Isoja eurooppalaisia varustamoja

Rommi

Pitäisi nuoren konejullin päästä töihin, mutta kun tuntuu Suomessa olevan tällä hetkellä jobit niin tiukassa, niin ajattelin seuraavaksi lähestyä ulkomaisia varustamoita. Ongelmana on vaan se, että ei nyt yht´äkkiä tule kuin Maersk ja Hapag-Lloyd mieleen. Eli tänne saa luetella eurooppalaisia varustamoja ja vaikka tarinoita niissä työskentelystä, jos siltä tuntuu. -Kiitos

47

5098

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jenkki

      juttelin tänään yhden kipparin kanssa joka seilaa Åland miehitys pääasiallisesti Filippinos täkki ja kone konemestarit jopa Venäjältä!Tultiin siihen tulokseen että pitäis vaihtaa kansalaisuutta ja pyrkiä kolmansista maista halpa työntekijänä ja siis työntekijänä ei seilorina Kiinalaiset ei vielä ole vallannut euroopan merenkulkua, todellisuudessa ei hyvältä näytä. siinä muutama tosiasia!

      • gunde

        rupee miehet heräilemään tähän maailmaan!


      • jenkki
        gunde kirjoitti:

        rupee miehet heräilemään tähän maailmaan!

        se meille kaikille eiks niin ?


      • Rommi
        jenkki kirjoitti:

        se meille kaikille eiks niin ?

        Ei kait tässä mitään epäselvää ole ollutkaan.


      • kovin skönäri
        Rommi kirjoitti:

        Ei kait tässä mitään epäselvää ole ollutkaan.

        vaik pääsinki just koulust mää meinaan seilata jenkeis ja sit maerskin konttipaateis ja rahaa tulee nii et ei paskal taivu.


      • ulkolaisia varustamoja
        jenkki kirjoitti:

        se meille kaikille eiks niin ?

        kiinnostaa skandit enemmän kyllä kuin venäläiset ja muu rupusakki. skandiporukoille löytyy etusija monella varustamolla joten sinne vain...


      • jenkki
        ulkolaisia varustamoja kirjoitti:

        kiinnostaa skandit enemmän kyllä kuin venäläiset ja muu rupusakki. skandiporukoille löytyy etusija monella varustamolla joten sinne vain...

        aktiivi palvelussa enää!katos se mitä sanot rupusakiks on somaliassa ei muualla!


      • vaikka
        kovin skönäri kirjoitti:

        vaik pääsinki just koulust mää meinaan seilata jenkeis ja sit maerskin konttipaateis ja rahaa tulee nii et ei paskal taivu.

        rautakanki mut työmaalla sä teet just niinko sanotaan ja se työmaa rajoittuu hki-korkeasaari


      • Mahaa on niin ettei paskall...
        kovin skönäri kirjoitti:

        vaik pääsinki just koulust mää meinaan seilata jenkeis ja sit maerskin konttipaateis ja rahaa tulee nii et ei paskal taivu.

        ...ihmeessä vaippoja! ;) Mutta mitäpä sitä töihinkään jos ei edes paskalle taivu?


      • gunde
        ulkolaisia varustamoja kirjoitti:

        kiinnostaa skandit enemmän kyllä kuin venäläiset ja muu rupusakki. skandiporukoille löytyy etusija monella varustamolla joten sinne vain...

        mikä palkkaa SUOMalaisia. Skandeja kyllä varmaan palkkaa monikin varustamo, mutta kuinka moni palkkaa SUOMalaisia? Kysynpä vain.


      • aabee
        gunde kirjoitti:

        mikä palkkaa SUOMalaisia. Skandeja kyllä varmaan palkkaa monikin varustamo, mutta kuinka moni palkkaa SUOMalaisia? Kysynpä vain.

        Terveisiä Walleniukselta. Täällä ainakin härmäläisiä. Hyvät linjat, hyvä liksa, ja laivoissa viihtyy, sisätilat huippua!


