EU patistaa Ruotsia Suomen opetus ei edelleenkään kunnossa Ruotsissa Ruotsin on pantava kiireellisesti suomen kielen opetus kuntoon, vaatii Euroopan neuvosto. Neuvoston mukaan Ruotsi ei ole toistuvista huomautuksista huolimatta saanut suomen opetusta järjestykseen. Toimiin on ryhdyttävä esikoulusta korkeakouluun asti, neuvosto toteaa. Neuvosto: vähemmistöasiat retuperällä Erityisen kiire on järjestää suomenkielistä esikoulutoimintaa, sanoo neuvosto. Neuvosto ei ole tyytyväinen koulunkaan osalta. Ruotsi ei vieläkään noudata vähemmistökielisopimusta, vaikka se on laajentanut oikeutta äidinkielenopetukseen. Äidinkielenopetus on yhä retuperällä, arvostelee EN. Ruotsin tulisi äidinkielen opetuksen parantamisen lisäksi tarjota useammalle ruotsinsuomalaiselle mahdollisuus kaksikieliseen opetukseen. Tämä siksi, että he voisivat käyttää suomea koulussa laajemmin kuin äidinkielentunnilla kerran viikossa. Suomen kielen ja suomenkielisen opetuksen puutteet johtuvat Euroopan neuvoston mielestä etenkin opettajapulasta. Neuvosto patistaa siksi Ruotsia luomaan sekä vähemmistökielten opettajille kunnollisen opettajakoulutuksen että vahvistamaan suomen kielen yliopisto- ja korkeakouluopetusta. Meillä suomessa Ahvenanmaa ei noudata. Ahvenanmaa ei ole vielä vahvistanut Euroopan unionin jo vuonna 2000 vahvistamaa syrjintädirektiiviä. Projekti on kesken, mutta käytännössä suomalaisia ja suomen kieltä syrjitään Ahvenanmaalla jatkuvasti.
EU patistaa Ruotsia
Manuel El Russia
1
386
Vastaukset
- m:r: D:r von juntti
ylimielistä porukkaa ne on. ennen eteläafriikan vapautumista valkoset oli todella ylimielisiä mustiakohtaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Maatalous- ja yritystuet pois, työeläkevaroilla valtion velka pois
Suomi saadaan eheytettyä kädenkäänteessä, kun uskalletaan tehdä rohkeita ratkaisuja. Maatalous- ja yritystuet ovat hait102898- 392527
Mies mä oon ihan helppo
Miehelle johon oon ihastunut. Olen harvoin ihastunut, mutta suhun olen. Ei tarvitse kuin pyytää, niin...381393- 841330
- 631211
Mies olen aika erakko nykyään
Vanhentunutkin olen muutamana viime vuonna parikyt vuotta. Kun en ennenkään kelvannut, niin tuskin nytkään kelpaan. Lisä40959Lavroville taitaa olla jo ikkuna raollaan?
Lavrovin syytä välttää korkeita paikkoja ja ikkunoiden läheisyyttä.Ettei vain keikahda ikkunasta pihalle.124853- 32786
Ylen johdon hulppeat bonukset alkavat taas
Suora kopio Iltalehdestä: "Asiasta kertoo Iltalehdelle Ylen hallituksen puheenjohtaja Matti Apunen. Mitä tulospalkkioi27635Skenaario
Elämä ja kuolema ovat merkillisin nyytti olevaisuutta. Mutta kun kumpaakaan ei ole, syntyy lapsuksia, joita korjaamaan58596