Tarvitaanko adapteri Taorminan

tai yleensä Sisiliassa

hotelleissa?

10

3896

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • että ei tarvita...

      ...kuten ei muuallakaan Italiassa, mutta onpa taas mielenkiintoista nähdä minkälaisia hengentuotteita tämä aihe tällä kertaa saa aikaan :-)))

      • Voipi olla niinkin tai sitt...

        Kyllä AM:lla lukee selkeästi, adapteria tarvitaan, saa joko hotellin respasta tai ostaa. Bisnestä tämäkin kai? Olimme Gardalla, ilman adapteria toimi vain kylpyhuoneen pistoke. Kirjoitelkaa....


      • Italian matkaa takana...
        Voipi olla niinkin tai sitt... kirjoitti:

        Kyllä AM:lla lukee selkeästi, adapteria tarvitaan, saa joko hotellin respasta tai ostaa. Bisnestä tämäkin kai? Olimme Gardalla, ilman adapteria toimi vain kylpyhuoneen pistoke. Kirjoitelkaa....

        ...lähes koko mantereen alueella sekä Sardiniassa ja Sisiliassa, eikä vielä tähän mennessä ole tullut sellaista paikkaa vastaan jossa ei normaali pistoke olisi toiminut. Puhelin, läppäri, kamera, hiustenkuivain, silitysrauta ym. kaikki ovat toimineet erinomaisesti ilman adapteria. Mutta kukin olkoon uskossaan autuas ja kantakoon mukanaan roinaa ihan niin paljon kuin ikinä haluaa. Minä en tarpeetonta rojua viitsi rahdata saati ostaa/vuokrata. En tosin myöskään majoitu AM:n hotelleissa, voihan toki olla että ovat keksineet kivan kikan kyykyttää tyhmää suomituristia... :-)))


      • Naxos-fani-sempre
        Italian matkaa takana... kirjoitti:

        ...lähes koko mantereen alueella sekä Sardiniassa ja Sisiliassa, eikä vielä tähän mennessä ole tullut sellaista paikkaa vastaan jossa ei normaali pistoke olisi toiminut. Puhelin, läppäri, kamera, hiustenkuivain, silitysrauta ym. kaikki ovat toimineet erinomaisesti ilman adapteria. Mutta kukin olkoon uskossaan autuas ja kantakoon mukanaan roinaa ihan niin paljon kuin ikinä haluaa. Minä en tarpeetonta rojua viitsi rahdata saati ostaa/vuokrata. En tosin myöskään majoitu AM:n hotelleissa, voihan toki olla että ovat keksineet kivan kikan kyykyttää tyhmää suomituristia... :-)))

        ... hotelleissa sitten. Kaikki eivät majoitu 4-5 tähden hotelleihin. Ja, jotkut "joutuvat" majoittumaan niihin AMn hotelleihinkin. Niissä ei tosiaan aina käy johdot rasioihin. Ja tämä on tosi. Jopa samassa hotellissa toisessa huoneessa käy ja toisessa ei. T. Naxos- fani sempre


      • kokkaava akka
        Italian matkaa takana... kirjoitti:

        ...lähes koko mantereen alueella sekä Sardiniassa ja Sisiliassa, eikä vielä tähän mennessä ole tullut sellaista paikkaa vastaan jossa ei normaali pistoke olisi toiminut. Puhelin, läppäri, kamera, hiustenkuivain, silitysrauta ym. kaikki ovat toimineet erinomaisesti ilman adapteria. Mutta kukin olkoon uskossaan autuas ja kantakoon mukanaan roinaa ihan niin paljon kuin ikinä haluaa. Minä en tarpeetonta rojua viitsi rahdata saati ostaa/vuokrata. En tosin myöskään majoitu AM:n hotelleissa, voihan toki olla että ovat keksineet kivan kikan kyykyttää tyhmää suomituristia... :-)))

        Minä en ole vielä nähnyt Italiassa samanmallisia pistorasioita kuin meillä. Missä sinä olet niitä nähnyt? Viimekesäisessäkin loma-asunnossa oli saksalainen kahvinkeitin ja valmmiiksi pistokkeeseen kiinnitetty adapteri. Matkanvarren 4 tähden hotellissakin oli aivan italialaiset rasiat. Näihin rasioihin ei mene maadoitettuun rasiaan tarkoitetut pistokkeet kuten silitysrauta tai vedenkeitin. Siis kysyisin: Missä niitä pistorasioita on käytössä? Oletko todellakin nähnyt niitä jossain? Minä en ole onnistunut niitä näkemään vielä missään.


