illalla syöttäminen

miks ilalla syötetään koiraa

mie en ymmärrää miks illalla syötetään koira?! Mun koira ainakin lihois jos söis illalla kun ei sillo tee pitkää lenkkiä, rodusta puhumattakaan vaan yleisesti!

24

4166

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vinkki.

      Ei kaikkea aina tarvitsekaan ymmärtää. Riittää kun hyväksyy sen, että on itse erilainen ;-) (Veikkaan, että muista koiranomistajista 99% ruokkii koiransa illalla)

    • koira syö

      pääateriansa illalla, se saa yön yli rauhassa sulatella ruokaansa. Ei se siitä liho.

      • ei myös ole riskiä

        mistään suolenkääntymisestä, jos se lähtisi lenkille syömisensä jälkeen. Masu täynnä on hyvä nukkua :)


    • sulaminen

      Se on terveellisempää.Koira sa rauhassa sulatella ruokansa eikä suolenkiertymävaaraa ole. Lähdeppä itse täydellä mahalla juoksentelemaan.....

      • Nimetön

        lenkille, eikä oo tuntunut missään, ihan normaalin kokoinen ruoka-annos.


      • Alaskalainen
        Nimetön kirjoitti:

        lenkille, eikä oo tuntunut missään, ihan normaalin kokoinen ruoka-annos.

        Meilläkin koirat syö pääasiassa illalla.Talvisin syöntiaika riippuu siitä mihin aikaan vuorokaudesta ollaan koirien kanssa vetohommissa..jos aamulla-->ruoka illalla ja toisinpäin.Täydellä mahalla ei oo mukava juosta saati vetää rekeä ;) Näin meillä.Ja illalla syön kyllä itekin töllön ääressä enkä oo lihonut mihinkään suuntaan ;)


      • -seefferisti-
        Nimetön kirjoitti:

        lenkille, eikä oo tuntunut missään, ihan normaalin kokoinen ruoka-annos.

        sitä, että tietyillä roduilla, ns. syvärintaisilla, täytyy olla lepoa tunti pari ruoan jälkeen, ettei niille tule vatsalaukunkiertymää? Ihmisen anatomiaan en niin ole perehtynyt, mutta luulisi elimistön joutuvan koville, jos täydellä mahalla lähetään pompottelemaan pitkin pitäjiä, ja elimistön pitäis se ruoka sulattaa, sekä viskellä sitä immeistä eteenpäin samaan aikaan =) Mutta mutta. Meilläkin koira syö toisen ateriansa iltaisin, tuolla yhdeksän jälkeen. Nukkuupahan levollisena ja täydellä pötsillä koko yön turhia kolistelematta. Omalle koiralle eka ateria annetaan klo 14-15 paikkeilla, koska todettiin käytännössä se, ettei meidän koiruus ole mikään ihanteellinen aamusyöjä, aina jäi ruoka kuppiin. Kokeilemalla sitä oppii, mikä on paras ruokinta-aika sille omalle turrelle...


      • Rubi-koiran omistaja
        -seefferisti- kirjoitti:

        sitä, että tietyillä roduilla, ns. syvärintaisilla, täytyy olla lepoa tunti pari ruoan jälkeen, ettei niille tule vatsalaukunkiertymää? Ihmisen anatomiaan en niin ole perehtynyt, mutta luulisi elimistön joutuvan koville, jos täydellä mahalla lähetään pompottelemaan pitkin pitäjiä, ja elimistön pitäis se ruoka sulattaa, sekä viskellä sitä immeistä eteenpäin samaan aikaan =) Mutta mutta. Meilläkin koira syö toisen ateriansa iltaisin, tuolla yhdeksän jälkeen. Nukkuupahan levollisena ja täydellä pötsillä koko yön turhia kolistelematta. Omalle koiralle eka ateria annetaan klo 14-15 paikkeilla, koska todettiin käytännössä se, ettei meidän koiruus ole mikään ihanteellinen aamusyöjä, aina jäi ruoka kuppiin. Kokeilemalla sitä oppii, mikä on paras ruokinta-aika sille omalle turrelle...

