Torikahvilassa hörpin kahvia "nuorekkaasti", hyvin pukeutuneena. Äijärähjät kirpparikuteissaa kommentoi liian nuorekkaasti pukeutuvia yli kuusikymppisiä. Kateuttaan , laskin minä.
liian nuorekkaasti
54
2586
Vastaukset
- arvioida
on vain oma kuvauksesi "hyvin pukeutunut", mitä se sitten lieneekään? Hyvin usein näkee surukseni, 60 naisten pukeutuvan, hmmm ikäänsä nähden , ei niin kovin hyvin. Joskus jopa variksenpelätin, on aistikkaampi. Tai nämä ns, pissikset.
- beessisloggi
täällä kyselee... Otatkohan liian vakavasti kanssaihmisten pukeutumisen? Kun ihan suruksesi toteat, useiden 60 naisten pukeutuvan ei niin hyvin. Minussa pissistä taitaa olla vain itseironinen, kepeästi naisellisuusjuttuja överiksi laittava asenne, mutta kyllähän tuo meidän pissisten ikoni Paris Hilton aika hyvin pukeutuu, vai mitä? Ja vanha totuus, jonka jo äideiltämme olemme kuulleet; Hyvä pukeutuminen on tilanteen mukaan pukeutumista. Ennen taidettiin pitää sopivampana olla mieluummin hieman alipukeutunut kuin ylipukeutunut. Olisiko nykyään vähän toisin?
- siitä "viiraa"
Kyllä sulla jokin "viiraa", kun moitit rentoja äijiä, jotka sinua kehuskelevat, olisit kiitellyt kunniasta. Mullakin on kirpparikuteita vaikka kuinka paljon, mutta on urojakin enemmän kuin eläissäni ehdin kuluttamaan. Johtuuko siitä, että elämän tapanani ei ole suosia turhaa kulutusta. Eihän naiset koskaan pukeudu liian nuorekkaasti, vaan ainoastaan sillä lailla kun tuntuu hyvältä ja kyllä tosiäijät sen huomaa.
- pukeutumiseesi
en voi ottaa näkemättä kantaa. Minusta "liian nuorekkaasti" pukeutuu ainakin silloin, jos vielä 5-6-kymppisenä säilyttää teiniaikansa pukeutumis- ja hiustyylin. No, tiedä vaikka se joitakin silti pukisi?? Yleensä en arvostele ihmisten vaatetusta. Kukin kai ostaa kukkaronsa ja oman tyylinsä mukaan. Tärkeintä mitä on korvien välissä, kullakin.
- kyselisin....
Mitä sinulla oli nuorekkaasti ylläsi? Se valaisisi paljonkin, kummassa oli se kateus? Pukeutuminen on jokaisen oma-asia, vaan kieltämättä ylilyöntejä näkee juurikin ikäisissämme. Se mikä on kaunista vielä nelikymmppisellä ei aina ole yli kuusikymppisen asuste. Makua ja tyyliä ei vain kaikilla ole.
- ja tyylikkäästi
Olen raamikas mies. Ei minua arvosteltu. Kielenkannat irtosi kirpparivätyksillä kertomaan liian nuorekkaasti näkemistään pukeutumisista. oliko sattumaa. Ei minua hetkauta, sillä itsetunto on tapissa ja mikä on minun päällä on muodikasta.
- suvenkorento*
ja tyylikkäästi kirjoitti:
Olen raamikas mies. Ei minua arvosteltu. Kielenkannat irtosi kirpparivätyksillä kertomaan liian nuorekkaasti näkemistään pukeutumisista. oliko sattumaa. Ei minua hetkauta, sillä itsetunto on tapissa ja mikä on minun päällä on muodikasta.
...ja tyylikkyys eivät ole millään muotoa synonyymejä. Voi olla tyylikäs olematta muodikas. Ja toisaalta voi olla muodikas olematta ollenkaan tyylikäs. Etenkin tuolla maailmalla tapaa ja näkee vanhoja rouvia ja herroja, jotka ovat tavattoman tyylikkäitä, olematta muodikkaita. Heissä on sellaista ajatonta, menneen ajan charmia.
