Hämähäkki ongelma

Joenranta tontti

Elikkäs ongelma on semmonen että joen rannassa on korkea heinikko ja sieltä nousee pihalle ja talon seinille ihan tolkuttomasti hämähäkkejä. Ne ovat suhteellisen isoja ja liikkuvat välissä hyppimällä. Niitä on talon kivijalka mustana ja nyt niitä on ollut sisälläkin. Oliskohan mitään myrkkyä mitä vois laittaa seinien laidoille niiden hävittämiseksi? Kokeilimme kaupasta ostettua sprayta mutta se tappoi vain sen hämpyn mihin suihkeen suuntasi.

8

3147

Vastaukset 8

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pitäisi poistaa

jos teillä on oikeus siihen jokeen, ja varmuudeksi vielä hoitaa Raidilla loput, vaikka Raid tuskin on avaintekijä, tuskin vaikuttaa mitään. Tulos ei varmaan näinkään ole kestävä, heinät kasvavat taas, jos ei ruoppaa kilometrin verran joenrantaa ja hommaa 10 autokuormallista hiekkaa/soraa pohjalle. Kunnalta pitää todennäköisesti saada lupa tehdä yhtään mitään, heinikkoa voinee niittää, jos tonttinne ulottuu rantaan. Raid kyllä tappaa hämähäkit kivijalasta, mutta mikä tuo niitä lisää ja lisää sinne ? Siinä avainkysymys. Raidia pitää suihkuittaa lattian- ja katonrakoihin, joka paikkaan, huone täyteen ja poistua nopeasti huoneesta muutamaksi tunniksi. Se ei ole ihmisen hengityselimille terveellistä.

• Apuva??

Kulotettiin eilen ranta ja nyt odotetaan seuraavia lämpimiä ilmoja ja katotaan katosko hämpyt. Aamulla niitä löyty makkarista ja vessasta.

• hämähäkkien kanssa

Itse en kyllä lähtisi lainkaan myrkytyslinjalle. Myrkky tappaa kaiken eläväisen, ei pelkästään hämähäkkejä. Anna hämisten olla, kivoja elukoita ovat nekin! Heinikon niittäminen saattaisi vähän siirtää niitä kauemmaksi, jos kerta erityisesti viihtyvät pitkässä(?) heinikossa.

• hölöpölönjuttu

Ei Suomessa saisi muuten Raidia myydäkään !

• IIIIIK !

Harmittomia ehkä, mutta ei mitenkään kauhean kivoja lemmikkejä varsinkaan jos niitä hiippailee huoneissakin ja puutarha täynnä.

• Hassu ihminen
        IIIIIK ! kirjoitti:

Harmittomia ehkä, mutta ei mitenkään kauhean kivoja lemmikkejä varsinkaan jos niitä hiippailee huoneissakin ja puutarha täynnä.

Älä ihmeessä tuhoa myrkyillä suloista hämähäkkiä. Miksi ajattelette noin negatiivisesti. se on eläin joka pyydystää kärpäsiä. Kun laitat myrkkyä, tuhoutuu paljon pieneliöstöä ja vahinko kaatuu sinun niskaasi. Esim. kaikki seitsenpistepirkot kuolevat ja kirvat valtaavat pihasi jne.Linnutkin kuolevat kun syövät myrkytetyn eläimen. Monimutkainen juttu. Googlaa hämähäkki, saat uutta kivaa tietoa ja asenteesi voi muuttua. Hämähäkin tappaminen tuo seitsemän vuoden onnettomuuden.

• Hämpyn istuttaja
        Hassu ihminen kirjoitti:

Älä ihmeessä tuhoa myrkyillä suloista hämähäkkiä. Miksi ajattelette noin negatiivisesti. se on eläin joka pyydystää kärpäsiä. Kun laitat myrkkyä, tuhoutuu paljon pieneliöstöä ja vahinko kaatuu sinun niskaasi. Esim. kaikki seitsenpistepirkot kuolevat ja kirvat valtaavat pihasi jne.Linnutkin kuolevat kun syövät myrkytetyn eläimen. Monimutkainen juttu. Googlaa hämähäkki, saat uutta kivaa tietoa ja asenteesi voi muuttua. Hämähäkin tappaminen tuo seitsemän vuoden onnettomuuden.

Kamalaa lukea tekstiäsi. Ei ihme, että luonto menee sekaisin kun ihmiset myrkyttävät luonnon biologiset torjujat. Hämpyt syövät ja tuhoavat monenlaista puutarhan ötökkää jopa kärpäsiä ja kirvojakin. Itse päin vastoin olen etsinyt ja istuttanut kasvihuoneeseeni hämähäkkejä. Kyllä tuli hyvä sato viime vuonna ilman minkäänlaista myrkkyä.. Älä kiltti tuhoa hyötyelikkoa. Ne eivät pure ihmistä. Sairauttasi kutsutaan lääketieteessä araknofobiaksi ja siihen voi saada lääkitystä.

• Pelästynyt

Itse pelkäänkin jo hämähäkkejä, ne ovat niin vikkeliä ja jotenkin vain kauheita. Mutta itse etsisin myös myrkkyä, jota ihminen tuskin edes haistaisi ilmassa, mutta hämähäkit kuolisivat sen sileän tien. Ruiskuttaisin sitä nurkkiin ja ehkä oven suullekin niiden sisällepääsyä vaikeuttamaan. Kärpäset eivät ole ongelma, hämähäkit ovat.
      Sinulle neuvoksi: Aja se heinikko jos voit ja ripottele suolaa tai jotain ettei enään kasva.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi naiset haluavat itseään vanhemman kumppanin? Vai haluavatko?

Tuolla toisessa ketjussa tuli esille tämä kysymys ja se on mielestäni hyvä kysymys. Kiitos scrg:lle tämän kysymyksen esi
      Sinkut
      351
      1011
    2. Väleistä

Minkälaiset välit sinulla on kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      69
      711
    3. Missä vaiheessa

Unohdit minut? Onko sinulla oikeasti mies jota rakastat? Tiedän että möhlin ja odotin liikaa. Ei tarvitse vastata jos et
      Ikävä
      34
      607
    4. Jännitän sua!

En tiedä miksi! 🤭
      Ikävä
      39
      547
    5. Miksi meidän yhteys vain

Säilyy? Säilyy ja säilyy? Joku syyhän siihen on?:))
      Ikävä
      63
      513
    6. Ajatteletko usein vielä

Meitä?
      Ikävä
      39
      512
    7. SDP: tiukkaa maahanmuuttopolitiikkaa ilman rasismia

Analyysin mukaan demareiden uuden maahanmuuttolinjan suurin ero konservatiivioikeiston vastaavaan on rasismin puute. ht
      Maailman menoa
      315
      478
    8. kasariperjantai 2026

Ajatuksia vuoden 2026 kasariperjantaista...ainakin porukkaa oli mun mielestä liikkeellä tosi paljon ja fiilinki noin yle
      Iisalmi
      22
      449
    9. Kun tulet mun luo

Mies, niin tuotko suklaata tullessasi? ;)
      Ikävä
      74
      448
    10. Mulla on ikävä sua

Pakko se on myöntää, mulla on ikävä sua 🥺💔.. En kyllä haluaisi sitä myöntää kun tämä tilanne on niin hankala. Oon yri
      Ikävä
      19
      411
    Aihe