    • adapteriasia

      Huomasin AM:n esitteestä, adapteria tarvitaan.

      • niinhän se on...

        ...että Aurinkomatkojen esite = Raamattu. Kannattaa varmaan matkustaa ihan itse pari kertaa (ja kannattaisi varmasti myös AM:n esitteen tekijöiden) Italiaan, niin saattaisi olla asioista oikeaakin tietoa tarjolla. Hyviä matkoja.


    • Naxos-fani-sempre

      Yritetäänpäs uudelleen sitte. Nyt on kyllä niin, että saattaa riippua ihan hotellista, tarvitaanko adapteria vai ei. Jopa samassa hotellissa saattaa toisessa huoneessa tarvita ja toisessa ei. Jos on oma, ota varulta mukaan. Jos ei niitä voi kyllä sitten ostaa esim, markkinoilta tai lainata respasta. T. Naxos- fani sempre

      • marella1989

        adapteri? itsekin tarvitsisin Sardiniaan adapterin mukaan! lähtö jo ensi viikolla, nettikaupoista ei ehdi enää.. harmi vaan että missään kaupoissa ei ole tai ei ole tiedetty onko sellaista joka käy pelkästään Italiaan, pitäisi ostaa joka maahan käyvä iso kallis möhkäle... Sisiliassa sant antoniossa ollessani olisi tarvinnut adapterin, kyllä se kolmipistokkaaseen meni mutta puhelin ei lataantunut ollenkaan että se siitä, no ei ihme kyllä lataus loppunut mutta enpä tällaisesta aiemmin tiennyt. Sitten toisen kerran olin eri huoneessa antoniossa ja siellä oli kaksipistokkainen ja toimi että näin se saattaa vaihdella. Turha jättää asiaa sikseen ja kysyä respasta, ainakin minä olen ollut vain sellaisissa hotelleissa joiden respasta ei olisi saanut adapteria, joten pitänee täältä semmoinen etsiä. Paikalliset itse eivät tarvitse adapteria niin eivät myöskään niistä välttämättä tiedä.


      • kokkaava akka
        marella1989 kirjoitti:

        adapteri? itsekin tarvitsisin Sardiniaan adapterin mukaan! lähtö jo ensi viikolla, nettikaupoista ei ehdi enää.. harmi vaan että missään kaupoissa ei ole tai ei ole tiedetty onko sellaista joka käy pelkästään Italiaan, pitäisi ostaa joka maahan käyvä iso kallis möhkäle... Sisiliassa sant antoniossa ollessani olisi tarvinnut adapterin, kyllä se kolmipistokkaaseen meni mutta puhelin ei lataantunut ollenkaan että se siitä, no ei ihme kyllä lataus loppunut mutta enpä tällaisesta aiemmin tiennyt. Sitten toisen kerran olin eri huoneessa antoniossa ja siellä oli kaksipistokkainen ja toimi että näin se saattaa vaihdella. Turha jättää asiaa sikseen ja kysyä respasta, ainakin minä olen ollut vain sellaisissa hotelleissa joiden respasta ei olisi saanut adapteria, joten pitänee täältä semmoinen etsiä. Paikalliset itse eivät tarvitse adapteria niin eivät myöskään niistä välttämättä tiedä.

        Italiassa on kahden tyyppisiä pistorasioita joista toisessa on 10A ja toisessa 16A sulakkeet. Pienemmän sulakkeen rasioihin käyvät kapeat ja ohutpiikkiset pistokkeet - siis sellaiset kuin kännyköiden latureiden pistokkkeet ovat. Jos sinulla ei ole muunlaisilla pistokkeilla varustettuja laitteita mukana, niin et tarvitse väliin adapteria. Pistorasioiden reikien etäisyyden ero on hieman eri kuin meidän pistorasioissa, mutta useimmat maadottamattomat pistokkeet käyvät italialaiseen rasiaan. Maadotetut pistokkeet eivät mene kumpaankaan rasiaan, vaan niille on oltava adapteri. Italiassa on rautakaupoissa, kodinkoneliikkeissä, marketeissa jne yleisesti myynnissä adaptereita (molemmille rasiatyypille omaansa). Kumpikin adapteri maksaa noin kaksi euroa. Adaptereiden kanssa italialaiset itsekkin käyttävät monia sähkölaitteita, sillä siellä on myynnissä sekä italialaiselle pistorasialle että meidän pistorasioille tarkoitettuja sähkölaitteita. Joka kaupassa ymmärretään sana adapter, jos et löydä sitä hyllystä! Hyvää lomaa!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8416
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2565
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      122
      2277
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1946
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1684
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1499
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1399
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1282
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe