Kuume+raskaus

Tirppanen86

Olen epätoivoisesti yrittänyt hankkia itselleni täksi päiväksi lääkäriaikaa - tuloksetta. Olen juuri muuttanut ja tietoni eivät ole vielä siirtyneet terkkarin koneelle joten he pompottelevat minua linjoilla eikä kukaan suostu antamaan sitä aikaa vaikka kuinka olen oikeisiin soluihin soitellut. Neuvolassa ei myöskään vastata mikä tuntuu jo oikein mukavalta, päivystysaikahan kun on klo 12-13. Ongelma on se että yön aikana minulle on ilmaantunut armoton korvasärky ja nouseva kuume, olo on kuin kaktuksen niellyt joten mikään ei mene kurkusta alas. Nenä on tukossa kun pölyt ovat alkaneet leijailla. Sairaalaan ne eivät ota ennen kuin on terveyskeskuslääkärin lähete. Tilanne nyt ei ole äitynyt ihan niin pahaksi että sairaalaan edes tarvitsisi mennä, mutta olisi jo helpotus saada jonkinasteista troppia edes jonkunasteiselta lääkäriltä. Ja verikoe olisi ihan jees jotta ilmenisi onko jotain pahempaa tautia. Miten te olette menetelleet kovan kuumeen iskiessä tai ylipäänsä kun flunssaa pukkaa raskauden aikana? Oletteko pystyneet hoitamaan pöpöt pois ihan kotikonstein vai tarvitsitteko ammattilaisten apua esim. sairaalahoidossa? Itselläni ei auta kai muu kuin sinnikkäästi soitella vaan niihin soluihin. Tää on aina tässä kylässä tämmöstä.

10

12126

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ahghha

      Ota parasetamolia kipuun, josko se yhtään auttaisi ja lepäile, juo paljon. Normaali flunssasta ei ole haittaa vauvalle, kunhan muistat hoitaa itseäsi. Tietysti kannattaa käydä tarkemmassa syynissä, ettei aiheuttaja ole muualla, mutta älä stressaannu. Ei sinulla hengenhätää ole!

    • yksityinen sektori,

      mielummin minä sinne menen, etenkin nyt raskaana ollessa, kun jonottelen tk:n

    • päivystävälle..

      Sinne ei mitään aikaa tarvi, mutta voi kyllä joutua jonottamaan. Itse kävin vieraassa kaupungissa kun mursin käteni ja luukulla käskivät vain täyttää henkilötietolomakkeen, kun en ole ko. tk:ssa aiemmin käynyt..

    • minä80

      Minulle iski paha flunssa n. rv 25 tienoilla. Olin 4 päivää n. 39 asteen kuumeessa, lihaksia särki ja mitään en oikeastaan pystynyt syömään. Kärsin vain kotona, minulle ei tullut edes mieleen lähteä mihinkään sairaalaan. Jos kuume olisi kestänyt pitempään, niin varmasti jossain välissä olisin lähtenyt. En syönyt noina neljänä päivänä paljoa mitään (välillä vähän velliä, mikään kunnollinen ruoka ei mennyt alas), mutta yritin juoda paljon ja mies kantoi kaupasta litratolkulla tuoremehuja, niin sain niistä energiaa, jolla pärjäsin (ja myös vauva pärjäsi). Panadolilla sain kuumeen hieman alemmas, niin että sain nukuttua, mutta ei sitäkään määräänsä enempää voi syödä. Välillä vain tärisin ja palelin peittojen alla ja panadolin vaikutuksesta taas hikoilin lakanat märäksi... Vauva oli masussa kuumepäivinä melkein liikkumatta, mutta ajattelin senkin virkoavan kunhan kuume menee ohi ja niin tapahtuikin. Kuumeen jälkeen liikkui taas ihan normaalisti.

      • Mariariika

        39 asteen kuumeessa pitäisi aina mennä lääkärin vastaanotolle. Ja varsinkin raskaana. Ite olin niin hölmö että menin vasta kun toista päivää olin noin korkeassa kuumeessa ja virtsatien tulehdus olikin jo ehtinyt nousta munuaisiin. Onneksi en ollut raskaana!


      • höpöhöpö...
        Mariariika kirjoitti:

        39 asteen kuumeessa pitäisi aina mennä lääkärin vastaanotolle. Ja varsinkin raskaana. Ite olin niin hölmö että menin vasta kun toista päivää olin noin korkeassa kuumeessa ja virtsatien tulehdus olikin jo ehtinyt nousta munuaisiin. Onneksi en ollut raskaana!

