runkoruusu

s--

viisaammilta kyselisin että onkohan toivo aivan menetetty... siis muutettiin syksyllä kamalalla kiirellä ja tökkäsin runkoruusuni pikaisesti penkkiin sen kummemin niille mitään tekemättä.. talven ne nökötti siinä penkissä ilman peitteitä ym.. onkohan siis mitään toivoa jäljellä että siitä elpyisivät? varret tuntuu kovin tanakoilta mutta en tiedä,ruusuista kun ei ole ollenkaan minulla kokemusta :D

6

1668

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • niin kauan

että näät tuleeko siihen terveitä silmuja, en kyllä usko, että on talvea pärjännyt, kyllä minun runkoruusut ovat aina olleet maakellarissa.

• Runkoruusu

Ostin viime kesänä runkoruusun, jonka sitten laitoin talveksi maakellariin. En kastellut talvella kertaakaan. Viime sunnuntaina kannoin sen sitten ulos, jolloin huomasin että varressa on hometta ja koko ruusu on melkoinen "luuranko". Onko tämä normaalia, kannattaako tuota yrittää elvyttää?

• huuhdo homeet vain pois
        Runkoruusu kirjoitti:

Ostin viime kesänä runkoruusun, jonka sitten laitoin talveksi maakellariin. En kastellut talvella kertaakaan. Viime sunnuntaina kannoin sen sitten ulos, jolloin huomasin että varressa on hometta ja koko ruusu on melkoinen "luuranko". Onko tämä normaalia, kannattaako tuota yrittää elvyttää?

kastele, ja pidä lämpimässä, kyllä pian lähtee kasvamaan, en usko että on kuollut, ellei ole kokonaan kuivunut,

• apuuva!!
        huuhdo homeet vain pois kirjoitti:

kastele, ja pidä lämpimässä, kyllä pian lähtee kasvamaan, en usko että on kuollut, ellei ole kokonaan kuivunut,

itse olen huolissani myös omasta runkoruusustani. Vaikka en ole kovin hyvä kukkien hoitaja, niin sen sain menestymään koko viime kesän ajan. Laitoin sen talveksi viileään autotalliin ja kastelin parin kolme kertaa. Nyt kun hain sen pois sieltä, niin se on kanssa aivan luuranko. Paljaat varret ja oksat vaan sojottaa. olen kastellut sitä nyt, mutta mahtaako elpyä? Koska siihen pitäisi ilmaantua lehtiä, jos se on vielä elossa?

• eppupeppu

sain runkoruusun,enkä ollut aiemmin edes tietoinen tällaisesta ruususta.kysymys kuuluu;laitanko sen ulos?millaista alinta lämpötilaa kestää?minä kun pidin sitä pari päivää saatuani sisällä!?muutama nuppu nuukahti...oli kyllä aika kuiva kaupasta tultua.

• ??????????

Minäkään en tiedä viedäkö ulos vai pitääkö sisällä.Kestääkö se ulkona nää vielä tulevat yöpakkaset vai ei.Tarvitsemme siis molemmat hyviä neuvoja.Sehän on ihan ihana ja iso ruusu,sääli tappaa se tiedon puutteessa. Eli AUTTAKAA VIISAAMMAT MEITÄ.HEEEEEELP.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jens Ihlen (ex Kukka) poika todistaa oikeudessa

10:49 "Välit ovat olemattomat" Minkälainen isäsi ja sinun välinen suhde on tällä hetkellä? "Minulla ei ole minkäännäkö
      Maailman menoa
      280
      10306
    2. K-kaupassa on mukava käydä, kun ei tarvitse katsella köyhiä

vasemmistolaisia, joista monet myös varastavat. Mielellään maksaa vähän enemmän tuotteista K-kaupassa, jotka ovat paljon
      Maailman menoa
      244
      5993
    3. Suomeen ei kuulu ihmiset jotka ei halua kätellä toisia ihmisiä, koska tämä on vääräuskoinen

Nainen joka ei halunnut kätellä Stubbia on selvästi ääripään muslimi, eli sitä sakkia josta niitä ongelmia koituu. Ulos
      Maailman menoa
      173
      5424
    4. PS:n Purra teki -JÄTTI-VELAT

* * PS:n Purra teki -JÄTTI-VELAT - ! ja jätti MaksuHuolet -Kansan Maksettavaksi -! *
      Maailman menoa
      95
      5048
    5. Vain vasemmistolaiset rakennemuutokset pelastavat Suomen

Kansaa on ankeutettu viimeiset 30+ vuotta porvarillisella minäminä-talouspolitiikalla, jossa tavalliselta kansalta on ot
      Maailman menoa
      19
      3315
    6. Persut huutaa taas: "kato! muslimi!"

Persut on lyhyessä ajassa ajaneet läpi kaksi työntekijöiden oikeuksien heikennystä, joita se on aiemmin vastustanut. Pe
      Maailman menoa
      9
      2714
    7. Ootko sä nainen suuttunut

jostain? Harmi jos tullut väärinkäsityksiä.
      Ikävä
      214
      2622
    8. Nainen, sanotaan että totuus tekee kipeää

Ehkä mutta se voi olla myös se kaikkein kamalin asia kohdata. Kuplassa on turvallista, kun tietää vähemmän on helpompi.
      Ikävä
      17
      2434
    9. Menen nyt koisimaan

Ja en ehkä palaa tänne. Asia on nyt loppuunkäsitelty ja totuus tuli ilmi
      Ikävä
      28
      2284
    10. Valtio lopettaa pienituloisten perheiden kylpylälomien tukemisen

Pienituloiset suomalaiset ovat voineet vuosikymmenten ajan hakea tuettuja lomia terveydellisin, sosiaalisin ja taloudell
      Maailman menoa
      382
      2217
    Aihe