      • joku jaksaa
        aabee kirjoitti:

        Terveisiä Walleniukselta. Täällä ainakin härmäläisiä. Hyvät linjat, hyvä liksa, ja laivoissa viihtyy, sisätilat huippua!

        elvistellä Suomalaisia otetaan vasta kipparikirjojen jälkeen siinäkin pitää olla jokavuotinen lisäkoulutus siis koulutus ei kurssitus


      • konejulli2
        gunde kirjoitti:

        mikä palkkaa SUOMalaisia. Skandeja kyllä varmaan palkkaa monikin varustamo, mutta kuinka moni palkkaa SUOMalaisia? Kysynpä vain.

        Itse ainakin olen ollu kyproslaisilla Hanseaticilla ja Colombia Shipping LTD:llä kummassakin minun lisäksi useita muita härmäläisiä. Azalea(MOL) on myös useiden suomalaisten skönöjen työpaikka. Aloittajalle täytyy mainita että ym. varustamoista on aika turha jobia kysellä jos ei ole ylikonemestari tai merikapteeni. Pikkuperämiehet ja mestarit on filippiinoja, kinuskeja, jopa myanmarilaisia ja indonesialaisia olen nähnyt näillä jobeilla. Koneykköset ja förstit usein ukrainasta tai kroatiasta. Kipparit ja siiffit sitten skandinaaveja tai brittejä, kuitenkin länsieuroopasta. Tosin Colombialla seilasin latvialaisen kipparin kanssa eli skaala on laaja. Valitettava totuus on se että pikkukirjoilla on melko torha yrittää, jobit joita on tarjolla on kipparin tai siiffin jobeja.


      • alempana faktoja....
        jenkki kirjoitti:

        aktiivi palvelussa enää!katos se mitä sanot rupusakiks on somaliassa ei muualla!

        Lisäksi olen edelleen aktiivisesti mukana ja sinun kanssasi on ehkä niin ja näin... uusavuttomat kuravesiseilorit kuten sinä voitte laukoa tosin viisauksianne. Totuus kuitenkin on ,että suomisailori saa helpolla töitä. Juuri kuten norskit jne varustamot palkkaavat mielellään. Mutta vikise sinä mitä vikiset. Lisäksi se alempana oleva W&W palkkaa myös.


      • gunde
        konejulli2 kirjoitti:

        Itse ainakin olen ollu kyproslaisilla Hanseaticilla ja Colombia Shipping LTD:llä kummassakin minun lisäksi useita muita härmäläisiä. Azalea(MOL) on myös useiden suomalaisten skönöjen työpaikka. Aloittajalle täytyy mainita että ym. varustamoista on aika turha jobia kysellä jos ei ole ylikonemestari tai merikapteeni. Pikkuperämiehet ja mestarit on filippiinoja, kinuskeja, jopa myanmarilaisia ja indonesialaisia olen nähnyt näillä jobeilla. Koneykköset ja förstit usein ukrainasta tai kroatiasta. Kipparit ja siiffit sitten skandinaaveja tai brittejä, kuitenkin länsieuroopasta. Tosin Colombialla seilasin latvialaisen kipparin kanssa eli skaala on laaja. Valitettava totuus on se että pikkukirjoilla on melko torha yrittää, jobit joita on tarjolla on kipparin tai siiffin jobeja.

        mitä tässä just sanottiin, että kuinka moni varustamo ottaa SUOMalaisia, pian joku huutaa, että olen mennyt töihin Schulten managementin kautta tai jotain muuta täysin älytöntä, olkaa nyt ihmiset realistisia, perkele.


      • gunde
        aabee kirjoitti:

        Terveisiä Walleniukselta. Täällä ainakin härmäläisiä. Hyvät linjat, hyvä liksa, ja laivoissa viihtyy, sisätilat huippua!

        hyvistä liksoista, alle 20k kruunua ja verot pois per månad ei ole hyvä liksa, tulet huomaamaan sen, kun hankit perhettä ja ostat asunnon Skandinaviassa tai SUOMessa, min gyllene vän.