- itsetunto?
suvenkorento* kirjoitti:
...ja tyylikkyys eivät ole millään muotoa synonyymejä. Voi olla tyylikäs olematta muodikas. Ja toisaalta voi olla muodikas olematta ollenkaan tyylikäs. Etenkin tuolla maailmalla tapaa ja näkee vanhoja rouvia ja herroja, jotka ovat tavattoman tyylikkäitä, olematta muodikkaita. Heissä on sellaista ajatonta, menneen ajan charmia.
Tyylikäs on silloin muodikasta. Luo silloin itse muodin jota pian muutkin apinoi!
- virtaa-sarjaa
katsellessa, tuli mieleeni, että joku voisi sanoa Marinan pukeutuvan liian nuorekkaasti. Minusta hän pukeutuu aivan hänen omaan tyyliinsä sopivasti, ja on ihan tyyli-Lyyli. Silti muiden sarjan naisten ei voisi kuvitella pukeutuvan hänen tamineisiinsa. Siis, kovin on persoonakohtaista, mikä kellekin on mitäkin.
- vai juokseeko
nyt mielikuvituksesi liikaa? Oliko sulla vesirajan paljastava vekkihame päällä, kera tennistossujen ja villalangalla sidottu ponihäntä?
- lainattua...
Kun mittari pukkaa hellelukemia lomalaisen tekisi mieli vähentää vaatetusta. Saako kaupungilla mies kulkea ilman paitaa ja nainen bikinien yläosissa, mitä mieltä olet? Onko puolipukeisuus katukuvassa täysin sopimatonta, vai sallisitko paljastelun, jos vartalo kestää katseet? Pitäisikö meidän olla suvaitsevaisia ja antaa kaikkien kukkien kukkia: kaljamahan löllyä ja kainalokarvojen rehottaa? Missä menee raja?
- en ainakaan
osaa sanoa, millä kukin on mahansa kasvattanut. Liiat karvat saa helpolla poistettua. Yleensä helteellä, mitä suurempi maha, sitä enemmän vällyä yllä, yleisillä paikoilla.
- oliko oikein?
?? Biginien yläosissa? Yleensä ne rannoillakin kulkee vain alaosissa, miksi siis kaupungille vaihdetaan "muotia"?
- aamulehdestä lain....
oliko oikein? kirjoitti:
?? Biginien yläosissa? Yleensä ne rannoillakin kulkee vain alaosissa, miksi siis kaupungille vaihdetaan "muotia"?
Kuten kirjoitin lainasin sen kirjoituksen sellaisenaan , joten ei ajatuksiani:) Siitä rapsahtaisi sakkoja jos yläosat unohtuisi katumaisemissa:D Olihan hiljakkoin joku nuori äiti saanut huomautuksen puistossa ollessaan, bikinimäisessä yläosassa lapsensa kanssa leikkinyt äiti herätti pahennusta, - ei muuta ku paita päälle!
- yläosat päällä!
aamulehdestä lain.... kirjoitti:
Kuten kirjoitin lainasin sen kirjoituksen sellaisenaan , joten ei ajatuksiani:) Siitä rapsahtaisi sakkoja jos yläosat unohtuisi katumaisemissa:D Olihan hiljakkoin joku nuori äiti saanut huomautuksen puistossa ollessaan, bikinimäisessä yläosassa lapsensa kanssa leikkinyt äiti herätti pahennusta, - ei muuta ku paita päälle!
Siis...yläosat, siis rintsikat ja alaosa puuttuisi? Korjaa, jos taas olen lukenut/ymmärtänyt väärin. Tämähän olisi jo lausunto lääkärille, että jossain jo alkaa huippaamaan, kuten muistissa, lukemisessa tai luetun ymmärtämisessä. Siis, yläosan unohtamisesta rapsahtaisi sakkoja, mutta entä alaosan? Tulisiko kenties vankilaa???
