Hei! niin kuinka sen kastelun kanssa? lähinnä siitä upotuksesta, siis saako ruukun upottaa niin syvälle että se on aivan upoksissa (siis ilmajuurineen kaikkinee)? vai vainko puoleen väliin ruukkua? entäs lannoitus? Olen aivan kauhuissani, sain orkidean äidiltäni. Nyt yritän olla hoitamatta sitä hengiltä :)
Kastelu
5
1680
Vastaukset
- miukum@uku
Laita se orkideasi syvään kulhoon,ja kaada sinne kulhoon huoneenlämpöistä vettä niin paljon,että vesi ulottuu melkein orkidearuukun yläreunaan asti.On tarkoitus,että orkidean kasvualusta kastuu kokonaan,ylös asti, eikä vaan alaosasta. Jotkut suosittelee liottamaan orkideaa puolesta tunnista jopa tuntiin,mutta minä en ole liottanut omia orkideoitani kuin muutaman minuutin. Olen lannoittanut orkideoitani ihan tavallisilla kukkalannoitteilla,Kekkilällä tai Substralilla,mutta paljon laimeammin kuin muita kasvejani.Orkideat ei siedä voimakasta lannoitusta.Esim.jos lannoitepurkin ohjeessa käsketään laittaa korkillinen lannoitetta litraan vettä,niin minä olen laittanut korkillisen kolmeen litraan vettä,ja sillä lannoittanut pari kertaa kuukaudessa. Talvella en lannoita. Kastelen orkideoita kerran viikossa kasvuaikana,ja talvella parin viikon välein.
- orkideaneitsyt
Kiitos vastauksesta! Nyt yritän vain pitää orkideani hengissä :)
- tk
kiitos hyvistä neuvoista
- Neljän omistaja
Sadevesi olisi parasta...ja sitähän ainakin tänään on taivaalta tullut. Ja itse olen upottanut ruukun isompaan vesiastiaan reunaansa myöten, mutta en ole päästänyt vettä ruukun sisälle. Kyllähän se tarvittava vesi nousee sieltä alhaalta päinkin..ja joskus orkidea on ollut vesiastiassa vähän pitempäänkin, kun olen sen unohtanut...but no problems! Orkidealannoitusta olen kyllä käyttänyt!
- hämähäkkimies
Uitan Kymbideitäni ämpärissä pari minuuttia viikossa - veteen olen lisännyt vähäsen orkidealannotetta ja hieman kanankakkaa.
Talvella harvemmin ja pelkässä vedessä.
lisää keskustelua [email protected]
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400004997404- 2272588
- 262561
- 1591879
- 1141748
24h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?31469Kansallismieliset järjestöt muistelivat Tammisunnuntaita eri puolilla maata
Ugissa muisteltu kunnolla. 🔥 https://www.kansalainen.fi/kansallismieliset-jarjestot-muistelivat-tammisunnuntaita-eri-p01357Nyt mielipiteitä kehiin?
Niin ,onko arvon kuhmolaiset teidän mielestänne kaupungin hommissa turhia työpaikkoja/työntekijöitä? Mielipiteitä tu621148IS: Paljastus - Tästä syystä Marika jätti Diilin kesken -Tilittää: "Jäi vähän karvas maku, koska..."
Diilissä lähti yllättäen yksi kisaaja. Voi harmi, leikki loppui liian varhain… Diilissä Jaajo Linnonmaa etsii vetäjää Ka41145- 741143