siedätyshoito

mepii

Onko kenelläkään kokemusta siedätyshoidosta. Itse olen ollut allerginen jo pitkän aikaa koivulle ja siitepölylle. Olen harkinnut siedätyshoitoa, mutta haluaisin tietää tehoaako se paremmin kuin lääkkeet ja paljon se maksaa?

2

311

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • olen ollut siedätettävänä

...noin seitsemän vuotta sitten. Apua on löytynyt tähän päivään asti, mutta nyt oireet on alkaneet palata. On minulla toki ollut joka kevät siedätyksen jälkeenkin lievää allergiaa, mutta tilanne ei ollut likikään niin paha kuin ennen siedätystä, pysyi ihan hyvin normaalilla apteekin lääkityksellä kurissa, eikä mitään hankalia oireita ollut. Minut siedätettiin sen vuoksi ettei astma puhkeaisi. Nyt olen menossa lääkärille jossa arvioidaan uuden siedätyksen tarve. Silloin kun itse olin siedätettävänä annettiin hoito neuloilla eli kävin piikillä ensin viikon välein ja sitten väliä pidennettiin. Nykyäänhän hoidon saa käsitykseni mukaan myös tableteilla, mikä on siis huomattavasti helpompi vaihtoehto. En muista tarkalleen mitä hoito maksaa kun en itse maksuja maksanut, muistaakseni kuitenkin jossain vaiheessa maksu muuttui sillä tavalla että Kela korvasi sen lähes kokonaan. Voisin myös kuvitella että nykyinen tablettihoito on piikkihoitoa edullisempi. Suosittelen sitä lämpimpästi, kyllä siitä oikeasti apua oli.

• allergikko

Mulla heinille siedätys on tablettihoitona kestänyt reilun 1½vuotta, viime kesä meni vähemmillä lääkkeillä kuin normaalisti. Nyt oon sairastellut vähän välilä, tulee allergiaoireita (nenän tukkoisuus, limakalvojen kutina yms.), lisäksi ollut pientä lämpöilyä. En tiedä johtuuko se seidätyshoidosta vai mistä. Allergialääkkeitä käytän normaalisti, joka päivä Aerius tabletti, Nasonexin olen jättänyt, mutta nyt täytyy varmaan uudelleen taas aloittaa. Aiemmin Nasonexia käytin lähes ympäri vuoden, talvella hieman aikaa ilman. Myös silmätipat aiemmin ollut käytössä, nyt ei ole tarvinnut käyttää.

Aiemmin en sairastanut juuri ollenkaan, tänä vuonna kolmas kerta. Ei varsinaisesti ole flunssakaan, mut tiedä häntä johtuuko tästä siedätyksestä. Yritin soittaa tänään allergologille, hoitavalle lääkärilleni, mutta hän on lomalla. Onko muilla kokemuksia? Kuulisin mielelläni muiden kokemuksia..

Lääkkeet maksavat kuukaudessa 82€.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksköhän mä oon tuolla

Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup
      Ikävä
      32
      4451
    2. Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt

Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko
      Ikävä
      25
      2345
    3. Aamu on aina iltaa viisaampi.

Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene
      Ikävä
      14
      2337
    4. Ihana on nähdä edes ohimennen

Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su
      Ikävä
      51
      2108
    5. ymmärrätkö miksi minua sattui?

Vinkki, jätit tekemättä jotain.
      Ikävä
      32
      1667
    6. Se meidän sydänyhteys

Oli ihanaa. Oltiin samankaltaisia sieluja ja tunnettiin voimakasta vetovoimaa ja yhteenkuuluvuutta. Voisiko se löytyä vi
      Ikävä
      73
      1466
    7. Saattaisimme olla yhdessä

Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla
      Ikävä
      32
      1451
    8. Vanhemmalle naiselle

Juhannussauna on lämpiämässä. 🌿🥵💦
      Ikävä
      66
      1274
    9. Epäiletkö että kaivattusi

On tai on ollut ihastunut sinuun?
      Ikävä
      82
      1231
    10. Mies, mua jotenkin kiinnostaa

Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?
      Ikävä
      40
      1084
    Aihe