- havumetsien mies.
Tässähän se ongelma on. Jokainen vartalo ei kestä katselua, varsinkaan tässä iässä. Taitaapa olla parempi peitellä paikkoja yleisillä paikoilla ... Miksi vanha koetaan useimmiten rumaksi?
- - ei men läpi...
havumetsien mies. kirjoitti:
Tässähän se ongelma on. Jokainen vartalo ei kestä katselua, varsinkaan tässä iässä. Taitaapa olla parempi peitellä paikkoja yleisillä paikoilla ... Miksi vanha koetaan useimmiten rumaksi?
Kurkkaahan tuonne Vanhenemisen myytti, sivulle... kukaan ei ole kuullutkaan...vaikka on jokapäiväistä "kauraa" tosielämässä:/ Välinpitämättömyys ulkonäöstään, pukeutumisestaan tekee kenet tahansa rumaksi, ei pelkästään vain vanhuus!
- huhhuhhuhh
- ei men läpi... kirjoitti:
Kurkkaahan tuonne Vanhenemisen myytti, sivulle... kukaan ei ole kuullutkaan...vaikka on jokapäiväistä "kauraa" tosielämässä:/ Välinpitämättömyys ulkonäöstään, pukeutumisestaan tekee kenet tahansa rumaksi, ei pelkästään vain vanhuus!
Sinulla on otsaa väittää puolet kansastamme olevan rumia? Rumat ne vaatteilla koreilee, kun itsetuntoa ei ole muuten.
se sivistyksen puutetta, sitä pinnallisuutta.
- peitellä?
Se joka ei kestä katsella, kääntäköön katseensa pois. Jokainen meistä on vaatteensa arvoinen :-).
- tarkoittaa nuorekas pukeutu...
Niin vissiin. Meillä on varmasti hyvin erilaisia käsityksiä sitä, mikä on nuorta, nuorekasta, vanhaa ja ikivanhaa - varsinkin pukeutumisesta puheenollen. Minusta tuntuu,että suurimmalle osalle tämän kulmakunnan kirjoittajista jo kunnollisten rintaliivien hankkiminen on nuorekasta pukeutumista, muusta puhumattakaan.sita. Mitä sinulla oli ylläsi jos mielestäsi olit nuorekas? Tunnettu juttu on, että miehet eivät ymmärrä muodin päälle mitään, tarkoitan heteromiehiä ylipäätään. Ainahan näihin vekkuleihin vetoaa mahdollisimman avonaiset ja paljastavat asut - jos on jotakin paljastettavaa.Miesten mielestä se on aina muodiksta ja nuorekasta vrt. Johanna Tukiainen ja Ilkka Kanerva. Olitko pukeutunut Johannan tyyliin?
...että valitsit väärän kahvilan. Torikahvilassahan istuvat juntit. Seuraavalla kerralla valitse frendikäs keskustan terassi joka on tarkoitettu hyvin pukeutuneille, itsestään huolta pitäville ja nuorekkaille ihmisille; ) Siellä voit nauttia latten sijaan espressoa ja mutustella omanatorttua kermavaahdolla.
- perskylästä
tuollaisia ohjeita satelee ihan pyytämättä!
- vai oikein juntit
Niin, onhan niitäkin eduskunnassa pilvin pimein, ja muutenkin kasvukeskuksiin muuttaneita. Silti, torikahvilassa istuu niin parlamenttimme jäseniä, presidenttejä, ja talouselämämme vaikuttajia, ja ihan meitä tavallisia, työtätekeviä ja eläkeläisiä. Trendikkäämpää paikkaa ei juuri olekaan, kuin torikahvila.
