variksen sukupuoli

ooo_ooo

Miten koiraan ja naaraan erottaa toisistaan.

12

4376

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jokuvaa

      Ei ainakaan ulkonäöstä, kun ne ovat samannäköiset.

      • ooo_ooo

        Koiras varis havaitsee toisen koiraan jo pitkän matkan päästä. Täytyy olla jokin ero käyttäyttämisessä. Voihan siinä ulkönäössäkin olla eroa. Pitäisi vaan keksiä mikä.


      • 3+3
        ooo_ooo kirjoitti:

        Koiras varis havaitsee toisen koiraan jo pitkän matkan päästä. Täytyy olla jokin ero käyttäyttämisessä. Voihan siinä ulkönäössäkin olla eroa. Pitäisi vaan keksiä mikä.

        Miten sitten itse huomaat variksen käyttäytymisestä, että se on havainnut juuri toisen koiraan, eikä vain toista varista?


      • luonnon ihmeet
        3+3 kirjoitti:

        Miten sitten itse huomaat variksen käyttäytymisestä, että se on havainnut juuri toisen koiraan, eikä vain toista varista?

        Taloamme vastapäätä asuu harakkaperhe, jonka puuhia olen seurannut koko talven. En silti edelleenkään erota, kuka on vanhempi ja kuka viime kesän poikanen, saati sukupuolta.


      • Jonna¤¤¤¤
        luonnon ihmeet kirjoitti:

        Taloamme vastapäätä asuu harakkaperhe, jonka puuhia olen seurannut koko talven. En silti edelleenkään erota, kuka on vanhempi ja kuka viime kesän poikanen, saati sukupuolta.

        ...erottaa pitemmästä pyrstöstä. Siis koiraalla on vähän pitee pyrstö kuin naaraalla.


      • Anonyymi
        Jonna¤¤¤¤ kirjoitti:

        ...erottaa pitemmästä pyrstöstä. Siis koiraalla on vähän pitee pyrstö kuin naaraalla.

        Pihapiirissä on varis pariskunta ja molempien pyrstöt ovat yhtä pitkät. Käytöksestä tunnistaa pariskunnaksi ja ovat myös kesyjä. Oppineet kutsuun sekä kulkemaan lenkillä mukana koirani kera. Aivan mainioita, aliarvostettuja lintuja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pihapiirissä on varis pariskunta ja molempien pyrstöt ovat yhtä pitkät. Käytöksestä tunnistaa pariskunnaksi ja ovat myös kesyjä. Oppineet kutsuun sekä kulkemaan lenkillä mukana koirani kera. Aivan mainioita, aliarvostettuja lintuja.

        Lintukirjan mukaan samanväriset, Varikset osallistuvat yhdessä pesän rakentamiseen ja poikasten ruokintaan. Vain tyttö munii ja hautoo, eli lennossa ja pesän ulkopuolella ei ole mahdollista erottaa sukupuolia toisistaan.


    • Anonyymi

      Etunimestä ne tunnistaa.

    • Anonyymi

      Koiras on Kalle.

    • Anonyymi

      Harva ihminen kuullut, variksen ja närhen soidinlaulua. Se on tosin aikahiljaista, mutta erikoista.

    • Anonyymi

      Unohtuiko se selvin tunnistus? Paritellessa koiras on se päällimmäinen ;-)

    • Anonyymi

      En osaa sanoa mutta nokkimisjärjestys on variksilla tarkka. Jos niitä ruokkii niin isokokoisimmat (kokeneimmat?) syövät ensimmäisinä. Tästä ei poiketa, jos etuilee niin "ojentaminen" seuraa heti. Koska varikset elävät usean sukupolven suurperheissä niin olisivatkohan isä ja äiti -varis niitä ykkösiä. Tätä olen arvaillut.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      133
      5320
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3307
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1867
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1830
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1685
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1531
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1425
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1316
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1307
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1287
    Aihe