veneen ikkunat ongelma?

veneeni ikkunat ovat hankautuneet ja vähän naarmuuntuneet.löytyisikö mitään sellaista konstia millä saisi niitä vähän kiiltävämmiksi?ei kai ihan patapataa uskalla käyttää?

10

2595

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • remonttimake

      Sain uuteen pleksilasiin naarmuja pesemällä sitä vedellä ja karkealla pesusienellä, joten patapata ainakin on liian järeää tavaraa. Varmaan trasselilla cleanerillä voi yrittää saada naarmuja pois. Kännyköiden lasin naarmuihin on jotain lakkamaista ainetta, joka peittää naarmut. Sitäkin voi koettaa. Minä vaihtaisin suosiolla uuden ikkunan, mutta työlästä sekin on tottumattomalle. Etenkin jos se on kiinni kiilakumilistalla.

      • kiilamies

        Kiilakumilista on helppo. Pitää selvittää vaan etukäteen miten homma menee niin itse työ on minuuttien juttu.


      • se kiilakumi on
        kiilamies kirjoitti:

        Kiilakumilista on helppo. Pitää selvittää vaan etukäteen miten homma menee niin itse työ on minuuttien juttu.

        Mulla taitaa olla kiilakumi- sellanen metalli kumin keskellä. Miten sellasen kanssa menetellään, jos vaihtaa ikkunat ?


      • Kiinnostaa....
        se kiilakumi on kirjoitti:

        Mulla taitaa olla kiilakumi- sellanen metalli kumin keskellä. Miten sellasen kanssa menetellään, jos vaihtaa ikkunat ?

        Mikä se semmonen metallinen kiilalista on? Ettei ole krominväristä muovia? Asiasta toiseen, et puhu ikkunasta vaan pleksistä. Ikkuna on lasia, pleksi on aukon suoja.


      • kai ne kannattais suosiolla vaihtaa.


      • remonttimake
        se kiilakumi on kirjoitti:

        Mulla taitaa olla kiilakumi- sellanen metalli kumin keskellä. Miten sellasen kanssa menetellään, jos vaihtaa ikkunat ?

        kumilistan asennukseen on olemassa työkalu, jossa on silmukka toisessa päässä ja tappi toisessa. Sen avulla itse onnistuin vaihtamaan 4 pientä ikkunaa parissa illassa. Liukasteena pullo mäntysuopaa. Muistaakseni jossain neuvottiin laittamaan kumilista ikkunan ympäri ja naru uraan. paketti ujutetaan ikkuna aukkoon ja naru pois vetämällä kumilista menee paikalleen. Joku sanoi myös, että kiilalista pitää olla paikallaan jo ennen ikkunakarmiin ujuttamista. Minulla on veneessä pienet ikkunat, joissa suht terävät kulmat, eikä yllä mainitsemistani ohjeista ollut paskan apua. Uusi kumilista ei tuntunut taittuvan millään muotoonsa. Asennus onnistu siten että laitin ikkunan ja tiivisteen yhdestä kohtaa ikkuna-aukkoa vasten, ja asennustyökalun tappipuolella vetelin tiivisteen paikalleen milli kerrallaan (reilusti mäntysuopaa)-raskasta oli. Katkaisin tiivisteen pituuteensa vasta kun se oli lähes loppuun saakka ujutettu paikkaansa. Kiilalistan sai vedettyä suht helposti paikalleen asennustyökalun silmukkapuolella (kiilalista silmukan sisällä). Tiivisteen sauma tuli ikkunan alapuolelle ja kiilalistan sama yläpuolelle.


    • onnistuu

      ainakin autojen takavalojen muovit saa kiiltäväksi hammastahnalla hankaamalla

      • tahnahammas

        Hammastahna kyllä puhdistaa mutta optinen läpinäkyvyys häviää.


      • Patapatas
        tahnahammas kirjoitti:

        Hammastahna kyllä puhdistaa mutta optinen läpinäkyvyys häviää.

        Kyllä se noemaali gleaner mitä auton hoitoon on tarkoitettu toimii ainakin akryyliin. Minulla sivulaseina oli muovilasit ja olivat ihan himmeät, kiilloitin molemmin puolin ja tulivat aivan kirkkaiksi. Joten tässä tapauksessa ainakin oli hintansa väärti.


    • jos Suomesta saa

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      91
      1325
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1076
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      74
      869
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      15
      797
    5. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      290
      716
    6. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      60
      715
    7. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      708
    8. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      39
      691
    9. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      60
      678
    10. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      43
      655
    Aihe