Hei! Olen nyt keväällä valmistumassa koulustani ammattiin, ja tietenkin joudun työttömäksi kun en ole päässyt vielä mihinkään töihin :( Sellaista olisin halunnut kysellä että onko työttömällä mahdollisuutta saada asumistukea kelalta? Työmarkkinatuen olen varmaan oikeutettu saamaan, mutta onko työttömällä mahdollisuutta hakea myös tuota asumistukea? Kiitos jo etukäteen vastauksistanne! :)
Työttömän asumistuki?
7
3070
Vastaukset
- nimetön.
"Sellaista olisin halunnut kysellä että onko työttömällä mahdollisuutta saada asumistukea kelalta?" Kyllä.
- ei ole
Tuo tukimuoto on tarkoitettu pelkästään hyvässä asemassa oleville työssäkäyville ihmisille. Näin meitä riistetään !
- ***Dragonfly___
Kelan sivuilla sanotaan näin tuosta asumistuesta: "Pienituloinen ruokakunta voi saada Kelasta yleistä asumistukea asumismenojensa vähentämiseksi. Ruokakunnan muodostavat samassa asunnossa asuvat henkilöt, ja asumistuki myönnetään ruokakunnalle yhteisesti. Asumistuen määräytymiseen vaikuttavat ruokakunnan * henkilöluku * asunnon pinta-ala * asunnon sijaintikunta, valmistumis- tai perusparannusvuosi sekä lämmitysjärjestelmä * bruttokuukausitulojen yhteismäärä ja * omaisuus." Eikö työtön ole muka pienituloinen? Minusta pienituloisesta ihmisestä/ruokakunnasta puhuttaessa ei tarkoiteta työssäkävää hyväosaista ihmistä.
- työtön-93
Haet vaan kelasta asumistuki paperit ja täytät ne. Muista liittää tarvittavat paperit mukaan. Jätä itselle alkuperäiset liitteet ja kelalle kopiot.
- hghh hfjfjh
Jos osaat, käy täällä http://asiakas.kela.fi/aylaskenta_app/AYLaskentaApplication jos näyttää, että tulis jotain mee tänne https://www.tunnistus.fi/ubitp/0/81e19d47c16db82e/menu vain liitteet postissa, kela maksaa postimaksun
- Toinen työtön
Kyllä työttömällä on mahdollisuus saada as.tukea. Kun tulot jäävät tietyn euromäärän alle (v. 2008 enint. 540€/kk) eivät ne asumistukeen lainkaan. Ja siten perusomavastuuta ei ole.
Mutta Kelan sivuilta saa lisätietoa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911087
- 123860
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa103825"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten275652- 68559
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait72553Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64552Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54526- 72483
- 50463