      • gunde
        joku jaksaa kirjoitti:

        elvistellä Suomalaisia otetaan vasta kipparikirjojen jälkeen siinäkin pitää olla jokavuotinen lisäkoulutus siis koulutus ei kurssitus

        pitää olla meripalvelukuukausia koulun jälkeen että saa sen merikapteenin pätevyyskirjan, ja liikennealueen tulee olla varmaan kansainvälistä, muttä jos sun mielestä kursseja käymällä jobit paranee niin, niin sen on sitten oltava niin. Ilmoittaudun maanantaina Yachtmaster Offshore- koulutukseen Southamptoniin ja sen jälkeen taivas on auki....


      • Konejulli2
        gunde kirjoitti:

        mitä tässä just sanottiin, että kuinka moni varustamo ottaa SUOMalaisia, pian joku huutaa, että olen mennyt töihin Schulten managementin kautta tai jotain muuta täysin älytöntä, olkaa nyt ihmiset realistisia, perkele.

        Minä ainakin suomalaisena ylikonemestarina olen ollut vaikka kuinka monella ulkomaalaisella varustamolla töissä ja olen edelleenkin. Kyllä sinne suomalaiset kipparit ja siiffit on tervetulleita, ne jotka täällä itkee realismin perään taitaa joutaa yhen reissun vikaeeraajiksi korkeasaaren lauttaan. Suomalainen kielitaitoinen ylikonemestari tai merikapteeni on todella kovaa valuttaa isoissa varustamoissa, itsellä ainakin on koko ajan ollut jobi alla ilman ongelmia. Jos ei saa ulkoa jobia kannattaa katsoa mikä kirja on ja jos se on oikea sitten pitää ostaa peili


      • niinkuinjenkki
        gunde kirjoitti:

        pitää olla meripalvelukuukausia koulun jälkeen että saa sen merikapteenin pätevyyskirjan, ja liikennealueen tulee olla varmaan kansainvälistä, muttä jos sun mielestä kursseja käymällä jobit paranee niin, niin sen on sitten oltava niin. Ilmoittaudun maanantaina Yachtmaster Offshore- koulutukseen Southamptoniin ja sen jälkeen taivas on auki....

        täytyy KÄSITTÄÄ mikä on ero koulun ja kurssin välillä! ........


      • jenkki
        Konejulli2 kirjoitti:

        Minä ainakin suomalaisena ylikonemestarina olen ollut vaikka kuinka monella ulkomaalaisella varustamolla töissä ja olen edelleenkin. Kyllä sinne suomalaiset kipparit ja siiffit on tervetulleita, ne jotka täällä itkee realismin perään taitaa joutaa yhen reissun vikaeeraajiksi korkeasaaren lauttaan. Suomalainen kielitaitoinen ylikonemestari tai merikapteeni on todella kovaa valuttaa isoissa varustamoissa, itsellä ainakin on koko ajan ollut jobi alla ilman ongelmia. Jos ei saa ulkoa jobia kannattaa katsoa mikä kirja on ja jos se on oikea sitten pitää ostaa peili

        tänään mennään moikkaa ÄITII!!


      • gunde
        Konejulli2 kirjoitti:

        Minä ainakin suomalaisena ylikonemestarina olen ollut vaikka kuinka monella ulkomaalaisella varustamolla töissä ja olen edelleenkin. Kyllä sinne suomalaiset kipparit ja siiffit on tervetulleita, ne jotka täällä itkee realismin perään taitaa joutaa yhen reissun vikaeeraajiksi korkeasaaren lauttaan. Suomalainen kielitaitoinen ylikonemestari tai merikapteeni on todella kovaa valuttaa isoissa varustamoissa, itsellä ainakin on koko ajan ollut jobi alla ilman ongelmia. Jos ei saa ulkoa jobia kannattaa katsoa mikä kirja on ja jos se on oikea sitten pitää ostaa peili

        kun valehdellaan täällä ihan pokalla naamalla. taidat vaan yrittää epätoivoisesti värvätä äitin pikku kultia opinahjoosi, ettei oma jobisi mene alta. Siinä sitä just realismia onkin, kun kouluttaa tollona itsensä, kun uskoo, kun kaikki kehuu kuinka paljon jobia on maailmalla, ja päätyy tosiaan sinne korkeasaaren lautalle, kun ei siellä maailmalla tarvittukaan ketään. Että älä yritä elvistellä äläkä jallittaa viattomia ihmisiä. Ja jos olet onnistunut tosiaan pääsemään sinne ukrainalaisten sekaan, on varmaan tosi upeeta, kun törnit on mitä on ja palkka on varmaan tosi kohdallaan. Valehtele lisää.


