Hämähäkki ongelma

Joenranta tontti

Elikkäs ongelma on semmonen että joen rannassa on korkea heinikko ja sieltä nousee pihalle ja talon seinille ihan tolkuttomasti hämähäkkejä. Ne ovat suhteellisen isoja ja liikkuvat välissä hyppimällä. Niitä on talon kivijalka mustana ja nyt niitä on ollut sisälläkin. Oliskohan mitään myrkkyä mitä vois laittaa seinien laidoille niiden hävittämiseksi? Kokeilimme kaupasta ostettua sprayta mutta se tappoi vain sen hämpyn mihin suihkeen suuntasi.

8

2422

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pitäisi poistaa

      jos teillä on oikeus siihen jokeen, ja varmuudeksi vielä hoitaa Raidilla loput, vaikka Raid tuskin on avaintekijä, tuskin vaikuttaa mitään. Tulos ei varmaan näinkään ole kestävä, heinät kasvavat taas, jos ei ruoppaa kilometrin verran joenrantaa ja hommaa 10 autokuormallista hiekkaa/soraa pohjalle. Kunnalta pitää todennäköisesti saada lupa tehdä yhtään mitään, heinikkoa voinee niittää, jos tonttinne ulottuu rantaan. Raid kyllä tappaa hämähäkit kivijalasta, mutta mikä tuo niitä lisää ja lisää sinne ? Siinä avainkysymys. Raidia pitää suihkuittaa lattian- ja katonrakoihin, joka paikkaan, huone täyteen ja poistua nopeasti huoneesta muutamaksi tunniksi. Se ei ole ihmisen hengityselimille terveellistä.

      • Apuva??

        Kulotettiin eilen ranta ja nyt odotetaan seuraavia lämpimiä ilmoja ja katotaan katosko hämpyt. Aamulla niitä löyty makkarista ja vessasta.


    • hämähäkkien kanssa

      Itse en kyllä lähtisi lainkaan myrkytyslinjalle. Myrkky tappaa kaiken eläväisen, ei pelkästään hämähäkkejä. Anna hämisten olla, kivoja elukoita ovat nekin! Heinikon niittäminen saattaisi vähän siirtää niitä kauemmaksi, jos kerta erityisesti viihtyvät pitkässä(?) heinikossa.

      • hölöpölönjuttu

        Ei Suomessa saisi muuten Raidia myydäkään !


      • IIIIIK !

        Harmittomia ehkä, mutta ei mitenkään kauhean kivoja lemmikkejä varsinkaan jos niitä hiippailee huoneissakin ja puutarha täynnä.


      • Hassu ihminen
        IIIIIK ! kirjoitti:

        Harmittomia ehkä, mutta ei mitenkään kauhean kivoja lemmikkejä varsinkaan jos niitä hiippailee huoneissakin ja puutarha täynnä.

        Älä ihmeessä tuhoa myrkyillä suloista hämähäkkiä. Miksi ajattelette noin negatiivisesti. se on eläin joka pyydystää kärpäsiä. Kun laitat myrkkyä, tuhoutuu paljon pieneliöstöä ja vahinko kaatuu sinun niskaasi. Esim. kaikki seitsenpistepirkot kuolevat ja kirvat valtaavat pihasi jne.Linnutkin kuolevat kun syövät myrkytetyn eläimen. Monimutkainen juttu. Googlaa hämähäkki, saat uutta kivaa tietoa ja asenteesi voi muuttua. Hämähäkin tappaminen tuo seitsemän vuoden onnettomuuden.


      • Hämpyn istuttaja
        Hassu ihminen kirjoitti:

        Älä ihmeessä tuhoa myrkyillä suloista hämähäkkiä. Miksi ajattelette noin negatiivisesti. se on eläin joka pyydystää kärpäsiä. Kun laitat myrkkyä, tuhoutuu paljon pieneliöstöä ja vahinko kaatuu sinun niskaasi. Esim. kaikki seitsenpistepirkot kuolevat ja kirvat valtaavat pihasi jne.Linnutkin kuolevat kun syövät myrkytetyn eläimen. Monimutkainen juttu. Googlaa hämähäkki, saat uutta kivaa tietoa ja asenteesi voi muuttua. Hämähäkin tappaminen tuo seitsemän vuoden onnettomuuden.

        Kamalaa lukea tekstiäsi. Ei ihme, että luonto menee sekaisin kun ihmiset myrkyttävät luonnon biologiset torjujat. Hämpyt syövät ja tuhoavat monenlaista puutarhan ötökkää jopa kärpäsiä ja kirvojakin. Itse päin vastoin olen etsinyt ja istuttanut kasvihuoneeseeni hämähäkkejä. Kyllä tuli hyvä sato viime vuonna ilman minkäänlaista myrkkyä.. Älä kiltti tuhoa hyötyelikkoa. Ne eivät pure ihmistä. Sairauttasi kutsutaan lääketieteessä araknofobiaksi ja siihen voi saada lääkitystä.


    • Pelästynyt

      Itse pelkäänkin jo hämähäkkejä, ne ovat niin vikkeliä ja jotenkin vain kauheita. Mutta itse etsisin myös myrkkyä, jota ihminen tuskin edes haistaisi ilmassa, mutta hämähäkit kuolisivat sen sileän tien. Ruiskuttaisin sitä nurkkiin ja ehkä oven suullekin niiden sisällepääsyä vaikeuttamaan. Kärpäset eivät ole ongelma, hämähäkit ovat.
      Sinulle neuvoksi: Aja se heinikko jos voit ja ripottele suolaa tai jotain ettei enään kasva.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      310
      3473
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1659
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1490
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      53
      1389
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1280
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1240
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      46
      1183
    8. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1180
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1137
    10. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      175
      1110
    Aihe