- pikkumummukka
vai oikein juntit kirjoitti:
Niin, onhan niitäkin eduskunnassa pilvin pimein, ja muutenkin kasvukeskuksiin muuttaneita. Silti, torikahvilassa istuu niin parlamenttimme jäseniä, presidenttejä, ja talouselämämme vaikuttajia, ja ihan meitä tavallisia, työtätekeviä ja eläkeläisiä. Trendikkäämpää paikkaa ei juuri olekaan, kuin torikahvila.
on monesta kiini. Jotkut meistä ovat jo syntymästään vanhoja ja "järkeviä". Eivät juurikaan koreile vaatteillaan eivätkä salli sitä riemua kanssakulkijoille. Sitten on tuo kroppa missä vaatteita kannetaan. Joillekin tyypeille sopii erikoinen, nuorekas tredi vaikka jo ikä näkyy. Sisareni on aina arvostellut niin minun kuin ikääntyvien taiteijoiden pukeutumista. Hän itse on käyttänyt mummuhameita koko ikänsä. Minä vain nauran ja pistän hulluja vaatteita päälleni kun vierailen kotipaikalla. Äitini joskus kärsi vaatevalinnoistani. Pyysi että en ainakaan kylänkauppaan menisi punaisessa takissa ja suurilierisessä hatussa. Poikani joskus pyysi että älä äiti tule viereen istumaan bussissa. Minulla oli vanha, pyöreä hattuaski käsiveskana. Hankin miltei kaikki asusteet kirppiksiltä. Jotain Virosta. Minusta on hauskaa pukeutua halvalla ja hiukan iloitella. En halua miellyttää vaan pukeutua miltä tuntuu minusta itsestäni juuri nyt. On hauskaa katsella ihmisten persoonallisuutta myöskin siltä kantilta miten verhoavat sielunsa kodin, oman kroppansa.
perskylästä kirjoitti:
tuollaisia ohjeita satelee ihan pyytämättä!
No ei kai keskusteluun kutsuja lähetellä kuten cocktaitilaisuuksiin ; ) jokainen vain sanoo sanottavansa. Tämä NYT oli minun saama käsitys aloittajan tukalasta tilanteesta, jossa torikahvilan "kateelliset" naapuripöydän asiakkaat arvostelivat aloittajan ryhdikästä ja hienostunutta pukeutumista.
Kyllä minihame ja napapaita oisi päälläni jo huvittava näky :/
- olisi, jos
muistat panna sen napakorun, hihii
- ibiza*
peilissä näyttää ihan muulta kuin meistä muista...
- Pirre*
ibiza* kirjoitti:
peilissä näyttää ihan muulta kuin meistä muista...
en ole yllytyshullu :/
- 1947
Siinä asussa Tampereelle, niinhän se oli? Punaset farkut kesällä, kylillä kangaspaita, kotona t-paita tms. ja mekko vaihteen vuoksi, frillojen kanssa tietysti. Tai etuhalkioinen farkkuhame. Puukorkkarit, punaset tai kultaballerinat. Hiukset nutturalla ja menoksi , rukouksiin!!!! Nuo saa yhdistettyä ihan hyvin. Iloa löytyy.
1947 kirjoitti:
Siinä asussa Tampereelle, niinhän se oli? Punaset farkut kesällä, kylillä kangaspaita, kotona t-paita tms. ja mekko vaihteen vuoksi, frillojen kanssa tietysti. Tai etuhalkioinen farkkuhame. Puukorkkarit, punaset tai kultaballerinat. Hiukset nutturalla ja menoksi , rukouksiin!!!! Nuo saa yhdistettyä ihan hyvin. Iloa löytyy.
jo naurattaa..:) Tietty tyyli on kai minullekin jämähtänyt päälle, muttei sentään 45 vuoden takaa.:)
- 1943
Pirrejuupas kirjoitti:
jo naurattaa..:) Tietty tyyli on kai minullekin jämähtänyt päälle, muttei sentään 45 vuoden takaa.:)
voisin pukeutua muutamiin 1970-luvun vaatteisiini. Asiassa on yksi mutta- en enää mahdu niihin. Se siitä nuorekkuudesta.