      • jenkki
        gunde kirjoitti:

        kun valehdellaan täällä ihan pokalla naamalla. taidat vaan yrittää epätoivoisesti värvätä äitin pikku kultia opinahjoosi, ettei oma jobisi mene alta. Siinä sitä just realismia onkin, kun kouluttaa tollona itsensä, kun uskoo, kun kaikki kehuu kuinka paljon jobia on maailmalla, ja päätyy tosiaan sinne korkeasaaren lautalle, kun ei siellä maailmalla tarvittukaan ketään. Että älä yritä elvistellä äläkä jallittaa viattomia ihmisiä. Ja jos olet onnistunut tosiaan pääsemään sinne ukrainalaisten sekaan, on varmaan tosi upeeta, kun törnit on mitä on ja palkka on varmaan tosi kohdallaan. Valehtele lisää.

        mahtuu kaks Suomalaista.. kippari ja siiffi mutta ne pitää olla hyvin koulutettuja miehistö tasolta kelpaa kuka tahansa melkein voisin sanoa vaikka somali!...ja nyt sitä äitii kattomaan!


      • gunde
        jenkki kirjoitti:

        mahtuu kaks Suomalaista.. kippari ja siiffi mutta ne pitää olla hyvin koulutettuja miehistö tasolta kelpaa kuka tahansa melkein voisin sanoa vaikka somali!...ja nyt sitä äitii kattomaan!

        mutta mm. tämä yhden konejullin Hanseatic on nykyään Bernhard Schulte- managementti, jolla on toimisto mm. Tallinnassa ja Pietarissa, mutta ei Saksassa, huom ei missään sivistysvaltiossa, ja sama tämä Azalea(MOL), toimisto Montenegrossa. Aika velikulta, kun on uskaltanut moisista paikoista jobia hakea, ja vielä pystyy katsomaan itseänsä peiliin, kun me ei nyt sit pystytä, kun ollaan kaikki muut jämähdetty sinne kuraveteen korkeasaaren lautalle, kun ei olla lähdetty hakemaan hommia Tallinasta ja Montenegrosta. Vai onko konejullilla mahdollisesti natsannut Samaran toimiston kautta mahdollisesti?


      • varustamo, mutta
        gunde kirjoitti:

        mutta mm. tämä yhden konejullin Hanseatic on nykyään Bernhard Schulte- managementti, jolla on toimisto mm. Tallinnassa ja Pietarissa, mutta ei Saksassa, huom ei missään sivistysvaltiossa, ja sama tämä Azalea(MOL), toimisto Montenegrossa. Aika velikulta, kun on uskaltanut moisista paikoista jobia hakea, ja vielä pystyy katsomaan itseänsä peiliin, kun me ei nyt sit pystytä, kun ollaan kaikki muut jämähdetty sinne kuraveteen korkeasaaren lautalle, kun ei olla lähdetty hakemaan hommia Tallinasta ja Montenegrosta. Vai onko konejullilla mahdollisesti natsannut Samaran toimiston kautta mahdollisesti?

        Norski välittäjät hakee dayratella DP-operaattoreita: http://www.utsira.com/vis_stilling.php?stilling_id=2491 http://www.hr-center.no/?did=10718234 5000-7000 NOK/day, praktiikasta ja jobista riippuen. (Lomilta ei sitten mitään).


