetään pölyisissä olosuhteissa kierrosalueen laidasta laitaan ja joskus kylmänäkin. Venekone käy puhtaassa ilmassa pitkiä jaksoja yhtämittaan ja usein optimaalisella kierrosluvulla tai kevyehkösti kuormitettuna, ainakin matkaveneessä. Pakkaskäynnistyksiä ei ole ja laituriseremonioissa öljytkin ennättävät jo lämmetä. Venekone kestää siis hyvin pidettyna ikuisuuden.
- veikkoialihassan
kyseltävää? kirjoitti:
Näinhän se lienee. Omani on vain parituhatta tuntia ajettu ja hyvin pidetty kone. Ei siis ihan vanha lousku ainakaan omasta mielestäni. Kun ajatellaan esim. traktorin ja veneen moottorin käyttöolosuhteita niin niissä on huima ero. Traktoria huudatetaan ja revitetään pölyisissä olosuhteissa kierrosalueen laidasta laitaan ja joskus kylmänäkin. Venekone käy puhtaassa ilmassa pitkiä jaksoja yhtämittaan ja usein optimaalisella kierrosluvulla tai kevyehkösti kuormitettuna, ainakin matkaveneessä. Pakkaskäynnistyksiä ei ole ja laituriseremonioissa öljytkin ennättävät jo lämmetä. Venekone kestää siis hyvin pidettyna ikuisuuden.
kyllä nykyajan öljy kestää kovaa rasitusta ja veneessä niitähän ei tule kuten sanoit esm traktoreissa.kauppiaiden suosituksia ne vaan on ettei saa sekoitella toisen firman aineita keskenään.Autoilla oli öljynv.väli ennen 10000km nyt ajellaan jo 25000km takuuseen.ajat ja aineet muuttuvat.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 905137
- 534046
- 252149
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s271807Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161785- 151424
Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹271207Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗201026T, miten mun pitäis toimia
Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest43981- 21970