Tiellään käy

Niin hiljaisin miettein, tietään hän käy. Ei tunne paloa tarvetta, käteensä tempasta jotai. Vaelluksensa sieltä jostai, hyvin kaukaa käy. Aistein - herkistynein - kuulee - näkee. Etenee hitain askelin, keppiinsä nojaten. Keväälle heränneelle, lempeän hymyn suo. On hällä aarre - povessaan kantaa, sielä - on lähellä - kaikki. Hän itsekseen - juttelee kuin keväässä - rakkaalleen Henkii povi lämpöään, rakkauden tuoreus - läsnä Saa voimantunnon, kuin herännen kosken, esiin ottaa uskollisen seuralaisen. Viulunsa jouhilla juoksevilla, tunteensa tulkitsee, herää kevään herkkää. Kauan jouhet liverrellen, kuin saapunnu lintuparvi. Laskeutuu - joutsen valkoinen lahteen. Näkee - miten rakas pois ui - viulu povellaan elää - elää - on lähellä - kaikki.

6

300

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • *MURUKULTA*

      Herkistyy väkisinkin, Liisa sanojesi voima on mieletön, Upea runo, kokonaisuus kaikenkaikkiaan, joka saa minut (liki) sanattomaksi. Tuhat kiitosta tästä lukunautinnosta. Hienoa että olet ja kirjoitat! :)

      • Olen kuules pikkasen pipi ja tuota jotaki elää ja liikkuu. On aina koskettannu hauraus, miten se kantaa lämpöä sisällään. On kiire ja kaikki muu menny menojaan, miten sydämen lämmöllä - aidointa elää. On heillä kauan eläneillä - aarre on rikkautta olla läsnä - kuulemassa. Itsekki tiellä miltä jo niin, paljon riisuttu, alkaa - kuulee - näkee. Ystävä, olen tuota tänne kirjoittelemistani aatellu jo monesti lopettaa. Olen kuitenki aatellu, ehkä on joku, jollekka jotaki voisin ojentaa. Kiitos väkevästä palautteestas, joka oli kätes ojennus. Rakkaudella täältä Sinulle....Liisa


    • peres

      Pidin runostasi Kiitos

      • peres kiitos vierailustas


    • Mistä ihmeestä sinä aina löydätkin noita sattuvia sanoja ja tunteita, sieltä sydämestäs ne kumpuaa. Olen taas sanaton lukiessani runoasi se sattuu niin sisimpään. Kiitos Liisa ja kesän lämpöä sydämeesi,,,,,r-k

      • Jotka alkaa elää. Ehkä heillä meille jotaki sanottavaa. Meille - jotka perästä tullaan? Mietin - ruusu-kielo Rakkaus - sen siivet tahtoo olla läsnä siihenki hetkeen - viimeiseen Sinun palauttees kertoo ja paljon sydämes lämpö, kiitos. On ilo näin kiittää ja hyvää kesää ystävä Sinulle toivottaa.....Liisa


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      164
      1551
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      921
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      743
    4. 51
      635
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      16
      595
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      527
    7. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      478
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      157
      476
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      419
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      412
    Aihe