        Jos on normaali influenssakausi menossa niin ei kyllä tasan tarvitse mennä lääkäriin jos kuume on 39 astetta pari päivää. Jos se ei millään laske (edes kuumelääkkeillä) niin sitten kannattaa mennä. Virtsatientulehdus nyt ei liity normaaliin influenssaan. Sinulla kuume oli todennäköisesti sen tulehduksen aiheuttama, mutta kyllä virtsatieinfektion yleensä tunnistaa ennen kuin se menee noin pahaksi. Lääkärin vastaanotolla juostaan muutenkin tavallisten flunssien ja influenssien takia ihan liikaa. Järkeä saa siis käyttää, korkea kuume ja siihen lisäksi muut flunssaoireet ei ole vielä syy mennä lääkäriin. Jos tauti pitkittyy niin sitten vasta.


      • Tirppanen86
        höpöhöpö... kirjoitti:

        Jos on normaali influenssakausi menossa niin ei kyllä tasan tarvitse mennä lääkäriin jos kuume on 39 astetta pari päivää. Jos se ei millään laske (edes kuumelääkkeillä) niin sitten kannattaa mennä. Virtsatientulehdus nyt ei liity normaaliin influenssaan. Sinulla kuume oli todennäköisesti sen tulehduksen aiheuttama, mutta kyllä virtsatieinfektion yleensä tunnistaa ennen kuin se menee noin pahaksi. Lääkärin vastaanotolla juostaan muutenkin tavallisten flunssien ja influenssien takia ihan liikaa. Järkeä saa siis käyttää, korkea kuume ja siihen lisäksi muut flunssaoireet ei ole vielä syy mennä lääkäriin. Jos tauti pitkittyy niin sitten vasta.

        Pääsin ku pääsinkin lääkärin vastaanotolle eilen ja tulokseksi saatiin korva- ja poskiontelontuledus sekä angiina. Tavallisen flunssan oireet kyllä tunnistan mutta tämä oli sitten vähän erilainen tauti tällä kertaa. On se kyllä älytöntä ku ihmiset jonottavat päivystyksessä tuntikausia koska nenä vähän vuotaa. Lääkäri määrää kaksi päivää lomaa ja lepoa ja lämmintä juotavaa. Ikään kuin emme itse sitä tietäisi. No, sairasloman takiahan sinne mennään kun yleensä se työpaikka sen vaatii. Tosin itse olen niin jääräpää ollut etten pikkuflunssasta säikähdä, joka kostautuu kuukauden jatkuvalla kipeilyllä ja jälkitauti mäjähtää usein todella voimakkaana kun en malta levätä. Että kyllä sitä periaatteessa kannattaa mennä lääkäriin flunssan takia ellei satu olemaan leppoisa työnantaja joka ei niitä sairaslomalappuja tarvitse.


      • edellinen kirjoittaja
        Tirppanen86 kirjoitti:

        Pääsin ku pääsinkin lääkärin vastaanotolle eilen ja tulokseksi saatiin korva- ja poskiontelontuledus sekä angiina. Tavallisen flunssan oireet kyllä tunnistan mutta tämä oli sitten vähän erilainen tauti tällä kertaa. On se kyllä älytöntä ku ihmiset jonottavat päivystyksessä tuntikausia koska nenä vähän vuotaa. Lääkäri määrää kaksi päivää lomaa ja lepoa ja lämmintä juotavaa. Ikään kuin emme itse sitä tietäisi. No, sairasloman takiahan sinne mennään kun yleensä se työpaikka sen vaatii. Tosin itse olen niin jääräpää ollut etten pikkuflunssasta säikähdä, joka kostautuu kuukauden jatkuvalla kipeilyllä ja jälkitauti mäjähtää usein todella voimakkaana kun en malta levätä. Että kyllä sitä periaatteessa kannattaa mennä lääkäriin flunssan takia ellei satu olemaan leppoisa työnantaja joka ei niitä sairaslomalappuja tarvitse.

        Hyvä että kävit, juuri tuota tarkoitin, että yleensä sitä tunnistaa itse jos on vakavammasta kyse. Enkä itse asiassa tarkoittanut sitä, etteikö ihmiset saisi sairaslomalappujaan hakea lääkäriltä, mutta se on niin älytöntä kun mennään vaatimaan antibioottikuureja tavalliseen flunssaan sen takia ettei viitsi levätä. Ja kun ne antibiootit ei siihen flunssaan auta... Mutta paranemisia sinne!


    • katelin

      raskaana yli 38 asteen kuume voi olla sikiölle vaarallinen, joten todellakin kannattaa mennä lääkäriin.

    • Paranemisia

      Itselläni kanssa tuossa talvella hiukan sitkeämpi flunssa 1,5 viikkoa makasin sängyssä kovassa kuumeessa (39) kun ei mitään jaksanut tehdä... Kävin kyllä lääkärissä koska rintaa puristi aika kovaakin hetkittäin... Lääkäristä ei paljoa hyötyä ollut, käski syödä panadolia ja toivoa että menee ohi, muuta ei kuulemma voi tehdä kun ei tiedä mistä johtuu ja koska olen raskaana... Luin kanssa silloin että kova kuume voisi olla haitallista sikiölle...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1826
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      46
      1608
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1554
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1497
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1485
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1395
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1271
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1153
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1128
    Aihe