      • jenkki
        gunde kirjoitti:

        mutta mm. tämä yhden konejullin Hanseatic on nykyään Bernhard Schulte- managementti, jolla on toimisto mm. Tallinnassa ja Pietarissa, mutta ei Saksassa, huom ei missään sivistysvaltiossa, ja sama tämä Azalea(MOL), toimisto Montenegrossa. Aika velikulta, kun on uskaltanut moisista paikoista jobia hakea, ja vielä pystyy katsomaan itseänsä peiliin, kun me ei nyt sit pystytä, kun ollaan kaikki muut jämähdetty sinne kuraveteen korkeasaaren lautalle, kun ei olla lähdetty hakemaan hommia Tallinasta ja Montenegrosta. Vai onko konejullilla mahdollisesti natsannut Samaran toimiston kautta mahdollisesti?

        se vaan on kylläkin hyvin monen mielipíde?vai oliko se tarkoitus koulusta suoraan tallinaan jobia hakee vai vielä kauemmaks?


      • gunde
        jenkki kirjoitti:

        se vaan on kylläkin hyvin monen mielipíde?vai oliko se tarkoitus koulusta suoraan tallinaan jobia hakee vai vielä kauemmaks?

        niinhän tää konejulli mainosti, että jobia löytyy, sinne sinne heti eka XPRS:n suomalaisin siivin aamutuimaan, ei kai sitä korkeasaaren lautalla kuraveden yli sinne pääse pelkästään peiliin katsomalla;D


      • gunde

      • Tallinnasta
        gunde kirjoitti:

        niinhän tää konejulli mainosti, että jobia löytyy, sinne sinne heti eka XPRS:n suomalaisin siivin aamutuimaan, ei kai sitä korkeasaaren lautalla kuraveden yli sinne pääse pelkästään peiliin katsomalla;D

        jobia kattoon ei oikein natsaa mutta jos se on pelkkää kattomista ni sitte ok


      • työnsankari
        alempana faktoja.... kirjoitti:

        Lisäksi olen edelleen aktiivisesti mukana ja sinun kanssasi on ehkä niin ja näin... uusavuttomat kuravesiseilorit kuten sinä voitte laukoa tosin viisauksianne. Totuus kuitenkin on ,että suomisailori saa helpolla töitä. Juuri kuten norskit jne varustamot palkkaavat mielellään. Mutta vikise sinä mitä vikiset. Lisäksi se alempana oleva W&W palkkaa myös.

        eiks se oo kumma ku myllys ei oo mitään tietoo näist norski varustamoista eikä kuravesi jutuista ihan ku joku ois palkannu sut puhuun pehmeitä


      • m/t jaarli
        gunde kirjoitti:

        niinhän tää konejulli mainosti, että jobia löytyy, sinne sinne heti eka XPRS:n suomalaisin siivin aamutuimaan, ei kai sitä korkeasaaren lautalla kuraveden yli sinne pääse pelkästään peiliin katsomalla;D

        Ei taida gundella mennä hissi ihan vintille asti jutuista päätellen


      • hasse
        gunde kirjoitti:

        mutta mm. tämä yhden konejullin Hanseatic on nykyään Bernhard Schulte- managementti, jolla on toimisto mm. Tallinnassa ja Pietarissa, mutta ei Saksassa, huom ei missään sivistysvaltiossa, ja sama tämä Azalea(MOL), toimisto Montenegrossa. Aika velikulta, kun on uskaltanut moisista paikoista jobia hakea, ja vielä pystyy katsomaan itseänsä peiliin, kun me ei nyt sit pystytä, kun ollaan kaikki muut jämähdetty sinne kuraveteen korkeasaaren lautalle, kun ei olla lähdetty hakemaan hommia Tallinasta ja Montenegrosta. Vai onko konejullilla mahdollisesti natsannut Samaran toimiston kautta mahdollisesti?

        Hyva gunde, olet ulkona kuin lumiukko merenkulkuasioista. Schultella on toimisto Hampurissa ja Azalealla Rotterdamin esikaupunkialueella. Tietysti Korkeasaaren lautalta katsottuna Saksa ja Hollanti eivat ole sivistysvaltioita.


