Miten se on jos on päässyt tulemaan hermovammaa pullistumien alla niin jääkö se iäksi vaivaamaan? kova huoli on mulla,neljä vuotta olen jo kipuillut eli väliin enempi ja väliin taas hieman vähempi mutta työkuntoa ei tahdo enää tulla takaisin... Kuntoutukset on aina pahentaneet tilannettani. Kipulääkkeet ei tahdo taas auttaa.Kipupoliltakin löytyi väliaikainen apu vain. Leikata ei koska voi mennä pahemmaksi. Onko hermojuurivauriot pysyviä, paraneeko ne ikinä? Voiko olla niin että jää työkyvyttömäksi loppuiäksi ja aina vaan pitää vetää lääkkeitä eikä niistäkään tunnu apua olevan. Mistä löydätte voimia kivun akutisoituessa?
Hermovamma
9
7298
Vastaukset
- hermoilijadsssvcd
ENMG-kokeessa saisit selville on vaurio pysyvä. Kipua pystyy lievittämään tehokkaasti myös ilman lääkkeitä. Sulla taitaa olla kroonistunut tämä kipu joka tarkoitaa sitä että hermot välittävät virheellisiä viestejä. Yleensä kipu esiintyy lannerangan alueella ja kipua voidaan kroonistuneisuudesta huolimatta hoitaa kovakouraisella hieronnalla. Päärynälihasta pitäisi pehmittää jotta se ei ärsyttäisi sen läpi kulkevaa issiashermoa. Etsi hyvä kovanäppinen hieroja ja kerro hänelle että panostaisi keskeisesti kipuilevan puolen päärynälihaksen pehmittämiseen.
- Kiitos!
Kävin enmg-ssä, kuulen lopullisen vastauksen loppukuusta. Sen verran tiedän että jkln hermovaurio löytyi. Minulle on sanottu että ei ole "kroonistunut" koska on välillä (harvoin) päiviä että en ole kipeä ja varsinkin aamut ovat hyvät. Ei ole kuulemma kipureseptorit aktivoituneet vaan kyseessä on aito hermokipu.
- riittää
Kiitos! kirjoitti:
Kävin enmg-ssä, kuulen lopullisen vastauksen loppukuusta. Sen verran tiedän että jkln hermovaurio löytyi. Minulle on sanottu että ei ole "kroonistunut" koska on välillä (harvoin) päiviä että en ole kipeä ja varsinkin aamut ovat hyvät. Ei ole kuulemma kipureseptorit aktivoituneet vaan kyseessä on aito hermokipu.
Hermojuurivaurio on aivan eri, kuin hermovaurio. Vaikka se antaisi "negatiivisen tuloksen", kaikkia hermonsyitä ei edes ENMG-tutkimus havaitse.
- mikä on
Millainen hermovamma? Miten todettu? Monesti kivut hellittää kun avataan jumit ja korjataan virheasennot rangasta manuaalisella käsittelyllä.
- Joku
Jos käsittely esim hieronta tai muu konservatiivinen käsittely on niin "kovakouraista" että tulee mustelmia, niin se tarkoitta sitä, että on tehty kudosvaurioita eli pehmytkudokseen on tehty repeämä jossa veri valuu kudosten seinämien väliselle alueelle. Kysympä vaan onko kudosvaurioiden tuottaminen hyvä vai huono asia? Itse kirrän kaukaa kaikki kovakouraiset manipuloijat ja hierojat joilla ei tunnu oleva edes anatomian ja fysiologian perusteet hallussa!? Koeta löytää hoitaja (hoito)joka hoitaa sinua kipuasi kuunnellen ja myös kunnioittaa kehoasi. Hae vastauksia netistä ja toivon että löydät parhaan mahdollisen hoitajan (hoidon) vaivoihisi.
- hermovambj
En ole sanonutkaan että hieronta pitäisi olla sellaista että siitä tulisi mustelmia!ongelmahan on tavanomaisessa hieronassa se ette sillä voidaan vaikuttaa vain isoihin pintalihaksiin kun ongelman aiheuttajat ovat syvätlihakset.
- Joku
hermovambj kirjoitti:
En ole sanonutkaan että hieronta pitäisi olla sellaista että siitä tulisi mustelmia!ongelmahan on tavanomaisessa hieronassa se ette sillä voidaan vaikuttaa vain isoihin pintalihaksiin kun ongelman aiheuttajat ovat syvätlihakset.
Kun halutaan hoitovaikutuksen koko tuki ja liikuntaelimistön kaikille tomintatasoille (lihakset,lihaslalvot,syvät lihakset,luukalvot, hermotoiminta/verisuonet,imunestekierto,nivelkanavat,ym.ym ), on huolellisen ja asiansa osaavan hoitajan tekemä mobilisaatiohoito ainut järkevä vaihtoehto, jolloin keho kokonaisuudessaan vapautuu luonnolliseen olotolaan.
- ei hoidettu
Joku kirjoitti:
Kun halutaan hoitovaikutuksen koko tuki ja liikuntaelimistön kaikille tomintatasoille (lihakset,lihaslalvot,syvät lihakset,luukalvot, hermotoiminta/verisuonet,imunestekierto,nivelkanavat,ym.ym ), on huolellisen ja asiansa osaavan hoitajan tekemä mobilisaatiohoito ainut järkevä vaihtoehto, jolloin keho kokonaisuudessaan vapautuu luonnolliseen olotolaan.
korostan että kyseessä on hierontatekniikka joka on kohdistettu tietylle alueelle ja että hoitajan olisi hyvä olla virallisesti koulutettu joka tietää mitä tehdä. kansanparantajien huuhaahoidot eivät kipua lievitä.
- viki rr
Hermoratavaurio jalassa 3v,hoitona ensin fysiöterapia 1v,ei tulosta mihinkään,lyrica 2 300mg aamulla ja illalla sama ,panadog selkään 8 maksimi,kokeilin ilman mitään,tuska kauhea,nyt pyysin kipupolilta vähennystä lääkkeisiin, menee 150mg 4 kertaa ja panadoc yritin kokonaan pois päiviä ette en ota yhtään,seuraavana voi mennä 8,ilmat tekevät kivut jalassa kauheaksi,minä en voisi kuvitellkkkaan että jalkaa hierottaisi,kun ei voi koskea,kävelen kun on koira,5km jokainen askel on voitto ,kiva kaveri vie ulos,olisin varmaan hermoparaltolassa niin maassa on mieli kun ei mikään auta .Suutuspäissääni käveelen vielä,papereissa kulkee paranee eläkepaperit heti 2vik oli kortti lompakossa,lääkekustannukset kauheat,eläke naurettava,elä kipun kanssa,niin sanottiin ja liikuntaa niin paljon kun jaksan.Siinä minun tarina,lyrikasta vielä kaikenmaaliset sivuvaikutukset pinna kireällä,olin liikkuva ihminen,hyvä ja kiva työ,nyt vaan vartun iltaa ja unet,4 tuntia lääkkeen avulla,päivällä on pakko nukkua 2t muuten en pysy pystyssä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taisin tehdä virheen
Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle743710Hyvä että lähdit siitä
Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖472906Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa
Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt1732898Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi
Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle572391Olisitko mies valmis?
Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me3612162- 1601860
- 781545
vieläkin sanoa voin...
💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos231378- 281360
Nainen onko sulla supervoimmia ?
Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.391342