- Pirre*
1943 kirjoitti:
voisin pukeutua muutamiin 1970-luvun vaatteisiini. Asiassa on yksi mutta- en enää mahdu niihin. Se siitä nuorekkuudesta.
sitä on voinutkin olla niin ohkanen, - joitain pallovatsa aikoja lukuunottamatta, tosin lapsemme ovat syntynee kolmena eri vuosikymmnenä, mutta yksi lihava vuosi sattuu 70 -luvullekin.
- suvenkorento*
..ja tapakasvatusta joko on, tai ei ole. Jos on, on aina oikein pukeutunut iästä ja paikasta riippumatta.
- 1947
Joskus on vaan kiva räväyttää ainakin jutuissa. Taatusti on musta mekko rukoilevaisten tilaisuuteen mennessä. Huivia en sentään laita, ei ole oikein tyyliini sopiva. Tärkeintä sinne mennessä on ottaa mukaan oikea asenne, nöyryys Herransa edessä. Mielialastakin riippuu, mitä päälleen laittaa kylille mennessä. Juhlaan on taas omat asunsa. Nyt ei enää tarvitse edustaa, joten nautin olla itseni. Römppävaatteet on pihahommiin. Itse asiassa en enää viime kesänä kertaakaan käyttänyt niitä punaisia puukorkkareita. Olen kasvanut ulos niistä noin henkisesti. On myös toisenkinlaista tapakasvatusta. Sen olen huomannut, ettei korkea koulutuskaan aina siinä auta. Joku voi hyvin itsekkäästi toimia teoin tai sanoin.
- että pukeutumisella
1947 kirjoitti:
Joskus on vaan kiva räväyttää ainakin jutuissa. Taatusti on musta mekko rukoilevaisten tilaisuuteen mennessä. Huivia en sentään laita, ei ole oikein tyyliini sopiva. Tärkeintä sinne mennessä on ottaa mukaan oikea asenne, nöyryys Herransa edessä. Mielialastakin riippuu, mitä päälleen laittaa kylille mennessä. Juhlaan on taas omat asunsa. Nyt ei enää tarvitse edustaa, joten nautin olla itseni. Römppävaatteet on pihahommiin. Itse asiassa en enää viime kesänä kertaakaan käyttänyt niitä punaisia puukorkkareita. Olen kasvanut ulos niistä noin henkisesti. On myös toisenkinlaista tapakasvatusta. Sen olen huomannut, ettei korkea koulutuskaan aina siinä auta. Joku voi hyvin itsekkäästi toimia teoin tai sanoin.
aukeaa taivaan portit. Mitä synkempi asu, sen parempi. Lapsuudesta muistan kun näitä mustakaapuja tuli kadulla vastaan, pitivät etuoikeutenaan huomauttaa ohikulkevalle lapselle tämän kirkkaanvärisestä hiihtoasusta.
- toinen1947
1947 kirjoitti:
Itse pukeudun kirkossa ja rukoustilaisuuksissa aivan normaalisti ilman korostuksia. Hyvä ystäväni pitää kirkollisina juhlapyhinä ja tärkeimmissä kirkon tilaisuuksissa kaunista kansallispukua. On punaista ja sinistä ja viehättävä otsanauha. "Joku voi hyvin itsekkäästi toimia teoin tai sanoin." Olen huomannut, että tuo lauseesi pätee myös meidän uskovaistenkin elämässä.
- kolmas 1947
toinen1947 kirjoitti:
Itse pukeudun kirkossa ja rukoustilaisuuksissa aivan normaalisti ilman korostuksia. Hyvä ystäväni pitää kirkollisina juhlapyhinä ja tärkeimmissä kirkon tilaisuuksissa kaunista kansallispukua. On punaista ja sinistä ja viehättävä otsanauha. "Joku voi hyvin itsekkäästi toimia teoin tai sanoin." Olen huomannut, että tuo lauseesi pätee myös meidän uskovaistenkin elämässä.
