roa ja ihon hikoilu

onko muilla roan syöneillä esiintynyt tavallista voimakkaampaa hikoilua? Itse huomasin ekan kuurin aikana ja nyt toisesta kuurista 7kk aikaa ja hikoilua esiintyy edelleen, kasvoijen hikoilu on todella kiusallista, kun naamaan nousee hikipisaroita heti kun tulee vähänkin kuumaa, tai jos muuten vaan punastuu (punastuminenkin on lisääntynyt, niin kuin monella muullakin näköjään, muttei se ole vielä niin paha kuin tuo hikoilu) aina pitää olla joka taskussa nenäliina :/ Roan ohjeissa luki hikoilun kuuluvan sivuvaikutuksiin, joten tuskin mistään muustakaan voi johtua, kun ei ennen ikinä esiintynyt mitään vastaavaa.. Voikohan tolle tehdä mitään ja meneekö ajan myötä pois?
3403
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 3

Vanhimmat

Moi! Itse olen syönyt roaa vasta reilun kaksi kuukautta ja melko miedolla annostuksella. Finnit on lähtenyt, mutta joitakin lievähköjä sivuoireita on kuurin myötä tullut. Käsien ja huulien kuivumisen lisäksi nimenomaan tuo kasvojen hikoilu. Hikoile normaalisti aivan äärimmäisen vähän. Kasvoista en juuri koskaan. Jos hikoilen, niin se johtuu useimmiten jostakin urheilusuorituksesta tai vastaavasta. Silloinkin hikoilu on hyvin vähäistä. Nyt kuurin aikana hikoilu kasvojen alueella on lisääntynyt sen verran, että sen kyllä huomaa. Etenkin nenä ja ylähuuli alkaa hikoilla herkästi jos alkaa kuuma tulla. Ei kuitenkaan hikoile mitenkään pahasti ja muu naama kroppa on kyllä ainakin toistaiseksi pysynyt kuivana. Tuota hikoilua olen huomannut vain sellaisissa tilanteissa, että on muutenkin vähän kuuma. Ihan klassikko-esimerkki on joku julkisiin juoksemine, minkä jälkeen saa naama hiessä istua junissa ja busseissa. Joissakin tällaisissa hiostavissa tilanteissa olen huomannut myös hyvin lievänä tätä punastumis-ilmiöö. Naama ei kuitenkaan helahda mitenkään kirkkaan punaiseksi, mutta sävy vähän saattaa muuttua niin, että kyllä sen itse peilistä huomaan. Kaverit eivät ole ainakaan vielä pistäneet näitä oireita merkille eli ei mitenkään kovin pahoja. Eli hivenen saattaa "kuumottavissa" tilanteissa alkaa naama punottaa ja nenä ylähuuli hikoilla. Hyvin lievästi kuitenkin eikä haittaa sen kummemmin. Saa nähdä kun kesä tulee, että saako aina painaa naama tulipunasena ja aivan hiessä. Kuuri loppuu kuitenkin vasta syyskuussa...

Äänestä
  • mullakin tuo keskittyy nimenomaan ylähuulen ja nenän alueelle ja on kyllä aika näkyvää jos läheltä katsoo, en tiiä mitä muut tosta ajattelee jos näkee, mutta musta se on kyllä yhtä noloa kuin karmeat finnit :S Tuskin tohon mitään hoitoa ole ja jos tuo ei poistu niin tosi kiva :/ Oon myös huomannu että tulee normaalia helpommin kuuma ja sitten se hikoilu alkaa, itsellä myös muu kroppa hikoilee normaalia enemmän, mutta se ei sentään näy vaatteiden alla :) Nyt kauhulla odotan taas kesää, kun saa hikoilla ainakin noissa julkisissa, sit kun vielä meikkää niin kivasti meikkivoidekin sotkeentuu. Talvisin sai kunnolla hikoilla kaupoissa talvitakki pääll, siis erittäin rasittavaa. :/

    Äänestä

  • roan syönyt kirjoitti:

    mullakin tuo keskittyy nimenomaan ylähuulen ja nenän alueelle ja on kyllä aika näkyvää jos läheltä katsoo, en tiiä mitä muut tosta ajattelee jos näkee, mutta musta se on kyllä yhtä noloa kuin karmeat finnit :S Tuskin tohon mitään hoitoa ole ja jos tuo ei poistu niin tosi kiva :/ Oon myös huomannu että tulee normaalia helpommin kuuma ja sitten se hikoilu alkaa, itsellä myös muu kroppa hikoilee normaalia enemmän, mutta se ei sentään näy vaatteiden alla :) Nyt kauhulla odotan taas kesää, kun saa hikoilla ainakin noissa julkisissa, sit kun vielä meikkää niin kivasti meikkivoidekin sotkeentuu. Talvisin sai kunnolla hikoilla kaupoissa talvitakki pääll, siis erittäin rasittavaa. :/

    ajattelin jo kokeilla apteekista saatavaa absolut torr deodoranttia naamaan :D kainalohikoiluun ainakin auttaa hyvin, niin vois kokeilla tohon nenän ja ylähuulen alueella :D

    Äänestä

Kommentoi aloitusta


roan syönyt kirjoitti:

onko muilla roan syöneillä esiintynyt tavallista voimakkaampaa hikoilua? Itse huomasin ekan kuurin aikana ja nyt toisesta kuurista 7kk aikaa ja hikoilua esiintyy edelleen, kasvoijen hikoilu on todella kiusallista, kun naamaan nousee hikipisaroita heti kun tulee vähänkin kuumaa, tai jos muuten vaan punastuu (punastuminenkin on lisääntynyt, niin kuin monella muullakin näköjään, muttei se ole vielä niin paha kuin tuo hikoilu) aina pitää olla joka taskussa nenäliina :/ Roan ohjeissa luki hikoilun kuuluvan sivuvaikutuksiin, joten tuskin mistään muustakaan voi johtua, kun ei ennen ikinä esiintynyt mitään vastaavaa.. Voikohan tolle tehdä mitään ja meneekö ajan myötä pois?

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu