Elikkäs ongelma on semmonen että joen rannassa on korkea heinikko ja sieltä nousee pihalle ja talon seinille ihan tolkuttomasti hämähäkkejä. Ne ovat suhteellisen isoja ja liikkuvat välissä hyppimällä. Niitä on talon kivijalka mustana ja nyt niitä on ollut sisälläkin. Oliskohan mitään myrkkyä mitä vois laittaa seinien laidoille niiden hävittämiseksi? Kokeilimme kaupasta ostettua sprayta mutta se tappoi vain sen hämpyn mihin suihkeen suuntasi.
Hämähäkki ongelma
8
2831
Vastaukset
- pitäisi poistaa
jos teillä on oikeus siihen jokeen, ja varmuudeksi vielä hoitaa Raidilla loput, vaikka Raid tuskin on avaintekijä, tuskin vaikuttaa mitään. Tulos ei varmaan näinkään ole kestävä, heinät kasvavat taas, jos ei ruoppaa kilometrin verran joenrantaa ja hommaa 10 autokuormallista hiekkaa/soraa pohjalle. Kunnalta pitää todennäköisesti saada lupa tehdä yhtään mitään, heinikkoa voinee niittää, jos tonttinne ulottuu rantaan. Raid kyllä tappaa hämähäkit kivijalasta, mutta mikä tuo niitä lisää ja lisää sinne ? Siinä avainkysymys. Raidia pitää suihkuittaa lattian- ja katonrakoihin, joka paikkaan, huone täyteen ja poistua nopeasti huoneesta muutamaksi tunniksi. Se ei ole ihmisen hengityselimille terveellistä.
- Apuva??
Kulotettiin eilen ranta ja nyt odotetaan seuraavia lämpimiä ilmoja ja katotaan katosko hämpyt. Aamulla niitä löyty makkarista ja vessasta.
- hämähäkkien kanssa
Itse en kyllä lähtisi lainkaan myrkytyslinjalle. Myrkky tappaa kaiken eläväisen, ei pelkästään hämähäkkejä. Anna hämisten olla, kivoja elukoita ovat nekin! Heinikon niittäminen saattaisi vähän siirtää niitä kauemmaksi, jos kerta erityisesti viihtyvät pitkässä(?) heinikossa.
- hölöpölönjuttu
Ei Suomessa saisi muuten Raidia myydäkään !
- IIIIIK !
Harmittomia ehkä, mutta ei mitenkään kauhean kivoja lemmikkejä varsinkaan jos niitä hiippailee huoneissakin ja puutarha täynnä.
- Hassu ihminen
IIIIIK ! kirjoitti:
Harmittomia ehkä, mutta ei mitenkään kauhean kivoja lemmikkejä varsinkaan jos niitä hiippailee huoneissakin ja puutarha täynnä.
Älä ihmeessä tuhoa myrkyillä suloista hämähäkkiä. Miksi ajattelette noin negatiivisesti. se on eläin joka pyydystää kärpäsiä. Kun laitat myrkkyä, tuhoutuu paljon pieneliöstöä ja vahinko kaatuu sinun niskaasi. Esim. kaikki seitsenpistepirkot kuolevat ja kirvat valtaavat pihasi jne.Linnutkin kuolevat kun syövät myrkytetyn eläimen. Monimutkainen juttu. Googlaa hämähäkki, saat uutta kivaa tietoa ja asenteesi voi muuttua. Hämähäkin tappaminen tuo seitsemän vuoden onnettomuuden.
- Hämpyn istuttaja
Hassu ihminen kirjoitti:
Älä ihmeessä tuhoa myrkyillä suloista hämähäkkiä. Miksi ajattelette noin negatiivisesti. se on eläin joka pyydystää kärpäsiä. Kun laitat myrkkyä, tuhoutuu paljon pieneliöstöä ja vahinko kaatuu sinun niskaasi. Esim. kaikki seitsenpistepirkot kuolevat ja kirvat valtaavat pihasi jne.Linnutkin kuolevat kun syövät myrkytetyn eläimen. Monimutkainen juttu. Googlaa hämähäkki, saat uutta kivaa tietoa ja asenteesi voi muuttua. Hämähäkin tappaminen tuo seitsemän vuoden onnettomuuden.
Kamalaa lukea tekstiäsi. Ei ihme, että luonto menee sekaisin kun ihmiset myrkyttävät luonnon biologiset torjujat. Hämpyt syövät ja tuhoavat monenlaista puutarhan ötökkää jopa kärpäsiä ja kirvojakin. Itse päin vastoin olen etsinyt ja istuttanut kasvihuoneeseeni hämähäkkejä. Kyllä tuli hyvä sato viime vuonna ilman minkäänlaista myrkkyä.. Älä kiltti tuhoa hyötyelikkoa. Ne eivät pure ihmistä. Sairauttasi kutsutaan lääketieteessä araknofobiaksi ja siihen voi saada lääkitystä.
- Pelästynyt
Itse pelkäänkin jo hämähäkkejä, ne ovat niin vikkeliä ja jotenkin vain kauheita. Mutta itse etsisin myös myrkkyä, jota ihminen tuskin edes haistaisi ilmassa, mutta hämähäkit kuolisivat sen sileän tien. Ruiskuttaisin sitä nurkkiin ja ehkä oven suullekin niiden sisällepääsyä vaikeuttamaan. Kärpäset eivät ole ongelma, hämähäkit ovat.
Sinulle neuvoksi: Aja se heinikko jos voit ja ripottele suolaa tai jotain ettei enään kasva.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes1165383Yleltä tyrmäävä uutinen
Ylen uutisen mukaan Raamattu on keksitty n. 2600. Putoaako kristinuskolta pohja kokonaan alta pois? https://yle.fi/a/744361691- 2001203
Pakko kertoa mies
Äitini tietää, että olen ihastunut sinuun. 😳 halusin että hän näkisi sinun kuvan ja pyysin googlaamaan sinua. Kommentti1111163Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.
Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk201139Sinä vain tulit elämääni
Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna861053Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?
Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.47951- 64941
- 64896
Onko se niin
Että meillä molemmilla on niin isot egot ettei voi alentua myöntämään kuin tykkää toisesta64846