Aivokasvain?

Pelkääjä

olen 15 vuotias naispuolinen henkilö. Minulla alkoi yhtäkkiä noin 2 kuukautta sitten voimakas tinnitys vasemmassa korvassa. Tinnitys on voimistunut nyt koko ajan ja siirtynyt myös oikeaan korvaan. Herään yöllä monta kertaa tinnityksen aiheuttaman meluun. Tinnitys ei lakkaa hetkeksikään ja pahimmillaan sen ääni muistuttaa sirkkeliä. Nyt pari päivää sitten minulla alkoivat myös valtavat pahan olon tunteet aamuisin ja eilen jopa oksensin. Pahaolo katoaa parin tunnin kuluttua heräämisestä. Päänsärkyä minulla ei aamuisin ole kuitenkaan ollut kuin satunnaisesti. Voivatko nämä oireet liittyä aivokasvaimeen? Kannattaisiko varata aika lääkäristä? Jos joku viitsii vastata, niin ISO kiitos.

17

14883

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Stubi

      Aivokasvaimen oireet voivat olla suunnilleen ihan mitä tahansa, riippuu siitä missä kohtaa se sijaitsee. Ihmiskehon eri toiminnot ovat keskittynet aivojen eri alueille, ja oireet riippuvat siitä, mitä keskusta kasvain painaa. Yleisimpiä lienevät epileptiset kohtaukset ja erilaiset näköhäiriöt, halvaantumiset ruumiin eri osissa jne

      Et ole ajatellut lääkärissä käydä? Kyseessä voisi olla vaikkapa korvatulehdus, se ei läheskään aina aiheuta kipua. Itselläni alkoi nimenomaan tinnituksella. Aivokasvainta viimeiseksi veikkaisin.

    • Koti"lääkäri"

      Ainakin lääkärille kannattaa mennä jo senkin takia, että tuohan rupeaa jo mielenterveyteen vaikuttamaan.
      En ole mikään asiantuntija, mutta minusta kuulostaisi joltain kuuloelimen vialta. Tinnitushan voi todellakin alkaa ihan yhtäkkiä, varmaan tiedätkin, että esim. konsertin tai jonkun muun "melualtistumisen" jälkeen. Tinnitukseen on kyllä muitakin syitä (esim.tapaturma). Muistatko tapahtuiko mitään erityistä ennen kuin korvasi alkoivat soimaan?

      Ja pahoinvointikin sopii kuuloelimen vikaan, sillä tasapainoelimemmehän sijaitsee jossain siellä korvan sopukoissa. kun olet ollut makuullasi koko yön ja nouset aamulla ylös, niin pahoinvointisi voi johtua juuri tästä asiasta.

      Nyt sitten joku asiantuntijalääkäri voi korjata mahdolliset tietovirheeni. Näin netin kautta kuitenkaan tuskin kukaan pystyy diagnoosia sinulle tekemään eli lääkäriin! Ethän tuollaisen vaivan kanssa pysty mitenkään elämään.
      Ps. muuten on olemassa tinnitus-yhdistyskin. Varmaan löytyy netistäkin tietoa siitä.

    • Tietoa

      Kyllä se on lääkäri mikä on ainut seuraava osoitteesi. Mitä järkeä miettiä ja kysellä täältä jos on pitempääm jatkuneita jonkun tason oireita. Netti ei ole oikea paikka löytää lääkettä jos jokin paikka on pitkään vaivannut.

    • voimia

      menierintautiin kuuluu korvien humina oksenteleminen ja huimaus . kannataa käydä lääkärissä mun papalla on se ja erittäin pahana.siihen on olemassa lääkkeet. toivottavasti paranet.

      • äidin puolest

        Voiko veden valuminen nenästä olla aivokasvaimen merkki? Kun kumartaa tulee vettä nenästä vaikka ei ole flunssaa. Väsyneisyttä on myös.


      • valua vettä nenästä
        äidin puolest kirjoitti:

        Voiko veden valuminen nenästä olla aivokasvaimen merkki? Kun kumartaa tulee vettä nenästä vaikka ei ole flunssaa. Väsyneisyttä on myös.

        Vähän ajan sisällä on tosiaan alkanut valua vettä oikeasta sieraimesta joissain tilanteissa,kun laitan pään alaspäin!!Mitä tämä on??