Kyllä usko on sydämen asia, eikä sillä ole juurikaan tekemistä pukeutumisjuttuihin. Silloin kun usko siirtyy sydämestä lain tekoihin ja toisten tuomitsemiseen ollaan väärillä raiteilla. Sellainen tuomitseminen karkoittaa läheltään ihmiset. Jumala tuskin on kiinnostunut meidän ulkoisesta laittautumisesta, Hän katsoo sydämeen. Löytyisikö sieltä hitunen siitä rakkaudesta, jonka Hän on Pojassaan meille esimerkillään antanut.
- neljäs 1947
kolmas 1947 kirjoitti:
Kyllä usko on sydämen asia, eikä sillä ole juurikaan tekemistä pukeutumisjuttuihin. Silloin kun usko siirtyy sydämestä lain tekoihin ja toisten tuomitsemiseen ollaan väärillä raiteilla. Sellainen tuomitseminen karkoittaa läheltään ihmiset. Jumala tuskin on kiinnostunut meidän ulkoisesta laittautumisesta, Hän katsoo sydämeen. Löytyisikö sieltä hitunen siitä rakkaudesta, jonka Hän on Pojassaan meille esimerkillään antanut.
:c(
- viides 1947
neljäs 1947 kirjoitti:
:c(
Taidetaan olla suuria ikäluokkia:)...ja ristittyjä kaikki.
- 1947
kolmas 1947 kirjoitti:
todellakin. Kukas värit on luonut, ellei Jumala? Ja kun katsoo noita Afrikkalaisia, niillä vasta väriä löytyy. Ja iloa. Me ollaan kuitenkin vaan ihmisiä ja kukin tekee sen mukaan, mikä oikealta tuntuu. Sujuvasti sujuu vaikka ns. hellareiden luona käyntikin. Vain suurista joukoista en pidä. Toiselle se taas käy. Taloudellinen tilannekin vaikuttaa pukeutumiseen. Taitava saa senkin peitettyä, jos on puutetta. Eikä varakkaan tyyli aina ole hyvällä maulla valittua. Pukeutumallakin voi kunnioittaa Jumalaa. Tärkeintä on kuitenkin Häneen turvautuminen. Juuri se sydämen asenne.
- valittu 1947
1947 kirjoitti:
todellakin. Kukas värit on luonut, ellei Jumala? Ja kun katsoo noita Afrikkalaisia, niillä vasta väriä löytyy. Ja iloa. Me ollaan kuitenkin vaan ihmisiä ja kukin tekee sen mukaan, mikä oikealta tuntuu. Sujuvasti sujuu vaikka ns. hellareiden luona käyntikin. Vain suurista joukoista en pidä. Toiselle se taas käy. Taloudellinen tilannekin vaikuttaa pukeutumiseen. Taitava saa senkin peitettyä, jos on puutetta. Eikä varakkaan tyyli aina ole hyvällä maulla valittua. Pukeutumallakin voi kunnioittaa Jumalaa. Tärkeintä on kuitenkin Häneen turvautuminen. Juuri se sydämen asenne.
Vaan jos se varakas, juuri se ei hyvällä maulla pukeutunut kunnioittaakin asullaan Jumalaa : o
- kouluissa
valittu 1947 kirjoitti:
Vaan jos se varakas, juuri se ei hyvällä maulla pukeutunut kunnioittaakin asullaan Jumalaa : o
opetettukaan, ettei sydämeen mahdu kahta ämmää? =m
kouluissa kirjoitti:
opetettukaan, ettei sydämeen mahdu kahta ämmää? =m
Uskomatonta lapsellisuutta ; ) Toinen toisensa jälkeen jatkaa, siis kumoaa toisen uskon, olipa se vaikka keppihevonen. Jumalallehan pitäisi kelvata kaikki ihmiset puutteineen ärrä- ja ässävikaiset, konsonattilukihäiriöiset ja cp-vammaiset siis kaikki jopa äidinkielen opettajat. Näin minä opin kun pienenä tyttönä kävin kristillisessä tyttökerhossa. Nyt on kristillisyys jäänyt vähemmälle, mutta sydämessä on vielä pieni usko. Kirjoitin tuonne 50 puolelle europarlamentti ehdokkaasta, joka ratsastaa Jumalan nimellä, sitä minä en myöskään ymmärrä.
