Kastelu

orkideaneitsyt

Hei! niin kuinka sen kastelun kanssa? lähinnä siitä upotuksesta, siis saako ruukun upottaa niin syvälle että se on aivan upoksissa (siis ilmajuurineen kaikkinee)? vai vainko puoleen väliin ruukkua? entäs lannoitus? Olen aivan kauhuissani, sain orkidean äidiltäni. Nyt yritän olla hoitamatta sitä hengiltä :)

5

1680

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • miukum@uku

Laita se orkideasi syvään kulhoon,ja kaada sinne kulhoon huoneenlämpöistä vettä niin paljon,että vesi ulottuu melkein orkidearuukun yläreunaan asti.On tarkoitus,että orkidean kasvualusta kastuu kokonaan,ylös asti, eikä vaan alaosasta. Jotkut suosittelee liottamaan orkideaa puolesta tunnista jopa tuntiin,mutta minä en ole liottanut omia orkideoitani kuin muutaman minuutin. Olen lannoittanut orkideoitani ihan tavallisilla kukkalannoitteilla,Kekkilällä tai Substralilla,mutta paljon laimeammin kuin muita kasvejani.Orkideat ei siedä voimakasta lannoitusta.Esim.jos lannoitepurkin ohjeessa käsketään laittaa korkillinen lannoitetta litraan vettä,niin minä olen laittanut korkillisen kolmeen litraan vettä,ja sillä lannoittanut pari kertaa kuukaudessa. Talvella en lannoita. Kastelen orkideoita kerran viikossa kasvuaikana,ja talvella parin viikon välein.

• orkideaneitsyt

Kiitos vastauksesta! Nyt yritän vain pitää orkideani hengissä :)

• tk

kiitos hyvistä neuvoista

• Neljän omistaja

Sadevesi olisi parasta...ja sitähän ainakin tänään on taivaalta tullut. Ja itse olen upottanut ruukun isompaan vesiastiaan reunaansa myöten, mutta en ole päästänyt vettä ruukun sisälle. Kyllähän se tarvittava vesi nousee sieltä alhaalta päinkin..ja joskus orkidea on ollut vesiastiassa vähän pitempäänkin, kun olen sen unohtanut...but no problems! Orkidealannoitusta olen kyllä käyttänyt!

• hämähäkkimies

Uitan Kymbideitäni ämpärissä pari minuuttia viikossa - veteen olen lisännyt vähäsen orkidealannotetta ja hieman kanankakkaa.
      Talvella harvemmin ja pelkässä vedessä.

lisää keskustelua [email protected]

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 499
      7404
    2. Mitä sanoisit kolmella sanalla

kaivatullesi ja tunteidesi kohteelle? 🙎💝💝
      Ikävä
      227
      2588
    3. Kun katsoin häntä

Niin ajattelin että hän on niin rakas ❤️
      Ikävä
      26
      2561
    4. Miksi Pekkaa ei hyväksytä maailmalla julkisiin virkoihin?

On mennyt jo monta hommaa ohitse.
      80 plus
      159
      1879
    5. Haluisin niin

Selvittää sun kanssa asiat. Kumpa uskaltaisin. Haluatko sinä?
      Ikävä
      114
      1748
    6. 24h Kirppis

Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?
      Jämsä
      3
      1469
    7. Kansallismieliset järjestöt muistelivat Tammisunnuntaita eri puolilla maata

Ugissa muisteltu kunnolla. 🔥 https://www.kansalainen.fi/kansallismieliset-jarjestot-muistelivat-tammisunnuntaita-eri-p
      Uusikaupunki
      0
      1357
    8. Nyt mielipiteitä kehiin?

Niin ,onko arvon kuhmolaiset teidän mielestänne kaupungin hommissa turhia työpaikkoja/työntekijöitä? Mielipiteitä tu
      Kuhmo
      62
      1148
    9. IS: Paljastus - Tästä syystä Marika jätti Diilin kesken -Tilittää: "Jäi vähän karvas maku, koska..."

Diilissä lähti yllättäen yksi kisaaja. Voi harmi, leikki loppui liian varhain… Diilissä Jaajo Linnonmaa etsii vetäjää Ka
      Tv-sarjat
      4
      1145
    10. Minkälainen koti

kaivatullasi on?
      Ikävä
      74
      1143
    Aihe