      • gunde
        hasse kirjoitti:

        Hyva gunde, olet ulkona kuin lumiukko merenkulkuasioista. Schultella on toimisto Hampurissa ja Azalealla Rotterdamin esikaupunkialueella. Tietysti Korkeasaaren lautalta katsottuna Saksa ja Hollanti eivat ole sivistysvaltioita.

        palkataan varmaan SUOMalaisia erityisesti.


      • gunde
        m/t jaarli kirjoitti:

        Ei taida gundella mennä hissi ihan vintille asti jutuista päätellen

        Vain tollo mainostaa netissä, että moiset boolagit palkkaa SUOMalaisia, koska ne palkkaa Ihan muita itä-euroaasialaisia, mutta jos on niin tollo, että haluaa hakea jobia esim. kyseisen kaltaisista yhtiöistä taalan kuvat silmissä, siitä vaan, voi tulla vähän ehkä yllätyksiä vaan. EI yksikään varustamo maailmassa kaipaa SUOMalaisia vaivoikseen.


      • good night
        gunde kirjoitti:

        palkataan varmaan SUOMalaisia erityisesti.

        sleep well


      • CMASTER
        gunde kirjoitti:

        onko ne merikapteeneja, miten sellaiseksi DP-operaattoriksi tullaan?

        Dp operaattori on perämies, försti tai kippari joka ajaa alusta ja merivahtia aluksen ollessa kytkettynä dynaamiseen paikannusjärjestelmän "alaisuuteen".

        Aluksen propulsiojärjestelmät ovat tietokenemallinnettuna hallittavissasi, se laskee sensorein aluksen liikettä vedessä, ulkoisia voimia, niiden vaikutuksia, ja mahdollistaa täten tarkkaa paikkannusta, ja ohjattua liikkumista, esim 1m eteenpäin ja stop.

        dp operaattoriksi vaaditaan dp-basic kurssi, jonka jälkeen tarvitsee 30 päivää ohjattua dp harjoittelua aluksella jolla on dp laitteisto. tämän jälkeen saa osallistua dp-ADVANCED kurssille, jonka jälkeen tarvitaan 6kk ohjattua dp harjoittelua ja fyysista ajoa siis merivahdissa dp:n ollessa päällä. nämä skenaariot täytettyäsi kippari on signeerannut dp harjoittelukirjasi(nautical institute maailman ainoa joka näitä myöntää,uk) tarvitsee se vielä kipparin storyn ja allekirjoiuksen, jossa hän ilmoittaa että "perämies nönnön nöö on mielestäni suorittanut asiallisesti harjoittelun ja on mielestäni pätevä saamaa dp kirjan. nyt lähetät harjoittelukirjasi englantiin, ja paluupostissa tulee maksua vastaan tietty dp certti, jolloin saat ajaa laivaa dp operaattorina dp1 luokan aluksella. se on iin kutsuttu LIMITED DP certificate. DP UNLIMITEDin saa upgradettuu kun palvelet harjoittelun muodossa 2kk dp 2, tai 3 luokan aluksella. (äreempii pelejä, enempi propulsioo ja laitteita) (tankkerit yleensä osin ainoastaan dp1 luokan aluksia) ei vaikuta palkkaan kuiteskaan.

        Lopuksi Sanottua: norjalaiselle varustamolle maksaa yhden miehen täydellinen dp koulottaminen kaikkine lisälaite kursseineen, lentoineen, ekstra palkkoineen ja hotelliöineen, n 70.000€.

        Lienee jokaisen ymmärrettävää että tälläisella kaverilla ei liene työnsaantiongelmia jälkeenpäin, kun on nuo kurssit jo joku maksanut.

        tässä dp operaattorin hommista ja koulutuksesta lyhyt oppimäärä, toivottavasti tästä on jotakin apua jollekkin.

        koulutusta antavat suomalaiset merenkulkuoppilaitokset n. kerran vuodessa, mutta taso on erittäin alhainen, ja laitteistot ihan törkeen vanhoja paskoja. en suosittele laisinkaan.

