Miten koiraan ja naaraan erottaa toisistaan.
variksen sukupuoli
12
5036
Vastaukset
- jokuvaa
Ei ainakaan ulkonäöstä, kun ne ovat samannäköiset.
- ooo_ooo
Koiras varis havaitsee toisen koiraan jo pitkän matkan päästä. Täytyy olla jokin ero käyttäyttämisessä. Voihan siinä ulkönäössäkin olla eroa. Pitäisi vaan keksiä mikä.
- 3+3
ooo_ooo kirjoitti:
Koiras varis havaitsee toisen koiraan jo pitkän matkan päästä. Täytyy olla jokin ero käyttäyttämisessä. Voihan siinä ulkönäössäkin olla eroa. Pitäisi vaan keksiä mikä.
Miten sitten itse huomaat variksen käyttäytymisestä, että se on havainnut juuri toisen koiraan, eikä vain toista varista?
- luonnon ihmeet
3+3 kirjoitti:
Miten sitten itse huomaat variksen käyttäytymisestä, että se on havainnut juuri toisen koiraan, eikä vain toista varista?
Taloamme vastapäätä asuu harakkaperhe, jonka puuhia olen seurannut koko talven. En silti edelleenkään erota, kuka on vanhempi ja kuka viime kesän poikanen, saati sukupuolta.
- Jonna¤¤¤¤
luonnon ihmeet kirjoitti:
Taloamme vastapäätä asuu harakkaperhe, jonka puuhia olen seurannut koko talven. En silti edelleenkään erota, kuka on vanhempi ja kuka viime kesän poikanen, saati sukupuolta.
...erottaa pitemmästä pyrstöstä. Siis koiraalla on vähän pitee pyrstö kuin naaraalla.
- Anonyymi
Jonna¤¤¤¤ kirjoitti:
...erottaa pitemmästä pyrstöstä. Siis koiraalla on vähän pitee pyrstö kuin naaraalla.
Pihapiirissä on varis pariskunta ja molempien pyrstöt ovat yhtä pitkät. Käytöksestä tunnistaa pariskunnaksi ja ovat myös kesyjä. Oppineet kutsuun sekä kulkemaan lenkillä mukana koirani kera. Aivan mainioita, aliarvostettuja lintuja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pihapiirissä on varis pariskunta ja molempien pyrstöt ovat yhtä pitkät. Käytöksestä tunnistaa pariskunnaksi ja ovat myös kesyjä. Oppineet kutsuun sekä kulkemaan lenkillä mukana koirani kera. Aivan mainioita, aliarvostettuja lintuja.
Lintukirjan mukaan samanväriset, Varikset osallistuvat yhdessä pesän rakentamiseen ja poikasten ruokintaan. Vain tyttö munii ja hautoo, eli lennossa ja pesän ulkopuolella ei ole mahdollista erottaa sukupuolia toisistaan.
- Anonyymi
Etunimestä ne tunnistaa.
- Anonyymi
Koiras on Kalle.
- Anonyymi
Harva ihminen kuullut, variksen ja närhen soidinlaulua. Se on tosin aikahiljaista, mutta erikoista.
- Anonyymi
Unohtuiko se selvin tunnistus? Paritellessa koiras on se päällimmäinen ;-)
- Anonyymi
En osaa sanoa mutta nokkimisjärjestys on variksilla tarkka. Jos niitä ruokkii niin isokokoisimmat (kokeneimmat?) syövät ensimmäisinä. Tästä ei poiketa, jos etuilee niin "ojentaminen" seuraa heti. Koska varikset elävät usean sukupolven suurperheissä niin olisivatkohan isä ja äiti -varis niitä ykkösiä. Tätä olen arvaillut.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Minulla heräsi huoli sinusta ajatteluni kohteesta!
Toivottavasti sinulla on siellä jossain kaikki hyvin. Välitän sinusta edelleen vaikka olet varattu, etkä tykkää minusta.865407- 1643612
- 533189
Missä Sanna nyt suvaitsevaisuus?
Tekijä on nyt kuitenkin jotain muuta kuin suomalainen niin eikös nyt pitäisi suvaita kulttuuri eroja ja rakastaa tekijä2032116- 351931
- 331864
- 461823
- 571714
- 191673
- 191627