Onko kenelläkään kokemusta siedätyshoidosta. Itse olen ollut allerginen jo pitkän aikaa koivulle ja siitepölylle. Olen harkinnut siedätyshoitoa, mutta haluaisin tietää tehoaako se paremmin kuin lääkkeet ja paljon se maksaa?
siedätyshoito
2
276
Vastaukset
- olen ollut siedätettävänä
...noin seitsemän vuotta sitten. Apua on löytynyt tähän päivään asti, mutta nyt oireet on alkaneet palata. On minulla toki ollut joka kevät siedätyksen jälkeenkin lievää allergiaa, mutta tilanne ei ollut likikään niin paha kuin ennen siedätystä, pysyi ihan hyvin normaalilla apteekin lääkityksellä kurissa, eikä mitään hankalia oireita ollut. Minut siedätettiin sen vuoksi ettei astma puhkeaisi. Nyt olen menossa lääkärille jossa arvioidaan uuden siedätyksen tarve. Silloin kun itse olin siedätettävänä annettiin hoito neuloilla eli kävin piikillä ensin viikon välein ja sitten väliä pidennettiin. Nykyäänhän hoidon saa käsitykseni mukaan myös tableteilla, mikä on siis huomattavasti helpompi vaihtoehto. En muista tarkalleen mitä hoito maksaa kun en itse maksuja maksanut, muistaakseni kuitenkin jossain vaiheessa maksu muuttui sillä tavalla että Kela korvasi sen lähes kokonaan. Voisin myös kuvitella että nykyinen tablettihoito on piikkihoitoa edullisempi. Suosittelen sitä lämpimpästi, kyllä siitä oikeasti apua oli.
- allergikko
Mulla heinille siedätys on tablettihoitona kestänyt reilun 1½vuotta, viime kesä meni vähemmillä lääkkeillä kuin normaalisti. Nyt oon sairastellut vähän välilä, tulee allergiaoireita (nenän tukkoisuus, limakalvojen kutina yms.), lisäksi ollut pientä lämpöilyä. En tiedä johtuuko se seidätyshoidosta vai mistä. Allergialääkkeitä käytän normaalisti, joka päivä Aerius tabletti, Nasonexin olen jättänyt, mutta nyt täytyy varmaan uudelleen taas aloittaa. Aiemmin Nasonexia käytin lähes ympäri vuoden, talvella hieman aikaa ilman. Myös silmätipat aiemmin ollut käytössä, nyt ei ole tarvinnut käyttää.
Aiemmin en sairastanut juuri ollenkaan, tänä vuonna kolmas kerta. Ei varsinaisesti ole flunssakaan, mut tiedä häntä johtuuko tästä siedätyksestä. Yritin soittaa tänään allergologille, hoitavalle lääkärilleni, mutta hän on lomalla. Onko muilla kokemuksia? Kuulisin mielelläni muiden kokemuksia..
Lääkkeet maksavat kuukaudessa 82€.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .995365Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631453603Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503215Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4452506Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2551559- 861304
Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito131299- 771238
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde321223Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1411150