        Hihih...Mulla 1 vuoden ja 5 kk vanha pullero, ei mikään ylipainonen, mutta ku se istuu, ni tuntuu, että sillä on pieni pää ja iso vartalo....Sanon sitä äitin pulleroks tai äitin läskipunkeroks....Sekarotunen nappisilmä, ihan lutunen, vaikka välillä vähä protestoi.....Mä annan sille 2 kertaa päivässä ruoan ja kun nukun pitkään, ni sekin saa sillon ruuan eka kertaa sinä päivänä ehkä joskus 14-16 aikoihin ja käydään ekan kerran sillon vasta lenkilläkin, mut sillon me käydään edellisenä päivänä vielä yölläkin ulkona....mä kun oon sellanen aamutorkku ja nukun kyllä pitkään, jos koira ei pyri ulos...:O :) Mut tottakait mä nyt koiraparan ulos tarpeilleen vien, jos sillä hätä on....:( Mun koira syö aika paljon raksuja, joten se ei aina ees halua syödä, ku se saa niitä nenän eteen, kenties sitä vähä kyllästyttää, mut saa se nyt muutaki aina välillä....Ja ku oon kuullu, että tavallinen koirien ruoka on huonolaatusta, ni helvetit mä rupeen koiralle jotai erityismammonaakaan roudaamaan, kun se pysyy hengissä tavan koiran ruoalla, joka on hyvälaatusta ja ravintopitoisuus on hyvä ja monipuolinen....Meni vähä ohi aiheen, mutta sanoinpahan tänki, ku jotkut nii sönköttää, että tavan koiran ruoka ei oo riittävä, ku sekin riippuu vaa laadusta, vittu parasta pöytäänkö sitä pitäis koiralle antaa, jos se saa kaiken ravinnon ihan tavan ruuasta?


    • parempi koiralle

      jos se saa ruoan sen kaksi kertaa päivässä. Mietihän nyt itse, että vedät itsesi kerran päivässä ähkyyn ja et syö muuten mitään!

      • ........

        on kuule aivan eri asia, turha verrata ruokailutapoja keskenään. Ihmisellehän on luontaista ja suositeltavaa syödä usein pieniä määriä, koska ihminen on enemmän kasvissyöjä. Kasvissyöjät joutuvat keräämään ravintonsa siten, että suurella alueella liikutaan ja napsitaan lehtiä ym. sieltä täältä, mistä niitä löytyy, jolloin kerralla ei periaatteessa pystykään paljoa syömään. Esimerkiksi apinat, jos olet seurannut, popsivat koko ajan jotain. Lihansyöjät taas syövät harvemmin ja enemmän kerralla, koska saalista eivät eläimet voi säilöä. Se on syötävä nopeasti pois, jotta kilpailijat eivät ehtisi viedä ruokaa nenän edestä. Saalista ei myöskään voi tulla niin usein, että sitä voisi syödä useasti päivässä. Joten, tähän tietoon perustuen, koiran olisi hyvä syödä kerran päivässä, korkeintaan kaksi, ja nimenomaan illalla, koska saalistus tapahtuisi luonnossakin yön aikana. Petoeläimet sulattelevat ruokaansa aamusta pitkälle iltapäivään.


    • ATSO 7

      Meillä on koira ja se syö vain illalla.

    • illalla, illalla

      Voi ystävä rakas, taitaa olla vielä peruskoulun ala-astekin kesken päätellen tietämyksen tasosta. Kyllä se ruoka jokaisessa elimistössä matkaa vähän pitemmän matkan kuin vatsalaukusta suoraan kulutukseen. Energian hyväksikäyttö tapahtuu solutasolla. Ei ole mitään, EI YHTIKÄS MITÄÄN merkitystä sillä, mihin vuorokauden aikaan olet mahasi täyttänyt.

    • Pen_tu

      Ainakin oma koirani on huono syömään aamulla. Siksi annan sille nykyään ruuan vain illalla, koska silloin se maistuu hyvin. Ilmeisesti koira kuluttaa päivällä niin paljon energiaa, että illalla tarvitsee tankkausta. Yön aikaan ei ehdi tulla nälkä, kun yöllä vain nukutaan.

    • bdrbhhge

      Ai et että syöttäisit koiran aamulla, sitten se odottelisi pitkä työpäivän mahatäynnä kakka ja pissahätää pidätellen.

      Saa käyttää aivoja!

    • IMELDA MARKOS

      On eläinrääkkäystä ruokkia koira vasta illalla!!!! Koko päivän se saa nälissään kärsiä. Itse syötän koirat sekä aamulla että illalla. Välistä myös päivällä. Itseni ruokin 6 kertaa päivässä. Maha täynnä on kiva olla.