mitä ihmettä se nuorekas pukeutuminen tarkoittaa? Iästä riippumatta ihmiset osaavat mielestäni pukeutua hyvännäköisesti ja oman tyylinsä mukaan, niin että ovat ilo silmälle tai sitten jotain ihan muuta. Nuorekkuus on mielestäni tämän ikäisen ihmisen kohdalla tavoitteena kummallinen. Mieluummin tavoittelisin sitä, ettei ikä olisi merkittävä tekijä pukeutumisessa, vaan oma hyvä olo ja tyyli. Veikkaisinpa, että tietoisesti nuorekkuutta pukeutumisessaan tavoittelevat, näyttävät useimmiten juuri siltä, että yrittävät esittää jotain muuta kuin ovat. Jos ihminen on sinut itsensä kanssa, korostaa pukeutumisellaan hyviä puoliaan ja häivyttää vähemmän hyviä sekä säteilee hyvää oloa ympärilleen, hän voi pukeutua juuri niin kuin haluaa ja näyttää hyvältä. Vain kateelliset saattavat arvostella häntä ilkeämielisesti. Jos "äijänrähjät" - kuten heitä nimitit - osoittavat sinulle huomiotaan, mitäpä jos suhtautuisit siihen iloisella huumorilla ja piristäisit heidän päiväänsä heittämällä hyväntuulisen hymyn tai vaikka vallattoman lentosuukon vastaukseksi. Saattaisi piristää teidän kaikkien päivää, ja otsakin pysyisi sileämpänä.;))
- 1943
vaatteiden sisällä on tärkeää. Aion juuri pukeutua eli lähden mökille huoltamaan alppiruusuja. Pukeudun tehtävän mukaisesti työvaatteisiini, vaikka käyn matkalla kaupassa ja pankissa. Vaatteet ovat siistit. Pidän kirkkaista väreistä ja itseäni on viime aikoina harmittanut, kun musta on niin yleinen väri vaatetuksessa.
- Fridanna
Jos aloittaja tosiaan sai hyväksyviä kommentteja kahvilan miehiltä, niin minä kyllä olisin väläyttänyt parhaimman hymyni kiitokseksi. Meidän ikäluokka muistaa, ettemme saaneet työpaikalla pitää pitkiä housuja. Olikohan se 60-lukua. Nyt on käynyt niin, että oikein pitää harkita, milloin hameen voisi laittaa ja muut kengät kuin matalakantaiset kävelykengät. Ne ongelmat on minulla varpaissa, hitto vie. Tuntuu etteivät mitkään kengät oikein tunnu hyvältä, vaikka olisi mistä valita. Siksipä useimmiten on pitkät housut ja nyt kesän tullessa capri (kapri)- housut ja sandaalit. Aiemmin jotkut miettivät kirkkovaatteita. Eikö ne voi olla ihan samat asialliset kuin muulloinkin! Käyn niin harvoin kirkossa, että hämmästyin, kun tässä pari viikkoa sitten olin ja parikin ihmistä huomautti, että onpa sinulla kaunis hame. Siis ihan tavallisia ihmisiä, jotka ymmärtävät kauniin päälle. Ibiza mainitsi pitkähameiset rukouksiin menijät. Arvaan, mistä hän puhuu. Kyllä heitä täällä etelässäkin on. Vaatetuskoodi sen suunnan uskovilla on sama koko maassa. Luulen, että he itse pitävät siitä.
