Onko kokemuksia siitä, kuinka hyvin opiskelija voi saada sairaslomaa masennuksen/väsymyksen takia? Ja kuinka pitkäksi aikaa?
Opiskelijan sairasloma
13
10117
Vastaukset
- noin.
tunnen ihmisen ketä sai noin vuoden sairaslomaa. kyllä sitä saa melko helposti. tietenkin tapauskohtaista. ota itse selvää kuinka paljon sinulle myönnettäisiin, ja kuinka paljon tunnut itse tarvitsevan.
- MMMilla
Sain itse ainakin koulusta sairaslomaa 2 viikkoa ennen osastolle joutumista. Nimenomaan masennuksen takia. Enempää sairaslomaa ne ei anna, ellei tila oo samanlainen kuin lomalle lähtiessä. Terkkarille/Lääkäriin vaan puhumaan.
- adfastfsf
koulussa olit sillon? itelläki ois tauko paikallaan, oon ihan finito. en jaksa opiskella. haluisin osastolle tai jotain, mutta sinne ei oo niin helppo päästä. vituttaa ku kaikki aattelee t oon tosi laiska ja silleen, no ehkä oonki.
- "opiskelija"
Itelle tuli suorilta kyllä 2kk sairaslomaa. Varmaan riippuu paljon missä opiskelee. En jaksanut tuon 2kk jälkeenkään opiskella, jolloin heitti toiset samanlaiset lisää eli kouluun aikaisintaan ensi syksynä. Opiskelen yliopistossa. Sairasloman pituus varmaan riippuu myös siitä, että oletko masennuksen takia saanut aiemmin hoitoa. En usko, että kauhean pitkiä lomia tulee jos et käy esim terapiassa vaan painelet suoriltaan lääkärille pyytämään lomaa.
- ....... opiskelija
Minä sain sairaslomaa kuukauden masennuksen takia, minkä jälkeen palasin opiskelemaan. Huonossa kunnossa olin "loman" jälkeenkin, ja olisin saanut sitä lisää niin halutessani. En halunnut, sillä ei tuo sairasloma mua mitenkään auttanut ja opiskelu piti paremmin kiinni arjessa.
- JUTTA
Apua, auttakaa nopeasti! Olin sairaslomalla viime syksyllä elokuusta-marraskuuhun masennuksen takia...näkeekö ne kouluni (Helsingin yliopisto) opettajat jostain, sairaslomani syyn?
SUPER PIKAISTA APUA KAIVATAAN- väsynyt opiskelija
Ei, kaikki mikä liittyy terveyteen on luottamuksellista, Helsingin yliopisto vaan näkee, että sulla oli joku sairausloma tai ettet ollut läsnä/et tehnyt kursseja. Tavallinen luennoitsija saa hyvällä tuurilla tietää, sen, mitä weboodissa lukee.
- jutta vainoharhainen
Mutta siis olen ollut koko lukukauden läsnä kun mulla on ollut kaikenlaista rahasählinkiä ja tämä sairasloma on lähinnä syy seminaarityön myöhäiseen palautukseen, (sairaslomatodistus kyllä löytyy) sitä vaan jotenkin vainoilen, että ei kai se seminaatityön vastaanottaja voi jotenkin alkaa nuuskia mun tietoja jostain esiin?...kuulostaa kyllä aika vainoharhaiselta...ja jos ja kun olen sanonut sille, että työni viivästynyt palautus johtuu sairaslomasta ei kai hän nyt voi alkaa jotenkin kaivamaan tästä sairaudesta tietoja esiin....
- väsynyt opiskelija
Jos loman syytä ei ole merkitty sairaslomatodistuksessa, niin hän ei voi laillisilla keinoilla saada selvää loman syihin, sairaustiedot eivät ole julkisia ja lääkäreillä on Vaitiolovelvollisuus.
- kyllä sitä saikkua s
Meillä ainakin amiksessa opo ja ro. sanoi että lyhyttä lomaa voi saada vaikka sen takia jos parisuhde loppuu.. Että ainakin amiksissa sairaslomaa masennuksen takia luulisi saavan melko helposti.
- kesäloma-sairasloma
tietoa kenellään, mulle ehdotettiin kesän ajaksi sairaslomaa (opiskelen ja lopetin juuri työt) että kun en kykene tekemään töitä tällä hetkellä, saanko opiskelijana sairaspäivärahaa?
- jokkkeeee
opiskellessa voi olla 2kk sairaslomalla ilman että se vaikuttaa opintotukeen, mutta sen jälkeen kannattaa hakea sairaspäivä rahaa samoin kesäloman ajaksi...
ja tietty riippuu siitä missä opiskelee ettei tuhlaa sairasloman takia tukikuukausia...
- ,
Sairausloma-asioista ja sairauspäivärahoista löytyy paljon infoa KELA:n sivuilta....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet toisen kanssa
...ja minä yhä vain sinua kaipaan. Tiedän ettet ole onnellinen siellä. Älä hukkaa aitoa onnea ja rakkautta hukkaan vain2241546- 291393
Kuka teistä on paras nainen
A-nainen? J-nainen? K-nainen? M-nainen? S-nainen? Vai kenties joku muu...? 😊611269Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!691217- 781194
Osaako joku selittää tätä
Että miksi mulle on joka toinen ventovieras ihminen tyly ainakin ilmeillään ja eleillään?751172Jos me joskus nähtäisiin
niin ei kai sen vielä tarvitsisi merkitä sen enempää? Ja voihan olla ettei kumpikaan enää siinä vaiheessa edes haluaisi1031163- 54998
Lesken uusi
Onko totta että puolangan kunnalla töissä ollut mies joka kuoli niin sen vaimolla jo uusi lohduttaja. Pitäneekö paikkans18952Persun suusta:"Köyhät on luusereita ja ansaitsevat köyhyyden"
Ministeri Juuston apulainen näin uhoaa. Mitäs siinä. Kyllä on jo tiedetty muutaman vuoden hallitustyön pohjalta että per175855