      • Pen_tu

        Olet selvästi provo, mutta entäpä jos koira ei vain syö aamulla? Itse kyllä tarjosin koiralleni aina aamuisin ruokaa, mutta kun se ei syönyt kuin vasta illalla, päätin, että ruokin sen aina iltaisin. Koiran ja ihmisen ruuansulatus ei ole samanlainen, koira ei tarvitse useita pieniä aterioita päivässä.


      • Anonyymi

        Niin teen itsekin.Koirani saa ruoan aamupäivisin ja toisen myöhais-iltapäivällä. Ei ole lihonut ja vaikuttaa teveeltä. Riippuu tietysti mitä annetaan .Itse annan useimmiten keitettyä riisiä joko jauhelihalla tai kanapaloila +pieniä pokkanapaloilla. Ja omaa ruokaanikin joskus vaihtelun virkistämiseksi. Tuntisi pahalta pitääkoira nälässä iltaan asti.


    • iltasyöppö

      meillä ainakin ihan siksi kun koira ei muulloin syö. Aamulla jos ruuan kuppiin laittaa saa se siinä ihan rauhassa pilaantua päivän aikana, ei kelpaa enää sitten illallakaan. koirulimme rytmiin sopii parhaiten syödä parin tunnin lenkin jälkeen joskus ysin aikoihin iltasella. Ennen nukkumaan menoa se sitten käy vielä tarpeillaan pihan perällä.

      Miksi sinun sen kummemmin pitäisi ymmärtää toisten koirien ruokailuajoista mitään, riittää kun syötät omat koirasi silloin kun se niille parhaiten sopii.

    • 8+3

      ja mitäköhän rääkkäystä on ruokkia koira kerran päivässä???? itellä oli tosi ronkeli koira.. raksut kipossa kolmatta päivää ja kävi vaan haistelees.. ei se koira ittees nälkäänkään tapa.....

    • kalorimäärä ratkaise

      lihomisen kannalta aivan sama mihin aikaan syö - kalorimäärä ratkaisee. Koira ei ole keräilijä kuten ihminen vaan lihansyöjä. Lihansyöjä syö kerralla kunnolla vatsan täpötäyteen ja sulattelee sen jälkeen rauhassa.
      Ruoka illalla ennen nukkumaan menoa!

    • nirsoilijaeisyö

      Meillä turha edes tarjota aamupäivällä ruokaa,ihan satavarmasti ei syö!
      Illalla sitten lystää jo paremmin,että siinä yksi syy, miksi koira ruokitaan illallla,
      ainakin meillä..
      Mielelläni syöttäisin aamuisinkin ,jos vaan herralle kelpaisi xO)

    • qazse

      Meillä koirat syö aamulla ja illalla, kerran viikossa paasto päivä. Nyt kun uros on ollu hoidossa, se on aloittanut omaehtoisen paaston.. Hoitajat ovat syöttäneet liikaa herkkuja (kun se niin tahtoo). Onneksi koiralla on edes järkeä päässä ;)

    • bullmastiff

      Minä taas syötän koirani aamuisin,( kakkakin tulee aamuisin), sillä olen aina iltatöissä joten tämä sopii minulle ja koirilleni.
      illalla lenkitellään klo 22 viimeisen kerran ja aamulla ensin klo 07 tunnin- parin lenkki, sitten heti ruoka, n. klo 12 taas lenkki, samoin klo 15 ja sitten minä häippäsen duuniin.
      Hyvin on toiminut jo monta vuotta.
      Pääasia, että koira saa ruokaa ja vettä ja pääsee ulos. Niin ja tauko tosiaan ruuan ja ulkoilun/ liikunnan välillä miel. 2 tuntia :) !

    • germans.

      Minun saku syö vain illalla klo 18.00 aikoihin, kakki tulee säännöllisesti aamulla,päivällä ja illalla :) koirani syö kerta-annoksena 5 desiä canidae nappulaa jossa lisäksi pellavansiemenöljyä ja silloin tällöin kananmunankuorta ja lihaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      9139
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      386
      3799
    3. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2795
    4. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      86
      2665
    5. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      175
      2505
    6. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2494
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      152
      1773
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      68
      1602
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1560
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1393
    Aihe