        jos haluat kurssi certit jotka todella toimii työn haussa, suosittelen olemaan yhteydessä tänne. http://www.smsc.no


    • il capitano

      Tonne ja siitä sitten koittamaan: http://euroship.multiservers.com/html/home/comp.htm#top Unohda miehistövälittäjät ja tykitä pieniä ja keskikokoisia varustamoja suoraan, jostain sitten voi tuurilla napata. Itse päällikkönä saksalaisessa varustamossa eikä valittamista. Liksa on hyvä ja kyllä itäblokin poikien kanssa pärjää jos on mies eikä mikki hiiri. Jos on helposti koti-ikävää niin sitten suosittelen offshore hommia tai unohtamaan koko jutun.

      • Rommi

        Viikko siinä meni, mutta tulee niitä näköjään asiaankin liittyviä vastauksia, kun tarpeeksi kauan odottaa.


      • rommitoti
        Rommi kirjoitti:

        Viikko siinä meni, mutta tulee niitä näköjään asiaankin liittyviä vastauksia, kun tarpeeksi kauan odottaa.

        pilssineekerit mitään töitä saa, paskasakkia koko jengi (paska provo) t: matruusi


      • gunde

        Siis tällaista kaikki haluavat juuri kuulla. Yksi mies on noussut kaikkien joukosta, ja HÄN työskentelee hyvällä palkalla hyvässä varustamossa, jossa ei olla mikki hiiriä, koska siellä työskentelevät miehethän ovat itäeurooppalaisia, ei mikki hiiriä. Kysytäänpä kuitenkin uudestaan vuoden kuluttua, vieläkö palkka ja status on kohdallaan; joskohan pikku avustaja chief officer Evgeni olisi nostettu sittenkin hallitsevaampaan asemaan IL capitanon paikalle ja IL capitanolle olisi jo tullut aika mennä lainaus: Tonne ja siitä sitten koittamaan: http://euroship.multiservers.com/html/home/comp.htm#top?


      • ru-kanava
        gunde kirjoitti:

        Siis tällaista kaikki haluavat juuri kuulla. Yksi mies on noussut kaikkien joukosta, ja HÄN työskentelee hyvällä palkalla hyvässä varustamossa, jossa ei olla mikki hiiriä, koska siellä työskentelevät miehethän ovat itäeurooppalaisia, ei mikki hiiriä. Kysytäänpä kuitenkin uudestaan vuoden kuluttua, vieläkö palkka ja status on kohdallaan; joskohan pikku avustaja chief officer Evgeni olisi nostettu sittenkin hallitsevaampaan asemaan IL capitanon paikalle ja IL capitanolle olisi jo tullut aika mennä lainaus: Tonne ja siitä sitten koittamaan: http://euroship.multiservers.com/html/home/comp.htm#top?

        lisää tätä jsa läähätän


      • onks sull
        ru-kanava kirjoitti:

        lisää tätä jsa läähätän

        pepa?


      • :-)
        onks sull kirjoitti:

        pepa?

        Että piäsin sielta atlantin uaavalta poes .- En tosiaan ymmärrä mikä hinku sinne on näinä päivinä? Ette te pojat enään sinne hevostallille jouda :D


      • miten toiset jaksaa

        omituista, että täällä aina vaan jaksaa jotkut puhkua, ettei ulkomaille suomalaiset kelpaa, ellei ole kippari tai konepäällikkö. mulla on kyllä koulut käyty, muttei kipparinkirjoja vielä ja ihan helposti sain töitä ulkomailta, ja niin on moni kaverinikin saanut. ehkä täällä valittavat ovat just sitä paskasakkia, joita ei haluta suomalaiseenkaan laivaan töihin, niin ei sitten pääse ulkomaillekaan. tietenkin jos ei ole suhteita tai oikeanlaisia kursseja käytynä, niin voi olla vaikeata päästä. miehitysfirmoista en tiedä miten toimivat. itse otin yhteyttä suoraan varustamon miehitykseen. kaikilla varustamoilla ei taida kuitenkaan olla omaa miehitystä. lykkyä tykö alkuperäiselle kirjoittajalle, kyllä jostain napsahtaa kun tarpeeksi yrittää eikä usko näitä pölvästejä täällä!


