Onko käyttökokemuksia Olympus Stylus Tough 6000- kamerasta? http://www.olympus.fi/consumer/29_digital_camera_mju_tough-6000_20603.htm Kamera kulkisi mukana maastopyöräily- ja kalareissuilla auringonpaisteesta vesisateeseen ja pitäisi saada edes jotain paikkoja ja tilanteita tallennettua. Arvosteluja olen koittanut lukea, mutta ei niistä oikein pääse käsitykseen kameran toiminnasta todellisessa ympäristössä. Kuvanlaatu ei varmaan päätä huimaa, mutta kuinka tuon videopuolen kanssa on? Muistikortti pitäisi olla myös todella iso, mikä on akkukesto? Ei kiinnosta vaihtaa korttia/akkua merivesiympäristössä. Omistaako kukaan ja onko käyttänyt sitä extremeympäristössä? (Olympus Stylus Tough 8000:ssa on "liikaa" megapikseleitä, muutenkin on kohinaa varmasti riittävästi) Vaihtoehto Olympukselle olisi Panasonic Lumix DMC-FT1. http://www.panasonic.fi/html/fi_FI/Uutiset/Tuoteuutiset/Pressrelease DMC-FT1/2040828/index.html
Olympus Stylus Tough 6000
3
1449
Vastaukset
- Tyttynen
Itsellä on ollut kyseinen kamera vähän alle puoli vuotta ja hyvin on toiminut! Välillä kasvojentunnistustoiminto tökkii ja kuvan näpsääminen kestää... Kuvanlaatu ei varmasti ole parasta laatua, mutta ihan normaalikäyttöön tarpeeksi! Vesitoimintoa en ole itse päässyt ollenkaan koittamaan ja koska suomenkielisiä ohjeita ei tullut kamerapaketin mukana, yritän urkkia Internetistä muiden kokemuksia sen käytöstä... Kuitenkin aina vähän epäilyttää työntää kameraa veden alle! :D
Videotoiminto toimii myös ihan hyvin! Yllättävän tarkka kuva ja äänet kuuluu myös ok. Akkukin kestää! Tarkkoja tuntimääriä en osaa sanoa, mutta omalla käytöllä muutama viikkoa samalla akulla rullaillaan. Kätevä ja pieni koko, menee taskuun tai nätisti repun pohjalle pyörimään! Kameralaukku ehkä suositeltava!:D Kaiken kaikkiaan toimiva, nätti ja kohtuuhintainen valinta!
... Toivottavasti auttoi edes vähän pähkäilyissä :)- tm
Sain Olympus Stylus Tough 6000-kameran joululahjaksi. Olen kokenut sen Nikonin jälkeen vaikeaksi käyttää. Sisäkuvat (party/indoor) ovat selvästi rakeisia ja huonolaatuisia. Ulkona esim lasten kuvaaminen on hankalaa, kuvista tulee "heilahtaneita" ja epätarkkoja normaaliasetuksella, sama koskee kaikkea liikkuvaa.
Jos valitsinpyörylä on scene-moodissa, kuinka siinä voi lennossa vaihtaa esim sunset-moodista firework-moodiin sammuttamalla kameraa, tai kiertämällä valitsinpyörylää hetkeksi toiseen kohtaan? - Mikeyboy
tm kirjoitti:
Sain Olympus Stylus Tough 6000-kameran joululahjaksi. Olen kokenut sen Nikonin jälkeen vaikeaksi käyttää. Sisäkuvat (party/indoor) ovat selvästi rakeisia ja huonolaatuisia. Ulkona esim lasten kuvaaminen on hankalaa, kuvista tulee "heilahtaneita" ja epätarkkoja normaaliasetuksella, sama koskee kaikkea liikkuvaa.
Jos valitsinpyörylä on scene-moodissa, kuinka siinä voi lennossa vaihtaa esim sunset-moodista firework-moodiin sammuttamalla kameraa, tai kiertämällä valitsinpyörylää hetkeksi toiseen kohtaan?AJattelin etta ostampa kerralla kunnon kameran,,kestavan joka kestaa monta vuotta koviakin oloja,,,
Ajatukset noin vuoden jalkeen.Kuvat huonolaatuisia ja helposti tarahtaneita vaikka valotus aikaa saateleekin.
Salamalla otettuna lahikuvia tulee ylivalottuneita eika salamaa voi saataa tietaakseni.
Olen kayttanyt snorklatessa noin kymmenen kertaa ja tanaan paasti vedet sisaan.
Ei tule mieleen positiivisia ajatuksia,,paska laite..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1717073
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes642772- 562188
Kolari Klaukkala
Kaksi teinityttö kuoli. Vastaantulijoille ei käynyt mitenkään. Mikä auto ja malli telineillä oli entä se toinen auto? Se661359Ukraina ja Zelenskyn ylläpitämä sota tuhoaa Euroopan, ei Venäjä
Mutta tätä ei YLE eikä Helsingin Sanomat kerto.3601310- 561274
Ooo! Kaija Koo saa kesämökille öky-rempan:jättimäinen terde, poreallas... Katso ennen-jälkeen kuvat!
Wow, nyt on Kaija Koon mökkipihalla kyllä iso muutos! Miltä näyttää, haluaisitko omalle mökillesi vaikkapa samanlaisen l181186Toivoisin, että lähentyisit kanssani
Tänään koin, että välillämme oli enemmän. Kummatkin katsoivat pidempään kuin tavallisesti toista silmiin. En tiedä mistä171020Kevyt on olo
Tiedättekö, että olo kevenee kummasti, kun päästää turhista asioista tai ihmisistä irti! Tämä on hyvä näin <384988Olisinpa jo siellä, otatkohan minut vastaan
Olisitpa lähelläni ja antaisit minun maalata sinulle kuvaa siitä kaikesta ikävästä, tuskasta, epävarmuudesta ja mieleni79980