Hääpari

haluaisi häälahjat rahana. Ovat muuttaneet vasta yhteen ja tarvetta olisi erinäisille hankinnoille. Olen menossa häihin yksin. Mikä olisi sopiva summa minkä antaa rahana? Isoihin summiin ei ole varaa enkä edes kyselisi jos olisi. Jotenkin tuntuu että rahaa pitäisi "antaa" enemmän kuin menisi jos ostaisi jonkun lahjan? Onko täysin huono idea kuitenkin ostaa lahja?

6

1453

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • olemassa?

Yleensä rahapyynnön rinnalla on lahjalista olemassa, et ole yksin sen ajatuksen kanssa, ettet haluaisi antaa rahalahjaa ja tätä silmällä pitäen useimmat hääparit tekevät myös listan. Jos listaa ei ole, voit tietenkin halutessasi ostaa lahjankin; mitä paremmin tunnet hääparin, sitä paremmin osut lahjahankinnassasi ilman listan apuakin. Rahalahjan ei tarvitse olla suurempi, kuin mihin sinulla on varaa. Yksin menevänä vieraana voisi ihan hyvä summa olla esim. 25-30 euroa. Mutta jos se on sinun budjettiisi paljon, laitat sen verran kuin hyvältä tuntuu oman talouden näkökulmasta. Tämä lahjan arvo ja rahan määrä ei kuitenkaan ole mikään itseisarvo - häihin on kutsuttu vieraat ja mennään vieraaksi aivan muista syistä kuin saamaan/viemään lahjaa! Hauskoja juhlia!

• ei taida olla. Haluaisivat ilmeiseti ostaa esim. huonekaluja. Mietin itsekin tuota summaa. Sanotaan et lahjan "arvo" pitäisi kattaa ruokakulut. Taidan päätyä kuitenkin lahjan hankintaan. Kiitos vinkeistä:)

• mitä sanotaan
        Naksu-75 kirjoitti:

ei taida olla. Haluaisivat ilmeiseti ostaa esim. huonekaluja. Mietin itsekin tuota summaa. Sanotaan et lahjan "arvo" pitäisi kattaa ruokakulut. Taidan päätyä kuitenkin lahjan hankintaan. Kiitos vinkeistä:)

mutta lahjan antaja antaa lahjan sellaisena kuin haluaa ja kuin on varaa. Mikään pääsymaksu häihin tai illalliskortti annettu lahja ei ole!

• mitä sanotaan kirjoitti:

mutta lahjan antaja antaa lahjan sellaisena kuin haluaa ja kuin on varaa. Mikään pääsymaksu häihin tai illalliskortti annettu lahja ei ole!

jospa se riittäis, se halvempikin lahja. Tämä hääpari kyllä osaa arvostaa vähempääkin:)

• vaan..

Anna vain sellainen lahja kuin itse haluat antaa! Lahja on aina lahja, siis vapaaehtoinen ja oman tuntemuksen mukaan annettu. Parikymppiä on ihan riittävä summa tai vähemmänkin, jos löydät jotain parille sopivaa! Ei hääpäivän tarkoitus ole kerätä maan mahtavinta hääkassaa, vaan viettää iloista juhlaa rakkaiden kesken. Jotenkin tuntuu pöyristyttävältä nykykäsitys, että lahja on kuin pääsymaksu tai korvaus syödystä ruuasta. Huhhuh...

• olen menossa

Omissa kutsuissamme luki hyvin selvästi : Jos tahdotte meitä juhlan kunniaksi muistaa pyydämme muistamiset tilille ***** . Muussa tapauksessa tuokaa VAIN itsenne.
      Eli emme tarvitse ainuttakaan pakettia, lahjakorttia, kippoa ym. Emme myöskään velvoita laittamaan rahaa tuolle tilille, se ei ole häidemme tarkoitus. Ja summia saa laittaa (ainakin meille) ihan oman varallisuuden mukaan. Jos ei ole rahaa ei laita ja jos haluaa laittaa vitosen niin laittaa sen. Emme edes odota mitään suuria summia, jos vanhemmat nyt jotain laittaa niin ihan kiva.

Ainiin. Jos joku sen paketin tai muun vastaavan (kortit ja kukat sallittakoon) tuo, ilmoitan kohteliaasti hänen voivan pitää sen itse. Minusta se on aivan yhtä kohteliasta kuin olla noudattamatta juhlaparin pyyntöä.

Ketjusta on poistettu 22 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 24h Kirppis

Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?
      Jämsä
      13
      3738
    2. Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain

Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja
      Joensuu
      27
      3030
    3. Suomessa eletään liian pitkään

"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy
      Maailman menoa
      275
      2819
    4. Deodoranttiteollisuus

Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin
      Jämsä
      5
      1945
    5. 224
      1504
    6. Näyttääkö kaivattusi

Miten hyvältä ❤️
      Ikävä
      75
      1271
    7. Martinan mies on Suomessa.

Siellä se on Martinan instassa ja täällä on jo ero tullut. Voi että kun huvittaa...
      Kotimaiset julkkisjuorut
      167
      1129
    8. Voitaisko olla kavereita?

Haluaisin aloittaa puhtaalta pöydältä sinun kanssasi, tabula rasa. Minä lopetan sinun perääsi haikailun, ja sitten sinäk
      Tunteet
      2
      1107
    9. Rukoilimme Länsimuurilla 2000 vuoden jälkeen, Jumalamme oli antanut meille kaiken takaisin

Western Wall, In our Hands. 55th Para. https://www.youtube.com/watch?v=u4BJAppyCSo https://en.wikipedia.org/wiki/55th_
      Ateismi
      3
      1032
    10. Maistaisitko sinä näitä valmisruokia?

Terhi Kinnari ja Kinnarin tila voitti Suomalainen menestysresepti -kisan. Makuja Kinnarin tilan kaurapohjaisissa aterioi
      Einekset
      31
      1014
    Aihe