      • gunde

        se ei ole paljon.


      • bugser
        miten toiset jaksaa kirjoitti:

        omituista, että täällä aina vaan jaksaa jotkut puhkua, ettei ulkomaille suomalaiset kelpaa, ellei ole kippari tai konepäällikkö. mulla on kyllä koulut käyty, muttei kipparinkirjoja vielä ja ihan helposti sain töitä ulkomailta, ja niin on moni kaverinikin saanut. ehkä täällä valittavat ovat just sitä paskasakkia, joita ei haluta suomalaiseenkaan laivaan töihin, niin ei sitten pääse ulkomaillekaan. tietenkin jos ei ole suhteita tai oikeanlaisia kursseja käytynä, niin voi olla vaikeata päästä. miehitysfirmoista en tiedä miten toimivat. itse otin yhteyttä suoraan varustamon miehitykseen. kaikilla varustamoilla ei taida kuitenkaan olla omaa miehitystä. lykkyä tykö alkuperäiselle kirjoittajalle, kyllä jostain napsahtaa kun tarpeeksi yrittää eikä usko näitä pölvästejä täällä!

        kyllä varmasti jobeja on, et vaan pysty elättämään perhettä palkallasi ja törnit on mitä on. dollariliksat nykyään ainakin hyydyyttää vähänkin maailmaa nähneen miehen innon olla suuressa eurooppalaisessa tms. varustamossa. Europalkat pakkaa olemaan vielä pienempiä, vrt. esim. Princess (ei makseta vuorottelupalkkaa, vaikka töissä ollessa palkka on suht okei, mut vuorottelu taas perseestä), sosiaalinen dumppaus on täyttä arkipäivää. Totta kai, jos on tuuria, voi sukkulatankkerilla tai offshorella (DP) tehdä jonkunnäköistä tiliä, mutta en mä usko, että kaikki sinne mahtuu ja pääsee ihan tosta vaan, normanneillakin on taas vaikeeta varmaan. Muut kuljetushommathan on silkkaa kuraa, paitsi tähän joku vastaa ihan varmasti, että tienaan 5000 egee/kk HL:llä! Ja puolikkaana.


    • Mukavuuslipussa

      Seilannu.

      Suomalaisilla kirjoilla voi pyyhkii perseensä. Ulkomaiset varustamot sanoo vaan että ei pidä Suomalaista hyvänä sijoituskohteena.

    • Ottaako mikään ulkomainen varustamo suomalaisia täkkäreitä?

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Upea peppuisella naisella

      Upea peppuisella naisella on upea peppu.
      Ikävä
      100
      6414
    2. Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta

      Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t
      Tornio ja Haaparanta
      30
      3833
    3. törniöläiset kaaharit haaparannassa

      isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/
      Tornio ja Haaparanta
      28
      3210
    4. Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!

      https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu
      Maailman menoa
      370
      1736
    5. Mihin se sysipska hävisi?

      Katso Frida Kahlo elämäkerta ja opi.
      Ikävä
      33
      1398
    6. Upea peppuisella miehellä

      Upea peppuisella miehellä on upea peppu.
      Ikävä
      27
      1340
    7. Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän

      Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi
      Maailman menoa
      46
      979
    8. Anteeksi kulta

      En oo jaksanut pahemmin kirjoitella, kun oo ollut tosi väsynyt. Mut ikävä on mieletön ja haluisin kuiskata korvaasi, hyv
      Ikävä
      11
      966
    9. Perttu Sirviö laukoo täydestä tuutista - Farmi Suomi -kisaajista kovaa tekstiä "Pari mätää munaa..."

      Ohhoh, Farmilla tunteet alkaa käydä kuumana, kun julkkiksia tippuu jaksosta toiseen! Varo sisältöpaljastuksia: https:
      Tv-sarjat
      11
      890
    10. Tykkään susta todella

      Paljon. Olet ihana ❤️
      Ikävä
      42
      869
    Aihe