- mistähän
uskonsuunnasta on kyse, pitkähameisissa. Satun tuntemaan henkilökohtaisesti aika monen suunnan edustajia, enkä kyllä kellään ole nähnyt pitkiä hameita töissä, saati muulloinkaan. Meikkiä joillakin heistä ei kasvoilla näy. - en vaadi vastausta :)
- Ihan joka kommenttiin
mistähän kirjoitti:
uskonsuunnasta on kyse, pitkähameisissa. Satun tuntemaan henkilökohtaisesti aika monen suunnan edustajia, enkä kyllä kellään ole nähnyt pitkiä hameita töissä, saati muulloinkaan. Meikkiä joillakin heistä ei kasvoilla näy. - en vaadi vastausta :)
Minua ihan oikeasti ällöttää tuo uskonnon tuputtaminen joka ainoaan lauseeseen ja mielipiteeseen täällä -6-kymppisten palstalla. Ettekö te voi kunnioittaa meitä 'uskomattomamiakin' ja kirjoittaa ihan normaalisti eri aiheista. Minä en tykkää uskonnosta!
- kohtaa tuputin
Ihan joka kommenttiin kirjoitti:
Minua ihan oikeasti ällöttää tuo uskonnon tuputtaminen joka ainoaan lauseeseen ja mielipiteeseen täällä -6-kymppisten palstalla. Ettekö te voi kunnioittaa meitä 'uskomattomamiakin' ja kirjoittaa ihan normaalisti eri aiheista. Minä en tykkää uskonnosta!
uskoa? Itse en lukeudu mihinkään uskonsuuntaan/lahkoon. Mikäli kirjoitin vaikeastiavautuvasti, kerroin, että minulla on sukulaisia, tuttavia ja työkavereita eri suunnista. Kai ihminen voi ja saa seurustella muidenkin, kuin "omanlaistensa" kanssa. Kukaan tuttavistani, etelästä tai pohjoisesta, ei pukeudu koskaan mihinkään seuroihin mennessään pitkiin hameisiin. Juhlissa olen heitä nähnyt pitkissä, kauniissa juhlapuvuissa. Täällä aina ja ikuisesti puhutaan tuputtamisesta. Kannattaisi ehkä itse kunkin laajentaa kokemuspiiriään omaa pihaansa suuremmaksi!
- meirikki
kohtaa tuputin kirjoitti:
uskoa? Itse en lukeudu mihinkään uskonsuuntaan/lahkoon. Mikäli kirjoitin vaikeastiavautuvasti, kerroin, että minulla on sukulaisia, tuttavia ja työkavereita eri suunnista. Kai ihminen voi ja saa seurustella muidenkin, kuin "omanlaistensa" kanssa. Kukaan tuttavistani, etelästä tai pohjoisesta, ei pukeudu koskaan mihinkään seuroihin mennessään pitkiin hameisiin. Juhlissa olen heitä nähnyt pitkissä, kauniissa juhlapuvuissa. Täällä aina ja ikuisesti puhutaan tuputtamisesta. Kannattaisi ehkä itse kunkin laajentaa kokemuspiiriään omaa pihaansa suuremmaksi!
Monasti huomaa et vastataan ns. väärään kohtaan, olisiko tässäkin niin? Joissain foorumeissa kirjoitetaan aina alekkain, täähän ei niin mene. Eihän sun kirjoituksessa mitään tuputusta ollut! Kyllä on tuttavia laidasta laitaan minullakin :))
- kun kaadoit
meirikki kirjoitti:
Monasti huomaa et vastataan ns. väärään kohtaan, olisiko tässäkin niin? Joissain foorumeissa kirjoitetaan aina alekkain, täähän ei niin mene. Eihän sun kirjoituksessa mitään tuputusta ollut! Kyllä on tuttavia laidasta laitaan minullakin :))
öljyä laineilleni! :)) Tieto vähentää ennakkoluuloja.
Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1302255
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu261968Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti121509Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett121347Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis701231- 951066
- 17987
- 88913
Kuin sonnilauma
Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon17800Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa
Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks115752