      • Huolestuttaa..................
        valua vettä nenästä kirjoitti:

        Vähän ajan sisällä on tosiaan alkanut valua vettä oikeasta sieraimesta joissain tilanteissa,kun laitan pään alaspäin!!Mitä tämä on??

        Mulla kans sama homma, pitäisköhän tässä huolestua? Vettä valuu enimmäkseen vasemmasta sieraimesta kumartaessa, ennen ei oo tämmöstä ollu. Ikää mulla 24.


      • norsun kärsä
        Huolestuttaa.................. kirjoitti:

        Mulla kans sama homma, pitäisköhän tässä huolestua? Vettä valuu enimmäkseen vasemmasta sieraimesta kumartaessa, ennen ei oo tämmöstä ollu. Ikää mulla 24.

        Kävittekö lääkärissä tuon veden valumisen nenästä kumartuessa teeman kanssa?? Mullakin sama juttu. Olen muuten ihan ok. 27v.


      • Rahikainen666
        norsun kärsä kirjoitti:

        Kävittekö lääkärissä tuon veden valumisen nenästä kumartuessa teeman kanssa?? Mullakin sama juttu. Olen muuten ihan ok. 27v.

        Nyt kaipaisi Rahikainenkin tähän vinkkejä. Aamulla yhtäkkiä alkoi, ja vähintään pari kertaa minuutissa pitää olla nenää pyyhkimässä. Päätin tunkea nenäliinan sieraimeen, niin ei jatukvasti tarvitse pyyhkiä. Kuitenkin koko aika tuntuu kun sieltä sitä nestettä liinaan valuu.


      • vettänenästä
        Rahikainen666 kirjoitti:

        Nyt kaipaisi Rahikainenkin tähän vinkkejä. Aamulla yhtäkkiä alkoi, ja vähintään pari kertaa minuutissa pitää olla nenää pyyhkimässä. Päätin tunkea nenäliinan sieraimeen, niin ei jatukvasti tarvitse pyyhkiä. Kuitenkin koko aika tuntuu kun sieltä sitä nestettä liinaan valuu.

        MInullakin on alkanut tämä sama oire! Onko kukaan vielä löytänyt tähän mitään vastausta??


    • tofferi

      Hohhoh, luulin olevani yksin tämän ongelman kanssa.. Eipä tässä auta muu kuin lääkärille soittaa, olisikohan jotain jatkoa virukselle josta luulin päässeeni eroon 3 viikkoa sitten..

    • huolestunut

      Löytyikö teillä kenelläkään koskaan selitystä tälle nenän valumiselle päätä alaspäin kääntäessä? Minulla ihan samaa oiretta...

      • vesinenä

        Allergia voi aiheuttaa nenän valumista, vaikka lehteä lukiessa tai muuten kumartaessa alkaa tippua ihan kirkasta nestettä nenästä ilman mitään ennakkovaroitusta, ei siinä ehdi nenäliinaa kaivaa. Itsellä tämä oire oli työpaikassa jossa oli hometta, vaihdoin työpaikkaa niin nenän valuminen loppui kuin seinään.


    • JosephSmith

      Kauhea työpaikka jos siellä alkaa nenä valumaan.

    • pääalaspäinkö

      Miksi teidän täytyy pitää sitä päätä alaspäin ja ihmetellä sitten, kun vettä valuu sieraimista? Eikö elämä muutenkin olisi helpompaa pää ylhäällä? Kysyy yksi ihmettelevä.

      • Anonyymi

        : ))


    • monta.kystaa.ollut

      Kysta ?
      Minulla oli vuosi nenä kirkasta nestettä melkein vuoden. Paperinenäliinoja kului paketti päivässä pahimmillaan. Menin korva-, kurkku-, nielu erikoislääkärille, joka totesi minulla olevan pienen kystan nenäontelossa (takana jossain) josta sitä vettä tiputtelee. Kysta hoidettiin pois samantien, vuoto loppui siihen.
      Kysta on siis eräänlainen "vesirakkula", joita ihmisellä voi olla lähes missä vain, siitä ei tarvitse pelästyä.
      Minullakin on kysta ollut mm.korvakäytävässä, vatsaontelossa ja parast'aikaa on toisessa munuaisessa, ei aiheuta mitään vaivaa tällä hetkellä. Kystia voi olla monenkokoisia.
      Googlaa kysta

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4653
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2269
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1794
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1518
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      32
      1461
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1318
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1237
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1156
    9. 23
      1092
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe